The Corporation (Korporacija) je kanadski dokumentarni film snimljen 2003. godine.
U njemu se redatelj i producent filma Mark Achbar te redateljica Jennifer Abbott kritički osvrću na današnji korporativni sustav i sagledavaju ga kao osobu. Osim njih u filmu svoje mišljenje iznose i izvršni direktori nekih od najpoznatijih svjetskih korporacija. Kroz cijeli film protežu se pitanja društveno odgovornog poslovanja te kako naći "zlatnu sredinu" između iznimno velike želje za stjecanjem bogatstva s jedne strane i društveno odgovornog poslovanja s druge strane. Iz svih primjera koji se prikazuju vidljivo je kako je to težak, gotovo nerealan zadatak. Njegova nerealnost najviše se očituje u tome što većina korporacija na vagu stavlja uteg više na stranu stjecanja što većeg profita. Tada je vidljivo da druga strana vage ostaje visjeti u zraku, a ta druga strana su građani cijelog svijeta.
Za vrijeme gledanja filma malo tko može ostati suzdržan i hladne glave. Korporacija za korporacijom, svi kao imperativ postavljaju profit. Sve se to čini posve normalno dok se ne sagleda i ona druga strana medalje. Prosvjedi na ulicama, nasilje, nezadovoljstvo, uskraćivanje osnovnih životnih potreba. Kako možeš čovjeku uskratiti pitku vodu i naplatiti mu ju toliko da ju ne može kupiti? Eto, korporacije to mogu. Tko je ta država koja ne definira granicu između privatnog i javnog interesa? Ili ako ju i definira, u čiju korist? Korporativna dominacija ima dalekosežne posljedice o kojima malo tko razmišlja u današnjem ubrzanom životu, svijetu globalizacije. Tek kada stvari krenu nizbrdo javlja se osjetljivost za pojedine teme. Tek kada mi pokušate naplatiti tu vodu toliko da ću ostati žedna jer si ju ne mogu priuštiti shvatit ću u kakvom svijetu živim. Svijetu u kojem korporacije definiraju pravila igre, a ti, ako nemaš novca da pratiš ta pravila… budi žedna! Ako si pak poželiš popiti čašu mlijeka, bolje promisli dva puta! Goveđi hormon rasta. Hm, što je to? Korporacija Monsanto itekako dobro zna što je to! Ubrizgajte to svojim kravama i imat će više mlijeka. Više mlijeka-veća zarada! I tako seljaci naivno poletili ubrizgavati tko zna što u jadne krave. Riječi su suvišne, evo vam slika…
Oznake: Društvena odgovornost poduzeća
< | siječanj, 2016 | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Pisanje ovog bloga je jedan od zadataka na izbornom kolegiju Društvena odgovornost poduzeća diplomskog studija Menadžment na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.
Članovi tima zaduženi za pisanje bloga su redom: Antonia Iličić, Dino Džaja, Katarina Maloča, Lucija Bulat, Tina Miličević i Željka Lončarić.
Ovaj blog služi za podizanje svijesti o temama koje se tiču društvene odgovornosti poduzeća.