istina o životu

petak, 21.11.2008.

Mi proizvodimo pametne........

Kao drugo me je uvijek zanimalo što se u takvom procesu prvobitnih zanosa događa i gdje nastaje krivi spoj. Mi proizvodimo pametne, obrazovane, talentirane, čestite ljude, a kud god se okreneš posvuda cvijeta glupost, neznanje, tupost, korupcija, gramzljivost i karijerizam. Objašnjenje da naš sustav sjedinjuje veliki koeficijent parazitizma s malim koeficijentom korištenja stvaralačkih mogućnosti stanovništva i da je strašno i pomisliti koliko narodne pameti i talenta uzaludno propada me ne zadovoljava, jer koliko god to mi znali svaki put se nađu novi pametnjakovići koji obećavaju da će» provesti reforme» i «poduzeti mjere» i stvarno ih i poduzimaju, a rezultat je da je činovnika i petljanaca, parazita, lijenčina i profitera sve više, a prave umjetnosti i kruha i mesa sve manje.
Kao treće mi se nameće i pravi, sebični, duboko ljudski razlog...Moram to sam sebi objasniti.
A zašto?
U posljednje vrijeme su me potresla i zabrinula četiri događaja:
1. Počele mi su se vršnjakinje javljati.
2. Na ulici mi je ispao ključ od auta. Jedan mladić se sageo, brzo ga podigao i dao. Skoro sam ga poslao u materinu.
3. U tramvaju, dok sjedim, više me ne gledaju prijekorno starije gospođe u očekivanju da im ustupim mjesto. Umjesto toga meni se neki dan ustala mlada djevojka, vjerojatno studentica i ustupila mi ga.
4. Čuo sam ispred sebe jednog, otprilike, vršnjaka kako nekontrolirano prdi. To me je kao studenta uvijek zabavljalo, a sad me je zabrinulo.
Ima još jedan razlog, lokalno-mentalni. Naime ja sam Hercegovac.
Hercegovci ne slušaju nikad nikoga, čak ni meteorologe. Često pokisnu, zapadnu u snijeg ili se ispeku na suncu, ali i dalje na svaku vremensku prognozu zvanične meteorologije samo odmahnu rukom i kažu:» On će mi govorit'»?! I rade po svom, jer znaju bolje. Ništa iz knjige, sve iz glave. A kad počne padati kiša neće ni da je gleda. Kroz zube promrmosi:» Ona će mi padat'»?! Izađe na ulicu bez kišobrana, pokisne i dobije upalu pluća.
Eto i zato hoću ja sam sebi sve objasniti. 'Ko će kome k'o svoj svome.
Pa neka mi poslije bude ko mom pokojnom prijatelju Budilici kad je sedamdesetprve ušao
s gitarom u poznatu birtiju, mračnu i zadimljenu jazbinu »Kostanjevac», u Palmotićevoj, u kojoj su se skupljali aktivni i umirovljeni udbaši i milicionari i dobro raspoložen počeo zazivati Bana da ustane, da ga Hrvatska treba i zove, a pozdravljao je i diku našeg roda Velebitsku vilu, pa je sutra, poslije noći provedene u milicijskoj postaji Centar, na Zrinjevcu 13, došao na Akademiju krvava nosa i svečano izjavio:« Naredili su od mene, Krf i Kefaloniju». Kako nitko nije razumio o čemu govori, spremno je preveo:» Iskefali me i pustili krv ».
Pa evo da i ja počnem ljuštiti krastu s davno sasušene rane.

21.11.2008. u 16:27 • 20 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



< studeni, 2008 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (4)
Lipanj 2009 (5)
Svibanj 2009 (4)
Travanj 2009 (3)
Ožujak 2009 (3)
Veljača 2009 (6)
Siječanj 2009 (6)
Prosinac 2008 (9)
Studeni 2008 (13)
Listopad 2008 (5)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Blog čovjeka koji je čitav život proveo ozbiljno se baveći teatrom i neozbiljno se igrajući životom. Pisano sa velikom ljubavlju za jedno i drugo.

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

odmor za umorna srca

Miško

Maslackica.hr

Vedran.hr

Rusalka.hr

Lucija9.hr

Trazeci sebe.hr

Plejadablue.hr

Necutako.hr

Koraljka.hr

Vitae.hr

Poezija duse.hr

Decembar2001.hr

Barbara.hr

moji dani i noći.hr

Dream_maker.hr

Zmajka.hr

Majstorica s mora.hr

Sewen.hr

Mendula.hr

dordora.hr

obicna ja.hr

morska zvijezda.hr

prorok!.hr

prostransvo

zvijezdanova

promatram

teuta

luki

gustirna

lobyM

fra gavun

viaminveniam

santea

smotani