Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/illusionofwind

Marketing

Gone by the wind.....

Image Hosted by ImageShack.us

I još jedna školska godina je gotovathumbupyes. Još samo sutra i by,by drugi razredemahwave.Nadam se da je kod vas sve prošlo OK i bez popravnih( Iva rekla sam ti da će sve biti superthumbup) i da se napokon možemo opustitipartycool. Ova mi školska godina nije bila jedna od dražihheadbang, ali zato će sljedeća biti zakon. Gubim matematikusmijeh i geografijusmijeh i dobivam još hrpu stručnih predmetathumbup. Jeiiii.
Napokon praznici!!!!
U petak putujem, i to u Engleskucool!!! I to u Londoncool!!!!!! Neće me biti dva tjedna, ali i to će brzo proći.

Image Hosted by ImageShack.us

Današnji post sam odlučila posvetiti H.R. Gigeru. Ne znam koliko je vas čulo za njegawink, ali ako ste gledali film Alien vs. Predatordead možda ipak da....On je dizajnirao sve likove za taj film i on je općenito otac aliena kakvog znamo. Čula sam prvi put o njemu od jednog frendalud.... Činilo mi se stvarno zanimljivodead. Nakon par dana sam skužila da moja mamalud ima njegove TRI KNJIGEsmijeh. I to jednu koju je on napisao. ZAKON!!!

Evo vam sažetak njegove biografije a sve koji žele znati više neka posjete njegovu stranicu jednim klikom OVDJE.
To bi bilo to od mene. Uživajte na praznicima i nemojte raditi ništa naporno LOL.

H.R.Giger:

Hans Rudi Giger je snažno obilježio umjetnički pravac fantastičnog realizma druge polovice XX .st. Stvorio je svoj jedinstveni vizualni jezik koji sudjeluje u stvaranju jednog novog stila na polju fantastičnih umjetnosti. Rođen je 5.02. 1940. god.u Churu, Švicarskoj. U Zurichu je pohađao školu za primjenjenu umjetnost od 1962 do 1966 god. gdje je i diplomirao na području industrijskog dizajna i dizajna interijera. Zanimljivo je da je postao slikarem zahvaljujući jednoj okladi sa prijateljem. Ismijavajući se općenito umjetnosti i umjetnicima još dok je bio u dobi od 18 godina, tvrdio je da napraviti apstraktnu sliku može svatko, pa se bacio na izvedbu da dokaže da i on to može. Taj eksperiment mu je promijenio život, otvarajući mu vrata jednog potpuno novog svijeta. Grupno je počeo izlagati već od 1962 a samostalno od 1966. godine. 1964. godine izdaje svoju prvu seriju crteža u tušu-WIR ATOMKINDER(Mi,atomska djeca). Crteži izlaze u svim važnijim švicarskim umjetničkim fanzinima a njih desetak se čak pojavljuje u njegovom vlastitom portafogliu pod nazivom EIN FRESSEN FUR DEN PSYCHIATER (Gozba za psihijatra). Tad se bavi proučavanjem Sigmunda Freuda i analizom snova. Crteži sami pokazuju njegove snove i vizije koje ga često progone kao noćne more. Zadnja serija radova iz tog razdoblja jest BAHNHOFPASSAGE, projekt koji je realiziran i u plastici a odnosi se na projekt posebne dvorane na željezničkom kolodvoru koja bi sadržavala sanitarijske sadržaje. Postepeno povećava dimenzije svojih crteža, aplicirajući tuš na Transcop papir pri čemu koristi zubnu četkicu, žicu, žilet i rapidograf za dobivanje posebnih svjetlosnih efekata i jače naglašavanje kontrasta svjetlih i tamnih područja. Krajem 60 tih sreće pisca Sergiusa Golowina i filmaša F. M. Murera i tad počinju njegovi prvi koraci i u svijetu filma. Prvi film koji je napravio je bio 11 minutni nadrealistički film Heimkiller 1967.god. Istodobno radi i na novim djelima-Birth Machine, Under the earth i Astroeunusi. Tu se već brzo formira njegov prepoznatljivi stil i rukopis. Započinje sudjelovati i na dizajnu prvih eksperimentalnih SF-filmova, i to na području konstrukcije glavnih likova i maski (Swiss Made 2069) Njegova karijera doživljava uzlet kad njegov prijatelj i kolekcionar H. H. Kunz 1969. god. distribuira njegove radove po čitavom svijetu. Tad nastaje njegova prva važnija serija u tehnici ulja –PASSAGEN (Prolazi) I-IX, kao iskustvo doživljaja osjećaja klaustrofobije u snovima ;te su ga slike u snu podsjećale na proces rađanja, sazrijevanja i raspadanja sa pratećim fazama morbidnog užitka i boli. 1970.god .započinje seriju ulja sa tematikom prostorija sa higijenskim sanitarnim čvorom (sam kaže da ga u tom razdoblju opsjedaju snovi takve tematike) -BADEWANNE. Ciklus sadrži četiri djela: Četiri elementa, Kada, Kuhinja sa sudoperom i Toalet. Sve slike odavaju dojam kao da su presvučene kožom. Prilikom boravka u Londonu nastaje njegov prvi dokumentarni film Prolazi koji govori o njegovim umjetničkim iskustvima i vizijama. 1971/73. god. nastaje nova serija PASSAGEN X-XXXIII, inspirirana doživljajem promatranja drobilice za smeće prilikom zaustavljanja u Colognesu na putovanju u London. Od tad počinje njegova fascinacija spajanja tehnike i ljudske fizionomije u prikaze nabijene erotikom. Kolekcija je izvedena u akriliku na papiru i drvu. Istovremeno radi i na seriji PEJZAŽI sa motivima raspuknute ljudske kože. Inspiracija proizlazi iz vlastitog doživljaja pejzaža promatranog kroz nišan puške dok je služio vojni rok. Tad mu se zbog efekta crvene točke učinilo da promatra cijeli obzor u nijansama crvenog mesa. 1972. god.je ključna za njega jer počinje raditi u potpuno drugoj tehnici-AIRBRUSHU. Radeći u tehnici free hand spraying otkrio je bezbrojne mogućnosti i efekte koje mu pruža taj medij. Tad njegove slike nastaju spontano, bez prethodnih skica ili crteža i to rezultira posebnim slikama-PSIHOGRAMIMA. To su slike koje se direktno precrtavaju na papir iz njegove podsvjesti, one su njegov osobni pečat. Kritika koja je hvalila njegove prošle radove nove je smatrala fazom »prenatrpanog baroknog kiča» ,u kojoj je vidjela retrogradni korak prema nekom novom izričaju u slikarstvu nadrealizma. Sam Gigerov umjetnički razvoj odražava utjecaje koji sežu čak od Hieronymusa Boscha, simbolista Arnolda Bocklina (čak je i napravio sliku Hommage a Bocklin koja se referira na njegovu iz 1880-«Otok mrtvih»), austrijskog ekspresionista Alfreda Kubina, nadrealista Salvadora Dalija, redatelja Jeana Cocteaua pa sve do Ernst Fuchsa, predstavnika bečke škole fantastičnog realizma nakon II.svj.rata. Ti utjecaji se očituju u fizionomiji tijela , njegovoj fluidnosti i sposobnosti metamorfoze ali i u osjećaju doživljaja klaustrofobičnih prostora i imaginarno interpretiranih perspektiva. Nadrealistički utjecaji proizlaze iz fascinacije snovima, ekspresionistički iz osjećaja nemira i prezentacije psihičkih stanja. U Gigerovim kasnijim djelima će se sve više isticati i simbolizam kao i poznavanje okultističkih filozofija. Njegov rad ostavlja dojam jedinstvenog i originalnog svijeta u kojem je sam i zatočen i to želi podijeliti sa nama. Taj bi se svijet opisao kao preplitanje organskih i anorganskih formi, dijalektika čovjeka i stroja, spoj mesa i metala, na neki način morbidan skok u viziju o ljudskoj budućnosti. Njegov stil se naziva BIOMEHANIČKIM ESTETICIZMOM. To je prikaz čovjeka koji ne nosi u sebi ništa ljudskog već onozemaljskog. Oni se zovu BIOMEHANOIDI. U svemu tome se ipak osjeća ljepota koju karakterizira elegancija, erotičnost i egzotičnost. Opsjednut je detaljima i nekoloriranim plohama, kao i stalnom nužnošču za otkrivanjem novih struktura i veza između arhitekture ljudskog tijela i tehnologija. Zato i vrednuje teorije o kojima je pisao i sam Fuchs u svojoj Architectura Caelestis. U 70.tim nastaju njegova najznačajnija djela-Biomehanoidi, Čarolija te Passage Temple te brojni biomehanički pejzaži. 1973.nastaje i Hommage a Friedrich ,djelo posvećeno njegovu prijatelju i umjetniku art-performancea, koje je nastalo doslikavanjem na njegovu već postojeću fotografiju. Tad nastaje PEJZAŽI XIV i XVIII ,sa motivom beba koje za njega predstavljaju u većem broju osjećaj prijetnje i prisustvo zla. Tad radi i na zajedničkom projektu Daydream sa Claudom Sandozom i Walterom Wegmullerom. Kao rezultat nastaju četiri slike (kombinirana tehnika-tuš, olovka, ugljen na papiru i drvetu) i dokumentarac koji je snimao njihov nastanak. Često izlaže i snima svoje izložbe kao dokumentacijski materijal za svoje publikacije.Tad se intezivno počinje baviti art-movie dizajnom, radi na SF-filmu Dina-pješčani planet(radi svijet Harkonnen) do kojeg ga je dovelo poznanstvo i sa Bob Venosom, Dalijem. Prvi put posjećuje USA 1977 kad izlaže na grupnoj izložbi »Slike horrora i fantastike» u Bronx muzeju u N.Yorku a te godine dobiva i projekt Alien koji će mu donijeti svjetsku slavu i Oskara 1980 za vizualne efekte. On je tvorac jednog od najpoznatijih čudovišta u povijesti kinematografije a za prvi nastavak je napravio kompletnu scenografiju. Tih godina započinje svoju veliku seriju-NEW YORK CITY-GRADSKE SLIKE gdje primjenjuje novi obrazac rada; koristi metalne matrice kao predložak za airbrush kojima dobiva nove vizualne efekte koji donose novi osjećaj zrelosti struktura na slikama. Posvećuje se i projektiranju namještaja zajedno sa Cornelisom de Friesom (stolice,krevet koji je ostao samo nacrt) ,te radi na filmovima Turist i Ogledalo. 1982.god.nastaje serija POBJEDA koja predstavlja motiv totema u pejzažima. Puno izlaže kod kuće i u inozemstvu a započinje predstavljati i velike retrospektive. Radi na dizajnu filma Poltergeist II te 1987 izlaže i u Tokyu u Seibu museum a tamo ostvaruje 1988.god.i svoj najveći projekt-Giger bar. Povodom posjete Japanu radi i posebnu seriju slika-Japanese Excursion. Nastavlja raditi na Alien III, izlaže u SF muzeju u dvorcu Yverdonu gdje je dizajnirao i posebnu knjižnicu za svoje slike i skulpture. 1990tih otvara i svoj drugi bar u Churu te radi na projektu Vlak kao i na vlastitom filmskom projektu-Tajna sv.Gottarda. 1992.god.izdaje svoj Baphomet Tarot a od 1994.god.radi na filmu Species za koji dizajnira vanzemaljsko biće i sablasni vlak koji mu je dao ideju i za vlastitu instalaciju u svome vrtu. Izdaje puno knjiga i publikacija a kao vrhunac umjetničkog stvaralaštva 1998 osniva i vlastiti muzej u srednjovjekovnom dvorcu St.Germain u Gruyeresu u Švicarskoj koji sadrži najveću kolekciju njegovih slika, skulptura, namještaja, filmskog dizajna od 1960tih do danas. I dalje živi i radi u Zurichu, u rodnoj Švicarskoj. H.R.Giger je osebujna umjetnička ličnost koja je obilježila svoje vrijeme, te jako puno pridonijela ne samo području slikarstva fantastike već i medijalnoj umjetnosti (razvoj film dizajna). Djelovao je čak i na polju glazbene industrije gdje je sudjelovao u dva spota Debbie Harry za koju je radio omote za ploče kao i za brojne rock bendove. Njegov opus i originalnost je ostavio velikog traga na razvoj SF subkulture i njenog umjetničkog izričaja, iako je on kao umjetnička ličnost proizašao iz iskustava simbolizma, nadrealizma, ekspresionizma te bečkog fantastičnog realizma. Sve je te umjetničke pravce uspješno sažeo u svoja umjetnička iskustva koja su rezultat jednog jedinstvenog duha.

Evo par njegovih slika:

Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us

Post je objavljen 20.06.2007. u 21:32 sati.