Za Dom nespremni

četvrtak, 25.08.2022.

Otkad sam počela raditi izvan kuće, a nema me od 7 do 16.30, baka ne jede redovito. Od svih poruka koje sam joj napisala, sačuvala je samo jednu, napisanu na ljubičastom papiru.

Tu poruku čita svaki dan, pa više ne pišem nove.
Meni čita tu poruku: vidi, doći će nam netko u 4 i po, smješka se.
Prestala sam objašnjavati.

Sin joj donese ručak, koji ona samo probrlja.
Kad dođem, nije gladna, al je privolim da jede sa mnom.
Bar malo.
Nekad me dočeka u spavačici, a nekada je obučena u tri haljine, slojevito.
Opaa, nova moda!, kažem kad sam normalna.
Pa se okrećemo i smijemo pred ogledalom.
Kada nisam normalna, rasplačem se od muke i bespomoćnosti, pa samo smišljam na koga bi se sve mogla naljutiti.
Mada i od ljutnje ništa.

U ponedjeljak sam je samo jednom zaključala, pa je iznutra nasilu otvorila vrata i šmugnula na onu kišu u tankoj haljini. Sin ju je našao kako baulja po kvartu i trese se od hladnoće.
Sad je zaključavam triput. Strasno ružan osjećaj.
Ona nije u stanju spremiti si jelo. Pa joj ostavljam sve na stolu.
Zbuni li se vani, možda se neće znati vratiti doma- zato je zaključavam. Demencija progresira.

Dom nas ignorira. Zovem svakog utorka i četvrtka. Nema mjesta, ponavljaju ko papige. Premda se baka prijavila 2008.
Ne žele mi reći koja je na listi, jer se to kao ne zna- prednost imaju ljudi s rješenjem Centra za socijalnu skrb. U Centru mi kažu da je to obična izmišljotina. Referentica mi kaže: "to vam je u nadležnosti Grada- sve sam vam rekla".
Između redaka čitam, obraćaj se Gradu, pa pišem e- mail uredu gradonačelnika, koji moj email proslijeđuje nadležnom Ministarstvu.
Baka ima 3000 kn preveliku mirovinu, pa prelazi cenzus i za obrok i za preporuku za Dom. "Te preporuke vam ionako ništa ne znače", uvjerava me referentica u Centru.
- A ni obrok..primijetim..

Pa sad čekamo odgovor Ministarstva.
Čekamo u spavačici ili pak slojevito obučene u tri haljine.
Promrzle na cesti.
Čekamo onog nekog u četiri i po.
Godota čekamo cijelo jebeno ljeto.

Sina sam poslala ravnateljici Doma.
Od danas je, gle koje li slučajnosti, na godišnjem.

Meni se danas vrti cijeli dan u glavi..otišla sam ranije s posla.
Kako ste mi vi?




<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.