Sarma ala mama

srijeda, 28.12.2022.

Sarma al`a mama

U ovo doba, kad frižider postaje nekak smiješno premalen, a ti, mada sve više ličiš onoj lasti s fejsbuka, svejedno kuhaš i kuhaš, jer nikad ne znaš koji će li ti sve putnici namjernici doć u čestitare...dolazi vrijeme za -sarmu!
Ono kao, treba i povrća pojest malo, nekaj sa žlicom.
Nitko ne radi sarmu ko moja mama.
To kak ju moja Veročka začini, izvrti, začarobira, ostaje ipak njena mala tajna.
Napravila sam stotine sarmi, al nikad nisu tako slasne bile kao njene.
Pa je angažiram u pripremi. Asistiram pored nje ko vječni šegrt, prateći udbaški predano svaki njen pokret i trzaj. Riža najprije. Tek tolko da zabijeli smjesu. 100 g na 600 g. Dinstaš rižu pomno na kockicama dimljene slanine. Pa joj onda prišmajhlaš nježno soli, papra, slatke paprike. S drugim parom ruku već si usitnila luk, češnjak i s jajetom sljubila dvaput mljevenom meseku. Ona vruću rižu stavlja u meso...a ja naivno čekam da se ohladi. Očito ništa ne treba čekati. Odvajanje listova z(ž)elja. Svaki pri dnu ima zadebljanje koje pažljivo obrezuješ, pa svaki list odjednom dobije oblik lijepog, skladnog, kiselog srca. Motanje sarmica. To je sami vrhunac ovog obreda. Čini se lako..ali..sarmice moraju bit iste veličine, kako bi se sve jednako skuhale.
Kak si smotaš, tak buš jel!
E da..moje su sarme obično velike. Jedna dovoljna za cijeli dan. Mamine su male, prava mala remek- dijelca. Onak da ti sve žal jest. Smjesu stavlja po sredini, ko i ja, ali rola u suprotnom smjeru, zafrkne krajeve tak umjetnički, da joj se nikad nijedna ne razmota. A znamo da ništa tužnije nema pod kapom nebeskom od razmotane sarme. Zato sam tu kod rolanja bila ko pravi žbir.
-Kaj ti je Sunčana, kaj buljiš? Niš, niš.
Na dno velike zdjele stavlja rezano zelje, pa slaže svoje sarmice, pa opet zelje i suho meso..pred kraj stavlja zafrig ilitiga zapršku. To je tzv. touche svake dobre sarme. Da vam velim kako je radi, morala bih vas..jel.
Sad nadzirem kuhanje, perem suđe, cugam višnjevac, i mislim si kak je život zapravo jako sličan sarmi.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.