Gone by the wind.....
I još jedna školska godina je gotova. Još samo sutra i by,by drugi razrede.Nadam se da je kod vas sve prošlo OK i bez popravnih( Iva rekla sam ti da će sve biti super) i da se napokon možemo opustiti. Ova mi školska godina nije bila jedna od dražih, ali zato će sljedeća biti zakon. Gubim matematiku i geografiju i dobivam još hrpu stručnih predmeta. Jeiiii.
Napokon praznici!!!!
U petak putujem, i to u Englesku!!! I to u London!!!!!! Neće me biti dva tjedna, ali i to će brzo proći.
Današnji post sam odlučila posvetiti H.R. Gigeru. Ne znam koliko je vas čulo za njega, ali ako ste gledali film Alien vs. Predator možda ipak da....On je dizajnirao sve likove za taj film i on je općenito otac aliena kakvog znamo. Čula sam prvi put o njemu od jednog frenda.... Činilo mi se stvarno zanimljivo. Nakon par dana sam skužila da moja mama ima njegove TRI KNJIGE. I to jednu koju je on napisao. ZAKON!!!
Evo vam sažetak njegove biografije a sve koji žele znati više neka posjete njegovu stranicu jednim klikom OVDJE.
To bi bilo to od mene. Uživajte na praznicima i nemojte raditi ništa naporno LOL.
H.R.Giger:
Hans Rudi Giger je snažno obilježio umjetnički pravac fantastičnog realizma druge polovice XX .st. Stvorio je svoj jedinstveni vizualni jezik koji sudjeluje u stvaranju jednog novog stila na polju fantastičnih umjetnosti. Rođen je 5.02. 1940. god.u Churu, Švicarskoj. U Zurichu je pohađao školu za primjenjenu umjetnost od 1962 do 1966 god. gdje je i diplomirao na području industrijskog dizajna i dizajna interijera. Zanimljivo je da je postao slikarem zahvaljujući jednoj okladi sa prijateljem. Ismijavajući se općenito umjetnosti i umjetnicima još dok je bio u dobi od 18 godina, tvrdio je da napraviti apstraktnu sliku može svatko, pa se bacio na izvedbu da dokaže da i on to može. Taj eksperiment mu je promijenio život, otvarajući mu vrata jednog potpuno novog svijeta. Grupno je počeo izlagati već od 1962 a samostalno od 1966. godine. 1964. godine izdaje svoju prvu seriju crteža u tušu-WIR ATOMKINDER(Mi,atomska djeca). Crteži izlaze u svim važnijim švicarskim umjetničkim fanzinima a njih desetak se čak pojavljuje u njegovom vlastitom portafogliu pod nazivom EIN FRESSEN FUR DEN PSYCHIATER (Gozba za psihijatra). Tad se bavi proučavanjem Sigmunda Freuda i analizom snova. Crteži sami pokazuju njegove snove i vizije koje ga često progone kao noćne more. Zadnja serija radova iz tog razdoblja jest BAHNHOFPASSAGE, projekt koji je realiziran i u plastici a odnosi se na projekt posebne dvorane na željezničkom kolodvoru koja bi sadržavala sanitarijske sadržaje. Postepeno povećava dimenzije svojih crteža, aplicirajući tuš na Transcop papir pri čemu koristi zubnu četkicu, žicu, žilet i rapidograf za dobivanje posebnih svjetlosnih efekata i jače naglašavanje kontrasta svjetlih i tamnih područja. Krajem 60 tih sreće pisca Sergiusa Golowina i filmaša F. M. Murera i tad počinju njegovi prvi koraci i u svijetu filma. Prvi film koji je napravio je bio 11 minutni nadrealistički film Heimkiller 1967.god. Istodobno radi i na novim djelima-Birth Machine, Under the earth i Astroeunusi. Tu se već brzo formira njegov prepoznatljivi stil i rukopis. Započinje sudjelovati i na dizajnu prvih eksperimentalnih SF-filmova, i to na području konstrukcije glavnih likova i maski (Swiss Made 2069) Njegova karijera doživljava uzlet kad njegov prijatelj i kolekcionar H. H. Kunz 1969. god. distribuira njegove radove po čitavom svijetu. Tad nastaje njegova prva važnija serija u tehnici ulja –PASSAGEN (Prolazi) I-IX, kao iskustvo doživljaja osjećaja klaustrofobije u snovima ;te su ga slike u snu podsjećale na proces rađanja, sazrijevanja i raspadanja sa pratećim fazama morbidnog užitka i boli. 1970.god .započinje seriju ulja sa tematikom prostorija sa higijenskim sanitarnim čvorom (sam kaže da ga u tom razdoblju opsjedaju snovi takve tematike) -BADEWANNE. Ciklus sadrži četiri djela: Četiri elementa, Kada, Kuhinja sa sudoperom i Toalet. Sve slike odavaju dojam kao da su presvučene kožom. Prilikom boravka u Londonu nastaje njegov prvi dokumentarni film Prolazi koji govori o njegovim umjetničkim iskustvima i vizijama. 1971/73. god. nastaje nova serija PASSAGEN X-XXXIII, inspirirana doživljajem promatranja drobilice za smeće prilikom zaustavljanja u Colognesu na putovanju u London. Od tad počinje njegova fascinacija spajanja tehnike i ljudske fizionomije u prikaze nabijene erotikom. Kolekcija je izvedena u akriliku na papiru i drvu. Istovremeno radi i na seriji PEJZAŽI sa motivima raspuknute ljudske kože. Inspiracija proizlazi iz vlastitog doživljaja pejzaža promatranog kroz nišan puške dok je služio vojni rok. Tad mu se zbog efekta crvene točke učinilo da promatra cijeli obzor u nijansama crvenog mesa. 1972. god.je ključna za njega jer počinje raditi u potpuno drugoj tehnici-AIRBRUSHU. Radeći u tehnici free hand spraying otkrio je bezbrojne mogućnosti i efekte koje mu pruža taj medij. Tad njegove slike nastaju spontano, bez prethodnih skica ili crteža i to rezultira posebnim slikama-PSIHOGRAMIMA. To su slike koje se direktno precrtavaju na papir iz njegove podsvjesti, one su njegov osobni pečat. Kritika koja je hvalila njegove prošle radove nove je smatrala fazom »prenatrpanog baroknog kiča» ,u kojoj je vidjela retrogradni korak prema nekom novom izričaju u slikarstvu nadrealizma. Sam Gigerov umjetnički razvoj odražava utjecaje koji sežu čak od Hieronymusa Boscha, simbolista Arnolda Bocklina (čak je i napravio sliku Hommage a Bocklin koja se referira na njegovu iz 1880-«Otok mrtvih»), austrijskog ekspresionista Alfreda Kubina, nadrealista Salvadora Dalija, redatelja Jeana Cocteaua pa sve do Ernst Fuchsa, predstavnika bečke škole fantastičnog realizma nakon II.svj.rata. Ti utjecaji se očituju u fizionomiji tijela , njegovoj fluidnosti i sposobnosti metamorfoze ali i u osjećaju doživljaja klaustrofobičnih prostora i imaginarno interpretiranih perspektiva. Nadrealistički utjecaji proizlaze iz fascinacije snovima, ekspresionistički iz osjećaja nemira i prezentacije psihičkih stanja. U Gigerovim kasnijim djelima će se sve više isticati i simbolizam kao i poznavanje okultističkih filozofija. Njegov rad ostavlja dojam jedinstvenog i originalnog svijeta u kojem je sam i zatočen i to želi podijeliti sa nama. Taj bi se svijet opisao kao preplitanje organskih i anorganskih formi, dijalektika čovjeka i stroja, spoj mesa i metala, na neki način morbidan skok u viziju o ljudskoj budućnosti. Njegov stil se naziva BIOMEHANIČKIM ESTETICIZMOM. To je prikaz čovjeka koji ne nosi u sebi ništa ljudskog već onozemaljskog. Oni se zovu BIOMEHANOIDI. U svemu tome se ipak osjeća ljepota koju karakterizira elegancija, erotičnost i egzotičnost. Opsjednut je detaljima i nekoloriranim plohama, kao i stalnom nužnošču za otkrivanjem novih struktura i veza između arhitekture ljudskog tijela i tehnologija. Zato i vrednuje teorije o kojima je pisao i sam Fuchs u svojoj Architectura Caelestis. U 70.tim nastaju njegova najznačajnija djela-Biomehanoidi, Čarolija te Passage Temple te brojni biomehanički pejzaži. 1973.nastaje i Hommage a Friedrich ,djelo posvećeno njegovu prijatelju i umjetniku art-performancea, koje je nastalo doslikavanjem na njegovu već postojeću fotografiju. Tad nastaje PEJZAŽI XIV i XVIII ,sa motivom beba koje za njega predstavljaju u većem broju osjećaj prijetnje i prisustvo zla. Tad radi i na zajedničkom projektu Daydream sa Claudom Sandozom i Walterom Wegmullerom. Kao rezultat nastaju četiri slike (kombinirana tehnika-tuš, olovka, ugljen na papiru i drvetu) i dokumentarac koji je snimao njihov nastanak. Često izlaže i snima svoje izložbe kao dokumentacijski materijal za svoje publikacije.Tad se intezivno počinje baviti art-movie dizajnom, radi na SF-filmu Dina-pješčani planet(radi svijet Harkonnen) do kojeg ga je dovelo poznanstvo i sa Bob Venosom, Dalijem. Prvi put posjećuje USA 1977 kad izlaže na grupnoj izložbi »Slike horrora i fantastike» u Bronx muzeju u N.Yorku a te godine dobiva i projekt Alien koji će mu donijeti svjetsku slavu i Oskara 1980 za vizualne efekte. On je tvorac jednog od najpoznatijih čudovišta u povijesti kinematografije a za prvi nastavak je napravio kompletnu scenografiju. Tih godina započinje svoju veliku seriju-NEW YORK CITY-GRADSKE SLIKE gdje primjenjuje novi obrazac rada; koristi metalne matrice kao predložak za airbrush kojima dobiva nove vizualne efekte koji donose novi osjećaj zrelosti struktura na slikama. Posvećuje se i projektiranju namještaja zajedno sa Cornelisom de Friesom (stolice,krevet koji je ostao samo nacrt) ,te radi na filmovima Turist i Ogledalo. 1982.god.nastaje serija POBJEDA koja predstavlja motiv totema u pejzažima. Puno izlaže kod kuće i u inozemstvu a započinje predstavljati i velike retrospektive. Radi na dizajnu filma Poltergeist II te 1987 izlaže i u Tokyu u Seibu museum a tamo ostvaruje 1988.god.i svoj najveći projekt-Giger bar. Povodom posjete Japanu radi i posebnu seriju slika-Japanese Excursion. Nastavlja raditi na Alien III, izlaže u SF muzeju u dvorcu Yverdonu gdje je dizajnirao i posebnu knjižnicu za svoje slike i skulpture. 1990tih otvara i svoj drugi bar u Churu te radi na projektu Vlak kao i na vlastitom filmskom projektu-Tajna sv.Gottarda. 1992.god.izdaje svoj Baphomet Tarot a od 1994.god.radi na filmu Species za koji dizajnira vanzemaljsko biće i sablasni vlak koji mu je dao ideju i za vlastitu instalaciju u svome vrtu. Izdaje puno knjiga i publikacija a kao vrhunac umjetničkog stvaralaštva 1998 osniva i vlastiti muzej u srednjovjekovnom dvorcu St.Germain u Gruyeresu u Švicarskoj koji sadrži najveću kolekciju njegovih slika, skulptura, namještaja, filmskog dizajna od 1960tih do danas. I dalje živi i radi u Zurichu, u rodnoj Švicarskoj. H.R.Giger je osebujna umjetnička ličnost koja je obilježila svoje vrijeme, te jako puno pridonijela ne samo području slikarstva fantastike već i medijalnoj umjetnosti (razvoj film dizajna). Djelovao je čak i na polju glazbene industrije gdje je sudjelovao u dva spota Debbie Harry za koju je radio omote za ploče kao i za brojne rock bendove. Njegov opus i originalnost je ostavio velikog traga na razvoj SF subkulture i njenog umjetničkog izričaja, iako je on kao umjetnička ličnost proizašao iz iskustava simbolizma, nadrealizma, ekspresionizma te bečkog fantastičnog realizma. Sve je te umjetničke pravce uspješno sažeo u svoja umjetnička iskustva koja su rezultat jednog jedinstvenog duha.
Evo par njegovih slika:
Još samo malo.....
Eh, evo i mene. Dakle, škole nije bilo četiri dana – jeiiii, ne ide se na izlet – a buuu, i još samo dva tjedna do kraja – jeiiii. Ukratko, veselim se kraju školske godine.
Napokon je prestala padati kiša i sunce je izašlo pa sam odmah vesela. Ovaj sam vikend trebala ići na Sajam Vlastelinstva u Križevce, ali nisam jer mi se stvarno nije dalo.... Navodno je koma....
Što još reći????
Ah da... Ponovno fotografiram, ali mi je otišao USB pa nove fotke nećete vidjeti neko vrijeme...
Do tada uživajte.
Pozdrav Ivi, Tei, Dariju, Lari i Kjari i naravno Perici
Danas ću pisati o Ray Charlesu. Našla sam njegov film prije par dana i malo se prisjetila sve one jazz glazbe. Mislim, on je stvarno bio glazbeni genije. Mogao je pjevati tri različita glasa i bio je uspješan u svim vrstama jazza. Pa čitajte:
Ray Charles Robinson rođen je davne 1930.godine, u gradiću Albany, Georgia. Od svoje pete godine počeo je gubiti vid i sa sedam godina potpuno je oslijepio. Tada ga je majka poslala u posebnu školu za slijepe i gluhe, gdje je dobio dobro obrazovanje, te naučio svirati različite instrumente. Nakon što je završio sa školovanjem, započeo je glazbenu karijeru na Floridi, a 1947. preselio se u Seattle, koji je tada nudio razne mogućnosti za napredovanje u glazbenoj industriji.
Njegovi prvi utjecaji bili su Nat King Cole i Charles Brown, čiji je način pjevanja i sviranja u početku i oponašao. Nakon što je potpisao ugovor za Atlantic Records, promijenio je ime iz Ray Robinson u Ray Charles, kako ga ne bi zamjenjivali sa boksačem Sugar Ray Robinsonom. Napravivši nekoliko probnih snimaka za Atlantic, uspio je pronaći svoj originalni zvuk.
Njegov prvi hit bila je pjesma "Mess Around", koja je i među kritikom i mlađom publikom prošla odlično. Nakon toga su slijedili hitovi poput "I Got A Woman", "This Little Girl Of Mine", "Hallelujah I Love Her So". Spojivši gospel sa elementima jazza i bluesa, te tekstovima koji nikako nisu bili religijski, uznemirio je brojne vjerske fanatike, koji su tada tvrdili da na taj način kvari mladež.
Pravi uspjeh uslijedio je nakon zapaženog nastupa na Newport Jazz Festival sa pjesmama "The Night Time Is The Right Time" i "What'd I Say", 1957.godine. Ova druga pjesma postala je veliki hit čak nekoliko mjeseci prije nego što je uopće snimljena u studiju. Uskoro su uslijedili vrlo popularni albumi – "The Genius Of Ray Charles" (1959.) i "Ray Charles In Person" (1960.). Atlantic Rec. napustio je 1961. godine i prešao u ABC/Paramounth, koji mu je ponudio puno veću slobodu u stvaranju glazbe. Tako je Ray proširio svoje glazbene vidike, i sve više 'prelazio' u pop glazbu. U tom razdoblju su nastali njegovi veliki hitovi "Unchain My Heart" i "Hit The Road, Jack".
Neki podaci kažu kako je Rayju tada bio zabranjen bilo kakav koncert u Georgiji, dok drugi kako je samo morao platiti vrlo visoku odštetu organizatoru koncerta. No bilo kako bilo, sigurno je da je 1979.godine njegova obrada pjesme "Georgia On My Mind" postala himnom te istoimene države.
Još od samih početaka glazbene karijere, Ray je postao ovisnikom o heroinu. Ta ovisnost je trajala oko 17 godina, da bi 1965. bio po treći put uhićen radi posjedovanja heroina. Izbjegao je zatvor tako što je prihvatio otići u kliniku za odvikavanje i riješiti se te 'navike'. Odvikavanje je trajalo godinu dana i u tom razdoblju Ray nije bio glazbeno aktivan. Nakon tog razdoblja Ray nije više imao problema sa ovisnošću. Bio je poznat i kao ženskaroš. Vjenčao se dva puta, a iza sebe ostavio 12 djece, 21 unuka, te 5 praunuka. Najčešće je 'osvajao' svoje pjevačice back vokale, koje su nosile naziv Raelette. Kako je i sam rekao u jednome intervjuu, 'glavna' rečenica mu je bila: "To be a Raelette, you've got to let Ray".
Tijekom '70-ih godina prošloga stoljeća, izdao je nekoliko prosječnih albuma, koji su dobro prolazili uglavnom samo među velikim fanovima. Popularnost mu se ponovno vratila u kasnim '80-ima, kada su njegove pjesme iskorištene u tada popularnim humorističnim serijama. Postao je također i zaštitnim licem za reklame Diet Pepsi, a rečenica koju je izgovorio u toj reklami: "You've got the right one, baby!" postala je vrlo popularna među tinejdžerima.
Svoj posljednji nastup održao je 30. travnja 2004. godine, u Los Angelesu. Zbog zdravstvenih problema morao je prekinuti turneju predviđenu za nadolazeće ljeto. Od posljedica bolesti jetre Ray The Genius Charles je preminuo 10. lipnja 2004. godine u svome domu na Beverly Hillsu, u uskom krugu obitelji.
O velikom značenju ovoga glazbenika govori i činjenica da je njegov album "Genius Loves Company", koji je izdan posthumno, dobio Grammyja u kategorijama 'Album of the Year' i 'Record of the Year'. Dodjela Grammy nagrada 2005. bila je posvećena njemu, a također je i snimljen film o njegovu životu, jednostavnog naziva "Ray", u kojemu glavnu ulogu ima Jamie Foxx, koji je za tu ulogu dobio i Oscara. Ovaj biografski film obuhvaća razdoblje Charlesova života od trenutka kada je ušao u autobus za Seattle, te korak po korak postao legendom svjetske glazbene scene
By: Midnight Temptress
Obaveze...
Napokon novi post. Prvo da se ispričam što se ne javljam skoro dva tjedna, ali imam obaveza preko glave , a tu je još i škola. Dakle sajam vlastelinstva je gotov, skoro gotov - danas imamo oproštajnu večeru.
Ovih dana nisam uopće fotografirala jer jednostavno nisam stigla, a nisam imala ni volje nakon škole a da ne govorim kakvo je vrijeme.. I to bi bilo to od mene, javit ću se kada završi ova ludnica.Evo par fotki još od prije dva tjedna pa komentirajte.
Do tada čitajte.
Današnji post sam posvetila Leonardu Da Vinchiu. Meni najzanimljivijem umjetnikom ikada. Iako nisam ljubitelj renesanse on mi se sviđa kao svestrana osoba, tj umjetnik. Pa čitajte:
Leonardo da Vinci (Italija, 15. travnja 1452. - dvorac Clos-Lucé, talijanski slikar, arhitekt, izumitelj, glazbenik, kipar, mislilac, matematičar i inženjer.
Ukratko - najveći genij renesanse, čovjek koji utjelovljuje renesansni ideal svestrana čovjeka - višestruko nadarena čovjeka neutažive znatiželje i žudnje za novim spoznajama. Osim u umjetnosti, dao je doprinose anatomiji, botanici, geologiji, matematici, optici, mehanici, astronomiji, hidraulici, niskogradnji, tehnici proizvodnje oružja, urbanistici.
Leonardo da Vinci
U vrijeme humanizma i renesanse, svestranost je bila visoko postavljena kvaliteta, no nije bez razloga bila rijetka. Leonardova svestranost bila je njegova duhovna snaga, koja je u njemu generirala neograničenu žudnju za znanjem i koja je vodila njegova razmišljanja i ponašanje. Umjetnik po dispoziciji, otkrio je da su njegove oči bile njegov glavni put do znanja; za Leonarda, vid je bio čovjekovo najviše osjetilo zato što vid sam pretvara činjenice u iskustva, odmah, korektno, i sa sigurnošću. To znači da svaki promatrani fenomen postaje predmet znanja. Saper vedere ("znati kako vidjeti") postaje glavna tema njegovih proučavanja čovjekovih djela i kreacija prirode. Njegova kreativnost sezala je u svako područje u kojem se koristilo grafičko predstavljanje: bio je slikar, kipar, arhitekt, ali i inženjer. Njegov veličanstven intelekt, neuobičajena snaga opservacije, te majstorstvo crtanja vodili su ga u promatranje same prirode, koju je proučavao metodično i konzistentno, pri čemu su umjetnost i znanost bile jednako zastupljene.
Leonardovo je djelo sažetak toga izvanrednog perioda ljudske povijesti koji je poznat kao talijanska renesansa, perioda velikog kulturnog napretka i velikih projekata. Leonardova djela odraz su čovjeka toga doba, onoga što je osjećao i činio, strojeva koje je gradio kako bi moglao podizati crkve, palače, zamkove; strojeve za vođenje rata, za rad, za proizvodnju i trgovinu svih onih roba čija je dostupnost bila od vrlo velike važnosti za vladare i njihove dvorove. No kako bilo, još važnije, Leonardovi izumi svjedoče tko je i što on bio - čovjek kojeg je oblikovao najomiljeniji i najstimulativniji grad toga doba, Firenca.
Njegove ideje sadržane su u više od 6.000 Leonardovih zapisa.
Život i djela
1452 .
· Leonardo je rođen u mjestu Vinci, blizu Firence, 15. travnja 1452
1460.
· djetinjstvo u Vinciju
· odlazi u Firencu, postaje šegrt u radionici kod Verrocchija (1469-1470).
1470.
· pridružuje se udruzi firentinskih slikara (1472)
· završava svoj prvi poznat crtež doline Arna (1473)
· slika anđela i pejzaž na Verrocchiovom Kristovom krštenju (1475)
· slika Navještenje (1472-1475)
· portret Ginevre de' Benci (1474-1478)
· slika Sv. Jeronima (oko 1478)
1480.
· Poklonstvo kraljeva (1481)
· napušta Firencu i odlazi u Milano, u službu kod Ludovika Sforze (1482-3)
· slika Madonnu na stijenama (1483-6)
· počinje istraživati ljudsko letenje (1486)
· anatomski crteži u manuskriptima (1488-9)
1490.
· dizajnira stroj za letenje (1492)
· radi na velikom kipu Francesca Sforze na konju (1493)
· slika drugu verziju Bogorodice na stijenama (1494)
· slika Posljednju večeru (1495-1497)
· susreće matematičara Lucu Paciolija, s kojim proučava Euklida (1496)
· napušta Milano (1499) da bi se vratio u Firencu, ostaje u Mantovi i Veneciji (1500)
1500.
· Cesare Borgia zapošljava Leonarda kao vojnog inženjera (1502)
· dizajnira ratne strojeve i crta topografske mape (1502-3)
· crta studije za "Bitku kod Anghiarija" (1503-6)
· slika Mona Lisu (1503-1506)
· proučava let ptica, dizajnira stroj za letenje, i pokušava riješiti kvadraturu kruga (1505)
· proučava fluidne elemente: vodu, zrak i vatru (1506-8)
· vraća se u Milano (1508)
1510.
· slika Bogorodicu i dijete sa Sv. Anom (oko 1510)
· poduzima detaljna anatomska istraživanja (1510)
· odlazi u Rim tražeci patronažu novog Pape Leo X (1513)
· slika Autoportret (oko 1513)
· konstruira mehaničkog lava za krunidbu Franje I, kralja Francuske (1515)
· odlazi na dvor Franje I, Amboise (1516)
· dizajnira palaču u Romorantinu (1517)
· umire u Amboise, 2. svibnja 1519. u 75. godini.
JESTE LI ZNALI DA:
-Leonardo nije znao pravilno pisati. Sam se je učio jer nije išao u školu. Pisao je s desna na lijevo i to još naopako! Ako želite pročitati bilo kakav njegov rad morate ga okrenuti prema zrcalu.
- Puno je puta lagao u svom životopisu kako bi mogao dobiti posao...
- Lagao je da je vojnik kako bi ga zaposlili u vojsci (1510). Dok je bio tamo, dizajnirao je prvi most koji je pomagao da vojnici prijeđu na drugu sranu, a onda ga sruše. Fora!!!
- Najviše slobodnog vremena provodio je u mrtvačnicama i na grabljima. Vjerovali ili ne, ali tamo je proučavao ljudsku anatomiju. U ono vrijeme, njegovo znanje o ljudskoj anatomiji moglo bi se mjeriti sa današnjim znanjem doktora!¨
- Leonardo je bio među prvima koji je izračunao Zemljinu putanju i njen radius. Ali kako se tada nije ništa smjelo reći protiv crkve, on je uzeo komad papira i izračunao koliko zemlji treba da se okrene oko svoje osi i oko sunca. Na poleđini papira je napisao: «Ako ikoga zanima koliko je Zemlji potrebno da se okrene oko svoje osi i oko sunca ovdje sam sve napisao. Ali ne morate me slušati. Ovo je samo mišljenje i predpostavka jednog senilnog starca»....
Nadam se da je bilo zanimljivo.
Pozz
By : Midnight Temptress