Kad bih sve jezike ljudske govorila...

nedjelja, 15.01.2006.

Sloboda je utopija

Prvo sam vjerovala da je sloboda kad možeš raditi što želiš i kad želiš…kad te starci ne gnjave zato što ti je soba neuredna ili kad ti netko priča o tvojim lošim ocjenama. Onda sam mislila da je sloboda mogućnost i sposobnost da biraš što ćeš činiti i kada, a li da to bude u pozitivnom smislu.

Jer vjerujem da nas loše stvari koje činimo, tvrdeći da je to sloboda, zapravo vode u suprotnu krajnost, u ropstvo. A zaista smo slobodni činiti sve. Toliko sam slobodna da ovog trena mogu ustati i skočiti s balkona, ovog trena mogu sebi prerezati vene, mogu ubiti nekoga, istući nekoga, pobjeći od kuće…Bih li zaista bila slobodna da to sve učinim??? Mislim da ne bih. Moja sloboda je upravo u tome što biram ne učiniti to sve.

Ova moja teorija samo donekle drži vodu, i to u smislu slobode uma i razuma, u smislu one slobode koja se nalazi u našoj glavi. Do nje je teško doći jer usput koče odvratne druge prepreke, ili nešto što bih ja nazvala drugim slobodama. Počela sam misliti da se nekih sloboda nikad neću domoći. Socijalna sloboda. To je utopija. Sada sam ovisna o roditeljima, prijateljima, školi… Kasnije ću postati ovisna o poslu, mužu, djeci…

Demokracija= sloboda naroda… sloboda malo sutra…Svi smo ovisni o svima…svatko je ovisan o nekom višem organu vlasti, ili nečem sličnom…U biti smo svi marionete…Hrvatska je marioneta EU, EU je marioneta SAD-a, SAD je marioneta svijeta…Začarani krug iz kojega nema izlaska…Prema tome-socijalna sloboda je nemoguća.
Razočarana sam onim što vidim oko sebe. Teško mi je povjerovati da netko tko toliko govori o slobodi i suverenosti može biti potpuno ovisan-potpuno u ropstvu. Nema smisla… Čar težnje prema nečemu je upravo u tome što se to može postići jednom…ali ova težnja koju mi imamo u suvremenom svijetu je besmislena. Zašto varamo sami sebe???Kad se malo duže promatramo shvatimo da smo ovisni o suvremenom svijetu…počevši od mobitela, kompjutera, interneta, tv-a, mp3 playera, …ima li smisla onda govoriti o fizičkoj ili socijalnoj slobodi??? Nema…Jedino u što ja vjerujem je sloboda uma i razuma…Sloboda razmišljanja, sloboda da stvorimo svoje mišljenje i da ga izrazimo…

Što dalje napredujemo i to dolazi u napast…nameću nam se stereotipi, nameće nam se stav, sve što se događa oko nas počinje nam gušiti stečenu slobodu…
Sloboda nas može dovesti u ropstvo…kriva sloboda, ili krivo shvaćena i krivo interpretirana sloboda će nas uništiti… općenito …ljudski rod…
Jer čovjek je darove koje je dobio zaboravio cijeniti. Zaboravio je koji su to darovi i što oni predstavljaju za daljnji napredak…A bez toga, nema napretka. Znači da u zadnjih stotinjak godina(manje-više) konstantno nazadujemo. Ako uskoro nešto ne promijenimo…ne znam…vjerojatno nisam u pravu.
A sloboda je dar…Samo što mi to ne znamo…ili ne želimo znati…A uz to još i odbijamo taj dar…
Promatrala sam sebe i ono što sam vidjela uplašilo me…Nisam slobodna onoloko koliko bih htjela biti…Ali istovremeno me raduje činjenica da sam mlada i da je preda mnom vrijeme kroz koje mogu postati ono što želim i čemu težim, bez obzira na ostale prepreke, jer, iskreno, ne vjerujem da postoji prepreka koja se ne može prijeći i koja može zaustaviti pojedinca…Samo ukoliko je on dovoljno odlučan.

- 22:44 - Komentari (3) - Isprintaj - #