HMS - Hrvatski mazoret savez

Komentari On/Off

Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje
su način života


Adresa: Trebež 25, 10090 Zagreb

Tel i fax: 01/34-65-886

e-mail:
hrvatski.mazoret.savez@gmail.com

web:
https://hrvatskimazoretsav.wixsite.com/hmssite


Ponosni smo član
Image and video hosting by TinyPic
EMA
European majorettes' association


Timovi HMS-a:
Belišćanske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Belocrkvanjske mažoretkinje*
Image and video hosting by TinyPic

Biogradske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Madness UMF, Cluj Napoce, Rumunjska*
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje Impress, Daruvar
Image and video hosting by TinyPic

Đakovačke mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje "Glinske banice"
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje Gradac

Mažoretkinje grada Grubišnog Polja
Image and video hosting by TinyPic

Svetojanske mažoretkinje, Jastrebarsko
Image and video hosting by TinyPic

Karlovačke mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Klinčaselske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje Koprivnički Bregi

Mažoretkinje Kotoriba
Image and video hosting by TinyPic

Labinske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Lekeničke mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Loborske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Marinske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Mazoretkinje Široki Brijeg, BiH*
Image and video hosting by TinyPic

Ninske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Oroslavske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje Gačanke Otočac
Image and video hosting by TinyPic

Pakoške mažoretkinje, Pakostane
Image and video hosting by TinyPic

Klab mazoretkinja Sesvećanke, Sesvete
Image and video hosting by TinyPic

Slunjske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Stupničke mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje otoka Ugljana, Kali
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje grada Vinkovaca
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje gradske glazbe Virovitica
Image and video hosting by TinyPic

Zadarske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Zagrebačke mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Gradske mažoretkinje Županja
Image and video hosting by TinyPic

Mazoretke Župe Dubrovacke
Image and video hosting by TinyPic

*počasni članovi:



Predsjednik:
Alen Šćuric (Zagreb)

Dopredsjednica:
Mateja Baltorinić (Jastrebarsko)

Glavna tajnica:
Marija Sremić (Glina)

Članovi Upravnog odbora:
Ana Koncul (Vinkovci)
Adrijana Župljanin (Grubišno Polje)
Suzana Proroković (Nin)
Lucija Miško (Karlovac)

Nadzorno-stegovni odbor:
Silva Bakija (Pakoštane)
Gabrijela Čop (Slunj)
Irena Fešiš (Belišće)

Likvidator HMS-a:
Tonka Matić (Dugo Selo)

Suci HMS-a:

suprim suci (V):
Alen Šćuric IDCV

superior suci (U):
Silva Bakija DCU

senior suci (S):
Ivana Borgudan IDCS

viši suci (N):
Gordana Šćuric IDCN
Maja Žigman IDCN
Marija Topić Ramljak IDCN
Ivana Vrviščar DCN
Ivana Štulec DCN
Kristina Krajna ICN
Ivana Čorić CN

nacionalni suci (L):
Marija Sremić ICL
Valentina Kontek ICL
Matea Baltorinić CL
Marija Zajec CL

delegati (D):
Alen Šćuric IDCV
Silva Bakija DCU
Ivana Borgudan IDCS
Gordana Šćuric IDCN
Maja Žigman IDCN
Marija Topić Ramljak IDCN
Ivana Vrviščar DCN
Ivana Štulec DCN

internacionalni suci EMA-e (I):
Alen Šćuric IDCV
Ivana Borgudan IDCS
Gordana Šćuric IDCN
Marija Topić Ramljak IDCN
Maja Žigman IDCN
Kristina Krajna ICN
Marija Sremić ICL
Valentina Kontek ICL

sudački pripravnici (A):
Petra Lukša CA


broj posjetitelja od 28.04.2008:
Hit Counter
Hit Counter

< prosinac, 2008 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Svibanj 2024 (1)
Svibanj 2023 (1)
Travanj 2023 (1)
Veljača 2023 (2)
Prosinac 2022 (2)
Srpanj 2022 (1)
Svibanj 2022 (2)
Travanj 2022 (1)
Prosinac 2021 (2)
Studeni 2021 (1)
Rujan 2021 (1)
Lipanj 2021 (1)
Svibanj 2021 (2)
Travanj 2021 (1)
Ožujak 2021 (1)
Veljača 2021 (1)
Siječanj 2021 (2)
Prosinac 2020 (2)
Rujan 2020 (2)
Srpanj 2020 (2)
Svibanj 2020 (1)
Travanj 2020 (3)
Ožujak 2020 (3)
Veljača 2020 (2)
Siječanj 2020 (1)
Prosinac 2019 (2)
Studeni 2019 (1)
Srpanj 2019 (2)
Lipanj 2019 (1)
Svibanj 2019 (3)
Travanj 2019 (2)
Siječanj 2019 (1)
Prosinac 2018 (2)
Studeni 2018 (1)
Rujan 2018 (1)
Srpanj 2018 (1)
Lipanj 2018 (1)
Svibanj 2018 (3)
Travanj 2018 (4)
Ožujak 2018 (2)
Veljača 2018 (1)
Prosinac 2017 (2)
Studeni 2017 (2)
Rujan 2017 (1)
Svibanj 2017 (4)
Travanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (3)
Veljača 2017 (1)

11.12.2008., četvrtak

SUDACKI SEMINAR I ISPITI 9-11.1.

Vrijeme održavanja seminara: 9. do 11. siječnja 2009.
Najkasnije vrijeme dolaksa: 9. siječnja 2009. u 8:30 sati
Mjesto dolaska: Zagreb

ROK ZA PRIJAVE: 21.12.2009.
Pismeni materijali će biti poslani: 22.12.2009. (nakon dovršetka prijava)

NAČIN PRIJAVA: pismeno na HMS (faxom, e-mailom ili poštom)
prijava mora sadržavati:
- ime i prezime
- datum rođenja
- naziv mažoret tima iz kojeg kandidat dolazi (ili napomenu da je neovisni kandidat, tj. bez sastava)

CIJENA SEMINARA: 490,00 kn za članove HMS-a (MTZS-a, MSCG, SMUFBiH), 990 za nečlanove
besplatno za suce koji polažu revizijski ispit

POLAGANJE ISPITA: 100,00 kn (ukupno 690,00 kn za one koji polažu ispit i slušaju seminar)
besplatno za suce koji polažu revizijski ispit

CIJENA SMJEŠTAJA: 190,00 kn + 7,00 kn boravišne takse po danu (394,00 kn za dva dana)
- cijena je za puni pansion u dvokrevetnim sobama (prvi obrok večera 9.1, posljednji obrok ručak 11.1.)
- u slučaju da neki polaznik želi polupansion ili noćenje-doručak mora kontaktirati HMS
- dodatni ručak u petak 9.1. po cijeni od 50,00 kn
- besplatno za suce koji polažu revizijski ispit (osim dodatnog ručka 9.1.)

Način plačanja – temeljem ove ponude na žiro-račun HMS-a
- primatelj: HMS – Hrvatski mažoret savez, Trebež 25, 10090 Zagreb, MB 1443011
- broj žiro-računa: 236000-1101476170
- poziv na broj: 801-09
- opis plaćanja: sudački seminar (i ispit) 2009.
- rok za plačanje je 2.1. (prijave bez uplata do nevedenog roka neće se uvažavati)

Pravo sudjelovanja:
- osobe delegirane od punopravnih i pridruženih čanova HMS-a (neograničen broj)
- osobe delegirene od saveza u BiH, Crnoj Gori i Sloveniji (neograničen broj)
- ostale osobe uz odobrenje Upravnog odbora HMS-a (ograničen broj)
- svi kandidati na ispitu moraju biti punoljetni na dan polaganja ispita, a polaznici koji ne žele polagati ispit to mogu neovisno o godinama starosti


ELABORAT 0602
SUORGANIZACIJE GRADA DOMAĆINA
ZA DRŽAVNO PRVENSTVO MAŽORETKINJA RH

Osobito mi je drago da Vam mogu poslati Elaborat suorganizacije Državnog prvenstva mažoret-sastava Republike Hrvatske, a koje je službeno natjecanje mažoretkinja za proglašenje titule Prvaka Republike Hrvatske i državne je razine. Prvak Republike Hrvatske sudjeluje na Europskom prvenstvu u mažoret-plesu. Organizator Državnog prvenstva je HMS, a Vaš grad bi se javio kao suorganizator.
Ovaj vid Vaše aktivnosti ne samo da bi bio dobra turistička (HTV reportaža, te velik broj novinara) i gospodarstvena akcija (2000 gostiju van sezone), već bi i popularizirao mažoret-ples kod Vas (nakon Šibenika, Pakoštana, Makarske i Vukovara ovi gradovi su dobili jedne od najjačih mažoret-sastava iako prije natjecanja nisu niti imali mažoretkinje, dok su juniorke Glinskih mažoretkinja upravo u Glini po prvi puta postale Prvakinje Hrvatske, a kasnije i Prvakinje Europe).
U privitku Vam dostavljam prijedlog suradnje u organizaciji, a za sve dodatne informacije budite slobodni obratiti nam se na naš telefon, fax. ili adresu, dočim čemo se rado odazvati i možebitan sastanak. Molim Vas, dostavite mi Vaše prijedloge i sugestije.

1. ZAŠTO BI VAŠ GRAD SUORGANIZIRAO PRVENSTVO

• odična i vrlo jeftina prezentacija turističkog mjesta dva i pol mjeseca prije početka sezone
• HTV reportaža od 45 minuta + 30 akreditiranih novinara
• oko 2000 natjecatelja i 5000 gledatelja svake godine sklonih vanpansionskoj potrošnji
• sposoban organizator može zaraditi na organizaciji poprilična financijska sredstva:
- županijska subvencija, novac županijske i Hrvatske turističke zajednice;
- suveniri kao npr. majce i olovke sa logom prvenstva, prodaja fotografija od strane službenog fotografa tijekom prvenstva (za sve to se može dati koncesija lokalnom poduzetniku, a ne ulaziti u rizik posla);
- službeni VHS snimatelj (koji prodaje VHS kazete učesnicima prvenstva) + naplata dozvole za snimanje svim amaterskim snimateljima (t.j. tko želi sam snimati video kamerom isto plača organizatoru);
- prodajni prostori za npr. ugostiteljske objekte, prodaja pića, kokica idr. (u Jastrebarskom je bilo 30 lokala koji su plačali “placovinu” i svi su zaradili);
- sponzori (samo ih je u Glini bilo oko 40 zbog velike medijske pozornosti)
• image grada + svake godine u mjestu održavanja mažoret-skupina je ili osnovana ili je bitno napredovala
• učvršćivanje veza među mladima iz svih dijelova Hrvatske


2. ŠTO JE DRŽAVNO PRVENSTVO MAŽORETKINJA
Državno prvenstvo Republike Hrvatske u mažoret-plesanju u kompetenciji je Hrvatskog mažoret-saveza (HMS-a), strukovne organizacije mažoretkinje u Republici Hrvatskoj. HMS je član EMA-a - Europske mažoret-asocijacije, te se prva tri plasirana sastava na Državnom prvenstvu natječu na Europskom prvenstvu, a prvoplasirani i na Svjetskom prvenstvu. Prema Statutu i Natjecateljskom pravilniku HMS-a suorganizator Državnog prvenstva je licencirana ustanova ili organizacija kojoj licencu za tu godinu izdaje HMS, kroz potpisivanje Ugovora o suorganizaciji.
Dosadašnja Državna prvenstva imala su više od 50 mažoret-sastava (oko 30 različitih gradova Hrvatske), t.j. više od 2.000 učesnika. Prvenstvo se uvijek održava početkom svibnja (između 5. i 25. svibnja).

3. SUORGANIZACIJSKI UVJETI
Suorganizator natjecanja u kompetenciji ima sva organizacijska pitanja izuzev strogo stručnih koji su u kompetenciji Saveza (suci, pravila natjecanja, ocjenjivanje, natjecateljski prostor). U natjecanju se koristi Natjecateljski pravilnik, Sudački kodeks i Sudački pravilnik HMS-a, te propisani Protokol Prvenstva koje organizator dobiva. Uz protokol HMS dostavlja sinopsis kojeg službeni voditelj čita tijekom prvenstva (dakle nema potrebe čak ni inprovizirati). Suci natjecanja su licencirani suci saveza. Sve ostalo u kompetenciji je organizatora (smještaj, satnica, prostor, ostale aktivnosti kao što su zabave, izbor za MISS, mediji isl.). Naravno, Savez je taj koji preko svog delegata provjerava da li su organizacijski uvjeti poštovani (dužina staze za defile, veličina pozornice za koreografije isl.), te može prekinuti, poništiti ili zabraniti natjecanje, ako se isti ne poštuju.
Savez osigurava 45-minutnu reportažu HTV-a u udarnom terminu (20.00 sati), reportaže u informativnim emisijama, te prisutnost medija, uz obvezan prostor za sponzore i pokrovitelje Prvenstva.

4. TEHNIČKI UVJETI

Prema Natjecateljskom pravilniku HMS-a suorganizator je dužan:
• predati pismenu kandidaturu nakane HMS-u najkasnije do početka prosinca, a izvanredno do sredine siječnja;
• potpisati ugovor o suorganizaciji (licenca) sa HMS-om, najkasnije do 1. veljače.

Tehničke obveze suorganizatora:
• osigurati svlačionice za suce i natjecatelje (ukoliko je smještaj u krugu 2 km od borilišta isti se smatra svlačionicama)
• osigurati prostoriju za vječanje sudaca (zbrajanje rezultata isl.) u blizini borilišta, koja je opremljena stolom, stolicama i 2 PC-ja sa obveznim WinWordom i Excelom, te pisačem (printerom), a poželjan je i fotokopirni stroj - sudačka prostorije mora imati jednu osobu na osiguranju koja propušta samo suce i delegata.
• javno objavljivati startne liste - t.j. osigurati nam službeno mjesto za objavu, npr. izlog Turističke zajednice
• osigurati pozornicu ili omeđeni prostor od tvrdog (ne može biti trava, šljunak, pjesak isl.) jednoličnog materijala (da ne vire daske, ili da nema rupa među daskama, da nema rupa ili neravnina u asfaltu, šahtova, slivnika isl.) bez ikakvih kosina, 12 x 12 metara za izvođenje slobodnog i obveznog programa, a koju dovoljno dobro vide svi suci, te osigurati prostor od najmanje 300 m2 u neposrednoj blizini pozornice za pripremu natjecatelja – idalan je glavni trg ili parkiralište
• osigurati stazu za paradni defile u mimohodu dužine 100 metara uz obilježavanje startne i ciljne crte, koja mora biti od tvrdog i jednoličnog materijala, širine 6 metra, bez kosina (uspona ili padova). Kosine su dozvoljene ako ne remete kvalitetu izvedbe, o čemu odluku donosi delegat HMS-a. Svih 100 metara staze moraju dovoljno dobro vidjeti svi suci, a staza ne smije imati manje od 1 i više od 4 zavoja od ukupno najviše 360 stupnjeva, te osigurati prostor od najmanje 300 m2 u neposrednoj blizini za pripremu natjecatelja,
• osigurati gledateljsku tribinu za najmanje 200 gledatelja (moguće i stolice u dva nivoa – 1. na tlu, a drugi na pozornici koju svaki grad ima), te sudačku tribinu najmanje dimenzije 1,5 x 4 metra, pri čemu suci moraju biti na visini od najmanje 2 i najviše 4 metara (dakle ako nema tribine, treba osigurati povišen prostor za 7 sudaca, kao što je obližnji balkon, drvena konstrukcija isl.)
• osigurati policiju (i/ili osiguranje) za regulaciju prometa i sigurnost izvođača i izvedbe (suogranizator je kriv za možebitne fizičke ispade nad natjecateljima ili sucima) - obvezno osigurati stalnu službu osiguranja sudačke prostorije (policajac ili osiguranje koje će fizički štititi zabranu ulaska u sudačke prostorije svima osim sudaca)
• osigurati kvalitetan razglas koji se čuje na svim djelovima staze, te na pozornici za koreografirani program (najmanje 1kazetofon, 1 CD player i 1 minidisc, te 1 mikrofon)
• osigurati službenog voditelja programa
• osigurati prostor za treninge timova, te barem po jednu službenu probu na pozornici i trasi za defile (trgovi, igrališta, dvorane, parkirališta isl.)
• osigurati sportsku dvoranu najmanje veličine košarkaškog igrališta, kao alternativu za u slučaj ružnog vremena

Organizacijske obveze suorganizatora:
• osigurati gratis smještaj za suce i kompjuterske opertere (14 osoba) u hotelu sa najmanje 3***
• osigurati gratis smještaj za dio natjecatelja (400 osoba) po načelu jednog polupansiona o trošku organizatora (može biti i smještaj u vojarnama, ili kao primjer Gline osigurati krevete od Hrvatske vojske i smjestiti ih u Osnovnu školu, u razrede, ako škola ima toalete, umivaonike i nekoliko tuševa)
• osigurati pehare (9 pehara različite veličine) prema ustaljenom dizajnu HMS-a
• osigurati medalje (66 zlatnih, 66 srebrnih i 66 brončanih medalja), primjerene Prvenstvu RH - ukoliko se ne odlučite isto izraditi preko IKOM-a (koji posjeduje alate vrijedne 2.500 DEM), dostavljamo Vam obveznu skicu medalja, a Vi ste obvezni podnjeti certifikat kakvoće (zlato, srebro i bronca)

Financijski troškovi suorganizatora (29.950 kn):
• kotizacija od 400 kn x faktor kotizacije 7 2.800,00 kn
• honorar sudaca i delegata do 4.700,00 kn
• honorar suca za iscrtavanje borilišta dan prije 250,00 kn
• putni troškovi sudaca i delegata do 2.700,00 kn
• honorar i putni troškovi operatera za unos i izračunavanje ocjena (4 osobe) 3.500,00 kn
• medalje i pokali (moguće tražiti IKOM kao sponzorstvo) oko 16.000,00 kn
Naravno ukoliko imate izradu odličja besplatno ili po nižoj cijeni, tada Vas to manje košta. Gornja procjena je iskustvena i savjetodavna, a ne obvezna. HMS kontrolira kvalitetu odličja i razglasa koji moraju biti u skladu sa normama HMS-a.

Uz to bilo bi dobro, iako nije obveza i uvjet:
• ostisnuti brošuru natjecanja (može se čak i prodavati, a do sada je trošak takve prodaje pokrio cijenu tiskanja), u kojoj bi bili svi podaci, prvotno namjenjeni novinarima i sponzorima
• otisnuti plakate u boji (opet se mažoretkinjama isti mogu prodavati, čime se vrati trošak tiskanja)
• riješiti posebne troškove montaže HTV-a (cca 3.500 kn), čime se dobija off-line postprodukcija u kojoj se mogu smjestiti posebni natpisi, izjave organizatora, montaža “turističke razglednice” idr.


Troškove možete naknaditi od županije, prodaje suvenira i sponzora (osiguravamo im televizijsku promociju), kao i iz drugih izvora (npr. naplačivanje karata za tribinu - svatko će rado platiti cijenu za ulazak na tribinu, da bi za vrijeme natjecanja mogao sjediti, a ne stajati).

5. MEDIJI
Jaka medijska pozornost dobra je za sponzore, za mjesto održavanja jer će dobiti odličnu turističku promociju (poglavito dovoljno prije turističke sezone), te HMS i mažoret-sastave kojima treba medijska pozornost.
Svake godine osiguravamo učešće HTV-a, kroz 45-minutnu reportažu, ili kroz direktan prijenos. Uz stazu za defile i pozornicu će biti postavljeni veliki panoi sa reklamama i porukama sponzora, a što će kamera posebno pokazati, ali i pokazivati za vrijeme održavanja natjecanja.
Osigurati reportažu lokalne televizije i tražiti slične uvjete.
Osigurati službenu radio-postaju gdje će se, također, emitirati poruke sponzora, te gdje će biti emitirani intervjui sa predstavnicima organizatora i timova.
Osigurati službenu novinsku kuću (Novi List, Jutarnji list, Slobodna Dalmacija, Večernji list, Globus, Nacional, Arena ili Glorija) koja mora biti jaka i mora dozvoliti objavu logotipa sponzora i ostale medijske pokrovitelje (jedna novina, jedan nacionalni radio, lokalni radio i jedna TV kuća).
Također osigurati press-službu koja mora dovuči sve novinske i radio-kuće, te izdavati press-materijale i biltene o mjestu održavanja i o Prvenstvu.
Gledatelja redovno ima oko 5.000 od kojih večina dolazi iz drugih mjesta, poglavito sa samim natjecanjima (prošle godine bilo je parkirano nekoliko stotina vozila, a organizirane su bile i autobusne linije za dovoženje gledatelja).

6. LOGISTIKU DAJE HMS
HMS osigurava svu logistiku, pa čak i razglas, medalje i tribinu, ukoliko to niste Vi u mogučnosti organizirati. Posebna pogodnost je što HMS sam osigurava državne medije. Sve strukovne stvari HMS će sam logistički podržati (suci, oprema, štoperice, obrasci, kompjuterski programi idr.). HMS delegira jednog člana Upravnog odbora koji kao producent (organizator) natjecanja sudjeluje u radu Organizacijskog odbora i preuzima velik dio organizacije samog Natjecanja (posebno strukovne aktivnosti, nadzor, medije, kontakte idr.).

Ukoliko Vas je ova ponuda zainteresirala, molimo Vas, obratite se uredu HMS-a, na gornje brojeve telefona. Vaš poziv je za sada samo informativan, t.j. bez ikakvih obveza. U slučaju Vaše želje poslati ćemo Vam opširdniji materijal o organizaciji Prvenstva.

Alen Šćuric IDCS
izvršni direktor HMS-a


PROTOKOL
DRŽAVNOG PRVENSTVA MAŽORETKINJA REPUBLIKE HRVATSKE

1. POZIVI I AKREDITACIJE

1.1. Pozivanje VIP-ovaca
1.1.1. Pozivaju se VIP-ovci najvišeg državnog ranga za otvaranje Državnog prvenstva i to po slijedećem redoslijedu:
a) Predsjednik Republike Hrvatske
b) Predsjednik Vlade RH
c) Ministar kulture RH
d) neki drugi ministar kao izaslanik Predsjednika Vlade
e) doministar kao izaslanik ministra kulture
f) župan županije gdje se održava natjecanje
g) gradonačelnik grada gdje se održava natjecanje
h) pročelnik gradskog poglavarstva kao izaslanik gradonačelnika
i) direktor turističke zajednice grada gdje se održava natjecanje

1.1.2. Svi VIP-ovci koji se odazovu tretiraju se prema rangu iz 1.1.1.
1.1.3. VIP gosti županije, grada i turističke zajednice pozivaju se neovisno o visokim državnim dužnosnicima

1.2. Akreditacije
1.2.1. VIP-ovci moraju biti vidljivo akreditirani i bitno se u statusu i akreditacijama razlikovati od natjecatelja, organizatora, sudaca, press-a i osiguranja
1.2.2. VIP gosti su i predsjednik i tajnik HMS-a, predsjednik i članovi Upravnog odbora EMA-e, te predsjednici drugih nacionalnih saveza mažoretkinja (članova EMA-e).
1.2.3. Svi VIP gosti moraju imati VIP tretman od strane organizatora i osiguranja.
1.2.4. VIP goste uz domaćina i organizatora obavezno pozdravlja i predsjednik HMS-a, a u slučaju spriječenosti tajnik ili član Upravnog odbora.
1.2.5. VIP goste posebno se najavljuje tijekom programa od strane službenog konferansjea.

2. OTVARANJE PRVENSTVA

2.1. Predradnje
2.1.1 Osoba zadužena za protokol (protokolmajstor) mora koordinirati sve osobe u njegovoj nadležnosti: asistenta pri razglasu, službenog konferansjea (voditelja programa), startera, hostese za medalje…
2.1.2. Protokolmajstor mora pripremiti sve sastave mažoretkinja iza linije dolaska pred počasnu tribinu i to prema redosljedu dolaska, t.j. abecednim redom, pri čemu prošlogodišnji seniorski Državni prvaci dolaze prvi, a mažoretkinje grada domaćina posljednje.
2.1.3. Jedna od mažoretkinja sastava nosi ploču sa natpisom grada iz kojeg sastav dolazi. Iza ploče prvo idu seniorke, pa juniorke i kadetkinje.

2.2. Postavljanje formacija za otvaranje
2.2.1. Protokolmajstor postavlja mažoretkinje jednog sastava u jednu do četiri linije pri čemu svaka dobna skupina mora biti istovjetno posložena, tako da se sve formacije jednako dobro vide. Prikaz na skici:

VIP gosti i govornici

grad 1 grad 2 grad 3 gr.4 gr.5 grad 6 U ovom slučaju grad 1 i 2
Sp Jp Kp Sp Jp Kp Sp Kp Sp Sp Jp Kp Legenda: imaju seniorski, juniorski i
Sm Jm Km Sm Jm Km Sm Km Sm Sm Jm Km S - seniorke kadetski sastav, grad 3 samo
Sm Jm Km Sm Jm Km Sm Km Sm Sm Jm Km J - juniorke seniorke i kadetkinje, 4. i 5.
Sm Jm Km Sm Jm Km Sm Km Sm Sm Jm Km K – kadetkinje grad su došli samo sa senior-
Sm Jm Km Sm Jm Km Sm Km Sm Sm Jm Km p - predvodnica kama, dok je 6. grad došao
Sm Jm Km Sm Jm Km Sm Km Sm Sm Jm Km m – ostale mažoretkinje sa juniorkama i kadetkinjama
2.2.2. Ispred svakog sastava (grada) dolazi mažoretkinja sa natpisom i to na čelu grada (ukoliko su seniorke, juniorke i kadetkinje, ploča dolazi ispred juniorki jer su u sredini).
2.2.3. Svi sastavi mažoretkinja moraju se postaviti u jednaku dužinu (jedna kolona, ili dvije kolone, ili četiri kolone) ovisno o prostoru za otvaranje. Ne smiju se sastavi postavljati u različite formacije (npr. jedan u jednu kolonu, a slijedeći u 4 kolone). Protokolmajstor će nastojati što više sastava staviti u čeonu poziciju, t.j. da gledaju na VIP goste (pa čak i da sastavi stoje u samo jednoj koloni). Ukoliko to nije moguće sastavi će biti postavljeni u jednoj koloni pri čemu će iza seniorka biti postavljene juniorke, a iza njih kadetkinje jednog grada.
2.2.4. Sastavi iz prostora odlaze na način koji su došli, a ukoliko je izlaz na istoj stani kao i ulaz, onda obrnutim redosljedom od ulaska.
2.2.5. Prilikom ulaska i izlaska konferansje najavljuje svaki sastav mažoretkinja i to prema pravilima najavljivanja iz poglavlja 2.5. Protokola.
2.2.6. Prilikom dolaska i odlazaka sastava mora svirati živi orkestar ili play-back, a glazba mora biti samo i isključivo koračnica 4/4 mjere 110-130 beatova u minuti, bez stanki, kako bi sastavi priliko dolaska i odlaska mogli izvoditi paradni defile.
2.2.7. Sastavi prilikom dolaska i odlaska postavljeni su jedan iza drugoga sa međusobnim razmakom 1-3 metra. Veća odstupanja nisu dozvoljena radi dužine dolaska i odlaska

2.3. Čin otvaranja
2.3.1. Nakon što su svi sastavi postavljeni intonira se Hrvatska državna himna “Lijepa naša”. Zabranjeno je intoniranje bilo kakvih lokalnih himni ili pjesama, pa čak i intoniranje himni nacionalnih manjina.
2.3.2. Prilikom intoniranja himne moguće je dizanje Hrvatske zastave od strane domaćeg sastava mažoretkinja ili prošlogodišnje najbolje rangiranog sastava mažoretkinja.
2.3.3. Nakon intoniranja himne pozdravni govor drži prvo Predsjednik HMS-a.
2.3.4. Potom pozdravne govore drže govornici prema važnosti (prvo najviši uglednik). Svaki govor ne smije trajati duže od 5 minuta.
2.3.5. Nakon svih govora govor drži najviše rangirani uglednik, koji na kraju svog govora mora izreći riječi “Proglašavam _____(redni broj prvenstva) Državno prvenstvo mažoretkinja Republike Hrvatske otvorenim”.
2.3.6. Nakon otvaranje Prvenstva domaćin može predati simboličan poklon Predsjedniku HMS-a i mažoret-sastavima ukoliko ih ima.
2.3.7. Na kraju mažoretkinje izlaze iz podija prema pravilima poglavalja 2.2. Protokola.

2.4. Obilježja Prvenstva
2.4.1. Od otvaranja do zatvaranja prvenstva na borilištu mora biti izvješena zastava Republike Hrvatske i zastava HMS-a, a može biti izvješena zastava županije i grada domaćina.
2.4.2. Zastave moraju biti na vidljivom mjestu.
2.4.3. Sva ostala obilježja, logotip natjecanja i scenografija moraju biti odobrena od strane Upravnog odbora HMS-a, ovlaštenog predstavnika ili delegata HMS-a.

2.5. Najavljivanje
2.5.1. Sastavi mažoretkinja najavljuju se isključivo prema ovom pravilu neovisno u kojem kontekstu se sastavi najavljuju tijekom cijelog Prvenstva (od otvaranja do zatvaranja).
2.5.2. U najavi najprije se naglašava grad iz kojeg je sastav došao, potom točan naziv sastava iz registracijskog obrasca HMS-a, a potom dobni razred. Ukoliko sastav za redom dolazi sa više sastava odjednom najavljuje se samo jednom, a potom se samo naglašava “seniorke”, “juniorke” i/ili “kadetkinje”.
2.5.3. Primjeri najave: “Rijeka – Prve riječke mažoretkinje – seniorke i kadetkinje”; “Viškovo – Halubajke Viškovo – juniorke”; “Glina – Mažoretkinje glinske banice – seniorke, juniorke i kadetkinje”; “Osijek – Mažoretkinje grada Osjeka – seniorke”, “Zagreb – Zagrebačke mažoretkinje – kadetkinje”…
2.5.4. Sastavi se uvijek najavljuju u ženskom licu (“seniorke”, a ne “seniori”).
2.5.5. U najavi sastava se uvijek naglašava prošlogodišnja osvojena titula na Državnom i Europskom prvenstvu, t.j. naglašavaju se prva tri mjesta, npr. “prošlogodišnje seniorske Prvakinje Republike Hrvatske”; “prošlogodišnje seniorke viceprvakinje Republike Hrvatske”; “prošlogodišnje brončane kadetkinje Republike Hrvaske”; “prošlogodišnje seniorske Prvakinje Europe, seniorske Prvakinje Republike Hrvatske i brončene juniorke Europe”.
2.5.6. Prilikom najavljivanja uglednika obvezno se rabi izraz gospođica, gospođa ili gospodin, ili pak znanstvena titula od magistra naviše.
2.5.7. Prilikom najavljivanja sudaca HMS-a iza imena izgovaraju se titule strukovne kratice i to “sudac sa…”
I = međunarodnom licencom
C = nacionalnom licencom
D = delegatskim statusom
S = senior-sudac
T = sudac pripravnik
2.5.8. U kraćim konferansama suci se predstavljalju samo kraticom, npr. “gospodin Arno Leon Lasić ICS”, “gospodin Alen Šćuric IDCS”, “gospođa Silva Bakija CS”…
2.5.9. Prilikom najavljivanja predsjednika i tajnika HMS-a uvijek se iza imena naglašava “predsjednik HMS-a”, odnosno “tajnik HMS-a”.

3. NATJECANJE

3.1. Zabrana pristupa borilištu
3.1.1. Na borilištu smije biti isključivo sastav koji nastupa, suci i delegat natjecanja. Niti jedna druga osoba, uključujući trenera ili službenog predstavnika saveza, predsjednika HMS-a, predsjednika organizacijskog odbora, novinara i/ili VIP-ovaca ne smije prići terenu bliže od 1 metra. Isključivo suci i delegat natjecanja dozvoljavaju drugim osobama ulazak na borilište za vrijeme trajanja natjecanja.
3.1.2. Ulazak novinara, tehničkog osoblja, razglasa, osiguranja, VIP-ovaca, organizatora idr. u borilište najstrože je zabranjen osim u slučaju tehničkih ili organizacijskih potreba, ali i tada moraju dobiti isključivu dozvolu sudaca i/ili delegata natjecanja.
3.1.3. Publici je ulazak na borilište uvijek i najstrože zabranjen.
3.1.3. Uz borilište smije biti samo službeni predstavnik sastava i to na propisanom mjestu, te prilikom dodavanja palog mažoret-štapa.
3.1.4. U štičenoj zoni smiju se kretati samo natjecatelji, VIP osobe, organizacijski odbor i osobe kojima to odobri delegat natjecanja (npr. kamera HTV-a, foto-reporteri isl.).
3.1.5. Organizator je odgovora za ulazak gledatelja ili drugih osoba na borilište, a što se izuzetno teško i rigorozno kažnjava.

3.2. Nastup natjecatelja
3.2.1. U borilištu može biti samo jedan sastav koji se u tom momentu natjeće. Slijedeći sastav ne smije ući prije nego što je posljednja mažoretkinja prethodnog sastava izašla iz borilišta. Sastav na borilište ulazi tek nakon što je protokolmajstoru glavni sudac dao znak za dozvolu ulaska.
3.2.2. Ukoliko glavni sudac zatraži od sastava prekid izvedbe protokolmajstor istog momenta prekida glazbu. Ukoliko glavni sudac zatraži izlazak sastava sa borilišta protokolmajstor borilište mora isprazniti, pa čak i silom u krajnjoj nuždi.
3.2.3. Protokolmajstor obvezno ima asistenta pri razglasu koji se brine za glazbu i sluša naputke delegata, sudaca i protokolmajstora. Asistent pri razglasu je odgovoran za glazbu, dok ton-majstor samo provodi naputke asistenta pri razglasu.
3.2.4. Svaki sastav mažoretkinja donosi glazbu osobno (službeni predstavnik sastava) i predaje je asistentu pri razglasu. Glazba se pušta po nalogu glavnog suca. Po izvršenom nastupu asistent pri razglasu vraća nosač zvuka službenom prestavniku sastava.
3.2.5. U slučaju problema sa glazbom asistent pri razglasu obraća se delegatu Prvenstva.
3.2.6. Ukoliko sastav ima više od jednog nosaća zvuka ili je tijekom izvedbe potrebno montirati glazbu (npr stanka između ulaska i koreografije) službeni predstavnik sastava će direktno naputke davati ton-majstoru.
3.2.7. Protokolmajstor mora dati naputak ton-majstoru o tome kako kod koreografiranog programa svaki broj nakon ulaska koji može biti uz glabu mora imati oko 5 sekundi stanka, nakon čega počinje koreografija. Nakon koreografije ponovno je stanka od oko 5 sekundi a nakon čega je izlazak, koji može biti uz glazbu.
3.2.8. Glazba se ne prekida ukoliko je izvođenje duže ili kraće od propisanog. Ton-majstor u načelu ne prekida glazbu već se konzultira sa delegatom natjecanja.

3.3. Nepovredivost sudaca
3.3.1. Nepovredivost sudaca osnovana je pretpostavka suđenja. Bilo kakva povredivost sudaca najstrože je zabranjana i vrlo se rigorozno kažnjava.
3.3.2. Sucima se smije obračati samo i isključivo delegat natjecanja. Sve ostale osobe, uključujući i protokolmajstora, smiju se sucima obračati samo posredno, preko delegata, ili ako im suci do odobre.
3.3.3. Organizatori moraju osigurati nepovredivost sudaca, t.j. nemogučnost da publika, novinari, službene osobe, VIP-ovci, natjecatelji idr. komuniciraju sa sucima, osim ako im to sami suci ne odobre.
3.3.4. Sudačka prostorija je nepovrediva, t.j. za vrijeme od početka do završetka natjecanja nitko bez isključivog odobrenja sudaca ne smije ulaziti u sudačku prostoriju. Organizator mora osigurati službu sigurnosti koja čuva nepovredivost sudačke prostorije.
3.3.5. Sigurnost sudaca obveza je organizatora.

4. PROGLAŠENJE POBJEDNIKA

4.1. Postavljanje za proglašenje
4.1.1. Protokolmajstor za proglašenje sastave postavlja na identičan način kao i kod otvaranja prvenstva (v. glavu 2.)
4.1.2. U neposrednoj blizini natjecatelja postavljaju se odličja (medalje i pokali), te možebitne nagrade (cvijeće, pokloni isl.)

4.2. Čin proglašnja
4.2.1. Prije samog proglašnja kratak govor drži Predsjednik HMS-a.
4.2.2. Proglašenje se vrši na način da se čitaju prvo rezultati kadetkinja, pa juniorki i naposljetku seniorki.
4.2.3. Unutar svakog dobnog razreda čitaja se redosljed sastava od posljednjeg mjesta do 4. mjesta. Potom se proglašava treće mjesto, pa veceprvakinje i Prvakinje RH. Proglašenje se vrši izrijekom: “Prvakinje Republike Hrvatske za _____ godinu su _______________________”. Potom se sastavu dodjeljuje pokal.
4.2.4. Nakon proglašenja predaju se medalje. Tek nakon što je svaka mažoretkinja dobila medalju prelazi se na slijedeće proglašenje (to znači da se ne smije proglasiti prvak prije nego što je posljednja mažoretkinja viceprvakinja dobila medalju).
4.2.5. Prilikom predaje medalja u pratnji prezentatora medalja može biti i neka druga osoba koja čestita mažoretkinjama i/ili im predaje poklone (npr. cvijeće).
4.2.6. Medalje predaje prezentator, sa jastučića na kojem su medalje unaprijed složene.
4.2.7. Službena melodija fanfara svira se neposredno prije najave proglašenja za svaki dobni razred (kadetkinje, juniorke i seniorke), te neposredno prije proglašenja 3. mjesta, veceprvakinja i prvakinja u svakom dobnom razredu.

4.3. Zatvaranje Prvenstva
4.3.1. Nakon proglašenja seniorskih Prvakinja RH unaprijed određena VIP osoba zatvara Prvenstvo.
4.3.2. Po izređen riječima “zatvaram ____ Državno prvenstvo mažoretkinja Republike Hrvatske” intonira se Hrvatska himna “Lijepa naša” prema pravilima točke 2.3.1. i 2.3.2.

Alen Šćuric
izvrsni direktor HMS-a

Do sada objavljeno:
Statut HMS-a (3.11.)
Poslovnik Skupstine HMS-a (3.11.)
Natjecateljski pravilnik HMS-a (5.11.)
Sudacki pravnilnik HMS-a (25.11.)
Kodeks sudaca i delegata HMS-a (17.11.)
Pravilnik o visinama naknada (3.11.)
Elaborat suorganizacije grada domacina za Drzavno prvenstvo mazoretkinja RH (11.12.)
Protokol Drzavnog prvenstva mazoretkinja RH (11.12.)

- 08:57 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.