counter free hit unique web

KemoTerapija

04.01.2005., utorak

LISKE

Ne znam što mi je danas. Cijelo se poslijepodne pripremam da napišem nešto važno, nešto umno... primilo me stanje opće novogodišnje euforije: evo, dočekah i 2005. godinu!
Sjedoh za radni stol. Kompjutor uživa u poslijepodnevnom odmoru, poslije dobra ručka: grah, kobasice i feferoni, čime sam počastio i ThinkPad, i moj ljupki ulcus duodeni, što će reći čir na dvanaestniku, koji me, ne znam zašto, već punih 45 godina prati kroz razna pečenja, ljute paprike, oštra i blaga pića... Jedno sam vrijeme pomišljao da mi je ulcusić postao alkoholičar, svaki dan je tražio od mene neko pićence. Naravno da sam ga odbijao, jer sam se uplašio da ću i sam postati pacijent doktora Hudolina, a poslije i moga prijatelja Veljka Đorđevića. Jedva sam ćir odvikao od alkohola.
Dakle, u takvoj euforiji, otvorih ladicu i gle... sjajni slikari Ico Voljevica i Meha Sefić, moji mostarski prijatelji koji su se, skupa sa svojim bolestima, preselili u nebeske ateliere i krčme.
Bože, koliko li uspomena! Ali, neću vas time maltretirati. Njih su me dvojica podsjetili na čuvene mostarske liske. Naime, i Ico i Meha bili su i – liske.
Što ti je sad to?
Liskama su nazivali izuzetno duhovite i snalažljive ljude. Inače su liske ptice močvarice, crna perja. Znaju oponašati pjev drugih ptica, pa se na taj način poigraju i našale čak i sa slavujem. Upravo je bila takva igra, a i ponašanje mladića koji su znali "prozivati prolaznike", u mostarskoj ulici koja se nekada zvala "Liska". Priče da su ljudske liske dobile ime po ljeskovini, koje je nekada bilo na periferiji grada, manje su vjerojatne. Te površine, koje su preko zime plavile, bile su više pašnjaci, a tek početkom ovoga stoljeća pretvorene su u voćnjake.
Kad su jednoga poznatoga mostarskoga lisku upitali kako živi, mudro je odgovorio:
- Kao liska! Ona u močvarama, a ja u krčmama i podrumima, u vlazi vina i rakije.
PRIČA PRVA
Meha Sefić imao je čast rasjeći tortu na rođendanu jedne lijepe Mostarke. Uzeo on tako nož u ruke i pita slavljenicu je li joj svejedno gdje će načeti tortu?
- Naravno da mi je svejedno, odgovorila je slavljenica.
On tada uze tortu u ruke i krenu prema izlazu. Na samim vratima sustiže ga slavljenica i upita:
- Kud ćeš s tom tortom?
- Kad ti je svejedno gdje ću je načeti, hladnokrvno će Meha, onda ću je načeti kod svoje kuće.
PRIČA DRUGA
Okladio se Ivo Voljevica da će badava ručati mostarskom hotelu. Došao u restoran i naručio bečki odrezak. Konobar mu donese odrezak, Ico ga pogleda, namršti se i upita konobara može li mu, umjesto bečkog odreska, donijeti obično teleće pečenje. Konobar potvrdi, zatim odnese bečki odrezak i posluži uglednika telećim pečenjem. Ico u slast pojede pečenje i baš kad se spremao da napusti restoran priđe mu konobar da naplati. Ico mu objasni da nema što platiti, a konobar reče da ima platiti teleće pečenje.
- Kako da vam platim kad ste mi pečenje dali za bečki odrezak.
- Onda platite bečki odrezak, u muci će konobar.
- Zašto da ga platim kad ga nisam ni kušao, reče Ico i ode iz restorana.
PRIČA TREĆA
Ljubuški soboslikar August Boras Gosto također je bio liska. Jednom se Boras pogodio da oboji crkvu. Svećenik ga, pri pogodbi, zamoli da na plafonu, koji je boje neba, nariše i koju zvijezdu, a da će mu za svaku zvijezdu posebno platiti. Kad Boras završi posao, plafon je bio pun zvijezda. Plaćajući, svećenik reče:
- Mnogo ovih zvijezda, majstore.
- Što mogu, odgovori Gosto, kad je nebo vedro!
PRIČA ČETVRTA
Jedan je mostarski konobar bio poznat kao ljubitelj napojnice, bakšiša. Tako jednom posluži Mehu Sefića. Zadovoljan poslugom, Meha mu plati i plaćajući gurne mu nešto u džep govoreći:
- Ovo je za kavu.
- Niste trebali, zahvali konobar.
Kad Meha bi kod izlaznih vrata, konobar zavuče ruku u džep i izvadi dvije kocke šećera.
- Čovječe, što je ovo? - iznenađeno viknu.
- Šećer... za kavu... odgovori Meha i zalupi vratima.
PRIČA PETA
Liske su se znale našaliti i na vlastiti račun. U tome je naročito poznat bio Ico Voljevica. Pred smrt se liječio u Zagrebu i stalno je poručivao da ga dođem posjetiti. Naravno da nisam otišao. Pa sam mu poručio da sam čuo da je jako omršavio i da bih ga volio sačuvati u lijepoj uspomeni.
- Vidiš da je točno ono što sam pričao da sam rođen kao lijepo dijete, samo su me u rodilištu zamijenili. To sad i Kemo priznaje.
Budući da mu nije bilo lijeka, pušten je kući u Mostar da tamo umre. Ležeći kod kuće teško bolestan, pohađali su ga mnogi znani i neznani. I kako to biva, hvale njegov zdrav izgled, želeći ga tako utješiti. Jedan prijatelj iz Zagreba, tako posjeti Icu nekoliko dana prije smrti, te kao začuđeno reče:
- Bogati, Ico, sjajno izgledaš! Reci ti meni što ti je zapravo?
- Ništa, odgovori Ico. Čini se da ću zdrav umrijeti.

Nadam se da će netko ovako lijepo pisati i o meni.
- 20:04 - Komentari (12) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< siječanj, 2005 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga