counter free hit unique web

KemoTerapija

30.11.2005., srijeda

OPROSTI, MAJO...

Maja, meni inače vrlo draga Blogerica, zamjerila mi je, prije nekoliko dana, što sam se našalio na račun crkvenog otkupa grijeha. U komentaru je rekla da je tekst neukusan.
Naravno tekst ne može biti neukusan, nego neprimjeren ili neumjesan ili budalast ili...
Budući da je napisala neukusan, opet sam se našalio i odgovorio joj na komentar da tekst nisam pisao da se jede itd. U odgovoru na njenom Blogu, rekao sam i to da nas mnoge stvari krivo uče. Pritom sam napisao da i ona, kao i mnogi drugi, uključujući i mene, volimo darivati i biti darivani za blagdan Svetoga Nikole. Međutim, Sveti Nikola nije više svetac, pa je, kao takav, izbačen iz popisa svetaca. S popisa ga je izbacio papa Pavao VI.
Maja se opet naljutila. Ona kao vjernica nije to znala. Štoviše, nije znala, kao što to mnogi ne znaju, da je Crkva nedavno napravila reviziju svetica i svetaca. Jer ih je bilo zaista mnogo. Više od 20.000. S te podugačke liste izbačeno je više od 13 tisuća negdašnjih svetica i svetaca, pa ih sad ima svega 6538. Skupa s blaženicima.
Oni su svi posloženi u jednu knjigu. Tamo su im imena i biografije. Nisu navedeni podaci gdje im se čuvaju relikvije, budući da je bilo svetaca s previše kostiju, pa i više glava, da ne spominjem sve druge besmislenost, kao što su četiri Veronikina rupca.
Ne pripadam ljudima koji bi se rugao bilo čijem vjerovanju. Kao i mnogi drugi slavim sve tradicijske blagdane, premda sam ateist. Slavim ih zato jer su dio tradicije. Jer ništa nije sa mnom počelo i ništa neće sa mnom završiti.
Naravno da znam podrijetlo mnogih vjerovanja, jer sam čitao.
Naravno da znam sve što u vjerskim knjigama piše, jer sam čitao.
Naravno da znam da već nekoliko godina vatikanski stručnjaci prilagođavaju Bibliju s kumranskim otkrićima, jer sam čitao.
Naravno da nikome ne osporavam vjeru. Ali osporavam sve one budalaštine koje su rađene u ime bilo koje vjere. Uostalom, i sama Crkva je osporila mnoge budalaštine, prilagodivši se znanosti, novim otkrićima itd. Zar se Vojtila, kao papa, nije ispričao za sve crkvene zablude?
Majo, ako sam te naljutio, oprosti.
Pokušat ću to ispraviti u idućih nekoliko dana. Na ovome ću mjestu objaviti, u tvoju čast Majo, izvrsnu studiju Zenona Kosidovskoga o Božiću i drugim vjerovanjima vezanim za Isusovo rođenje. Siguran sam da će se taj tekst svidjeti svakome tko ga pročita. Ozbiljan je, kratak i točan.
I ne vrijeđa ničije vjerske osjećaje. Jer istina ne može vrijeđati. Ona nas može samo oplemeniti.
- 21:57 - Komentari (11) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< studeni, 2005 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga