Upoznavanje u zagrebu - Susretit će se u sredini

petak , 21.12.2018.

informacije o vingdu










Click here: Upoznavanje u zagrebu






Neke velike zarade tu nema. Mozda zvucim zahtjevno al zapravo sam prilicno fleksibilna pa me please nemojte napasti zbog svega gore navedenog Koji zahtjevi a samo za povremeno druzenje?!



upoznavanje u zagrebu

Ne propustite priliku, te upoznajte preljepog Hrvata ili Hrvaticu koji će vam sigurno promjeniti život, već danas! OVA WEB STRANICA JE OGRANIČENA RADI EKSPLICITNIH OGLASA! U Zagrebu ćemo organizirati brze susrete te druženja za upoznavanje.



upoznavanje u zagrebu

Upoznavanje i druženje - U tom se vremenu preko naših događanja spojilo više od 680 parova, ostvarilo 3.



upoznavanje u zagrebu

Pozdrav, Odlucila sam postati ovdje jer spadam pod zagreb i pod druzenje pa valjda nitko nece zamjeriti. Po mogucnosti da je BI ili ima BI sklonosti. Da nije ljubomorna, da ne forsira coming out, da ima svoj zivot i da je pozitivna, lezerna i nasmijana. Mozda zvucim zahtjevno al zapravo sam prilicno fleksibilna pa me please nemojte napasti zbog svega gore navedenog Horvat wrote:Pozdrav, Odlucila sam postati ovdje jer spadam pod zagreb i pod druzenje pa valjda nitko nece zamjeriti. Po mogucnosti da je BI ili ima BI sklonosti. Da nije ljubomorna, da ne forsira coming out, da ima svoj zivot i da je pozitivna, lezerna i nasmijana. Mozda zvucim zahtjevno al zapravo sam prilicno fleksibilna pa me please nemojte napasti zbog svega gore navedenog Koji zahtjevi a samo za povremeno druzenje?! Po mogucnosti da je BI ili ima BI sklonosti. Da nije ljubomorna, da ne forsira coming out, da ima svoj zivot i da je pozitivna, lezerna i nasmijana. Mozda zvucim zahtjevno al zapravo sam prilicno fleksibilna pa me please nemojte napasti zbog svega gore navedenog Koji zahtjevi a samo za povremeno druzenje?! A to jer pokusavam zaobici moguce probleme i nastojim uciti iz losih iskustva uglavnom tuđih Al evo da ne bi ispalo da puno trazim a nista o sebi nisam rekla: zaposlena, zivim solo, 27 godina, duga kosa, prosjecno zgodna, ne izlazim bas, malo slobodnog vremena sto imam voljela bih provesti u ugodnom drustvu, volim cokoladu, kolace, putovanja, kvalitetne filmove. U fazi sam kad mi muski nisu narocito zanimljivi iako sam do sad bila iskljucivo u hetero vezama, volim se maziti... Eh, imam osjecaj da je ovo s lutkom ostavilo krivi dojam pa cu probat jos malo pojasniti.. Trazim curu koja je mozda tu negdje u slicnoj situaciji u zivotu kao ja, znaci upoznala bi se, popila kavu, popricala, bez nekog pritiska da nesto mora biti. Protoom da ima svoje ja, da je zna svoje granice, sto voli i ne voli, zeli i ne zeli... Ah, opet ce zvucat komplicirano a stvarno nije. Nadam se da ce se nac netko tko ce razumijeti. Zaista nisam neka koja okolo trazi avanturu za jednu noc ili igracku koju cu odbaciti kad mi dosadi ali jednako tako ne zelim nista obecavati kao ni govoriti previse o sebi dok se s osobom ne upoznam uzivo. Uglavnom , uvijek sam za kavu i upoznavanje pa se slobodno javite Horvat wrote:popila kavu, popricala, bez nekog pritiska da nesto mora biti. Na koncu, svatko ima pravo postavit kriterije kakve hoće. Jer upravo sam se trudila biti jasna i maksimalno iskrena. Svaku stvar koju sam napisala u takozvanom oglasu mogu objasniti zašto sam ju stavila. Nemam loše namjere, ali me sad zanima gdje griješim jer želim to popraviti. Nekako imam dojam da je jako teško upasti u ovu ekipu... Bilo mi je fakat bed i nisam imala pojma kako da tamo išta počnem s ikim pritom mislim na razgovor. Popila sam piće i pobjegla, nekako mislim da tamo treba ići s društvom ili akd bar nekog znaš... Eto, ne znam što da više kažem. Ako vas nešto zanima pitajte, nemam razloga lagati, ideja je bila naći neku koja je u sličnoj fazi kao ja i traži nešto slično. Ili bar upoznati cure koje poznaju druge cure... Ajde što ste se odmah uspizdile jer se ne uklapate u kriterije Ugl lijepo je da znaš što hoćeš. Moj ti je savjet, obzirom na to da oglasi rijetko pale, da si nađeš ekipu za druženje. Proširi malo krug ljudi s kojima se družiš, ne mora svaka gay žena koju upoznaš biti potencijalna meta za parenje. Kad imaš ekipu onda se jako širi krug tih potencijalnih na koje imaš šanse naletjeti u nekim prirodnijim okolnostima koje ne uključuju javljanje na oglas. Socijaliziraj se, sve u svemu. To bi bio savjet koji vrijedi za sve te koje daju oglase ovamo. Lakše je u čoporu Horvat wrote:Pozdrav, Odlucila sam postati ovdje jer spadam pod zagreb i pod druzenje pa valjda nitko nece zamjeriti. Po mogucnosti da je BI ili ima BI sklonosti. Da nije ljubomorna, da ne forsira coming out, da ima svoj zivot i da je pozitivna, lezerna i nasmijana. Mozda zvucim zahtjevno al zapravo sam prilicno fleksibilna pa me please nemojte napasti zbog svega gore navedenog sretno...



UPOZNAVANJE!!!!!!!!!!!!!:-) :-)
Na prvom su mjestu naši samci, naši sudionici. Mozda zvucim zahtjevno al zapravo sam prilicno fleksibilna pa me please nemojte napasti zbog svega gore navedenog Koji zahtjevi a samo za povremeno druzenje?! Samo registriranje na sajt je vrlo jednostavno i brzo, uz samo par koraka možete upoznati mnogo naših članova i uskoro imati sve što ste ikada poželjeli. Popila sam piće i pobjegla, nekako mislim da tamo treba ići s društvom ili akd bar nekog znaš... Znaju šta hoce i u čemu uživaju, i zato se dopadaju muškarcima. Nekako imam dojam da je jako teško upasti u ovu ekipu... I upravo nove ljubavne priče su uvijek nova motivacija, daju nove zamisli i vjetar u leđa za daljnji rad. Razmijenite i pogledajte fotografije. Trazim curu koja je mozda tu negdje u slicnoj situaciji u zivotu kao ja, znaci upoznala bi se, popila kavu, popricala, bez nekog pritiska da nesto mora biti. Mozda zvucim zahtjevno al zapravo sam prilicno fleksibilna pa me please nemojte napasti zbog svega gore navedenog Horvat wrote:Pozdrav, Odlucila sam postati ovdje jer spadam pod zagreb i pod druzenje pa valjda nitko nece zamjeriti. U tom se vremenu preko naših događanja spojilo više od 680 parova, ostvarilo 3.

[Sex clip srbija|Online vezetés szimulátor|Mlade nevine curice]






Oznake: Starije, žene

Upoznavanje javnih sluzbenika sa pravnim aktima - Stranica za upoznavanje

Upravno i Prekrsajno Pravo Odgovori










Click here: Upoznavanje javnih sluzbenika sa pravnim aktima






STANKOM- se oznacavaju lica na ciji zahtjev je pokrenut postupak ili protiv koga se vodi postupak, odnosno radi zastite svojih prava i pravnih interesa ima pravo da ucestvuje u postuoku. Osnovne procesne pretpostavke su uslovi koji moraju biti ispunjeni da bi procesnopravni odnos u cjelini ili u pojedinim stadijumima i fazama mogao da se, povodom konkretnog krivicnopravnog zahtjeva, obrazuje, razvija i zavrsi. Bijase to neposredan i svjestan izazov hrvatskoj vlasti.



upoznavanje javnih sluzbenika sa pravnim aktima

Nada Bugarin — iz reda državnih tužilaca 6. A tvoji tekstovi u ovoj temi su od pocetka bili usmereni ka Karicima i tvojim osecanjima prema njima. Njegov cilj je postavljanje standarda dobrog ponasanja i otvorene komunikacije prema klijentima i bankama, poveanje ugleda bankarstva u drustvu, kao i unapreenje ideje odgovornosti, javnosti i profesionalnosti u svom poslovanju.



upoznavanje javnih sluzbenika sa pravnim aktima

Upravno Pravo Skripta - Prepustanje arbitrazi odluke o sporu, sasvim je autonomna odluka ugovornih strana, ako, naravno, pravila postupka ne odreuju da o nekom spornom odnosu odlucuje samo sud. Radnja se moze uciniti I PROPUSTANJEM nedavanje hrane.



upoznavanje javnih sluzbenika sa pravnim aktima

ZAKON O UPRAVI U FEDERACIJI BOSNE I HERCEGOVINE Dio prvi OSNOVE UPRAVE U FEDERACIJI BOSNE I HERCEGOVINE I - TEMELJNE ODREDBE Clanak 1. Ovim zakonom, sukladno Ustavu Federacije Bosne i Hercegovine, uredjuju se osnove uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine u daljnjem tekstu: Federacija , koje se odnose na polozaj, ulogu, ustrojstvo, osnovne ovlasti i obveze organa uprave Federacije i organa uprave zupanije-kantona, kao i ovlasti gradonacelnika odnosno opcinskog nacelnika u vrsenju poslova uprave, te ovlasti, obveze i odnose federalnih organa uprave i federalnih ustanova i druga pitanja od znacaja za organizaciju i rad tih organa u vrsenju poslova uprave. Poslove uprave iz okvira nadleznosti Federacije, odnosno nadleznosti zupanije-kantona obavljaju organi uprave Federacije, odnosno organi uprave zupanije-kantona, a poslove uprave i samouprave iz nadleznosti grada odnosno opcine vrsi gradonacelnik odnosno opcinski nacelnik, putem gradskih odnosno opcinskih sluzbi za upravu u daljnjem tekstu: organi uprave. Odredjene poslove uprave, iz okvira svojih ovlasti i obveza utvrdjenih Ustavom i zakonom, obavljaju i drugi organi sukladno sa zakonom. Organi uprave obavljaju poslove iz svoje nadleznosti samostalno, sukladno Ustavu, zakonu i drugim propisima. Organe uprave osniva organ zakonodavne vlasti na prijedlog vlade, a gradske, odnosno opcinske sluzbe, gradsko, odnosno opcinsko vijece na prijedlog gradonacelnika, odosno opcinskog nacelnika. Organi uprave osiguravaju efikasno i potpuno ostvarivanje prava i sloboda gradjana predvidjenih u Ustavu Federacije i u aktima navedenim u Aneksu Ustava Federacije Bosne i Hercegovine u daljnjem tekstu: Aneks. Organi uprave suradjivat ce sa svim medjunarodnim posmatrac kim tijelima za ljudska prava osnovanim za Bosnu i Hercegovinu i Federaciju, kao i sa nadzornim organima osnovanim instrumentima navedenim u Aneksu. Rad organa uprave je javan, ukoliko za odredjene izuzetne situacije zakonom nije drugacije odredjeno. U organima uprave u ravnopravnoj uporabi kao sluzbeni jezici su hrvatski jezik i bosanski jezik. Stranke se pred organima uprave mogu koristiti i drugim jezikom, ako taj jezik nije jedan od sluzbenih jezika. Sluzbeno pismo u organima uprave je latinica. U organima uprave osigurava se odgovarajuca nacionalna zastupljenost sluzbenika sukladno nacionalnoj strukturi stanovnistva Federacije, zupanije-kantona, odnosno grada i opcine. Federacija, zupanija-kanton, grad, odnosno opcina, sukladno zakonu, odgovaraju za stetu koju organ uprave nanese gradjaninu, pravnoj osobi ili drugoj osobi nezakonitim ili nepravilnim radom, ovisno od toga ko je osnovao organ uprave. Federacija,zupanija- kanton, grad, odnosno opcina ima pravo da od sluzbenika zahtijeva naknadu iznosa koji je isplatila na ime naknade stete u roku od sest mjeseci od dana kada je naknadila stetu, ako je steta nastala namjerno ili krajnjom nepaznjom sluzbenika. Sredstva za rad organa uprave osiguravaju se u proracunu Federacije, proracunu zupanije-kantona, grada, odnosno proracunu opcine. Sredstva za obavljanje poslova uprave koji se zakonom, sukladno Ustavu, prenesu Federaciji, zupaniji-kantonu, gradu ili opcini, odnosno institucijama koje imaju javne ovlasti, osigu ravaju se iz proracuna Federacije ili proracuna zupanije-kantona, grada ili opcina zavisno od toga iz cije nadleznosti su prenijeti ti poslovi, a sukladno sa zakonom odnosno drugom propisom kojim su ti poslovi, odnosno ovlasti prenijeti. II - POSLOVI UPRAVE 1. Zajednicka odredba Clanak 12. Organi uprave, iz okvira svoje nadleznosti, vrse narocito sljedece poslove: 1 provode utvrdjenu politiku i izvrsavaju zakone i druge propise; 2 obavljaju upravni nadzor nad provedbom zakona i drugih propisa; 3 donose propise za provedbu zakona i drugih propisa; 4 predlazu i daju preporuke iz oblasti zakonodavstva; 5 odgovaraju na pitanja organa zakonodavne vlasti; 6 obavljaju druge upravne i strucne poslove odredjene zakonom i drugim propisima. Provodjenje utvrdjene politike i izvrsavanje zakona i drugih propisa Clanak 13. Organi uprave, u okviru svojih nadleznosti, provode politiku koju je utvrdio organ zakonodavne vlasti i osiguravaju provodjenje te politike, ukazuju na stanje i pojave od znacaja za provodjenje politike i predlazu mjere nadleznim organima za prvodjenje te politike. Organi uprave izvrsavaju zakone i druge propise neposrednim primjenjivanjem zakona i drugih propisa, putem rjesavanja upravnih stvari u upravnom postupku, obavljanjem upravnog nadzora i obavljanjem drugih upravnih poslova iz okvira svoje nadleznosti. Obavljanje upravnog nadzora Clanak 15. U obavljanju upravnog nadzora organi uprave nadziru provedbu zakona i drugih propisa, te zakonitost rada i postupanja organa uprave i institucija koje imaju javne ovlasti. Upravni nadzor iz stavka 1. Organi uprave, u obavljanju upravnog nazdora, nadziru, kada su za to ovlasteni zakonom, zakonitost upravnih akata organa uprave i institucija koje imaju javne ovlasti kojima se rjesava u upravnim stvarima i u svezi s tim poduzimaju mjere za koje su ovlasteni zakonom. Nadzor nad zakonitoscu rada institucija koje imaju javne ovlasti organi uprave vrse u odnosu na pitanja ostvarivanja prava i obveza koja su zakonom ili propisom gradskog odnosno opcinskog vijeca, sukladno sa zakonom prenesena da o njima odlucuju institucije koje imaju javne ovlasti. Organi uprave, u vrsenju inspekcijskog nadzora, iz okvira svoje nadleznosti, ostvaruju neposredan uvid u zakonitost rada, poslovanja i postupanja poduzeca drustva , ustanova i drugih pravnih osoba i gradjana u svezi s pridrzavanjem zakona i drugih propisa, te podizumaju upravne i druge mjere za koje su ovlasteni zakonom, odnosno propisom gradskog ili opcinskog vijeca, kao i postupanje organa uprave u vrsenju poslova uprave iz njihove nadleznosti. Vrsenje odredjenih strucnih poslova inspekcijskog nadzora ekspertize, ispitivanja i sl. Donosenje provedbenih propisa Clanak 20. Rukovoditelji organa uprave donose propise u cilju omogucavanja izvrsavanja zakona i drugih propisa iz svoje nadleznosti, kada su za to zakonom ovlasteni, kao i druge propise sukladno Ustavu i zakonu. Predlaganje i davanje preporuka glede zakona i drugih propisa Clanak 21. Rukovoditelji organa uprave, iz okvira nadleznosti organa uprave kojim rukovode, predlazu i daju preporuke u svezi sa propisima iz okvira nadleznosti organa uprave ili prema zadatku koji mu odredi premijer. Organi uprave obvezni su pribavljati misljenja zainteresiranih organa vlasti, odgovarajucih strucnih ustanova i zainteresiranih poduzeca drustva i drugih pravnih osoba o nacrtima propisa koje donose nositelji vlasti iz clanka 21. Organi uprave obvezni su da u obrazlozenju nacrta propisa navedu razloge zbog kojih odredjeni prijedlozi i sugestije organa i pravnih osobe iz stavka 1. Odgovaranje na pitanja organa zakonodavne vlasti Clanak 23. Organi uprave obvezni su pripremati i davati odgovore na pitanja organa zakonodavne vlasti u svezi provodjenja politike i izvrsavanja zakona i drugih propisa iz svoje nadleznosti o stanju i problemima u oblasti za koju su osnovani organi uprave. Obavljanje drugih upravnih i strucnih poslova Clanak 24. Organi uprave, u okviru svoje nadleznosti, prate stanje u oblastima za koje su obrazovani, a narocito provodjenje politike i izvrsavanje zakona i drugih propisa, utvrdjuju stanje i njihove posljedice, te u svezi s tim poduzimju mjere za koje su ovlasteni ili daju preporuke organu izvrsne vlasti za utvrdjivanje politike i uredjivanje odredjenih pitanja kojima se osigurava potpuno provodjenje politike i izvrsavanje zakona i drugih propisa. Organi uprave prate stanje u oblastima za koje su obrazovani na temelju podataka koje sami prikupljaju kada su za to ovlasteni zakonom, kao i podataka koje prikupljaju, obradjuju i dostavljaju drugi organi i pravna osobe, na zahtjev organa uprave. Na temelju podataka iz stavka 1. Ako se zakonima i drugim propisima koji se predlazu ili prijedlozima koji su sadrzani u analitickim, informativnim ili drugim materijalima koje pripremaju organi uprave, zahtijevaju materijalni izdaci, organi uprave obvezni su da u obrazlozenju prijedloga tih propisa, kao i analitickim, informativnim i drugim materijalima iskazu iznos sredstava koja su potrebna za provodjenje tih propisa i materijala i odrede izvore iz kojih treba osigurati ta sredstva. III - POVJERAVANJE JAVNIH OVLASTI Clanak 27. Poduzecima drustvima , ustanovama i drugim pravim osobama moze se zakonom povjeriti vrsenje odredjenih upravnih i strucnih poslova iz djelokruga organa uprave, da u okviru svoje djelatnosti odlucuju u pojedinacnim stvarima o odredjenim pravima i obvezama gradjana, poduzeca i drugih pravnih osoba u daljnjem tekstu: instirucije koje imaju javne ovlasti. Institucijama koje imaju javne ovlasti ne mogu se povjeravati poslovi inspekcijskog nadzora, osim strucnih poslova koji su od znacaja za vrsenje inspekcijskog nadzora ekspertize, tehnicka ispitivanja i sl. Propisom gradskog i opcinskog vijeca moze se povjeravati vrsenje odredjenih upravnih i strucnih poslova lokalne samouprave iz izvorne nadleznosti grada, odnosno opcine, pravnim osobama iz stavka 1. Na institucije koje imaju javne ovlasti shodno se primjenjuju nacela ovog zakona koja se odnose na samostalnost u radu organa uprave, zakonitost njihovog rada, javnost rada organa uprave, uporaba sluzbenih i ostalih jezika i pisma i druga nacela utvrdjena u cl. Zakonom i propisom gradskog i opcinskog vijeca kojim se prenose javne ovlasti moze se odrediti nacin obavljanja javnih ovlasti iz clanka 27. Ako institucije koje vrse javne ovlasti ne vrse povjerene poslove sukladno zakonu i drugom propisu, organ uprave koji vrsi upravni nadzor obvezan je da pismeno upozori organ upravljanja institucije koja vrsi javne ovlasti i predlozi mu mjere za rjesavanje tog pitanja, a prema potrebi, obvezan je da poduzme i druge mjere u okviru svojih prava i duznosti kako bi se javne ovlasti obavljale sukladno zakonu i drugom propisu kojim su te ovlasti prenesene. Upravni nadzor nad radom institucija koje imaju javne ovlasti u obavljanju poslova uprave koji su preneseni na te institucije vrse organi uprave iz upravnog podrucja i razine vlasti kojem pripadaju poslovi uprave koji se obavljaju na temelju javnih ovlasti, sukladno sa ovim i drugim zakonom, odnosno propisom gradskog i opcinskog vijeca kojim su uredjene te ovlasti. U vrsenju upravnog nadzora nad radom institucija koje imaju javne ovlasti, nadlezni organ uprave ima pravo i duznosti narocito da: 1 provodi inspekcijski nadzor i u okviru svoje nadleznosti osigurava zakonito i u propisanim rokovima obavljanje poslova iz javne ovlasti; 2 rjesava po zalbama protiv donesenih upravnih akata u vrsenju povjerenih javnih ovlasti, kada je to utvrdjeno zakonom; 3 prema potrebi daje strucna uputstva i objasnjenja za primjenu zakona i drugih propisa koji se odnose na vrsenje povjerenih javnih ovlasti; 4 poduzima i druge mjere i vrsi druga prava koja po zakonu ima drugostupanjski organ uprave u upravnom postupku. Institucije koje imaju javne ovlasti duzne su nadleznom organu uprave koji vrsi upravni nadzor nad njihovim radom da najmanje jedanput godisnje podnesu izvjestaj o vrsenju povjerenih javnih ovlasti, i da na trazenje tih organa uprave, dostavljaju odredjene podatke i dokumenta koja su od znacaja za vrsenje nadzora u obavljanju javnih ovlasti. IV - ODNOS ORGANA UPRAVE PREMA ORGANU ZAKONODAVNE VLASTI, ORGANU IZVRSNE VLASTI, MEDJUSOBNI ODNOSI ORGANA UPRAVE I ODNOSI ORGANA UPRAVE PREMA OMBUDSMANIMA 1. Odnos organa uprave prema organu zakonodavne vlasti Clanak 32. Organi uprave odgovorni su organu zakonodavne vlasti za zakonito, potpuno i efikasno obavljanje poslova iz svoje nadleznosti. Organi uprave imaju ovlasti i obveze da organu zakonodavne vlasti iznose, radi razmatranja, pojedina znacanija pitanja iz svoje nadleznosti i da daju preporuke u svezi sa provodjenjem politike i izvrsavanjem zakona i drugih propisa. Organi uprave obvezni su da na zahtjev organa zakonodavne vlasti, podnose izvjestaj o svom radu, o stanju o odnosnoj oblasti, o izvrsavanju zakona i drugih propisa i o provodjenju utvedjene politike; da odgovaraju na pitanja organa zakonodavne vlasti i da, sukladno programu rada tog organa, odnosno na njegov zahtjev, pripremaju zakone i druge propise, kao i analiticke, informativne i druge materijale. Organi uprave obvezni su na zahtjev organa zakonodavne vlasti, poduzeti odgovarajuce organizacijske, kadrovske i druge mjere kojima se osigurava efikasno izvrsavanje poslova iz nadleznosti organa uprave. Odnos organa uprave prema organu izvrsne vlasti Clanak 34. U cilju sukladnog osiguranja provodjenja politike i izvrsavanja zakona i drugih propisa organa zakonodavne vlasti, organ izvrsne vlasti moze: utvrditi upute i smjernice organima uprave o nacinu provodjenja politike i izvrsavanja zakona i drugih propisa organa zakonodavne vlasti i propisa organa izvrsne vlasti; naloziti organima uprave da u odredjenom roku donesu propise ili poduzmu mjere za koje su ovlasteni, utvrditi rokove za izvrsavanje pojedinih zadataka i naloziti organima uprave da ispitaju stanje u oblastima iz njihove nadleznosti i podnesu organu izvrsne vlasti izvjestaj sa odgovarajucim prijedlozima. Radi ostvarivanja odgovornosti organa uprave prema organu izvrsne vlasti, organ izvrsne vlasti moze otvoriti raspravu o radu i odgovornosti organa uprave i utvrditi nacin ispitivanja stanja u oblasti iz njegove nadleznosti i pokrenuti postupak za smjenjivanje rukovoditelja i zamjenika rukovoditelja organa uprave. Organi uprave obvezni su organu izvrsne vlasti dostavljati izvjestaje o svome radu i o stanju u oblastima iz njihove nadleznosti, kao i informacije, objasnjenja, podatke, spise i drugu dokumentaciju koji su potrebni za rad organa izvrsne vlasti. Organi uprave mogu od organa izvrsne vlasti traziti upute i smjernice o odredjenim pitanjima provodjenja politike i izvrsavanja zakona i drugih propisa. Organ izvrsne vlasti obvezan je odgovoriti na trazenje organa uprave. Organi uprave mogu organu izvrsne vlasti predlagati razmatranje odredjenih pitanja iz svoje nadleznosti i davati mu prijedlog za poduzimanje potrebnih mjera. Medjusobni odnosi organa uprave Clanak 38. Medjusobni odnosi organa uprave temelje se na ovlastima utvrdjenim Ustavom i zakonom, odnosno statutom, kao i na suradnji, medjusobnom informiranju i dogovaranju. Federalni organi uprave imaju federalnim zakonom utvrdjene ovlasti i obveze glede nadzora nad provodjenjem federalne politike i federalnih zakona i drugih federalnih propisa iz iskljucive nadleznosti Federacije kad je provodjenje te politike i tih propisa povjereno zupanijskim-kantonalnim organima uprave ili gradskim i opcinskim sluzbama za upravu i provodjenja federalnih zakona i drugih federalnih propisa iz zajednicke nadleznosti Federacije i zupanije-kantona. Zupanijski-kantonalni organi uprave imaju zupanijskim-kantonalnim ustavom i zupanijskim-kantonalnim zakonom utvrdjena ovlasti i obveze prema gradskim i opcinskim sluzbama za upravu glede provedbe i nadzora nad provodjenjem politike i zupanijskih-kantonalnih zakona i drugih zupanijskih-kantonalnih propisa, ako je provodjenje tih propisa preneseno na grad, odnosno opcinu. U ostvarivanju medjusobne suradnje organi uprave odnosno sluzbe za upravu na istoj razini vlasti obvezni su jedni drugim dostavljati podatke i informacije potrebne za obavljanje poslova iz njihove nadleznosti kojima raspolazu i do kojih dolaze u vrsenju svojih poslova, razmjenjuju informacije i iskustva, obrazuju zajednicke strucne komisije i druga radna tijela, organiziraju savjetovanja i ostvaruju druge oblike medjusobne suradnje. Organi uprave jedne razine vlasti suradjuju sa organima uprave druge razine vlasti u svim pitanjima iz clanka 38. Organi uprave nadlezni za poslove inspekcijskog nadzora, pored suradnje iz cl. Odnosi organa uprave prema ombudsmanima Clanak 42. Odnos organa uprave prema ombudsmanima temelji se na obvezama organa uprave utvrdjenim Ustavom i zakonom, od nosno propisom gradskog i opcinskog vijeca, kao i na medjusobnoj suradnji, informiranju i dogovaranju. Organi uprave obvezni su omoguciti ombudsmanima na njihov, zahtjev nesmatano ispitivanje njihove djelatnosti, odnosno djelatnosti sluzbenika organa uprave koji su negirali ljudsko dostojanstvo, prava ili slobode, ukljucujuci provodjenje etnickog progona ili odrzavanje njegovih posljedica. Organi uprave obvezni su ombudsmanima osigurati sva sluzbena dokumenta, ukljucujuci i tajna, kao i upravne spise i osigurati suradnju svakog sluzbenika posebno u pribavljanju potrebnih informacija, dokumenata i spisa. Organi uprave obvezni su ombudsmanima, na njihov zahtjev, osigurati i pristustvo pri rjesavanju stvari u upravnom postupku. Ako organ uprave ne postupi po zahtjevu ombudsmana iz clanka 43. V - ODNOSI ORGANA UPRAVE PREMA PODUZECIMA DRUSTVIMA I DRUGIM PRAVNIM OSOBAMA I STRANKAMA 1. Odnosi organa uprave prema poduzecima drustvima i drugim pravnim osobama Clanak 45. Organi uprave, u okviru svoje nadleznosti imaju prema poduzecima drustvima , ustanovama i drugim pravnim osobama, ovlasti i obveze predvidjene zakonom, odnosno propisom gradskog i opcinskog vijeca zasnovanog na zakonu, a narocito glede obavljanja prava, nadzora nad zakonitoscu rada tih pravnih osoba kada su za to ovlasceni zakonom, odnosno propisom gradskog i opcinskog vijeca zasnovanog na zakonu. Organi uprave suradjuju sa pravnim osobama iz clanka 45. Pravne osobe iz clanka 45. Podaci i informacije iz stavka 2. Odnos organa uprave prema strankama Clanak 47. Organi uprave obvezni su zahtjeve stranke gradjana rjesavati u propisanim rokovima. Organi uprave obvezni su razmatrati predstavke i prijedloge koje im stranke podnose i dati im odgovore na podnesene predstavke i prijedloge. Organi uprave koji, u vrsenju poslova iz svoje nadleznosti, ostvaruju neposredne kontakte sa strankama obvezni su organizirati obavljanje poslova od znacaja za ostvarivanje prava stranaka na nacin i pod uvjetima kojima se strankama omogucuje da sto jednostavnije, brze i efikasnije ostvaruju svoja prava i izvrsavaju obveze kod tih organa. Organi uprave obvezni su, bez odlaganja razmotriti podnijete predstavke i prijedloge stranaka na nepravilan odnos sluzbenika organa uprave prema njima kada se obracaju tim organima u cilju ostvarivanja svojih prava, odnosno izvrsavanja svojih obveza. Rukovoditelj organa uprave obvezan je ispitati podnesene predstavke i prijedloge i, ako ih ocijeni osnovanim, poduzeti zakonom predvidjene mjere prema sluzbeniku na ciji se rad predstavka odnosi. Rukovoditelj organa uprave je obvezan dati pismeni odgovor stranki o poduzetim mjerama u svezi sa njegovom predstavkom, odnosno prijedlogom u roku od 10 dana od dana primitka predstavke, odnosno prijedloga. Organi uprave u rjesavanju stvari u upravnom postupku ne smiju od stranaka zahtijevati da pribavljaju uvjerenja i druge javne isprave o cinjenicama o kojima organi uprave ili institucije koje imaju javne ovlasti vode sluzbene evidencije. Uvjerenja i isprave iz stavka 1. Kad se u upravnom postupku stranka odazove pozivu, a bez njene krivnje sluzbena radnja radi koje je pozvana nije obavljenja, ima pravo zahtijevati naknadu nastalih troskova. O zahtjevu za naknadu troskova odlucuje se zakljuckom na temelju propisa kojim se uredjuje naknada troskova svjedocima u upravnom postupku. Protiv zakljucka iz stavka 2. Troskovi iz stavka 1. Ukoliko sluzbena radnja nije obavljena namjerno ili iz krajnje nepaznje sluzbene osobe, organ uprave ima pravo regresa prema sluzbenoj osobi za isplacenu naknadu troskova. VI - OSNOVI ORGANIZACIJE ORGANA UPRAVE 1. Nacela organizacije organa uprave i sluzbi za upravu Clanak 53. Federalni i zupanijski-kantonalni organi uprave osnivaju se zakonom. Organi uprave iz stavka 1. Organi uprave iz stavka 1. Za obavljanje odredjenih strucnih poslova i drugih poslova iz okvira nadleznosti Federacije i zupanije-kantona, koji pretezno zahtijevaju primjenu strucnih i znanstvenih metoda rada i s njima vezanih upravnih poslova, zakonom se osnivaju federalne, odnosno zupanijske-kantonalne uprave ustanove u daljnjem tekstu: upravne ustanove. Za vrsenje upravnih i strucnih poslova i poslova lokalne, samouprave, iz okvira nadleznosti grada i opcine osnivaju se sluzbe za upravu. Pri osnivanju sluzbi iz stavka 1. Sluzbe iz stavka 1. Za obavljanje strucnih i drugih poslova za potrebe organa zakonodavne vlasti i organa izvrsne vlasti i organa uprave mogu se osnivati odredjene strucne, tehnicke i druge sluzbe, kao zajednicke ili samostalne sluzbe, o cemu odlucuje organ izvrsne vlasti. Radni odnosi u organima uprave Clanak 56. Osnove radnih odnosa sluzbenika i namjestenika u organima uprave uredjuju se posebnim federalnim zakonom. Unutarnja organizacija organa uprave Clanak 57. Unutarnja organizacija organa uprave utvrdjuje se tako da se osigura narocito: 1 efikasno obavljanje poslova, racionalna organizacija rada i uspjesno rukovodjenje organom; 2 ostvarivanje pune suradnje organa uprave sa drugim organima; 3 grupiranje poslova sukladno sa njihovom prirodom i nacinom njihovog obavljanja; 4 potpunije objedinjavanje zajednickih i opcih poslova radi njihovog racionalnog obavljanja i koristenja usluga zajednickih sluzbi osnovanih za potrebe svih ili pojedinih organa uprave. Unutarnja organizacija organa uprave utvrdjuje se pravilnikom. Pravilnik o unutarnjoj organizaciji organa uprave mora biti sukladan sa nadleznostima organa uprave, kao i sa opcim nacelima o unutarnjoj organizaciji organa uprave, koju propisuje organ utvrdjen zakonom. Pravilnik o unutarnjoj organizaciji organa uprave donosi rukovoditelj organa uprave, u saglasnosti sa organom izvrsene vlasti ili drugim organom odredjenim zakonom, a u gradu i opcini gradonacelnik odnosno opcinski nacelnik, uz suglasnost gradskog, odnosno opcinskog vijeca. Pravilnikom o unutarnoj organizaciji organa uprave utvrdjuje se narocito: 1 organizacijske jedinice i njihova nadleznost; 2 nacin rukovodjenja; 3 programiranje i izvrsavanje poslova; 4 ovlasti i odgovornost sluzbenika u obavljanju poslova; 5 ukupan broj sluzbenika i namjestenika za obavljanje poslova; 6 naziv i raspored poslova po organizacijskim jedinicama, sa opisom poslova za svakog sluzbenika i namjestenika ili grupu sluzbenika ili namjestenika i potrebnim uvjetima glede strucne spreme i drugih uvjeta za rad na odnosnim poslovima; 7 broj pripravnika koji se primaju u radni odnos i uvjeti za prijem pripravnika. Poslovi organa uprave u pravilniku o unutarnjoj organizaciji grupiraju se prema njihovoj vrsti, srodnosti, opsegu i stupnju slozenosti, odgovornosti i drugim uvjetima za njihovo obavljanje. VII - OVLASTI, OBVEZE I ODGOVORNOSTI RUKOVODITELJA ORGANA UPRAVE 1. Rukovoditelj organa uprave, njegov zamjenik, rukovodec i sluzbenici i sluzbenici sa posebnim ovlastima Clanak 60. Organom uprave rukovodi rukovoditelj. Rukovoditelj organa uprave predstavlja organ uprave, organizira i osigurava zakonito i efikasno obavljanje poslova, donosi propise i izdaje druge akte za koje je ovlasten i poduzima druge mjere iz nadleznosti organa uprave, te odlucuje sukladno zakonu, o pravima, obvezama i odgovornostima sluzbenika i namjestenika u vrsenju sluzbe. Rukovoditelja organa uprave imenuje i smjenjuje organ odredjen Ustavom i zakonom. Sluzbama iz clanka 54. Rukovoditelj organa uprave obvezan je da, na temelju i u okviru Ustava, zakona, odnosno statuta i drugih propisa i smjernica organa izvrsne vlasti, savjesno obnasa povjerenu mu funkciju i osobno je odgovoran za njeno obnasanje, kao i za rad organa kojim rukovodi. Rukovoditelj organa uprave obvezan je izvjestavati organ zakonodavne vlasti i organe izvrsne vlasti o stanju u oblasti za koju je organ uprave osnovan i o provodjenju politike i izvrsavanju zakona i drugih propisa, datih uputa i smjernica i o poduzetim mjerama, kao i o radu organa uprave kojim rukovodi. Izvjestavanje iz stavka 2. Rukovoditelj organa uprave obvezan je, na zahtjev drugih organa vlasti, poduzeca drustva , ustanova i drugih pravnih osoba izvjestavati te organe i pravne osobe o pitanjima iz nadleznosti organa uprave koja su od znacaja za ostvarivanje njihovih ovlasti i obveza. Rukovoditelj organa uprave moze imati zamjenika, koji ga zamjenjuje ukoliko ovaj nije u mogucnosti obavljati svoje ovlasti i obveze ili ako je mjesto rukovoditelja upraznjeno, dok novi rukovoditelj ne preuzme duznost, sa svim njegovim ovlastima i odgovornostima u rukovodjenju i pomaze rukovoditelju u provodjenju njegovih ovlasti i obveza. Zamjenika rukovoditelja organa uprave imenuje i smjenjuje organ koji imenuje rukovoditelja organa uprave, ako Ustavom i zakonom nije drukcije odredjeno. Rukovoditelju organa uprave u rukovodjenju pojedinim podruc jima rada pomazu rukovodeci sluzbenici. Rukovodece sluzbenike postavlja i smjenjuje rukovoditelj organa uprave, ako zakonom nije drugacije odredjeno. Poslove inspekcijskog nadzora i druge znacajnije upravne i strucne poslove obavljaju sluzbenici sa posebnim ovlastima i odgovornostima u daljnjem tekstu: sluzbenici sa posebnim ovlasti , koje postavlja i smjenjuje rukovodilac organa uprave, ako zakonom nije drukcije odredjeno. Rukovoditelj organa uprave, njegov zamjenik i rukovodeci sluzbenici na odredjenim poslovima u organima uprave, koje odredi organ izvrsne vlasti, ne mogu obavljati drugu sluzbu ili posao. Odgovornost rukovoditelja organa uprave i njegovog zamjenika Clanak 65. Rukovoditelj organa uprave i njegov zamjenik odgovorni su ako se u izvrsavanju svojih ovlasti i obveza ne pridrzavaju politike koju je utvrdio organ zakonodavne vlasti i smjernica tog organa, kao i uputa i smjernica organa izvrsne vlasti ili ako u okviru svojih nadleznosti ne osigurava provodjenje zakona i drugih propisa ili ako iz drugih razloga postane nedostojan vrsenja funkcije. U slucaju postojanja odgovornosti iz clanka 65. Prijedlog za smjenjivanje rukovoditelja organa uprave i njegovog zamjenika podnosi organ odredjen Ustavom i zakonom. U postupku smjenjivanja osigurat ce se rukovoditelju organa uprave, odnosno njegovom zamjeniku, da se izjasni o cinjenicama zbog kojih se postavlja pitanje njegove odgovornosti, kao i da daje obavijesti i potrebne podatke od znacaja za utvrdjivanje te odgovornosti. Organ nadlezan za smjenjivanje, povodom prijedloga za smjenjivanje donosi odluku kojom se utvrdjuje postojanje odgovornosti i smjenjivanje ili odluku kojom se odbija prijedlog za smjenjivanje. Povodom prijedloga za smjenjivanje organ nadlezan za smjenjivanje moze, i kada nema osnova za donosenje odluke o smjenjivanju, ukazati na nepravilnosti u radu rukovoditelja i njegovog zamjenika. Protiv odluke po prijedlogu za smjenjivanje rukovoditelja organa uprave i njegovog zamjenika, kao i odluke o udaljenju od obavljanja funkcije dok se vodi postupak za smjenjivanje, ne mogu se koristiti pravna sredstva. Organ nadlezan za smjenjivanje moze, dok traje postupak smjenjivanja, udaljiti od obavljanja ovlasti i obveza rukovoditelja organa uprave, odnosno njegovog zamjenika. Rukovoditelj organa uprave i njegov zamjenik, ako smatra da nije u mogucnosti da uspjesno obavlja povjerene ovlasti i obveze, odnosno posao i ne moze preuzeti odgovornost za njihovo vrsenje, ima pravo podnijeti ostavku. Rukovoditelj, odnosno njegov zamjenik, ostaje na duznosti do roka odredjenog zakonom, odnosno statutom. Podnesena ostavka ne iskljucuje vodjenje postupka smjenjivanja iz razloga predvidjenih clankom 65. VIII - SLUZBENICI I NAMJESTENICI Clanak 71. Poslove uprave u organima uprave obavljaju sluzbenici. Pomocno-tehnicke poslove za potrebe organa uprave obavljaju namjestenici. O prijemu sluzbenika i namjestenika u radni odnos u organ uprave, kao i o drugim statusnim pitanjima tih osobe, odlucuje rukovoditelj organa uprave, sukladno zakonu. Polozaj, prava, obveze i odgovornosti, kao i place i druga materijalna primanja sluzbenika i namjestenika u organima uprave uredjuju se zakonom, odnosno propisom gradskog i opcinskog vijeca, sukladno zakonu. IX - SREDSTVA ZA RAD ORGANA UPRAVE Clanak 74. Sredstva za rad organa uprave utvrdjuje organ zakonodavne vlasti na prijedlog organa izvrsne vlasti, polazeci od potrebe osiguranja vrsenja poslova iz nadleznosti organa uprave i drugih uvjeta za obavljanja poslova iz nadleznosti organa uprave. Sredstva za rad organa uprave cine: sredstva za place, sredstva za posebne namjene, sredstva za materijalne troskove i sredstva opreme. Prihodi koje organi uprave ostvare svojom djelatnoscu unose se u Proracun Federacije, zupanije-kantona, grada, odnosno opcine, ako zakonom, odnosno propisom gradskog i opcinskog vijeca nije drukcije odredjeno. Visina sredstava za materijalne troskove utvrdjuje se sukladno vrijednosti materijala i usluga potrebnih za obavljanje poslova iz nadleznosti organa uprave. Sredstva za posebne namjene i sredstva opreme utvrdjuju se u visini kojom se osigurava vrsenje funkcije organa uprave. Sredstva za posebne namjene sluze za osiguranje odredjenih potreba od znacaja za rad organa uprave i za obavljanje posebnih zadataka organa uprave utvrdjenih zakonom. Rasporedjivanje sredstava za materijalne troskove, sredstva za posebne namjene i sredstva opreme vrsi rukovoditelj organa uprave, ako zakonom, odnosno propisom gradskog i opcinskog vijeca nije drugacije odredjeno. Rukovoditelj organa uprave odlucuje o koristenju sredstava iz stavka 1. X - OSNOVNE ODREDBE O INSPEKCIJSKOM NADZORU Clanak 77. Poslove inspekcijskog nadzora vrse, u okviru svoje nadleznosti organi uprave, sukladno ovom i drugom zakonu. Poslove inspekcijskog nadzora, u okviru nadleznosti organa uprave, obavljaju inspektori. Kad to potreba sluzbe zahtijeva, rukovoditelj organa uprave moze ovlastiti i drugog sluzbenika tog organa uprave koji ima odgovarajucu strucnu spremu da izvrsi odredjene poslove inspekcijskog nadora, odnosno da inspektoru pomaze u obavljanju tog nadzora o cemu se donosi rjesenje. Inspektor ima iskaznicu, kojom dokazuje svoje sluzbeno svojstvo, identitet i ovlasti predvidjene zakonom. Federalni ministar pravde propisuje oblik i sadrzaj iskaznice, a iskaznicu inspektoru izdaje rukovoditelj organa uprave u cijoj je nadleznosti pojedina inspekcija. Postupak inspekcijskog nadzora pokrece i vodi inspektor po sluzbenoj duznosti. Svatko ima pravo podnijeti zahtjev inspektoru da izvrsi odredjeni inspekcijski pregled i da poduzme upravne mjere za koje je ovlasten zakonom. Po zahtjevu iz stavka 2. Svatko ciji rad podlijeze inspekcijskom nadzoru duzan je inspektoru omoguciti obavljanje nadzora i davati mu potrebna obavjestenja i podatke od znacaja za obavljanje tog nadzora. U obavljanju inspekcijskog nadzora inspektor ima pravo i obvezu da neposredno pregleda poslovne prostorije i druge objekte, proces rada, proizvode i drugu robu, isprave i druge dokumente, kao i obavljati druge radnje sukladno sa svrhom inspekcijskog nadzora utvrdjivanje identiteta osoba, saslusavanje, uzimanje uzoraka radi analize i sl. Ako se inspektoru u obavljanju inspekcijskog nadzora onemogucava vrsenje pregleda ili pruzi fizicki otpor ili ako taj otpor osnovano ocekuje, inspektor moze zatraziti pomoc nadlezne policije, a policija je obvezna pruziti potrebnu zastitu i omoguciti inspektoru da izvrsi inspekcijski pregled. U obavljanju inspekcijskog nadzora inspektor je obvezan postupati tako da se ne ugrozi zakonom i drugim propisom odredjena tajna. O svakom inspekcijskom pregledu inspektor je obvezan sastaviti zapisnik i u njemu navesti cinjenicno stanje utvrdjeno inspekcijskim pregledom. Zapisnik o inspekcijskom pregledu dostavlja se odgovornoj osobi kod koje je obavljen inspekcijski pregled. Kada u obavljanju inspekcijskog pregleda utvrdi da je povrijedjen zakon ili drugi propis cije izvrsenje nadzire, inspektor ima ovlasti i obveze da nalozi sljedece mjere: 1 narediti da se utvrdjeni nedostaci i nepravilnosti otklone u odredjenom roku; 2 narediti poduzimanje odgovarajucih upravnih radnji koje je poduzece i drugo pravno lice, institucija koja ima javne ovlasti, odnosno organ uprave obvezan da poduzme, 3 zabraniti poduzimanje radnji koje smatra da su u suprotnosti sa zakonom ili drugim propisom nad cijim sprovodjenjem vrsi nadzor, 4 izreci i naplatiti novcanu kaznu na licu mjesta, ako je za to zakonom ovlasten, 5 poduzeti druge upravne mjere i radnje za koje je posebnim zakonom ovlasten. Ako inspektor utvrdi da je povredom zakona ili drugog propisa ucinjena povreda radne duznosti, prekrsaj, privredni prijestup ili krivicno djelo, duzan je, bez odlaganja, da podnese zahtjev za utvrdjivanje odgovornosti zbog povrede radne duznosti ili ucinjenog prekrsaja odnosno prijavu zbog ucinjenog privrednog prijestupa ili krivicnog djela. O poduzimanju upravnih mjera iz tac. Osnov za donosenje rjesenja predstavlja cinjenicno stanje navedeno u zapisniku iz odredbe stavka 1. Na rjesenje iz stavka 1. Rjesenje po zalbi mora se donijeti najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema zalbe. Protiv rjesenja donosenog po zalbi iz stavka 2. Inspektor vodi evidenciju o svim izvrsenim inspekcijskim pregledima i poduzetim upravnim mjerama iz clanka 86. Federalni ministar pravde propisuje sadrzaj i nacin vodjenja evidencije iz stavka 1. Inspektor moze privremeno oduzeti dokumente i predmete koji u prekrsajnom ili sudskom postupku mogu posluziti kao dokaz. O privremenom oduzimanju dokumenata i predmeta iz stavka 1. Inspektor je obvezan pratiti provodjenje upravnih mjera nalozenih rjesenjem iz clanka 88. Ako inspektor ne moze osigurati provodjenje upravnih mjera u smislu stavka 1. Inspektor moze poduzeti i odgovarajuce preventivne aktivnosti u cilju sprecavanja nastupanja stetnih posljedica zbog nedostatka i nepravilnosti u provedbi zakona i drugih propisa cije izvrsenje nadzire, kao sto su: upozorenje fizickih i pravnih osoba na obveze iz propisa, ukazivanje na stetne posljedice, predlaganje mjera za otklanjanje njihovih uzroka i sl. Poduzece drustvo , ustanova i druga pravna osoba i institucije koje imaju javne ovlasti, odnosno organ uprave kod kojih je izvrsen inspekcijski pregled, obvezni su postupati po rjesenju inspektora iz clanka 88. Poslove upravne inspekcije nad izvrsenjem zakona iz oblasti uprave vrse organi uprave nadlezni za poslove uprave, sukladno ovom i drugom zakonu. XI - PRIMJENJIVANJE ODREDABA DIJELA PRVOG OVOG ZAKONA NA ZUPANIJSKE-KANTONALNE ORGANE UPRAVE, GRADSKE I OPCINSKE SLUZBE ZA UPRAVU, UPRAVNE USTANOVE I DRUGE ORGANE I ODREDJENE SLUZBE Clanak 94. Odredbe dijela prvog ovog zakona o osnovama organizacije organa uprave, ovlastima, obvezama i odgovornostima rukovoditelja organa uprave, sluzbenicima i namjestenicima i sredstvima za rad organa uprave, sukladno se primjenjuju i na strucne i druge sluzbe organa zakonodavne vlasti i sluzbe organa izvrsne vlasti, te na sudove, tuziteljstva, pravobraniteljstva i druge organe i institucije u zupaniji-kantonu, gradu i opcini, ako zupanijskim-kantonalnim zakonom nije drukcije odredjeno. Dio drugi FEDERALNI ORGANI UPRAVE I FEDERALNE USTANOVE I - ZAJEDNICKE ODREDBE Clanak 95. Poslove uprave iz nadleznosti Federacije obavljaju federalni organi uprave i federalne ustanove, u okviru nadleznosti utvrdjenih Ustavom i federalnim zakonom. Odredjene poslove uprave iz nadleznosti Federacije obavljaju, na temelju federalnog zakona, i drugi federalni organi. Federalni organi uprave i federalne ustanove obavjestavaju javnost o svom radu davanjem informacija tisku i drugim sredstvima informiranja, izdavanjem sluzbenih publikacija, odrzavanjem konferencija rukovoditelja federalnih organa uprave i federalnih ustanova sa predstavnicima tiska i drugih sredstava javnog informiranja i osiguranjem drugih uvjeta za upoznavanje javnosti sa radom federalnih organa uprave i federalnih ustanova. Federalni organi uprave i federalne ustanove obvezni su, na zahtjev tiska i drugih sredstava javnog informiranja, poduzeca drustva , ustanova i drugih pravnih osoba pruzati obavjestenja i davati podatke o pojedinim pitanjima iz svoje nadleznosti koja su od neposrednog interesa za rad sredstava javnog informiranja, poduzeca drustva , ustanova i drugih pravnih osoba. Podatke i obavjestenja o radu federalnog organa uprave, odnosno federalne ustanove daje rukovoditelj organa odnosno ustanove ili sluzbenik u federalnom organu, odnosno ustanovi koga ovlasti rukovoditelj. Federalni organi uprave i federalne ustanove uskratit ce davanje podataka ako podaci predstavljaju drzavnu, vojnu, sluzbenu ili poslovnu tajnu. Federalnim zakonom mogu se, kada je to nuzno, pojedina pitanja organizacije uprave Federacije i drukcije urediti za odredjeno upravno podrucje, ali sukladno s nacelima utvrdjenim ovim zakonom. Sjediste federalnih organa uprave i federalnih ustanova je u Sarajevu i Mostaru, sukladno federalnom zakonu. Federalni organi uprave i federalne ustanove mogu imati, ako je to potrebno, svoje organizacijske jedinice u mjestima izvan sjedista federalnog organa uprave ili ustanove, kao i izvan teritorije Federacije, sto se uredjuje pravilnikom o unutarnjoj organizaciji tih organa. Propisom Vlade Federacije Bosne i Hercegovine u daljnjem tekstu: Vlada Federacije blize se uredjuje nacin organiziranja, osiguravanja uvjeta za rad i druga pitanja od znacaja za rad organizacionih jedinica iz stavka 2. II - ODNOS ORGANA IZVRSNE VLASTI FEDERACIJE I FEDERALNIH ORGANA UPRAVE I FEDERALNIH USTANOVA 1. Odnosi Vlade Federacije i federalnih organa uprave i federalnih ustanova prema predsjedniku i dopredsjedniku Federacije Clanak 100. Radi ostvarivanja funkcija izvrsne vlasti iz nadleznosti predsjednika i dopredsjednika Federacije, Vlada Federacije i federalni organi uprave i federalne ustanove dostavljaju predsjedniku i dopredsjedniku Federacije informacije i obavjestenja o pitanjima iz svoje nadleznosti i podatke, spise i drugu dokumentaciju koja je potrebna za izvrsavanje nadleznosti predsjednika u dopredsjednika Federacije, kao i izvjestaje o svom radu i o stanju u oblastima iz njihove nadleznosti, na vlastitu inicijativu ili njihovo trazenje. Vlada Federacije, federalni organi uprave i federalne ustanove obvezni su postupati po zahtjevima i nalozima predsjednika i dopredsjednika Federacije u pitanjima koja su od znacaja za ostvarivanje poslova iz ustavne nadleznosti predsjednika i dopredsjednika Federacije. Odnos federalnih organa uprave i federalnih ustanova prema premijeru i Vladi Federacije Clanak 101. U cilju sukladnog osiguranja provodjenja federalne politike i izvrsavanja federalnih zakona, Vlada Federacije, odnosno premijer u svezi s tim utvrdjuje zadatke federalnim organima uprave i federalnim ustanovama, izdaje zadatke u svezi predlaganja i davanja preporuka glede propisa iz okvira nadleznosti federalnih organa uprave i federalnih ustanova, nalaze i povjerava federalnim organima uprave izdavanje uputstava, institucija, naredbi i donosenje propisa radi osiguranja izvrsavanja zakona iz nadleznosti federalnih organa uprave i nalaze i povjerava izvrsavanje drugih zadataka federalnim organima uprave i federalnim ustanovama. Federalni organi uprave i federalne ustanove obvezni su da u izvrsavanju poslova iz svoje nadleznosti izvrsavaju i poslove koje im, sukladno s Ustavom Federacije, povjeri Vlada Federacije. Federalni organi uprave i federalne ustanove obvezni su Vladi Federacije, odnosno premijeru dostavljati izvjestaje o svom radu i o stanju u oblastima iz njihove nadleznosti, kao i podatke, spise i drugu dokumentaciju koja je potrebna za rad Vlade Federacije. Federalni organi uprave i federalne ustanove mogu od Vlade Federacije, odnosno premijera traziti upute i smjernice o odredjenim pitanjima provodjenja federalne politike i izvrsavanja federalnih zakona i drugih propisa. Federalni organi uprave i federalne ustanove mogu Vladi Federacije, odnosno premijeru predlagati razmatranje odredjenih pitanja iz svoje nadleznosti i davati joj prijedloge za poduzimanje potrebnih mjera. Vlada Federacije, odnosno premijer ukinut ce propis i opci akt koji je donio rukovoditelj federalnog organa uprave i federalne ustanove, ako se utvrdi da taj propis, odnosno opci akt nije sukladan Ustavu Federacije i federalnom zakonu, odnosno propisu Vlade Federacije. III - OSNIVANJE I RUKOVODJENJE FEDERALNIM ORGANIMA UPRAVE I FEDERALNIM USTANOVAMA 1. Osnivanje federalnih organa uprave i federalnih ustanova Clanak 107. Federalni organi uprave i federalne ustanove osnivaju se i njihove nadleznosti utvrdjuju federalnim zakonom, sukladno ovom zakonu. Clanak 108 Federalni organi uprave jesu: federalna ministarstva i federalne uprave. Federalne uprave mogu se osnivati kao samostalne federalne uprave i kao federalne uprave u sastavu federalnog ministarstva. Federalno ministarstvo osniva se za obavljanje upravnih i strucnih poslova iz nadleznosti Federacije u oblastima u kojima federalni organi uprave, u cjelini ili u vecem opsegu, neposredno provode politiku i izvrsavaju ili osiguravaju izvrsavanje federalnih zakona i drugih federalnih propisa i odgovaraju za njihovo izvrsavanje. Federalna uprava osniva se za obavljanje odredjenih upravnih i strucnih poslova cija priroda i nacin izvrsavanja zahtijeva posebnu organiziranost i samostalnost u radu. Federalne ustanove jesu: federalni zavodi i federalne direkcije. Federalnim zakonom kojim se utvrdjuje organizacija i nadleznost federalnih organa uprave i federalnih ustanova mogu se osnovati i druge vrste federalnih ustanova. Federalne ustanove mogu se osnovati kao samostalne federalne ustanove i kao federalne ustanove u sastavu federalnog ministarstva. Federalne ustanove imaju svojstvo pravne osobe, ako federalnim zakonom nije drukcije odredjeno. Federalni zavod osniva se za vrsenje odredjenih strucnih i drugih poslova koji pretezno zahtijevaju primjenu strucnih i naucnih metoda rada i s njima povezanih upravnih poslova cija priroda i nacin izvrsavanja zahtijeva posebno organiziranje i samostalnost u radu. Federalna direkcija osniva se za vrsenje odredjenih strucnih poslova pretezno privrednog karaktera i s njima povezanih upravnih poslova cija priroda i nacin izvrsavanja zahtijevaju posebno organiziranje i samostalnost u radu. Federalne uprave i federalne ustanove mogu se osnivati u sastavu federalnog ministarstva ako je to potrebno zbog medjusobne povezanosti poslova iz nadleznosti federalnog ministarstva i federalne uprave, odnosno federalne ustanove i kad je, pored odredjenog stupnja samostalnosti u vrsenju poslova iz nadleznosti uprave, odnosno ustanove, potrebno osigurati usmjeravanje i nadzor u obavljanju poslova tih uprava, odnosno ustanova od strane federalnog ministarstva. U poslovima iz nadleznosti federalne uprave, odsnosno federalne ustanove koja se nalazi u sastavu federalnog ministarstva, federalni ministar donosi propise i opce akte za izvrsavanje federalnih zakona i vrsi nadzor nad radom te uprave, odnosno ustanove, a ostale poslove iz svoje nadleznosti uprava, odnosno ustanova vrsi samostalno. U vrsenju nadzora iz stavka 1. Federalne uprave i federalne ustanove iz stavka 1. Unutarnja organizacija federalnih organa uprave i federalnih ustanova utvrdjuje se pravilnikom. Pravilnik o unutarnjoj organizaciji donosi rukovoditelj federalnog organa uprave, odnosno federalne ustanove, uz suglasnost Vlade Federacije. Unutarnja organizacija federalne uprave i federalne ustanove u sastavu federalnog ministarstva utvrdjuje se, kao poseban dio, pravilnikom o unutarnjoj organizaciji federalnog ministarstva u cijem se sastavu nalaze. Vlada Federacije osniva strucne, tehnicke i druge zajednicke ili samostalne sluzbe za obavljanje odredjenih poslova za svoje potrebe i potrebe federalnih organa uprave i federalnih ustanova i utvrdjuje njihov djelokrug. Aktom o osnivanju sluzbe iz stavka 1. Vlada Federacije moze osnivati odredjene sluzbe i druga tijela za suradnju s medjunarodnim organizacijama, sukladno sa obvezama preuzetim medjunarodnim ugovorima, i odrediti njihov djelokrug, ovlasti i odgovornosti. Rukovodjenje, imenovanje i odgovornost rukovoditelja federalnih organa uprave i federalnih ustanova a Rukovodjenje federalnim organima uprave i federalnim ustanovama Clanak 118. Federalnim ministarstvom rukovodi federalni ministar. Federalni ministar rukovodi, koordinira i nadzire aktivnosti federalnog ministarstva, provodi federalnu politiku i izvrsava federalne zakone i druge federalne propise iz okvira nadleznosti svog ministarstva i izvrsava zadatke koje mu odredi premijer i obavlja druge poslove utvrdjene Ustavom i federalnim zakonom. Federalni ministar pomaze premijeru u provodjenju politike i izvrsavanju federalnih zakona i drugih federalnih propisa. Federalnog ministra imenuje predsjednik Federacije, uz suglasnost dopredsjednika Federacije, nakon konsultacije sa premijerom ili sa kandidatom za tu funkciju, s tim da imenovanje ministra zahtijeva potvrdu vecine glasova zastupnika u Predstavnic kom domu Parlamenta Federacije. Federalnog ministra smjenjuje predsjednik Federacije na prijedlog premijera. Federalni ministar ima zamjenika. Zamjenik federalnog ministra pomaze federalnom ministru u provodjenju federalne politike i izvrsavanju federalnih zakona i drugih federalnih propisa i u obavljanju ostalih funkcija federalnog ministra utvrdjenih Ustavom i federalnim zakonom. Zamjenik federalnog ministra zamjenjuje federalnog ministra ukoliko ovaj nije u mogucnosti obavljati svoje ovlasti i obveze ili ako je mjesto federalnog ministra upraznjeno, dok novi federalni ministar ne preuzme duznost. Zamjenik federalnog ministra imenuje se i smjenjuje na nacin predvidjen za imenovanje i smjenjivanje federalnog ministra. Zamjenik federalnog ministra i federalni ministar ne mogu biti iz istog konstitutivnog naroda. Radom samostalne federalne uprave i federalne ustanove rukovodi ravnatelj. Ravnatelj iz stavka 1. Ravnatelj samostalne federalne uprave i federalne ustanove ima zamjenika. Ravnatelja i zamjenika ravnatelja samostalne federalne uprave i federalne ustanove imenuje Vlada Federacije, na usaglas en prijedlog premijera i zamjenika premijera, ako federalnim zakonom nije drukcije odredjeno. Ravnatelj i zamjenik ravnatelja ne mogu biti iz istog konstitutivnog naroda. Radom federalne uprave i federalne ustanove u sastavu federalnog ministarstva rukovodi ravnatelj. Ravnatelja iz stavka 4. U slucaju da ravnatelj samostalne federalne uprave i federalne ustanove nije u mogucnosti obavljati svoje ovlasti i obveze ili ako je mjesto ravnatelja upraznjeno, zamjenjuje ga zamjenik ravnatelja. U slucajevima iz stavka 1. Federalni ministar za svoj rad odgovara predsjedniku Federacije i premijeru. Zamjenik ministra za svoj rad odgovara predsjedniku Federacije i premijeru. Ravnatelj i zamjenik ravnatelja samostalne federalne uprave i federalne ustanove za svoj rad odgovara Vladi Federacije i premijeru i zamjeniku premijera. Ravnatelj federalne ustanove i federalne uprave koje se nalaze u sastavu federalnog ministarstva za svoj rad odgovara Vladi Federacije i federalnim ministru u cijem se sastavu nalazi ta uprava i ustanova. Federalni ministar i zamjenik federalnog ministra mogu podnijeti ostavku. Federalni ministar i zamjenik federalnog ministra ostavku podnose predsjedniku Federacije. Ravnatelj i zamjenik ravnatelja samostalne federalne uprave i federalne ustanove, kao i ravnatelj federalne uprave i federalne ustanove u sastavu federalnog ministarstva, ostavku podnose Vladi Federacije. Rukovoditeljima, odnosno ravnateljima iz st. Federalni ministar, zamjenik federalnog ministra, ravnatelj i zamjenik ravnatelja samostalne federalne uprave i federalne ustanove, kao i ravnatelj federalne uprave i ustanove u sastavu federalnog ministarstva, ostvaruju svoja prava i obveze iz radnog odnosa shodno propisima koji se primjenjuju na sluzbenike federalnih organa uprave, ako federalnim zakonom nije drukcije odredjeno. Place federalnog ministra, zamjenika federalnog ministra, ravnatelja i zamjenika ravnatelja samostalne federalne uprave i federalne ustanove, kao i ravnatelja federalne uprave i ustanove u sastavu federalnog ministarstva, uredjuju se federalnim zakonom. U rukovodjenju pojedinim podrucjima rada federalnom ministru pomazu rukovodeci sluzbenici. U federalnom ministarstvu mogu se postavljati: sekretar ministarstva, pomocnici federalnog ministra, glavni federalni inspektor i savjetnici federalnog ministra. U samostalnoj federalnoj upravi i federalnoj ustanovi mogu se postavljati pomocnici ravnatelja, a u federalnoj upravi i ustanovi u sastavu federalnog ministarstva, savjetnici ravnatelja. Tajnik ministarstva neposredno rukovodi i organizira opce, protokolarne i druge poslove od znacaja za ostvarivanje funkcija ministra i u tom pogledu koordinira vrsenje opcih i drugih poslova kojima se osiguravaju odgovarajuci uvjeti za rad organizacionih jedinica ministarstva i vrsi druge poslove koje mu odredi ministar. Pomocnik federalnog ministra rukovodi odredjenim podruc jem rada ili odredjenom organizacionom jedinicom i vrsi druge poslove iz odredjene oblasti koje mu odredi federalni ministar, odnosno ravnatelj. Glavni federalni inspektor neposredno organizira i rukovodi radom federalnih inspektora u odredjenoj oblasti inspekcijskog nadzora. Savjetnik federalnog ministra vrsi slozenije poslove iz odredjene oblasti koji zahtijevaju posebnu strucnost i samostalnost u radu. Rukovodece sluzbenike iz st. Pomocnika ravnatelja samostalne federalne uprave i federalne ustanove, bez natjecaja, postavlja i smjenjuje ravnatelj federalne uprave, odnosno federalne ustanove, uz suglasnost zamjenika ravnatelja. Savjetnike ministra i savjetnike ravnatelja iz stavka 3. Rukovodeci sluzbenici za svoj rad odgovaraju federalnom ministru, odnosno ravnatelju samostalne federalne uprave ili federalne ustanove. Pravilnikom o unutarnjoj organizaciji federalnog ministarstva, odnosno federalne uprave i federalne ustanove utvrdjuju se radna mjesta rukovodecih sluzbenika, poslovi koje rukovodeci sluzbenici obavljaju i njihova ovlastenja u vrsenju sluzbe. Rukovodeci sluzbenici ostvaruju svoja prava, obveze i odgovornosti iz radnog odnosa shodno propisima koji se primjenjuju na sluzbenike federalnih organa uprave, ako federalnim zakonom nije drukcije odredjeno. IV - PROPISI I DRUGI AKTI FEDERALNIH ORGANA UPRAVE I FEDERALNIH USTANOVA Clanak 134. Federalni organi uprave i federalne ustanove donose provedbene propise iz svoje nadleznosti u cilju omogucavanja izvrsavanja federalnih zakona i drugih federalnih propisa i izdaju uputstva, instrukcije i naredbe, te donose pojedinacne akte. Federalni organi uprave i federalne ustanove mogu donostiti provedbene propise odnosno opce akte samo kad su za to izricito ovlasteni feederalnim zakonom ili po zahtjevu premijera, ako se temelji na federalnom zakonu i u granicama date ovlasti. Provedbeni propisi i opci akti iz cl. Provedbeni propis je pravilnik. Pravilnikom se razradjuju pojedine odredbe federalnih zakona ili propisa Vlade Federacije radi osiguranja odgovarajuce primjene tih zakona i propisa. Opci akti, sukladno ovom zakonu su: uputstva, instrukcije i naredbe u daljnjem tekstu: opci akti. Uputstvom se propisuje nacin rada u obavljanju odredjenih poslova uprave iz nadleznosti federalnog organa uprave, odnosno federalne ustanove. Instrukcijom se utvrdjuju blize pravila i uputstva za rad na provodjenju i primjeni odredjenih federalnih zakona i drugih federalnih propisa. Naredbom se naredjuje ili zabranjuje postupanje u odredjenoj situaciji koja ima opci znacaj. U odlucivanju u upravnom postupku, kao i u drugim slucajevima predvidjenim federalnim zakonom, rukovoditelji federalnog organa uprave i federalne ustanove donose rjesenja i druge pojedinacne akte. Provedbene propise, opce akte i pojedinacne akte federalnog organa uprave, odnosno federalne ustanove donose rukovoditelji tih organa i ustanova. Rukovoditelji iz stavka 1. V - ODNOSI FEDERALNIH ORGANA UPRAVE I FEDERALNIH USTANOVA PREMA ZUPANIJSKIM-KANTONALNIM ORGANIMA UPRAVE I ZUPANIJSKIM-KANTONALNIM USTANOVAMA Clanak 139. Odnosi izmedju federalnih organa uprave i federalnih ustanova i zupanijskih-kantonalnih organa uprave i zupanijskih-kantonalnih ustanova, odnosno gradskim i opcinskim sluzbama za upravu u poslovima izvrsavanja federalne politike i federalnih zakona i drugih federalnih propisa iz iskljucive nadleznosti Federacije, kad je izvrsavanje te politike i tih propisa povjereno zupanijskim-kantonalnim organima uprave i zupanijskim-kantonalnim ustanovama, odnosno gradskim i opcinskim sluzbama za upravu, kao i u poslovima izvrsavanja federalne politike i federalnih zakona i drugih federalnih propisa iz zajednicke nadleznosti Federacije i zupanije-kantona, zasnivaju se na ovlasti i obvezama utvrdjenim zakonom i drugim federalnim propisima, sukladno Ustavu, na uzajamnoj suradnji, medjusobnom obavjestavanju, dogovaranju, razmjeni iskustava i strucnoj pomoci. U cilju osiguranja izvrsavanja federalne politike i federalnih zakona i drugih propisa iz okvira nadleznosti iz clanka 139. Zupanijski-kantonalni organi uprave, zupanijske-kantonalne ustanove, gradonacelnik i opcinski nacelnici obvezni su, sukladno sa federalnim zakonom, izvjestavati federalne organe uprave i federalne ustanove o izvrsavanju federalne politike i federalnih zakona i drugih federalnih propisa i medjunarodnih ugovora iz stavka 1. Federalni organi uprave i federalne ustanove mogu, ako su za to ovlasteni federalnim zakonom zupanijskim-kantonalnim organima uprave, zupanijskim-kantonalnim ustanovama i gradskim i opcinskim sluzbama za upravu instrukcije za izvrsavanje politike, propisa i ugovora iz clanka 139. Ako ocijeni da instrukcija iz stavka 1. Prigovor se podnosi preko federalnog organa uprave, odnosno federalne ustanove, koji je izdao instrukciju, s tim da prigovor ne zadrzava izvrsenje instrukcije. Federalni organ uprave, odnosno federalna ustanova, obvezna je da, sukladno ovlastenjima utvrdjenim federalnim zakonom, neposredno izvrsava propise i medjunarodne ugovore iz clanka 139. U slucaju iz stavka 1. Troskovi u svezi sa neposrednim izvrsavajem politike, propisa i ugovora iz clanka 139. Vlada zupanije-kantona, odnosno gradonacelnik i opcinski nacelnik mogu podnijeti prigovor Vladi Federacije na visinu troskova iz stavka 1. VI - INSPEKCIJSKI NADZOR 1. Zajednicke odredbe o inspekcijskom nadzoru Clanak 144. Poslove inspekcijskog nadzora nad sprovodjenjem federalnih zakona i drugih federalnih propisa vrse federalni organi uprave, sukladno sa odredbama ovog zakona i drugim federalnim zakonom o inspekcijskom nadzoru. Poslove inspekcijskog nadzora iz nadleznosti federalnog organa uprave, vrse federalni inspektori. Federalni inspektor moze biti osoba koja ima zavrsenu odgovarajucu visoku skolsku spremu, polozen strucni ispit i radno iskustvo od najmanje tri godine nakon polozenog strucnog ispita. O poduzimanju upravnih mjera kojima se naredjuje otklanjanje utvrdjenih nedostataka i nepravilnosti i poduzimanje drugih upravnih mjera i radnji za koje je ovim i drugim federalnim zakonom ovlasten, federalni inspektor donosi rjesenje. Na rjesenje iz stavka 1. Zalba iz stavka 2. Rjesenje po zalbi mora se donijeti najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema zalbe. Na rjesenje donijeto po zalbi moze se pokrenuti upravni spor kod Vrhovnog suda Federacije Bosne i Hercegovine. U vrsenju inspekcijskog nadzora federalni inspektori ostvaruju suradnju sa nadleznim zupanijskim-kantonalnim, odnosno gradskim i opcinskim inspektorima u pitanjima koja su od zajednickog interesa za vrsenje inspekcijskog nadzora i pruzaju im strucnu pomoc. Upravna inspekcija Clanak 148. Poslove upravne inspekcije nad izvrsavanjem ovog zakona i federalnih zakona koji se odnose na sluzbenike i namjestenike organa uprave, upravni postupak i posebne upravne postupke, kao i uredsko poslovanje u organima uprave, vrsi Federalno ministarstvo pravde u daljnjem tekstu: Ministarstvo pravde. Poslove upravne inspekcije iz clanka 148. Za federalnog upravnog inspektora moze se postaviti diplomirani pravnik koji ima polozen strucni ispit za sluzbenike federalnih organa uprave i najmanje tri godine radnog iskustva na najslozenijim upravnim poslovima poslije polozenog strucnog ispita. Federalni upravni inspektor u vrsenju inspekcijskog nadzora nad izvrsavanjem federalnih zakona i drugih propisa iz clanka 148. Inspekcijski nadzor u svezi sa pitanjima iz tac. Ako federalni upravni inspektor utvrdi da utvrdjene nepravilnosti i nedostaci u radu proizilaze iz razloga strucne nesposobnosti sluzbenika za obavljanje poslova na koje je rasporedjen, predlozit ce rukovoditelju organa uprave ili ustanove da tog sluzbenika rasporedi na druge poslove. U vrsenju inspekcijskog nadzora federalni upravni inspektor sastavkalja zapisnik o izvrsenom inspekcijskom pogledu, koji narocito sadrzi: utvrdjeno cinjenicno stanje i nepravilnosti i nedostatke u radu. Primjerak zapisnika federalni upravni inspektor dostavkalja rukovoditelju organa uprave ili ustanove, apo potrebi i Vladi Federacije, odnosno vladi koantona-zupanije i gradonacelniku, odnosno opcinskom nacelniku, u slucajevima iz stavka 2. Ako federalni upravni inspektor u vrsenju inspekcijskog nadzora utvrdi da je povrijedjen federalni zakon ili drugi federalni propis, duzan je donijeti rjesenje i njime naloziti mjere iz clanka 86. Protiv rjesenja iz clanka 53. Zalba na rjesenje iz stavka 1. Protiv rjesenja federalnog ministra pravde donesenog po zalbi moze se pokrenuti upravni spor kod Vrhovnog suda Federacije. Ako federalni upravni inspektor utvrdi da se povredama federalnih zakona i drugih federalnih propis gradjanima, poduzecima drustvima i drugim pravnim osobama omogucava ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa u propisanim rokovima, ili na drugi nacin, federalni upravni inspektor obvezan je da o tome, bez odlaganja pismeno upozna Vladu Federacije, odnosno kanton-zupaniju, gradonacelnika i opcinskog nacelnika, da ukaze na posljedice koje su iz takvog stanja nastupile ili bi mogle nastupiti i da predlozi preduzimanje odgovarajucih mjera. Gradjani, poduzeca drustva i druge pravne osobe imaju pravo da se, radi zastite svojih prava utvrdjenih ovim i drugim federalnim zakonima i drugim federalnim propisima, obracaju usmeno ili pismeno federalnoj upravnoj inspekciji u svim slucajevima kad im se na bilo koji nacin otezava da brzo i jednostavno ostvaruju svoja prava i pravne interese ili izvrsavaju svoje obveze kod organa uprave ili ustanove, odnosno institucije koja ima javne ovlasti, a narocito: 1 ako im se u zakonom propisanom roku ne rjesavaju zahtjevi i zalbe u upravnom postupku; 2 ako se od njih trazi da u upravnom postupku dokazuju cinjenice uvjerenjima i drugim javnim ispravama koje je po sluzbenoj duznosti, sukladno ovom zakonu, obvezan da pribavlja sluzbenik koji vodi upravni postupak; 3 ako im se ne izvrsavaju upravni akti doneseni radi ostvarivanja prava i pravnih interesa u upravnom postupku; 4 ako im se ne pruza pravna pomoc u ostvarivanju prava i pravnih interesa i u izvrsavanju obveza u upravnom postupku. Federalni upravni inspektor obvezan je odmah postupiti po zahtjevu iz stavka 1. VII - SREDSTVA ZA RAD FEDERALNIH ORGANA UPRAVE I FEDERALNIH USTANOVA 1. Zajednicke odredbe Clanak 157. Sredstva za rad federalnih organa uprave i federalnih ustanova, kao i sredstva za rad zupanijskih-kantonalnih organa kojima je povjereno izvrsavanje federalne politike i federalnih propisa iz clanka 139. Federalni organi uprave i federalne ustanove mogu ostvarivati prihod u okviru svoje djelatnosti kada je to odredjeno federalnim zakonom ili propisom donesenim na temelju federalnog zakona. Prihodi iz stavka 2. Izuzetno, federalnim zakonom ili propisom Vlada Federacije donesenim na temelju federalnog zakona, moze se propisati da federalni organ uprave, odnosno federalna ustanova, prihode koje ostvari u okviru svoje djelatnosti koristi za odredjene namjene iz svoje nadleznosti. Sredstva za rad federalnih organa uprave i federalnih ustanova su: 1 sredstva za place; 2 sredstva za materijalne troskove: 3 sredstva za posebne namjene i 4 sredstva opreme. Sredstva za place Clanak 159. Federalni organ uprave, odnosno federalna ustanova stjece sredstva za place sluzbenika i namjestenika, ovisno od vrste i obima poslova i zadataka utvrdjenih u programu rada organa uprave, odnosno ustanove i uvjeta njihovog izvrsavanja. Place sluzbenika i namjestenika u federalnim organima uprave, odnosno u federalnim ustanovama, uredjuju se federalnim zakonom. Sredstva za materijalne troskove Clanak 160. Sredstva za materijalne troskove sluze za: 1 nabavku potrosnog materijala, sitnog inventara i ogrijeva; 2 isplatu troskova za osvjetljenje i odrzavanje cistoce u radnim prostorijama; 3 isplatu troskova za postansko-telefonsko-telegrafske usluge, zakup i redovno odrzavanje radnih prostorija; 4 nabavku strucnih publikacija, literature i tiskanje sluzbenih materijala; 5 isplatu putnih i drugih troskova koji predstavlja osobna primanja, a koji se po posebnim propisima priznaju federalnom organu uprave, odnosno federalnoj ustanovi u materijalne troskove; 6 isplatu drugih troskova potrebnih za vrsenje djelatnosti federalnog organa uprave, odnosno federalne ustanove; 7 isplatu naknade za pokrice izdataka za ishranu sluzbenika i namjestenika u tijeku rada, naknade za prijevoz sluzbenika i namjestenika na posao i s posla, naknade za koristenje godisnjeg odmora i druge materijalne troskove. Sredstva za odredjene materijalne troskove koji su zajednicki za sve ili vise federalnih organa uprave, odnosno federalnih ustanova grijanje, osvjetljenje, odrzavanje radnih prostorija i sl. Sredstva za posebne namjene Clanak 162. Sredstva za posebne namjene sluze za: 1 podmirenje odredjenih posebnih potreba u svezi sa radom federalnog organa uprave, odnosno federalne ustanove; 2 financiranje neprivrednih investicija; 3 naknade po ugovorima za naucno-istrazivacke i druge strucne poslove i strucno usavrsavanje; 4 namjene koje se ne financiraju iz drugih sredstava. Sredstva za posebne namjene mogu se koristiti neposredno iz Proracuna Federacije ili prenijeti na poseban racun federalnog organa uprave, odnosno federalne ustanove. Sredstva opreme Clanak 163. Sredstva opreme su: 1 inventar i druge pokretne stvari; 2 novcana sredstva namijenjena za nabavku opreme; 3 druga novcana sredstva koja se izdvoje po zavrsnom racunu i novcana sredstva dobivena prodajom, davanjem na koristenje, u zakupu ili poslugu stvari i opreme; 4 druga novcana sredstva koja, sukladno federalnom zakonu sluze za nabavku opreme federalnog organa uprave, odnosno federalne ustanove. Federalni organ uprave, odnosno federalna ustanova moze sredstva opreme koristiti zajedno sa drugim federalnim organima, federalnim ustanovama i drugim federalnim institucijama. Vlada Federacije moze utvrditi da se pojedina sredstva opreme obvezno zajednicki koriste za sve federalne organe uprave i federalne ustanove ili za dva ili vise federalnih organa uprave, odnosno federalnih ustanova i odrediti nacin zajednickog koristenja tih sredstava. Federalno ministarstvo financija-Federalno ministarstvo finasija donosi provedbene propise ili opce akte o materijalno-financijskom polovanju federalnih organa uprave i federalnih ustanova. VIII - PRIMJENJIVANJE ODREDABA OVOG ZAKONA NA ODREDJENE ORGANE I SLUZBE FEDERACIJE Clanak 166. Odredbe ovog zakona o sredstvima za rad federalnih organa uprave i federalnih ustanova, shodno se primjenjuju na Parlament Federacije, predsjednika i dopredsjednika Federacije, Vladu Federacije i njihove sluzbe, federalne sudove, federalno tuziteljstvo, federalno pravobraniteljstvo, federalne ustanove za izvrsenje krivicnih sankcija i druge federalne institucije, ako za pojedine od tih organa, sluzbi i institucija federalnim zakonom nije drukcije odredjeno. Odredbe ovog zakona o rukovoditeljima federalnih organa uprave, njihovim zamjenicima i rukovodecim sluzbenicima shodno se primjenjuju na rukovoditelje, njihove zamjenike i rukovodece sluzbenike u federalnim organima i njihovim strucnim sluzbama iz stavka 1. IX - KAZNENE ODREDBE Clanak 167. Novcanom kaznom od 2. Za prekrsaj iz stavka 1. Novcanom kaznom iz stavka 2. Novcanom kaznom od 1. Za prekrsaj iz stavka 1. Novcanom kaznom od 150 do 500 KM kaznit ce se za prekrsaj odgovorna osoba u organu uprave ako ne postupi sukladno odredbama cl. Odgovornom osobom u organu uprave u smislu cl. PRIJELAZNE I ZAVRSNE ODREDBE Clanak 172. Federalni zakoni i drugi federalni propisi o organizaciji federalnih organa uprave i federalnih ustanova uskladit ce se sa odredbama ovog zakona u roku od sest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona. Vlada Federacije propisat ce nacela za utvrdjivanje unutarnjeg ustrojstva federalnih organa uprave i federalnih ustanova, kao i kancelarijsko poslovanje u federalnim i zupanijskim-kantonalnim organima uprave, gradskim i opcinskim sluzbama za upravu i postupak s arhivskim predmetima u tim organima, odnosno sluzbama za upravu, te postupak primopredaje sluzbenih akata izmedju ukinutih, odnosno novoosnovanih federalnih organa uprave i federalnih ustanova i strucnih sluzbi, na prijedlog federalnog ministra pravde. Propisi iz stavka 1. Federalni ministri koji su ovim zakonom ovlasteni za donosenje propisa za provodjenje pojedinih odredaba ovog zakona donijet ce te propise u roku od sest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona. Sluzbe iz clanka 54. Danom stupanja na snagu ovog zakona prestaje primjena propisa o upravi, kao i drugih zakona o drzavnoj upravi koji se primjenjuju na teritoriji Federacije do dana stupanja na snagu ovog zakona. Predsjedatelj Doma naroda Mariofil Ljubic, v. Predsjedatelj Zastupnickog doma Enver Kreso, v.



ENDGAME (Završna Igra)
Misija i ciljevi policije u zajednici bice ostvareni kada promovisane vrednosti budu prihvacene, postanu deo profesionalne kulture policijskih sluzbenika i kada u resavanje bezbednosnih problema i izazova budu ukljuceni gradjani, zajednice, lokalne samouprave, crkve i verske zajednice, civilno drustvo i drugi subjekti drustva. Ministri su izabrana lica i biraju se na osnovu politickih kriterijuma i nacionalne pripadnosti. Godišnji izvještaj Uprave za 2015. Za krivicnu odgovornost sudije vaze odredbe o krivicnoj odgovornosti drugih sluzbenih lica. NAPAD NA USTAVNO UREDJENJE Ovo KD se u stranom krivicnom zakonodavstvu obicno naziva KD veleizdaje. Od 10231 prijave procesuirano je svega 2982 predmeta. Na području Krajine K i Hrv vatske Srbi su ostali bez b 5o. Mnogi srpski istoričari zapleteni u mrežu jugoslovenstva i komunizma nisu istraživali svoje davne istorijske korijene. Clan 110 Direkcija za nabavke Republike, od dana osnivanja nadleznog organa uprave, nastavlja sa radom pod ranijim nazivom Uprava za zajednicke poslove drzavnih organa, do donosenja propisa Vlade kojim e se urediti njene nadleznosti, prava i obaveze. Uslove za prestanak mandata za vrsenje ouznosti sudije, ZVSTV sveo je na manji broj i iskljucio mogucnost njegpvog prosirenja.

[Badoo za upoznavanje|Ljubav preko interneta ima pravila|Upoznavanje istra]






Oznake: Skripta, KRIVIČNO, pravo, Posebni, deo

Upoznavanja osijek - Stranica za upoznavanje

Upoznavanje Osijek










Click here: Upoznavanja osijek






U slučaju kada trebamo Vaše podatke radi kontakta, koristimo isključivo podatke koje dajete kroz formu obrasca za kontakt, isti se smatra Vašom privolom. Kao i s real-life upoznavanjima - bilo je svega.



upoznavanja osijek

Nudimo Vam usluge savjetovanja kod otvaranja tvrtke te dajemo odgovore na pitanja kako krenuti, što pripremiti, koji oblik društva izabrati. Ok ako trazi prijatelja, uglavnom to i naznace i onaj tko ne zeli takvu vrstu odnosa se ne bi trebao ni javljati. Pružamo računovodstvene i knjigovodstvene usluge za poduzeća, obrte, samostalne djelatnosti i građane.



upoznavanja osijek

SMS Upoznavanje - Mnogima koji putuju sa zapada Evrope na jugoistok Osijek je redovno odmaralište.



upoznavanja osijek

Savjetujemo Vas u početcima vašeg rada, te Vas pratimo tijekom vašeg poslovanja. Pružamo računovodstvene i knjigovodstvene usluge za poduzeća, obrte, samostalne djelatnosti i građane. Koristeći dugogodišnje iskustvo i specijalistička znanja, u skladu s potrebama naših klijenata razvili smo i uspješno pružamo usluge u izradi procjena nekretnina i energetskih certifikata. GDPR - stupanjem na snagu ove regulative prepoznali smo potrebu upoznavanja naših postojećih i budućih suradnika sa navedenim pravilima. U dogovoru s nama izaberite paket usluga koji Vam odgovara i krenimo što prije sa prilagodbom! Nudimo Vam usluge savjetovanja kod otvaranja tvrtke te dajemo odgovore na pitanja kako krenuti, što pripremiti, koji oblik društva izabrati. S Vama smo od početka te Vas nastavljamo pratiti kroz poslovanje. Brza, točna i potpuna informacija o poslovanju važna je u svakom trenutku, a Vama može pomoći da se koncentrirate na svoj temeljni posao. Moguće je dobiti procjenu svih vrsta nekretnina od stambenih nekretnina, poslovnih prostora, turističkih objekata hoteli, apartmani , industrijskih postrojenja, skladišta, građevinskih zemljišta, pa sve do projekata u razvoju, gdje dajemo procjenu vrijednosti zatečenog stanja do budućeg potpuno dovršenog stanja nekretnine i ocjenu vrijednosti potrebnih ulaganja za dovršenje. Na energetskom certifikatu je naznačen energetski razred slovom uz brojčani prikaz potrebne toplinske energije za jednu godinu za neku specifičnu zgradu. Razredi se označavaju slovima od A do G, Slovo A i A+ označavaju zgrade niske potrošnje energije dok slova na dnu ljetvice, predstavljaju objekte visoke potrošnje energije. Zbog kvalitete i standarda gradnje, noviji objekti su najčešće razreda C ili B. U A i A+ razred spadaju visoko kvalitetni objekti s najnovijom tehnologijom u izvedbi uključivo i obnovljive izvore energije, te razrađenim sustavom upravljanja energijom zgrada. Također, svaka nekretnina ili dio nekretnine koja se iznajmljuje mora imati izdan energetski certifikat od godine. Trenutno u Hrvatskoj postoji veliki broj objekata građenih na način da su nedovoljno dobro toplinski zaštićene te imaju velike gubitke energije zbog svog načina gradnje. U tu svrhu, energetski certifikat takvim nekretninama nepobitno daje do znanja koji je njihov energetski razred, odnosno kolika je potrošnja, te smjernice kako objekt kroz energetsku obnovu dovesti do toga da bude energetski učinkovitiji. Cilj GDPR-a je štititi sve građane EU od povjerljivosti podataka i kršenja podataka u sve većom broju podataka koji se razlikuje od vremena kada je uspostavljena direktiva iz 1995. Stupila je na snagu 24. Stupanjem na snagu ove regulative prepoznali smo potrebu upoznavanja naših postojećih i budućih suradnika sa navedenim pravilima. Za vas izrađujemo: - Procjenu temeljem koje izrađujemo prijedlog rješenja i implementacije. Nudimo Vam dvije opcije korištenja usluga: - Jednokratno — pregled trenutne situacije, priprema dokumentacije, upućivanje odgovornih osoba u provedbu, cijena već od 3. Ne prikupljamo nikakve statističke podatke, niti pratimo kretanje korisnika. Nismo povezani s trećim stranama ili web-servisima, ne prodajemo, mijenjamo ili na neki drugi način prenosimo trećim stranama Vaše osobne podatke ili podatke vezane uz korištenje naših stranica ili naših servisa. U slučaju kada trebamo Vaše podatke radi kontakta, koristimo isključivo podatke koje dajete kroz formu obrasca za kontakt, isti se smatra Vašom privolom. Možemo voditi evidenciju o međusobnoj komunikaciji. Podatke koje prikupimo koristit ćemo samo u cilju ostvarivanja i evidentiranja komunikacije s Vama, osim ako je prikupljanje informacija propisano zakonom. Naša stranica ne sadrže linkove na druge web-stranice osim na službenu stranicu AZOP-a. Preporučamo da povremeno provjeravate sadržaj ove izjave o zaštiti privatnosti. Ukoliko imate dodatnih pitanja o zaštiti privatnosti prilikom pregleda naše stranice, molimo kontaktirajte nas na info.



Upoznavanje Autobusa i Njemačke - FERNBUS SIMULATOR
PlentyOfFish Postoji još mnogo riba u moru. Ovo su, prema broju korisnika i njihovim recenzijama, trenutno najbolje aplikacije za upoznavanje. Dakle, jeste li isli kad na sastanak naslijepo s nekim koga ste upoznali na netu.. Trenutno u Hrvatskoj postoji veliki broj objekata građenih na način da su nedovoljno dobro toplinski zaštićene te imaju velike gubitke energije zbog svog načina gradnje. Pozivamo vas da postavite oglas. Upoznavanje Osijek je fantastična prilika da upoznate najrazličitije seksualne partnere. U slučaju kada trebamo Vaše podatke radi kontakta, koristimo isključivo podatke koje dajete kroz formu obrasca za kontakt, isti se smatra Vašom privolom. SMS Upoznavanje Online upoznavanje - Slobodno izaberite! Iskoristite priliku i steknite već danas nova poznanstva sa ljudima iz Vašeg grada ili ostalih gradova širom Hrvatske. Evo ukratko moja prica: Neki ljudi lazu godine, pa tako upoznah decka koji je bio 7 godina mladji nego sto je rekao, jedan je opet bio deset godina stariji.

[Narucite svoju jyotish natalnu kartu ili usporedni horoskop|Zene za ljubav|Seks i grad online serija]






Oznake: sex, oglasi, Osijek :)

Zar je iskrica jedina stranica za upoznavanje - Brzog datiranja

51463361-Ivan-Hariš-Gromovnik-Diverzant










Click here: Zar je iskrica jedina stranica za upoznavanje






Gubiš osjećaj vrijednosti, u duši rascjepi, na srcu krateri,nemožeš da govoriš. Um koji je do zadnjega pamtio cinjenice do u detalj. Probudi se nezadovoljan prekidom hipnotičkog sna te se požali ćelavom.





Narodna umjetnost je svakako velika. To je esencijalna priroda vremena na višim razinama. Dok mu je druga piva klizila niz grlo,Ezop zapali cigaretu te pokuša rezimirati ono što je pročitao te usporediti sa live izvedbom onoga što je vidio.





Slobodna Bosna [broj 896, 9.1.2014] - Do ušiju mu dopre karakterističan zvuk velikih zvona koje su imali svezane oko pasa. Gavin pristaje na sporazum, ali...





Naziv teme: sumnja : Evo prvi put da na forumu nešto pišem i pitam savjet... Muka me natjerala na to. U vezi sam već 4 i pol godine. Zaručena sam i udajem se dogodine. Moj dečko je divan prema meni s obzirom da sam ja grozna. Mučim i sebe i njega s tim što mu ništa ne vjerujem. Nikako se nemogu opustit i jednostavno vjerovat da me voli i da me želi više nego svoje prijatelje... Sav problem je čini mi se u mojoj glavi al nemogu sebi pomoć. On stalno radi, a ja i nemam nekog posla, pa bi ja s njima stalno bila, a on bi htio rasporedit vrijeme da stigne do svakoga. Mene ta sumnja svaki dan sve više uništava, bojim se i razmišljam da ga ostavim jer ne mogu više ovako. Naziv teme: Zar su svi muškarci isti? Svaki će prevariti ako mu naiđe prilika, jedina razlika između njih je u tome što će neki od njih odmah na početku veze varati, neki pred kraj, a neki će htjeti varati, ali nemaju hrabrosti da to učine. Već sam pisala ovdje na forumu o svojim problemima sa partnerom. Tada mi je bio dečko, a sada na žalost suprug. Zato jer sam saznala da se neće promijeniti niti onda kada sam mu rekla da znam da stvara profile na portalima za upoznavanje ljudi te da se tajno dopisuje sa ženama i da sa njima razmjenjuje brojeve mobitela. Jedino što sa sigurnošću ne mogu tvrditi da li se sa ikojom našao. On tvrdi da nije, međutim s obzirom na količinu laži koje mi je servirao u zadnjih godinu dana, ne vjerujem mu. Točnije 3 dana prije vjenčanja sam u njegovom mobitelu našla poruke od jedne udane žene koja ima i dijete i znade da je on kakti zauzet ali on joj je rekao da je samo u vezi, ne i da uskoro ulazi u brak. Dogovarali su se da se nađu na kavi i osobno upoznaju, jer su se upoznali preko jednog portala. U tom trenutku nisam znala što učiniti. Vjenčanje je bilo dogovoreno.... Naravno pravila sam se kao i svaka šupendara u ovakvim pričama da se ništa nije dogodilo, ali sam odlučila nakon vjenčanja zahladiti odnos. Nakon vjenčanja je on to primjetio i upitao me da li imam nekoga sa strane. Na što sam mu odgovorila da ne reflektira svoje ponašanje na mene i da nisam ja ta koja ima tajni. On je na to naravno reagirao obranom i to riječima: Ja ništa ne tajim. Ne znam kaj ti briješ, ali očito o tome ne želiš razgovarati. Tada sam pukla i sve mu rekla da znam i da mi se gadi to što mi radi iza leđa. On mi je onako u žaru rasprave samo kao pokvarena ploča povišenim tonom ponavljao JA NISAM NIŠTA NAPRAVIO! Rekla sam mu da li to znači da sve što je njemu dozvoljeno da je onda i meni dozvoljeno. Tu je nastao muk sa njegove strane, pa sam ponovila pitanje. Na što je onda on rekao NE. Pitala ga zašto sve to radi, da li mu što nedostaje u braku, da li sam mu naporna, sexualno neprivlačna, da li ga živciram..... To mi je samo fora. Zgrozila sam se da mu je fora flertovati i dopisivati se sa drugim ženama i vjerojatno iako još to nisam dokazala nalaziti se sa njima znajući da će me time povrijediti ako ja to saznam. Koliko bešćutan moraš biti? Pitala sam ga da li je svjestan da svakim tim tipkanjem povećava šansu da se naš brak raspadne. Šutio je pa sam postavila opet pitanje, nakon čega je odgovorio potvrdno. To smo riješili i rekla sam mu da ukoliko ponovo saznam nešto tako da ću mu biti samo supruga na papiru i da si od danas uzimama za pravo činiti sve što si on sebi dopušta činiti. Prošlo od tada mjesec dana, vidim njegovo ponašanje opet je u obliku amplitude i ne da meni vrag mira odem provjeriti SVIH njegovih 6 tajnih e-mail adresa i saznam da se čovjek prijavio na erodate. Ostala sam u ŠOKU..... Tako daleko NIKADA nije išao. Stvorila sam i ja sebi tamo profil kako bi vidjela da li doista dolazi tamo. Za sada ga ne vidim, ali bez obzira na to sam i dalje u takvom šoku da ne znam kako uopće započeti sa njime razgovor jer to je osoba sa kojom se ne može otvoreno i smireno razgovarati. To je osoba koja kada biva uhvaćena u laži promijeni cijeli karakter, postane licemjerno, dvolično egoistična osoba sa daškom arogancije, bahatosti, bezobrazluka i osjećaja veće vrijednosti. Takvu osobu nisam nikada upoznala u svojem životu. Pretvori se u nešto što ja ne poznajem i ne znam tko je. Većina vas će mi reći pa to si trebala znati kakav je prije nego što si se udala za njega. Do prije mjesec dana je reagirao skrušeno i tiho..... Ponekad je bio i manji od makova zrna. Prije godinu dana kada je sve to počelo a zajedno smo 2 godine mislila sam da mu je to neka faza i da će proći, ali sada vidim da nije. Sve više vjerujem da ima problem ovisnosti o tim društvenim mrežama gdje upoznaje nove žene. Ovisan je o tom adrenalinu, flertu ili čemu već. Da mu kažem da smatram da je ovisnik ismijao bi me, ali recite mi onako realno da li znadete koju osobu da ima 6 tajnih e-mailova na net. Da je u godinu dana prošao najmanje 10 takvih portala? Što je to ako nije ovisnost? Biva uhvaćen, obeća da više neće, pa opet to ponovi. Nije samo takva situacija kod mene. I kod mojih prijateljica je. Njegov frend je u braku 5 godina, nemaju djece. Ona i dalje u svojim godinama zgodna, zanimljiva društvena........ I ja saznam prije nekih 2 tjedna, prijavljujući se na jedan portal u svrhu špijuniranja mojeg muža...... Tipkala sam sa njime kako bih nekako ušla u takvu vrstu muškog mozga, jer možda tada shvatim mozak i mojeg muža. I došla sam do zaključka da muškarci varaju na ovaj ili onaj način virtualno ili u realnom životu zato jer im je u vezu ušla rutina i monotonija, jer u sexu više nema iskrica, ali zato sami ne bi poradili na tome. Isto tako ne žele otići od takve žene jer im sam njihov zdrav razum govori da je njihova žena OK i super osoba kakvu je teško da će opet naći ako je ostave. Tada shvate na čemu su, shvate što gube i onda počnu moliti za oproštaj i sl..... Kada se muškarca uhvati u varanju, a on vam kaže da mu je žao. Vjerujte, nije njemu žao toga što je učinio i vas povrijedio, već mu je žao to što ste ga uhvatili u djelu. Drugu frendicu je tip varao pune 3 godine kako su zajedno bili. Trebalo joj je 8 mjeseci da smogne hrabrosti i da sve to prekine. Ne hrabrosti jer ga se bojala, već zato jer ga je previše voljela. Ja se sada pitam što je meni činiti. Nije da tražim od vas neke savjete, jer i moj zdravi razum mi govori da se tu nema što učiniti osim potegnuti razvod, a tek smo mjesec dana u braku. Jedina prednost u svemu ovome je to što ja znam kakav je on, što znam što očekivati od njega, jer 80% žena ima istu ako ne i sličnu situaciju ali za to ne znaju i žive sretno u blaženom neznanju. Ako se i razvedem svjesna sam da sam opet na početku gdje ću opet morati proučavati navike drugog muškarca i učiti se na njegovom ponašanju kada laže, a kada je iskren. Jer i dalje tvrdim svi muškarci su isti!!!! Jedino što za sebe u ovom trenutnu mogu učiniti je da živim svoj život punim plućima, bavim se onime što želim i da se povremeno nalazim sa drugim muškarcima po mogućnosti koji nisu zauzeti, jer ne želim niti jednoj ženi oduzeti muža. Međutim da li ja to mogu? Da li imam želudac za to? Moj post je orijentiran na raspravu te teme. Misli mi bivaju sve bistrije i bistrije. Isto tako dajem podršku svim ženama koje su bile povrijeđene izdajom svojega partnera.



Na Nas Je Red (Dar1s1 Baş1m1za) - 1 Epizoda Sa Prevodom
Ne samo da čovjek izliječi tijelo, nego jednom zauvijek spozna sebe... Gdje se to izgubilo? Ali nema veze, saslušaj me. Shvatate li, meni je važno da uništenje bude totalno. A gotovo sam siguran da ce veceras i moje zice svirati tu melodiju C- G- D durovi.

[Smokvin list sex|Traženje posla u Njemačkoj preko Facebook-grupa|Spijunski filmovi]






Oznake: forum

Katarina badoo rijeka - Susret s djevojkom

Katarina Line Cruises










Click here: Katarina badoo rijeka






Free private parking is available on site. Najkorisniji je detaljan sadržaj koji pomaže drugima u donošenju boljih odluka.





Podijelite svoje iskustvo s drugim gostima, bilo ono dobro ili loše. A bus stop with direct lines to the centre is just a few steps away. Naaangkop din ito kahit ano pa ang nilalamang damdamin ng comment. Dapat lahat ng content ay genuine at unique sa guest.





Telegramovi autori - Koristit ćemo iste smjernice i standarde za sav sadržaj koji generiraju korisnici, kao i za odgovore smještajnih objekata na taj sadržaj. Reviews vision Naniniwala kami na ang mga review contribution at mga property response ay magpapakita ng malawak na saklaw ng mga opinyon at mga karanasan, na kritikal sa pagtulong sa mga guest gumawa ng mga mahuhusay na desisyon kung saan mamalagi.





Free private parking is available on site. The air-conditioned apartment provides a living room with a sofa and a flat-screen satellite TV, while the full kitchen includes a stove and oven, as well as a microwave and a kettle. The bathroom is fitted with a shower and includes a hair dryer. A washing machine and a tumble dryer are also available. All guests receive a welcome package containing wine, juice, sweets, coffee and tea. Free transfer from the bus and train stations, as well as the port, can be arranged with the owner. A bus stop with direct lines to the centre is just a few steps away. The centre of Rijeka can be reached with a 5 to 10-minute drive. Rijeka Airport is approximately 25 km away. Ang accommodation na ito ay na-rate na may pinakapatok na presyo sa Rijeka! Mas nakakasulit ang mga guest dito kumpara sa ibang accommodation sa lungsod. Tanging mga bisita lamang na nag-book gamit ang Booking. Sa ganitong paraan naming natitiyak na ang mga review namin ay mula sa mga tunay na bisitang tulad mo. Sino pa ba ang mas makakapagsabi sa iba tungkol sa libreng almusal, sa mabait na staff, o sa tahimik na kuwarto kung 'di ang nakalagi na sa property? Gusto naming ibahagi ang kuwento mo, maging maganda man ito o hindi. Hinihiling lang namin na sundan mo ang mga guideline. Reviews vision Naniniwala kami na ang mga review contribution at mga property response ay magpapakita ng malawak na saklaw ng mga opinyon at mga karanasan, na kritikal sa pagtulong sa mga guest gumawa ng mga mahuhusay na desisyon kung saan mamalagi. Mga prinsipyo ng reviews Ang mga contribution sa Booking. Negatibo o positibo man, bawat comment ay ipo-post namin nang buo, sa lalong madaling panahon, pagkatapos itong matingnan kung ayon ito sa guidelines ng Booking. Magiging transparent din kami tungkol sa status ng ipinadalang content. Kapag naipadala na ang review, puwede itong baguhin sa pamamagitan ng pagkontak sa Booking. Gagamitin namin ang parehong mga guideline at standard para sa lahat ng user-generated content, pati na rin sa mga sagot ng property sa content na iyon. Hahayaan namin na ang mga contribution ang magpahayag para sa kanilang sariling saloobin, at hindi kami ang huhusga ng katotohanan. Ang tungkulin ni Booking. Mga guideline at standard para sa Reviews Ang mga guideline at standard ng content sa Booking. Naaangkop din ito kahit ano pa ang nilalamang damdamin ng comment. Dapat ay may kaugnayan sa pagbiyahe ang mga contribution. Ang mga pinaka-nakakatulong na mga contribution ay ang mga detalyado at nakakatulong sa iba para makagawa ng tamang desisyon. Mangyaring 'wag maglagay ng personal, political, ethical, o religious na saloobin. Tatanggalin ang promotional content at ang mga issue patungkol sa mga serbisyo ng Booking. Dapat naangkop ang mga contribution sa global audience. Iwasang gumamit ng mga bastos o subukang maglagay ng mga bastos na salita gamit ang malikhaing pagbaybay ng mga salita, ano pa man ang wika. Ang mga comment at media na naglalaman ng 'hate speech', maselang pangungusap, pananakot, sexual na mga pahayag, karahasan, at pagtataguyod ng mga ilegal na gawain ay hindi pinapayagan. Dapat lahat ng content ay genuine at unique sa guest. Lubos na mahalaga ang mga review na orihinal at walang kinikilingan. Dapat sa iyo talaga ang contribution. Hindi dapat mag-post ang mga property partner ng Booking. Ang anumang pagtatangka na pabagsakin ang competitor sa pamamagitan ng pagpasa ng mga negative review ay hindi pinapahintulutan. Irespeto ang privacy ng ibang tao. Sisikaping itago ng Booking. Ang mga ipinahayag na mga contribution ay galing sa mga customer at mga property ng Booking. Walang responsibilidad o pananagutan ang Booking. Sa pangkaraniwan, inaayos ang mga review batay sa date kung kailan ni-review at sa karagdagang criteria na ipakita ang pinaka-relevant na mga review, kasama pero hindi limitado sa: wika mo, review na may kasamang text, at hindi anonymous na mga review. Puwedeng available rin ang karagdagang sortiong options batay sa uri ng traveler, score, at iba pa...




Free transfer from the bus and train stations, as well as the port, can be arranged with the owner. Votre animal de compagnie peut aussi profiter de l'air frais, découvrir de nouveaux paysages et ci cela est permis de se baigner dans la mer, car cette maison Animal de compagnie accepté uniquement sur demande auprčs de l'agence paiement auprčs du propriétaire. Elle est d'ailleurs nommée parmi les 5 en et. Sa pangkaraniwan, inaayos ang mga review batay sa date kung kailan ni-review at sa karagdagang criteria na ipakita ang pinaka-relevant na mga review, kasama pero hindi limitado sa: wika mo, review na may kasamang text, at hindi anonymous na mga review. Naaangkop din ito kahit ano pa ang nilalamang damdamin ng comment. Hindi dapat mag-post ang mga property partner ng Booking. Ang tungkulin ni Booking.

[Predvez za smuđa|Zene za sex u zagrebu|Hotmail prijava novog korisnika]






Oznake: Katarina, Line, cruises

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.