JJA

ponedjeljak, 06.11.2006.

Hladno vrijeme nosi sa sobom...

i neke delicije koje su zimi najfinije. Pa da vidite cime se sladim ovih dana, je, jos nisam skinula sve kile, ali kako redovito vjezbam, smijem tu i tamo uz topli kakao i zgrijesiti. Ovo sam dobila neki dan na poklon, a ovo drugo sam talentirana kakva jesam za pronalazenje klope, sama nasla.
I za kraj nagradno pitanje, dobila sam ovaj cvijet na slici prosli tjedan i kako nemam "zeleni palac" kao sto ovdje vole reci, ne znam sto je to i kako se odrzava. Svaki savjet dobrodosao.
Lebkuchen, i engleska verzija, a mi cemo tradicionalno od paprenjaka raditi kucicu zle vjestice, obljepiti ju smartijima i gumenim bombonima, pofarbati jestivom bojom i tako u nekoliko verzija i poklanjati frendovima s podmlatkom. Jako je romanticno kad vam on pokloni taj kic, pa ga se kao ja ne mozete vec trecu godinu rijesiti jer nas veze uz jedno putovanje


Lebkuchen-a imate u predbozicno vrijeme svugdje, u Lidlu za manje od eura, u Kaufhofu za 3 eura ili cete si priustiti prave, markirane i nenadmasene - izmedju ostalog http://www.lebkuchen-schmidt.com/, gdje vam garantiraju da nema brasna (sto bi bila jeftinija zamjena za visokokvalitetne ljesnjake, orahe i bademe). Uz to ide nekoliko probranih zacina kao cimet, korijander,djumbir itd. Umjesto secera - med. Tko voli - muskatni orascic, kvasac se ne dodaje. Tko bi pekao doma, a ne da mu se vagati zacine, ima za kupiti gotovi Lebkuchengewürz.
Ove prodavaonice obicno obrste Japanci koji se zaljube u te umjetnicki izradjene bozicne kutije, nesto tipisch deutsch,

a kutija imate od 5,90 € nadalje, recimo motiv poznatog bozicnog grada Nürnberga (ciji bozicni sajam slovi za jedne od poznatijih u europi i sire)
imaju i verzije za dijabeticare, pa nekoliko dijetalnih verzija s ekstra malo kalorija

koje ja zaobilazim u sirokom luku, jer kad je bal nek je bal. Ne podnosim supstitute. Give me a real thing.cerek
Prosvrljajte stranicom, njihova vruca cokolada ili prefine marmelade, zele bomboni, sve je s daskom luksuza, ali ne toliko skupo kao kad udjete u pravu belgijsku prodavaonicu pralina. Njihovo slatko vino od sumskog voca je prefino, imaju prefini med i razne specijalitete od meda (recimo med i sumsko voce)

I moje zadnje otkrice - http://www.milliescookies.com/


Recepti:
Mala opaska: ove recepte sam dobila od njemackih prijatelja i prevela sam najbolje sto znam, nazalost neke stvari ne znam prevesti pa sam ih objasnila slikom.

Sarena povrtna tava – mjera nema, ja to sve od oka. Skuha se (recimo za 3-4 osobe, kao prilog) kila oguljenog krumpira, prethodno narezanog na pole. Dok se to kuha nareze se sampinjona i jos gljiva koje vam dodju pod ruku, pa recimo 200 grama, 1 cijela stanga velikog poriluka, Bleichsellerie po zelji, ja volim, pa stavim puno, na kolutice, onda jedna crvena i jedna zelena paprika na kockice, pola kile mesnatog paradajza isto na kockice, friskog persina i vlasca ( za skroz na kraj), soli, papra, crvene paprike, maslinovog ulja. Kad je sezona ja ubacim i 3-4 rotkvice na kolutice, ma sve cega se sjetite – kuhani krumpir ocijedite, stavite u veliku tavu na vruce maslinovo ulje, dodate sve povrce i dinstate 10-ak minuta poklopljeno na pari, na kraju dodate cesnjaka sitno sjeckanog, frisko zacinsko bilje, sol, papar, curry, crvenu papriku vec po zelji, dobro promijesajte i iskljucite vatru. Mesozderi u to rado dodaju speka na trakice, super uz to ide zelena salata. Moze se dodati i onog mesnatog graha
ili fete na kockice odlicno je i kasnije, hladno, ako sto ostane LOL
Ovo nisu moje slike, iako je sparet a i tava identicna. Recept za tortu u sljedecem tekstu.

A sad zagonetka - (slike se malo vide pa malo ne, piczo server zeza, pa ako se ne vide, molim pokusati kasnije, meni samo u Exploreru radi, u Mozilli nema slika) - 3 slike




Hvala velika na pomoci, nasli smo ime za mog novog mucitelja - naime azaleja ili alpska ruza Alpenrose.

- 11:33 - Komentari (27) - Isprintaj - #