Hrvatska udruga nastavnika povijesti

ponedjeljak, 18.02.2008.

Statut Hrvatske udruge nastavnika povijesti - poziv na javnu raspravu

Poštovani članovi HUNP-a, kolegice i kolege!

Pozivamo sve članove HUNP-a na javnu raspravu o izmjenama i dopunama Statuta Hrvatske udruge nastavnika povijesti. U prilogu je tekst dosadašnjeg Statuta. Svoje cijenjene primjedbe i komentare možete pridodati ovom blogu ili poslati e-mailom na adrese članova rukovodstva HUNP-a: ivan.dukic@yahoo.com, tvrtko.bozic@ri.t-com.hr ili darkoben@yahoo.com.

Unaprijed hvala

Ivan Dukić, predsjednik HUNP-a


Na temelju članka 11. Zakona o udrugama (N. N. br. 88/01. ) Osnivačka skupština Hrvatske udruge nastavnika povijesti, na svojoj sjednici održanoj 27.3. 2003. god. donijela je

S T A T U T


I. UVODNE ODREDBE

Članak 1.
Ovim statutom uređuje se: naziv, sjedište, područje djelovanja, javnost rada, cilj djelatnost, tijela upravljanja, zastupanje udruge, članstvo, unutarnje ustrojstvo, prestanak rada Hrvatske udruge nastavnika povijesti.

Članak 2.
Hrvatska udruga nastavnika povijesti je stranački i vjerski neutralno i nezavisno udruženje fizičkih i pravnih osoba koje se udružuju radi ostvarivanja zajedničkih ciljeva. Hrvatska udruga nastavnika povijesti je neprofitna udruga registrirana pri Gradskom uredu za opću upravu.

Članak 3.
Naziv udruge je «Hrvatska udruga nastavnika povijesti» (u daljnjem tekstu Hrvatska udruga nastavnika).
Sjedište Hrvatske udruge nastavnika je u Zagrebu.
Odluku o promjeni sjedišta donosi Upravni odbor Hrvatske udruge nastavnika povijesti.
Udruga djeluje na području Republike Hrvatske.

Članak 4.
Pečat Udruge je pravokutnog oblika dimenzija 50x25 mm s tekstom: »Hrvatska udruga nastavnika povijesti«, Zagreb

Članak 5.
Hrvatska udruga nastavnika je osnovana u cilju okupljanja nastavnika povijesti.

II. DJELATNOST UDRUGE

Članak 6.
Hrvatska udruga nastavnika ostvaruje svoje ciljeve obavljanjem slijedećih djelatnosti:
- priređuje stručne susrete
- potiče razvoj nastave povijesti
- priređuje strukovno-obrazovna predavanja za nastavnike povijesti
- surađuje sa sličnim organizacijama
- pospješuje razmjenu informacija s područja podučavanja povijesti
- potiče stručno usavršavanje, stipendiranje i razmjenu nastavnika povijesti
- povezuje se s europskim udruženjem nastavnika povijesti (Euroclio) i aktivno sudjeluje u njegovim tijelima
- izdaje publikacije, stručnu i drugu građu
- jača ulogu nastavnika povijesti u stvaranju šk. programa za predmet povijesti i srodnih predmeta
- jačanje uloge nastavnika povijesti u oblikovanju povijesne svijesti u društvu
Hrvatska udruga nastavnika će provoditi promidžbu Udruge i njenih ciljeva, zadataka i djelatnosti putem javnih predavanja, pisama, osobnim kontaktima i publikacijama raznih vrsta.

Članak 7.
Rad Hrvatske udruge nastavnika javan. Javnost rada Udruga ostvaruje na načine utvrđene ovim Statutom, te:
- pravodobnim izvješćivanjem članstva o radu udruge i značajnim događajima, pisanim izvješćima, na posebnim skupovima ili na drugi prikladan način (e-mail).
- putem sredstava javnog priopćavanja.

III. PRAVNI STATUS HRVATSKE UDRUGE NASTAVNIKA I ODGOVORNOSTI ZA OBVEZE

Članak 8.
Hrvatska udruga nastavnika ima svojstvo pravne osobe.
Hrvatska udruga nastavnika odgovara za svoje obveze cjelokupnom svojom imovinom.


IV. ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE


Članak 9.
Hrvatsku udrugu nastavnika zastupa i predstavlja predsjednik Udruge i dopredsjednik.
Skupština može ovlastiti i druge osobe za zastupanje Udruge .

V. IMOVINA HRVATSKE UDRUGE NASTAVNIKA , NAČIN STJECANJA I RASPOLAGANJA

Članak 10.
Imovinu Hrvatske udruge nastavnika čine novčana sredstva koja Hrvatska udruga nastavnika stječe uplatom članarina, dotacijom iz proračuna ili drugih izvora u skladu sa zakonom, njegove pokretne i nepokretne stvari te druga imovinska prava.

Članak 11.
Financijska sredstva Hrvatska udruga nastavnika može koristiti isključivo za realizaciju ciljeva i djelatnosti Udruge nastavnika.
Ukoliko Hrvatska udruga nastavnika ostvari dobit obavljanjem svojih dopuštenih djelatnosti koristit će istu za realizaciju i unapređenje djelatnosti kojima se ostvaruju ciljevi Hrvatske udruge nastavnika.

VI. ČLANSTVO

Članak 12.
Član Hrvatske udruge nastavnika može biti svaki građanin Republike Hrvatske, strani državljani, te pravne osobe sa sjedištem u Republici Hrvatskoj , koji se bave poučavanjem povijesti.
Učlanjenje u Hrvatsku udrugu nastavnika je dragovoljno.
Članstvo u Hrvatskoj udruzi nastavnika može biti redovno, počasno i potporno.

Članak 13.
Redovno članstvo u Hrvatskoj udruzi nastavnika stiče se plaćanjem pristupnine, a održava plaćanjem godišnje članarine.
Visinu pristupnine i iznos godišnje članarine utvrđuje Upravni odbor.
Članovima Hrvatske udruge nastavnika izdaje se članska iskaznica. Izgled, sadržaj i način izdavanja članske iskaznice utvrđuje Upravni odbor posebnom odlukom.

Članak 14.
Počasni članovi Hrvatske udruge nastavnika mogu biti državljani Republike Hrvatske i strani državljani, kao i pravne osobe koji su svojim radom i zalaganjem pridonijeli izuzetnom ostvarenju ciljeva Hrvatske udruge nastavnika.

Članak 15.
Potporni članovi Hrvatske udruge nastavnika su oni koji su svojim značajnim financijskim doprinosom pomogli Udruzi .
Potporni i počasni članovi Hrvatske udruge nastavnika ne sudjeluju u radu tijela upravljanja, nemaju pravo glasa i ne uplaćuju članarinu.

Članak 16.
Članom Hrvatske udruge nastavnika se postaje upisom u Registar članova koji vodi tajnik.

Članak 17.
Aktivnosti članova Hrvatske udruge nastavnika odvijaju se putem redovnih sjednica Skupštine, Upravnog i Nadzornog odbora, rada u sekcijama, raznih vidova sastanaka, kontakata sa članovima Udruge , sponzorima, darovateljima, pismenim i usmenim komuniciranjem.

Članak 18.
Članovi Hrvatske udruge nastavnika obavljaju svoj rad i kroz razne sekcije.
Odluku o osnivanju, nazivu, sjedištu te prestanku sekcije donosi skupština. Član jedne sekcije sudjeluje u radu drugih sekcija, po potrebi. Radom sekcija rukovodi Odbor na čijem čelu se nalaze voditelji sekcija, koji se biraju iz redova članova sekcije.

Članak 19.
Prava i obveze članova Hrvatske udruge nastavnika su:
- sudjelovanje u radu tijela Udruge
- birati i biti biran u tijela Udruge
- poštivanje odredaba Statuta Udruge
- zaštita ugleda i dostojanstva Udruge
- plaćanje članarine

Članak 20.
Članstvo u Hrvatskoj udruzi nastavnika prestaje:
- dragovoljnim istupom,
- neplaćanjem članarine,
- isključenjem
- smrću
Član se briše iz Registra članova odlukom Upravnog odbora ako do konca godine ne plati članarinu za prethodnu godinu.
Odluku o isključenju člana iz Hrvatske udruge nastavnika donosi Sud časti.

VII. TIJELA HRVATSKE UDRUGE NASTAVNIKA

Članak 21.
Tijela Hrvatske udruge nastavnika su:
- Skupština
- Upravni odbor
- Nadzorni odbor
- Sud časti

SKUPŠTINA

Članak 22.
Skupština je najviše tijelo Hrvatske udruge nastavnika. Skupštinu čine svi redovni punoljetni članovi Udruge i po jedan predstavnik pravne osobe sa sjedištem u Republici Hrvatskoj.

Članak 23.
Skupština može biti redovna, izborna i izvanredna.
Skupština Udruge se sastaje na redovno zasjedanje najmanje jednom godišnje, dok se izborna sjednica skupštine održava svake druge godine. Sjednicu Skupštine saziva predsjednik Udruge na vlastitu inicijativu.
U odluci o sazivanju skupštine predsjednik Udruge utvrđuje dnevni red sjednice, te dan i mjesto održavanja sjednice.
Sjednicu skupštine Udruge dužan je sazvati Predsjednik Udruge ako to zahtijeva najmanje četvrtina redovnih članova Udruge . Ako Predsjednik Udruge ne sazove sjednicu skupštine u roku od 15 dana od dana dostave zahtjeva, sazvat će je predlagatelj (odluka treba sadržavati prijedlog dnevnog reda sjednice, te dan i mjesto održavanja sjednice). Poziv za Skupštinu mora se uputiti pismeno članovima Udruge najkasnije 8 dana prije održavanja Skupštine. U pozivu mora biti naznačeno : mjesto održavanja skupštine, datum i vrijeme održavanja te prijedlog dnevnog reda.
Skupština Udruge može se održati i donositi pravovaljane
odluke ako sjednici prisustvuje 5% redovnih članova Skupštine.
Skupština Udruge donosi odluke natpolovičnom većinom glasova prisutnih članova. Glasovanje je u pravilu javno, osim ako se članovi ne odluče na tajno izjašnjavanje. Biranje za tijela Udruge je tajno.

Članak 24.
Predsjednik Hrvatske udruge nastavnika predsjedava i rukovodi sjednicama skupštine, a u njegovoj odsutnosti dopredsjednik. U slučaju odsutnosi predsjednika i dopredsjednika Udruge , Skupština će na početku sjednice javnim glasovanjem odrediti osobu koja će predsjedati sjednicom.

Članak 25.
O radu Skupštine Hrvatske udruge nastavnika vodi se zapisnik.
Zapisnik potpisuje predsjednik Udruge, odnosno osoba koja je vodila sjednicu skupštine i zapisničar.

Članak 26.
Skupština Hrvatske udruge nastavnika :
- donosi i mijenja Statut Hrvatske udruge nastavnika,
- bira i razrješava predsjednika, dopredsjednika i tajnika Udruge,
- bira i razrješava članove Upravnog i Nadzornog odbora te Suda časti,
- donosi program rada Udruge,
- odlučuje o načinu prikupljanja financijskih sredstava,
- donosi odluke o ustrojstvu Udruge ,
- donosi financijski plan za tekuću godinu,
- prihvaća izvješće o radu Udruge u prethodnoj godini,
- prihvaća financijski izvještaj za prethodnu godinu,
- imenuje počasne i potporne članove Udruge ,
- odlučuje o izvješćima Upravnog i Nadzornog odbora,
- odlučuje o svim pitanjima koja nisu stavljena u nadležnost drugom tijelu.

UPRAVNI ODBOR

Članak 27.
Upravni odbor broji najmanje 7 članova. Članove Upravnog odbora imenuje Skupština na mandat od dvije godine. Upravni odbor čine predsjednik Upravnog odbora, dopredsjednik, tajnik, blagajnik, koordinator za međunarodne odnose i dva člana Skupštine.

Članak 28.
Upravni odbor Hrvatske udruge nastavnika obavlja sljedeće poslove:
- izvršava odluke Skupštine,
- predlaže Skupštini godišnji program rada i poduzima mjere za njegovo provođenje,
- organizira izradu nacrta Statuta i izmjena i dopuna statuta i odluka,
- vodi promidžbu Udruge,
- prikuplja financijska sredstva za ostvarivanje ciljeva osnivanja sukladno zakonu,
- odlučuje o financijama,
- prati rad sekcija i odvijanje tekućih aktivnosti,
- odlučuje o svim drugim pitanjima koja se pojave tijekom rada, a koja nisu u nadležnosti Skupštine.

Članak 29.
Sjednice Upravnog odbora održavaju se prema potrebi, a saziva ih predsjednik Upravnog odbora.
sjednica Upravnog odbora može se održati ako je nazočna većina članova Upravnog odbora, a odluke se donose većinom glasova nazočnih članova.

Članak 30.
Radom Upravnog odbora predsjedava i rukovodi predsjednik Upravnog odbora kojeg bira Skupština.
Mandat predsjednika Upravnog odbora traje dvije godine.
Predsjednika u svim poslovima zamjenjuje dopredsjednik.

PREDSJEDNIK HRVATSKE UDRUGE NASTAVNIKA

Članak 31.
Predsjednika Hrvatske udruge nastavnika bira Skupština na mandat od 2 godine. Predsjednik može biti biran ponovo.
Predsjednik Udruge je po funkciji ujedno i predsjednik Upravnog odbora.
Predsjednik:
- zastupa Udrugu,
- pokreće raspravu o određenim pitanjima iz djelokruga Skupštine i Upravnog odbora,
- rukovodi radom Skupštine i Upravnog odbora,
- obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom.
Predsjednik Udruge podnosi izvješće o svom radu Upravnom odboru i Skupštini Udruge.
U slučaju odsutnosti ili spriječenosti predsjednika u svim poslovima ga zamjenjuje dopredsjednik.

NADZORNI ODBOR

Članak 32.
Skupština Hrvatske udruge nastavnika bira Nadzorni odbor.
Nadzorni odbor broji tri člana.
Nadzorni odbor bira iz svojim redova predsjednika koji predsjedava i rukovodi radom Nadzornog odbora, te saziva sjednice Nadzornog odbora prema potrebi.
Odluke Nadzorni odbor donosi većinom glasova članova Nadzornog odbora.

Članak 33.
Mandat članova Nadzornog odbora traje dvije godine.
Nadzorni odbor ima slijedeća prava i dužnosti:
- kontroliran materijalno i financijsko poslovanje Udruge i podnosi izvještaj o tome Skupštini Udruge ,
- prati i nadzire rad tijela utvrđenih ovim Statutom. O svom nalazi i mišljenju obavještava Skupštinu Udruge i tijelo čiji je rad nadziran,
- utvrđuje je li djelatnost Udruge u skladu sa zakonom, Statutom i drugim aktima Udruge nastavnika.

Članak 34.
Nadzorni odbor za svoj rad odgovara isključivo Skupštini Hrvatske udruge nastavnika.
SUD ČASTI
Članak 35.
Sud časti se sastoji od tri člana i sam bira predsjednika iz svojih redova. Članove Suda časti imenuje Skupština Hrvatske udruge nastavnika na mandat od dvije godine.

Članak 36.
Članovi Hrvatske udruge nastavnika stegovno odgovaraju za povrede svojih članskih dužnosti utvrđenih Statutom ili drugim aktima.
Sud časti rješava sporove unutar Udruge na svojim sjednicama i provodi stegovni postupak.
Zahtjev za sazivanje sjednice suda časti ili za pokretanje stegovnog postupka može podnijeti Predsjednik Udruge , Upravni odbor, Nadzorni odbor ili najmanje desetina članova Skupštine.
U stegovnom postupku mogu se izreći sljedeće stegovne mjere:
- opomena,
- isključenje iz Hrvatske udruge nastavnika,

Odluke se donose većinom glasova članova Suda časti. Odluke Suda časti potvrđuje Skupština većinom glasova od ukupnog broja svojih članova. Vijećanje i glasovanje Suda časti su tajna.

Članak 37.
Protiv odluke Suda časti može se, u roku od 15 dana, računajući od dana dostave odluke, podnijeti žalba Skupštini.
Skupština je dužna riješiti u roku od 15 dana žalbu, računajući od dana dostave žalbe.

VIII. SURADNJA S DRUGIM UDRUGAMA

Članak 38.
Hrvatska udruga nastavnika može sklapati ugovore o raznim oblicima suradnje i udruživanjima sa srodnim udrugama u zemlji i inozemstvu.

IX. TAJNIK UDRUGE

Članak 39.
Tajnika Hrvatske udruge nastavnika bira i imenuje Skupština na mandat od 2 godine za obavljanje stručnih i administrativnih poslova Udruge.
Tajnik Udruge vodi registar članova.

X. ADMINISTRATIVNI I FINANCIJSKI POSLOVI

Članak 40.
Za rad u Udruzi i njezinim tijelima članovi ne primaju novčanu naknadu. Naknadu članovi Udruge mogu dobiti samo za pokriće efektivnih troškova učinjenih u dogovoru s Upravnim odborom. Za obavljanje administrativnih i financijskih poslova Udruga može sklopiti ugovor i angažirati suradnike. Ovakve ugovore u ime Udruge zaključuje Upravni odbor prema Zakonu o radu i Zakonu o obveznim odnosima.

XI. NAGRADE I PRIZNANJA

Članak 41.
Upravni odbor predlaže nagrade i priznanja Udruge za one pojedince i pravne osobe koji su posebno pridonijeli razvoju u ugledu Hrvatske udruge nastavnika povijesti. O ovim nagradama i priznanjima odlučuje Skupština. Upravni odbor će podržati ili istaknuti kandidaturu članova Udruge za dodjelu državnih ili međunarodnih nagrada.

XII. PRESTANAK RADA HRVATSKE UDRUGE NASTAVNIKA

Članak 42.
Hrvatska udruga nastavnika je osnovana radi djelovanja na neodređeno vrijeme.
Udruga prestaje s radom u slučajevima predviđenim zakonom.
U slučaju prestanka rada Udruge sva imovina Udruge se predaje
V. gimnaziji, Klaićeva 1, Zagreb.
U slučaju prestanka rada temeljem odluke Skupštine ista donosi odluku o prestanku djelovanja Udruge dvotrećinskom većinom glasova od ukupnog broja članova Udruge .

XIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 43.
Statut Hrvatske udruge nastavnika donosi Skupština većinom glasova članova Udruge nastavnika, nakon provedene rasprave.

Članak 44.
Skupština Hrvatske udruge nastavnika tumači Statut, druge akte i odluke Udruge . Odluke Skupštine moraju biti u skladu sa Statutom Udruge .

Članak 45.
Odluke Upravnog odbora moraju biti u skladu sa Statutom i odlukama Skupštine Hrvatske udruge nastavnika.

Članak 46.
Ovaj Statut stupa na snagu danom upisa u Registar udruga pri Gradskom uredu za opće poslove.

- 21:05 - Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 15.02.2008.

Generalna skupština udruženja EUROCLIO-HIP, Prezentacija dodatnog nastavnog materijala «Obični ljudi u neobičnoj zemlji», Sarajevo, 1. i 2. veljače 2008 – piše: Ivan Dukić

U ugodnom ambijentu hotela «Saraj» u Sarajevu, pred nastavnicima iz raznih krajeva Bosne i Hercegovine te u nazočnosti brojnih stranih gostiju među kojima su bili i veleposlanici Danske i Nizozemske i predstavnici Euroclia kao i država uključenih u projekt, svečano je predstavljen gotov dodatni nastavni materijal «Obični ljudi u neobičnoj zemlji». U ime Euroclia projekt je predstavila Joke van der Leeuw-Roord. Suradnja povjesničara Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Srbije na projektu «Unaprjeđenje nastave povijesti i građanskog društva» započela je 2004. a nastavljena je 2007. kroz projekt pod novim naslovom «Povijest na djelu – pripremanje za budućnost» (History in action – planning for the future). Cilj projekta je unaprjeđenje nastave, ali i promicanje suradnje između država, razvoj kritičke svijesti i međusobnog razumijevanja.
Stručni i metodički prikaz priručnika napravila je Dr Vera Katz s Instituta za istoriju u Sarajevu. Naglasila je modernost metodičkog pristupa, funkcionalnost priručnika koji nudi gotove radionice, ali i mogućnost korištenja materijala u kombinaciji novih radionica.
Idućega dana održana je Druga redovna skupština Udruženja nastavnika i profesora historije Euroclio – HIP BIH. U prvome su dijelu dr. Edin Veladžić (predsjednik Euroclia HIP-BiH) i mr. sc. Melisa Forić (tajnica) predstavili sam projekt te rad udruge u protekloj godini. Najavljeni su i seminari na kojima će kroz radionice biti predstavljen priručnik - u Doboju (14-15. ožujka) i Mostaru (17. svibnja).
na skupštini su provedeni izbori za rukovodstvo udruge. U Upravni odbor izabrani su Bojana Dujković-Blagojević, Melisa Forić, Marija Naletilić, Edin Radušić i Boro Bronza, a u Nadzorni odbor - Edin Veladžić, Samojko Cvijanović i Zvjezdana Marčić-Matošević. Nakon toga održane su dvije paralelne radionice:
"Bilo jednom u Jugoslaviji" (voditelj: Darko Benčić, Hrvatska)
"Mens sana in corpore sano" (voditeljica: Elma Hašimbegović, Bosna i Hercegovina).
Obje su radionice sastavni dio priručnika «Obični ljudi u neobičnoj zemlji», poglavlja koje obrađuje Standard života. Primjenom skupnog rada i analizom izvora autori su približili svakodnevicu promatranog razdoblja. U poslijepodnevnom terminu, Ljilja Lazarević i Emina Dautović (Srbija) vodile su radionicu na temu «Golog otoka» te zorno pokazale kako se može u nastavi upotrijebiti materijal kojega su autori skupili tijekom projekta ali zbog ograničenog broja stranica nije uvršten u priručnik. (Materijal je objavljen na web-stranici projekta www.cliohip.com).
Događaj oko promocije knjige bio je dostojno medijski popraćen, radionice su bile vrlo kvalitetne, a nazočni su nastavnici dobili primjerke priručnika kojega će vjerojatno mnogi koristiti u nastavi.

- 10:50 - Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 01.02.2008.

Seminar o holokaustu (Zagreb, 28.-30. siječnja 2008.) - pišu: Ivana Miošić, prof. i Jelena Šilje-Capor, prof.

Stručni skup Učenje i poučavanje o holokaustu u Republici Hrvatskoj organizirali su Agencija za odgoj i obrazovanje u suradnji s Ministarstvom znanosti obrazovanja i sporta, JUSP Jasenovac I međunarodnom radnom skupinom, a održavao se od 28. 1. - 30. 1. 2008 u Zagrebu i Jasenovcu. Međunarodnu radnu skupinu za proučavanje o holokaustu činili su članovi Vijeća Europe, Kuće Ane Frank I Yad Vashema.
Pozdravni je govor održao državni tajnik u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa dr. sc. Radovan Fuchs, a nakon njega Vinko Filipović, prof., ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje. Samom otvaranju skupa nazočili su nj. e. Shmuel Meirom, veleposlanik Države Izrael, i nj. e. Robert A. Bradtke, veleposlanik SAD-a.
Nakon pozdravnih riječi slijedila su predavanja poznatih hrvatskih znanstvenika i stručnjaka na području proučavanja holokausta. Prof. dr.sc. Ivo Goldstein s Filozofskog fakulteta u Zagrebu izložio je osnovne činjenice o NDH, a potom su predavanja držali dr. sc. Mario Jareb iz Institura za povijest, Nataša Mataušić iz Hrvatskog povijesnog muzeja u Zagrebu, Jelka Smreka, kustosica JUSP Jasenovac. Načelnica odjela za multilateralnu suradnju pri Ministarstvu znanosti obrazovanja i sporta prof. Alida Matković predavala je o Proučavanju o holokaustu u Republici Hrvatskoj i suradnji s međunarodnim organizacijama.
U poslijepodnevnim satima prvog dana skupa, uslijedile su radionice kolegica iz Yad Vashema. Sudionici skupa su se upoznali s drugačijim pristupom i načinom poučavanja o holokaustu. Radionice su bile odlične, zanimljive, potresne i inspirativne. Sve pohvale voditeljima.
Drugi dan bio je organiziran posjet JUSP Jasenovac. Uz stručno vodstvo kustosa, sudionici su obišli memorijalni stalni postav muzeja i okolno područje. Stalni postav muzeja koristi sve raspoložive multimedije i ovi potresni događaji nikoga ne mogu ostaviti ravnodušnim. U poslijepodnevnim satima prezentiran je rad obrazovnog centra, uslijedile su radionice i prezentirane ideje kako našim učenicima približiti ove događaje s dubokim poštovanjem prema mnoštvu žrtava kojima je oduzeto temeljno ljudsko pravo na život. Uživljavanjem u ulogu učenika, sudionici su izrazili svoje mišljenje o ponuđenim zadacima za učenike. Sve ovo je obogatio primjer iz prakse kolegice Dessardo koja je s učenicima posjetila Spomen područje.
Posljednji dan sudionici skupa poslušali su primjere iz prakse u kojima su kolege Miroslav Šašić, Goran Denis Tomašković, Darko Benčić i kolegica Maja Ferček pokazali kako su na različite načine koristilili obrazovne materijale te ih primijenili kod svojih učenika.
Teško bi bilo izdvojiti koja je radionica bila najbolja - zaista svaka zaslužuje čistu peticu, kao i primjeri dani iz prakse pojedinih profesora na našim školama.
Osim navedenih, predavači i voditelji radionica bili su i viša savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje prof. Loranda Miletić, dr.sc. Robert Skenderović iz Hrvatskog instituta za povijest, Fabienne Regard, Orit Margalit i Chava Baruch, Norbert Hunterleitner i Barbara Klain.
Osim novih spoznaja i nezaboravnog iskustva, sudionici su dobili i niz materijala koji se mogu koristiti u praksi, što zaslužuje i svaku pohvalu organizatorima skupa.
Novi pristupi proučavanju i poučavanju ove problematike otvaraju niz mogućnosti u pružanju znanja našim učenicima. Individualizacija žrtve puno bolje dočarava patnju i stradanja, izaziva empatiju, utječe na razvoj svijesti o zločinu, a oni koji o tome poučavaju skupa sa svojim učenicima daju svoj doprinos u sprječavanju zločina protiv čovječnosti.

- 07:41 - Komentari (4) - Isprintaj - #