HMS - Hrvatski mazoret savez

Komentari On/Off

Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje
su način života


Adresa: Trebež 25, 10090 Zagreb

Tel i fax: 01/34-65-886

e-mail:
hrvatski.mazoret.savez@gmail.com

web:
https://hrvatskimazoretsav.wixsite.com/hmssite


Ponosni smo član
Image and video hosting by TinyPic
EMA
European majorettes' association


Timovi HMS-a:
Belišćanske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Belocrkvanjske mažoretkinje*
Image and video hosting by TinyPic

Biogradske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Madness UMF, Cluj Napoce, Rumunjska*
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje Impress, Daruvar
Image and video hosting by TinyPic

Đakovačke mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje "Glinske banice"
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje Gradac

Mažoretkinje grada Grubišnog Polja
Image and video hosting by TinyPic

Svetojanske mažoretkinje, Jastrebarsko
Image and video hosting by TinyPic

Karlovačke mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Klinčaselske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje Koprivnički Bregi

Mažoretkinje Kotoriba
Image and video hosting by TinyPic

Labinske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Lekeničke mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Loborske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Marinske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Mazoretkinje Široki Brijeg, BiH*
Image and video hosting by TinyPic

Ninske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Oroslavske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje Gačanke Otočac
Image and video hosting by TinyPic

Pakoške mažoretkinje, Pakostane
Image and video hosting by TinyPic

Klab mazoretkinja Sesvećanke, Sesvete
Image and video hosting by TinyPic

Slunjske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Stupničke mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje otoka Ugljana, Kali
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje grada Vinkovaca
Image and video hosting by TinyPic

Mažoretkinje gradske glazbe Virovitica
Image and video hosting by TinyPic

Zadarske mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Zagrebačke mažoretkinje
Image and video hosting by TinyPic

Gradske mažoretkinje Županja
Image and video hosting by TinyPic

Mazoretke Župe Dubrovacke
Image and video hosting by TinyPic

*počasni članovi:



Predsjednik:
Alen Šćuric (Zagreb)

Dopredsjednica:
Mateja Baltorinić (Jastrebarsko)

Glavna tajnica:
Marija Sremić (Glina)

Članovi Upravnog odbora:
Ana Koncul (Vinkovci)
Adrijana Župljanin (Grubišno Polje)
Suzana Proroković (Nin)
Lucija Miško (Karlovac)

Nadzorno-stegovni odbor:
Silva Bakija (Pakoštane)
Gabrijela Čop (Slunj)
Irena Fešiš (Belišće)

Likvidator HMS-a:
Tonka Matić (Dugo Selo)

Suci HMS-a:

suprim suci (V):
Alen Šćuric IDCV

superior suci (U):
Silva Bakija DCU

senior suci (S):
Ivana Borgudan IDCS

viši suci (N):
Gordana Šćuric IDCN
Maja Žigman IDCN
Marija Topić Ramljak IDCN
Ivana Vrviščar DCN
Ivana Štulec DCN
Kristina Krajna ICN
Ivana Čorić CN

nacionalni suci (L):
Marija Sremić ICL
Valentina Kontek ICL
Matea Baltorinić CL
Marija Zajec CL

delegati (D):
Alen Šćuric IDCV
Silva Bakija DCU
Ivana Borgudan IDCS
Gordana Šćuric IDCN
Maja Žigman IDCN
Marija Topić Ramljak IDCN
Ivana Vrviščar DCN
Ivana Štulec DCN

internacionalni suci EMA-e (I):
Alen Šćuric IDCV
Ivana Borgudan IDCS
Gordana Šćuric IDCN
Marija Topić Ramljak IDCN
Maja Žigman IDCN
Kristina Krajna ICN
Marija Sremić ICL
Valentina Kontek ICL

sudački pripravnici (A):
Petra Lukša CA


broj posjetitelja od 28.04.2008:
Hit Counter
Hit Counter

< srpanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Svibanj 2024 (1)
Svibanj 2023 (1)
Travanj 2023 (1)
Veljača 2023 (2)
Prosinac 2022 (2)
Srpanj 2022 (1)
Svibanj 2022 (2)
Travanj 2022 (1)
Prosinac 2021 (2)
Studeni 2021 (1)
Rujan 2021 (1)
Lipanj 2021 (1)
Svibanj 2021 (2)
Travanj 2021 (1)
Ožujak 2021 (1)
Veljača 2021 (1)
Siječanj 2021 (2)
Prosinac 2020 (2)
Rujan 2020 (2)
Srpanj 2020 (2)
Svibanj 2020 (1)
Travanj 2020 (3)
Ožujak 2020 (3)
Veljača 2020 (2)
Siječanj 2020 (1)
Prosinac 2019 (2)
Studeni 2019 (1)
Srpanj 2019 (2)
Lipanj 2019 (1)
Svibanj 2019 (3)
Travanj 2019 (2)
Siječanj 2019 (1)
Prosinac 2018 (2)
Studeni 2018 (1)
Rujan 2018 (1)
Srpanj 2018 (1)
Lipanj 2018 (1)
Svibanj 2018 (3)
Travanj 2018 (4)
Ožujak 2018 (2)
Veljača 2018 (1)
Prosinac 2017 (2)
Studeni 2017 (2)
Rujan 2017 (1)
Svibanj 2017 (4)
Travanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (3)
Veljača 2017 (1)

22.07.2008., utorak

ELABORIRANJE OCJENA SUDACA SA DPM ZA PRVE RIJECKE MAZORETKINJE

ANITA LALOVIC DCL

Poštovani gospodine M. Raukar i članice Prvih riječkih mažoretkinja!

Povodom vaše žalbe na ocjene sudaca na 12. državnom prvenstvu u Biogradu od 9. do 11. svibnja 2008. godine, pregledala sam snimku defilea i koreografije Prvih riječkih mažoretkinja i analizirala sve stavke koje ste naveli u svojoj žalbi.

Osvrnut ću se prvo na ocjene paradnog defilea.
Za umjetnički dojam dala sam 10 bodova iz razloga što je defile bio vrlo jednostavan sa nemaštovitim promjenama formacija. Tim je gotovo cijeli defile otplesao u četiri kolone izuzev nekoliko prolaza (koji se ponavljaju), dva kratka slaganja u dvije i tri kolone, te jedno slaganje u jednu kolonu. Plesni koraci se također ponavljaju kroz cijeli defile te su po mom mišljenju više prilagođeni koreografiranom show programu, a ne natjecateljskom mažoret programu.

S obzirom na umjetničku težinu defilea i zadano tehniciranje sa štapom, djevojke su defile tehnički dobro izvele u smislu poravnavanja linija i promjena formacija. No zbog njegove prejednostavne koreografije (nezahtjevnih formacija, promjena i plesnih koraka) nije bilo mjesta za velika odstupanja u asinkronizaciji i aritmiji (samo 0,8 negativnih bodova) te je moja ocjena tehničkog dojma 12 bodova. Bio je tu priličan broj elemenata izvođenih neujednačeno, neujednačen rad rukama i plesnih koraka.

U tehniciranju sa štapom dala sam 12 bodova iz slijedećih razloga. Osim rolova koji se ponavljaju kroz cijeli defile, djevojke većinom izvode vrlo jednostavne, prilično nemaštovite i već viđene sklopove elemenata (sunca, poluosmica, kuhanja). Bilo je tu nekoliko prebacivanja palica iz ruke u ruku, flipova, te vrtnje na dlanovima, no većinom ste radili jednostavne figure u kojima prevladava statičan štap (oko 70% defilea). Od bacanja ste radili samo lanse s jednim okretom (3 puta pola formacije, jednom cijela formacija i jednom red po red) i to bez zadatka, težeg odbacivanja ili prihvaćanja, relativno nisko sa dosta iskakanja po štap.

Moja ocjena općeg dojma za defile je 6 bodova zbog glazbe koja je monotona, zastarjelih uniformi sa nepraktičnim detaljima (viseći ukrasi na kapi i čizmama, te sama kapa), razlike u izgledu djevojaka, te monoton start i kraj defilea kojeg u principu nema već su djevojke samo iskakutale van zadnjih desetak metara, bez završetka.

Koregrafija!
Umjetnički je koreografija bolje zamišljena od defilea sa više različitih formacija i promjena formacija nego u defileu gdje prevladavaju četiri kolone. No i dalje u koreografiji ne pokazujete pretjeranu raznolikost i težinu izvedbe elemenata i formacija (formacije su već viđene, promjene jednostavne, većinu plesnih koraka ste izveli i u defileu). Dakako, postoje maštovite ideje i originalni dijelovi, koreografija je prilagođena melodiji i tempu, te je tehniciranje sa štapom više prilagođeno glazbi i koreografiji nego u defileu. Iz tih razloga, moja ocjena za umjetnički dojam u koreografiji je za 8 bodova veća nego u defileu.

Moja ocjena za tehnički dojam je 20 bodova. Koreografija je umjetnički teža od defilea, te ju je bilo teže izvesti što su djevojke dobro odradile. Promjene formacija su bile precizne i točne (nije bilo pretjeranih iskakanja iz redova i kolona, osim pri bacanjima), koraci su bili ujednačeni (uz manja odstupanja u asinkronizaciji i aritmiji).


Ocjena tehniciranja sa štapom je jednaka kao i za defile te iznosi 12 bodova, iz istih razloga koje sam navela analizirajući tehniciranje sa štapom u defileu. Jedan lanse sa dva okreta ne može učiniti čuda i povećati ocjenu za 2, 3, ili 4 boda. Radili ste gotovo isti program kao u defileu što se odrazilo i na bodove.

Za opći dojam dala sam 7 bodova, također iz istih razloga navedenih u analizi općeg dojma za defile. Razlika je 1 bod zbog ulaza i izlaza za koreografirani program koji su zanimljivo zamišljeni ali malo predugački.

Iako ste napravili pomak, smatram da su defile i koreografija (to jest stil koreografiranja, plesa i tehniciranja) iza trenutnog standarda i stila mažoret plesa koji prevladava među hrvatskim timovima, što se odrazilo i na ocjene.


ALEN SCURIC IDCS

DEFILE

Umjetnicki i tehnicki dojam:
Pocetak defilea trebao bi biti vrlo dinamican jer na taj nacin stvara se prvi dojam na suca. A sto smo mi dozivjeli? Figuru koja je tehnicki dosta zahtjevna, no umjetnicki vrlo jednostavna. Izlazak kolone po kolone samo uvecava dojam staticnosti. U takvoj staticnoj figuri 3. mazoretkinja u 1. koloni ispada iz linije!!!! Neposredno nakon toga padaju dva stapa iz rola oko struka i jos jedan iz lansea sto jos vise smanjuje tehnicki dojam (linije i konfuzija u staticnoj formaciji). 1. mazoretkinja u 1. koloni ulovila je stap sa dvije ruke (0,4 negativna boda) sto je definitivno jos pojacalo negativni dojam ove staticne formacije.

Formacija nije imala niti jednu promjenu cijelih 20 metara (20%) defilea. Plese se u jednostavnoj formaciji sa 4 kolone. I nakon toga promjena je vrlo jednostavna. Linije su i dalje vrlo lose. Ovo je to gore obzirom na jednostavnost formacija i formacijskih promjena.

Korak prije prvog zavoja (u ovom tekstu prvim zavojem se ne smatra zanemariv zavoj nakon 20 metara ravnine) izveden je vrlo aljkavo. Neke djevojke se vrlo kvalitetno spustaju, dok dobar dio uopce nema savijena koljena. Nakon toga okret sa prihvatom stapova. Ova figura nije naisla na odobravanje jer je za ocekivati od kvalitetnog tima da dobaci stap, a ne da fingira isto (samo dodavanje stapova), makar je i intencija koreografa najvjerovatnije bila drugacija. Da pojednostavim, to je kao da djevojke fingiraju izbacivanje i hvatanje stapa jer je koreograf to smatrao dobrim za sliku cijelokupne figure formacije.

Netom prije prvog zavoja formacija se okrece obrnuto od plesnog smjera i krece unazad. Vrlo staticno, no dolazi do neprihvatljivih razmimoilazenja linija. Potom se desava prva ozbiljna promjena formacije po pravcu, no ona je izvedena ispod svih standarada. Linije su izuzetno neporavnate, a sto se ocito vuklo od prethodne formacije. Za pohvaliti je slijed nakon te lose promijene.

Umjetnicki dojam izgubio je vrlo mnogo bodova zbog ponavljanja figure sa samog pocetka koju je sastav ponovio nakon 1. zavoja, tj. na polovici defilea. Ovdje ne govorimo o ponavljanju jednog koraka ili nekoliko beatova, vec o cjelokupnoj figuru koja traje osjetno dugo. Suci ovo moraju sankcionirati sa ozbiljnih brojem bodova u umjetnickom dojmu (ili u ponavljanju dijela koreografije).

Na samom kraju koreograf je ucinio najvecu pogresku. Naime, sastav je posljednjih 20 metara izveo u jednoj formaciji uz neznatne promjene figura tehniciranja (na dlanu). Posljednjih 15 metara formacija je doslovce izlazila uz jednu vrlo staticnu figuru bez ikakve promjene formacija, plesnog koraka ili tehniciranja. To znaci da je koreograf koreografirao u stvari samo 65-70 metara defilea (ponavljanje + zadnjih 20 metara iste figure). Naravno da zbog toga ocjena umjetnickog dojma mora ozbiljno pasti. Na ovome je tim izgubio 5 bodova.

Uz to sastav se na kraju nije zaustavio nego je sa istom figurom nastavio i nakon ciljne linije, pa i nakon B zone. Danasnji timovi zaustavljaju se u B zoni (nakon ciljne linije) i defile zavrsavaju staticnom slikom. Ovo je vrlo tesko jer predumijeva uvjezbanost formacije, tj. da izlazak mora biti tocno na odredjeni dio glazbe, a odstupanje od +/- 2 sekunde znaci da se sastav zaustavlja u stazi. Ovo nije samo umjesnost predvodnice da u tocno zadanom vremenu prodje stazu, nego i ozbiljna uvjezbanost formacije. Sastav koji tako sto ne napravi (a to je vec nepisano pravilo nekoliko godina) mogu ocekivati manji broj bodova opceg dojma.

Iz svega gore napisnog, jasno je zasto sam sastavu dodijelio 15 bodova za umjetnicki dojam (dakle sastav je prosjecan). Jos jednom naglasavam da ima vrlo malo i to jednostavnih promjena formacija, da nema velik broj razlicitih elemenata, da ima ozbiljnih ponavljanja, uz veliku greskau koreografa kod posljednjih 20 metara defilea. Tehnicki dojam svakako je bolji (za dva boda, sto je poprilicno). Naime, djevojke su uvjezbane, vecinu figura rade ujednaceno, polozaj tijela, glave i ruke (osim navedenih izuzetaka) je izvrstan. Ali jasno je da umjetnicki losa koreografija ne moze donijeti niti velik broj bodova u tehnickom dojmu (poglavito radi gotovo nikakvih promjena formacija), nadalje smanjenje je bilo i radi losih linija, a konacno na tehnicki dojam je utjecalo i konstantno odstupanje od formacije (greske + cesti padovi stapova).

Velik minus je i tempo glazbe koji je je ekstremno spor, sporiji nego sto je bio standard prije vise od 10 godina. Ovako bez mjernih instrumenata, mogu ustvrditi da je tempo sporiji od 120 beatova u minuti (danas se plese na 135-140 beatova). Ovakav tempo ne smanjuje samo umjetnicki dojam, nego i tehnicki jer je daleko lakse plesati na sporiju glazbu, a svaka greska u tako sporom tempu jos je veca (ako mijenjas formaciju u sporom tempu i tada ispadnes iz linije isto je svakako teze nego ako to radis u brzom tempu).

Tehniciranje sa stapom:
U samo dvije osmice (16 beata ili 8 sekundi) palo je 3 stapa + jedno lovljenje sa dvije ruke, te nekoliko iskoraka kod rola i kod lansea sa jednim okretom. Ovo je izvrstan primjer nesigurnosti u tehniciranju. Uz to moramo uzeti u obzir da se tehniciranje izvelo iz staticne formacije (formacija je doslovce stajala na mjestu).

Sastav radi napadno mnogo rolova (nista posebno) i lansei sa jednim okretom, sto je definitivno ispod standarda danasnjeg mazoret plesa. No, ono sto svakako treba ukalkulirati u ocjenu tehniciranja je cinjenica da se figure lansea rade iskljucivo i samo iz staticnih formacija bez povezanih plesnih koraka. Formacija uvijek stane prije izbacaja i lovi stap na mjestu, a sto je neprihvatljivo. Upravo stoga me cudi da se u zalbu navodi da je razlika izmedju sastava koji je osvojio 1. mjesto i ovog sastava prevelika. Na stranu sto je lanse sa dva okreta daleko teze napraviti nego onaj sa jednim okretom. O dobacivanjima 6. stupnja da i ne govorimo (ovakvu figuru sastav mora intenzivno vjezbati 3-4 mjeseca, uz cinjenicu prethodne uvjezbanosti vjestine). No, izbacaj iz staticne formacije bez povezanosti drugih elemenata mazoret-plesa (promjena formacija i plesnih koraka) je nesto sto u svakom slucaju bitno smanjuje ocjenu tehniciranja sa stapom. I upravo radi toga i postoji raspon ocjene tehniciranja.

Uz to formacija je imala samo 2 x lanse sa jednim okretom i 3x pola formacije lanse sa jednim okretom, sto ukupno znaci da je bilo samo 3,5 izbacivanja i to lansea sa jednim okretom. Sastav koji ocekuje dobar plasman morao bi imati barem 4-5 lansea sa dva okreta, 2-3 ostala bacanja sa dva okreta ili ispod noge sa jednim okretom, 4-5 bacanja sa jednim okretom i barem jedno ekstremno tesko dobacivanje. Naravno, ne kazem da mora biti raspon upravo takav, no ovo je primjer sto se ocekuje prema danasnjim standardima. Za vidjeti je da je Rijeka daleko od toga, tj. da ona nema bacanja sa dva okreta, kao niti dobacivanja uopce, a i kolicina figura 5. stupnja je ispod standarda. Stoga iznenadjuje da Rijeka vuce poveznice sa timom koji je premasio gore postavljen standard i figure izvodi iz vrlo dinamicnih formacija uz daleko tezi plesni tempo. Ovakva opaska zabrinjava, jer iskreno postavlja pitanje poznavanja pravilnika i tezine izvodjenja pojedinih figura, osoba koje su pisale ovu zalbu.

Dakle, sastav izvodi pretezno figure IV stupnja uz vrlo malo figura V stupnja. Uz to teze figure se izvode u staticnim formacijama. Sastav je nesiguran u izvodjenju, a sama izvedba je vrlo losa (iskoraci, lovljenje sa dvije ruke, pola okreta, sagibanje u rolovima, odstupanja iz formacije radi rolova...). Uz to osim tri vrste rolova, nesto malo lansea, jedan prebacaj iz ruke u ruku sa niskom lanseom (ili visokim flipom), te kratka rotacija na dlanu, nema drugih elemenata. Dakle izbor elemenata je vrlo skroman. Upravo za sredinu raspona bodova IV stupnja (13 bodova). Da sastav izuzetno umjesno izvodi figure IV stupnja mogao bi racunati na maksimalno 18-19 bodova. No, o tome ovdje ne moze biti niti govora. Ukupno je palo 7 stapova, sto obzirom na broj figura 5. stupnja (3,5) zabrinjava (2 pada po izbacaju).

Opci dojam:
Glazba za defile na pocetku izgleda vrlo atraktivna, no sto vise odmice postaje sve vise suhoparna od ponavljanja identicne i napadne teme. Ovo umanjuje opci dojam. Nadalje uniforme su zastarjele, cizme nikako ne odgovaraju boji odora. Djevojke imaju odstupanja u visini, no opcenito gledano formaciju mozemo vrlo pozitivno ocjeniti, dapace. To se posebno odnosi na izraz lica mazoretkinja. Predvodnica ni po cemu ne odstupa u kvaliteti, sto se od nje ipak ocekuje. Realno sastav bi trebao dobiti 8 bodova, no glazba i zavrsetak u istoj figuru u prolazu umanjio je dodatna 2 boda.


KOREOGRAFIJA

Umjetnicki i tehnicki dojam:
Umjetnicki izrazaj koji cu nazvati "lutke" na samom pocetku koreografije (staticna pozicija, sa kasnijim pomicanjem) ne samo da nije primjeren mazoret plesu (tradicionalni plesni oblik koji se temelji na koracnicama) nego je rezultirao totalnom asinkronizacijom cjelokupne formacije. U dobrom dijelu koreografije formacija je disclocirana (sto se najbolje vidi na pocetku koreografije, ali se desava i u kasnijim dijelovima kada se ravnaju po predvodnici), sto je timu uzelo 2 boda.

Dvije su osnovne odrednice stvorile moju sliku o timu: koreografija je previse komplicirana, pa u dijelovima stvara totalnu konfuziju, za koju slobodno mogu uporabiti glazbeni izraz "kakofonija". Ova pretjeranost promjena formacija, skokova, plesnih koraka, tehniciranja, kretanja u razlicitim pravcima pojedinih grupacija... zapravo razultira velikim brojem pogresaka. Raspon pogresaka ide cak do nevjerovatnih 0,8 bodova, sto se nikako nije ocekivalo od tima koji je do sada pokazivao ekstremnu uvjezbanost. Sveukupno je 1,9 negativnih bodova za asinkronizaciju. 11 stapova na podu jos je vise pridonjelo dojmu. Iako se tehniciranje sa stapom ne moze sankcionirati po drugim osnovama, oduzeo sam ozbiljan broj bodova upravo na pretjerivanju u elementima koje sastav ne moze izvesti. Jer ako nakon jedinog lansea sa dva okreta padne 5 stapova, a apsolutno cjelokupna formacija trci za stapovima kako bi ih ikako ulovili, docim nema nikakve, pa ni najmanje definiranosti formacije, onda je to pogreska koreografa koji je zadao element koji formacija ne moze izvesti, pa se i kaznjava u umjetnickom dojmu.

Da bih potrijepio ovaj navod prepricat cu primjer koji je mene osobno zabrinuo tijekom natjecanja. Radi se o figuri u kojoj se formacija prebacila u tri linije (prije dobacivanja). Prvo jedna djevojka prerano ode u okret kod dolaska u definiranu formaciju (2. u sredisnjoj koloni). Potom 2. djevojka u desnoj koloni postane aritmicna (zaboravi dici nogu), da bi odmah nakon toga pogrijesila jer se prerano okrenula, te odmah nakon toga trci za stapom (dobar metar od svoje pozicije) kako bi ga ulovila nakon bacanja (3 greske za redom). Istovremeno srednja kolona radi okrete u slijedu i to svaka u razlicitu stranu. Vanjske kolone pri tom tehniciraju i mijenjaju polozaj tijela. Nakon toga srednja kolona se dijeli u dvije grupe od kojih jedna obilazi drugu, no na nacin da svaka druga djevojka obilazi sa suprotne strane. Istovremeno vanjske kolone rade potpuno razlicite figure. Tome treba dodati jos nekoliko padova stapova i pokoju asinkronizaciju i dojam je "raspada formacije". Samo uz maksimalnu koncentraciju iz ove pretjeranosti mogu se izvuci pravilnosti. No, to ne umanjuje los umjetnicki dojam.

Nakon jednostavnog dobacivanja polovice formacije (IV stupnja) ponovno ima 2 stapa na podu, no jedna djevojka pri trazenju stapa, potpuno izgubi orjentaciju i uz krivi okret radi nekoliko gresaka. Sam kraj je i ponovno asinkron za cijelu formaciju, no kako se ocito radi o naputku koreografa, isto treba ukalkulirati u umjetnicki dojam. Naglasavam da veci dio koreografije dozvoljeno asinkron. Vjerujem da se precizno ide izracunavati dozvoljena asinkronizacija da bi ista ozbiljno premasila dozvoljenih 50%. Bez obzira na ovu konstataciju ostaje cinjenica da ovakav oblik plesnog izrazaja nije sukladan pravilniku, zbog cega i ponovno treba oduzeti ocjene u umjetnickom dojmu. Glazba je vec nakon polovice broja suhoparna i iritira. Tempo je kao i kod defile izuzetno spor, sto bitno smanjuje ocjenu tehnickog dojma (v. objasnjenje u defileu).

Za umjetnicki dojam sam dodjelio samo 12 bodova. Iako smatram koreografiju daleko tezom od defilea, gornje zamjerke na konfuziju, no svakako i na naprimjeren plesni stil plesu mazoretkinja rezultirao je ovako niskom ocjenom. Originalnost ovdje nije argument jer originalnost sama po sebi nije uvijek i dobra strana. Ukoliko bi npr. pola formacije opalilo pljusku drugoj polovici to bi bilo originalno, no ne i primjereno mazoret plesu, zar ne? Naravno da ovaj primjer jest banalizacija, no samo zelim istaci da originalnost u ovom slucaju nije pozitivan, a osudio bih se reci, cak je i negativan element u ocjeni umjetnickog dojma. Tehnicki dojam je cak za 3 boda iznad umjetnickog (to je zaista mnogo). Da, djevojke rade pojedine elemente gotovo savrseno. No, ogroman broj pogresaka, lutanje po stageu, gubljenje u koracima i nakon pada stapa, svakako su rezultirali ovakvom ocjenom.

Tehniciranje sa stapom:
I ponovno rolovi. Jedan je cak bio izuzetno originalan i fascinantan. No, ponovno pogreska kao i kod defilea. Djevojke love sa obije ruke, skacu za stapovima, na mjestima cijela formacija leti za stapovima, brdo stapova na podu, pola okreta jer se ne stize cijeli, niska bacanja, gubljenje ravnoteze u rolovima, pomicanje tijela radi nesigurnosti u rolovima... Sve to jos je izrazajnije u ovoj koreografije jer je ista bila dinamicna, pa je rezultiralo ogromnim neskladom tehniciranja i plesnih koraka uz promijene formacije. Ukupno dva lansea sa jednim okretom te jednom pola formacije isti element, jedno bacanje iz kuhanja sa jednim okretom, jedan lanse sa dva okreta koji je katastrofalno izveden (v. gore), te jednostavno dobacivanje odlike su ove koreografije. Puno premalo, delako manje od onog sto se ocekuje i sto bi koreografija trazila. Nesklad tehniciranja sa stilom i dinamikom plesa. I na koncu, iako je koreografija za razliku od defilea dinamicna, svaki izbacaj stapa ponovno je trazio zaustavljanje formacije i statiku u izvodjenju figure. To je lose samo po sebi, a ako je suprotno od duha cijele koreografije (dinamicnost) onda je jos losije. Upravo zbog svega toga, smatram neprimjerenim dodijeliti vise od 10 bodova za tehniciranje.

Jos jednom naglasavam da je sastav izgubio ogromna 3,3, boda za cak 11 stapova na podu. Ovo je ispod svakog nivo i sastav mora ozbiljno razmisliti o kvaliteti svog tehniciranja.

Opci dojam:
I dalje stoji opaska sa uniformama. Pad stapa predvodnice i velika nesigurnost u odlasku sa stagea nisu uspjeli ponistiti vrlo originalan i poprilicno tezak ulazak i izlazak. Glazba za ulazak i izlazak nikako nije pomogla dojmu. No, ipak sam bio stava da treba zadrzati maksimalan broj bodova koji ovoj grupi mogu dati obzirom na elemente koje sam nabrojio u defileu, tj. sve pogreske nisu umanjile 8 bodova.


SKATING

Za kraj zelim istaci da kada usporedimo indexe skatinga ocjene sudaca su izuzetno ujednacene. Svi indexi su od 9 do 12. U defileu prosjecna ocjena je 10,78, a u koreografiji 10,89. Odstupanja sudaca su zanemariva, cak daleko manja nego kod ostalih timova. Napomenio bih da se ovakva ujednacenost kod drugih plesnih izrazaja ne desava gotovo nikada.


IVANA BORGUDAN ICL

UMJETNIČKI DOJAM

Paradni defile
- naglašen start gdje do izražja dolazi karakterištičan stupovni korak Prvih riječkih mažoretkinja (što smatram pozitivnim u smislu orginalnosti). Prisutni plesni koraci su dobro uklopljeni prema glazbi i tempu ali nedostaje raznolikost plesnih koraka kao i težih promjena formacija

Koreografija
- nažalost u koreografiranom dijelu nije došla do izražajnosti ljepota, prilagodba glazbi , tempu i melodiji koja je bila prezentirana u paradnom defile zbog toga je i razlika u ocijeni naspram ocijeni paradnog defilea

TEHNIČKI DOJAM

Paradni defile
- treba doraditi ujednačenost stupovnog koraka, te tehničku izvedbu plesnog koraka.
Bolje izvježbati izmjenu formacija te postavljanje formacijskih figura. Jedva pristuna komunikacija sa publikom.

Koreografija
- nejednačenost tima je znatno jače prisutna u koreografiji, te do izražaja dolazi lošija izvedba plesnih koraka. Nema komunikacije sa publikom , poraditi na držanju tijela plesačica.

RAD SA ŠTAPOM

Paradni defile
- prevladava prisutnost figura IV stupnja. Nedostaje maštovitost i različitost figura, te sigurnost u tehniciranju rada sa štapom

Koreografija
- s obzirom na jednostavne promjene formacija, prisutniost rada sa štapom je jednostavnija nego u paradnom defile. Isto tako prevladava izvođenje figura IV stupnja. Nedostaje maštovitosti, različitost figura, teža dobacivanja nisu prisutna.

OPĆI DOJAM

Kao što je znano u opći dojam ulazi ocjenjivanje ljepote odora, ljepota mažoretkinja, sa posebnim stavom na predvodnicu, razlika u godinama i visini mažoretkinja, odabrana glazba i sl. što se može vidjeti u članku 52.natjecateljskog pravilnika.
Razlika u ocjeni između paradnog defilea i koreografiranog dijela je u ulaznom dijelu koreografiranog dijela.
Na ocjenu općeg dojma utjecala je i ljepota odora (u negativnom smislu – dodaci na kapi).
Pozitivno sam ocjenila odabir glazbe, ulazak i izlazak sa staze za paradni defile koji je bio jasan i upečatljiv te dobro uklopljen sa muzikom.


IVANA CORIC CL

Defile

Umjetnički dojam - 16 bodova . Smtram da je defile po težini plesnih koraka mogao biti i teži, jer je to seniorska formacije s iskustvom, i već se dugi niz godina natječe na prvenstvima. Plesni koraci se izdvajaju po tome što ih i nismo imali tako često vidjeti, definitivno različito od drugih sastava, ali opet jednostvni. Promjene formacije, učestale formacije 4*4, i prebacivanje u 2 kolone, pa opet 4*4, i promjena u 3 kolone, ništra novo niti orginalno.

Tehnički dojam - 15 bodova . Djevojke su dobro otplesale defile, ali kad uzmemo u obzir jednostavnost defile, ne bi trebalo biti problema sa samom izvedbom.

Rad sa štapom - 10 bodova. Od rada sa štapom, nema se ništa za istaknut, mali broj bacanj, laganijih i niska bacanja, seniorska formacija trebala bi pokazati puno više od toga. Konstantno ponavljanje istih figura, sunce, rolovi, laso..

Opći dojam - 7 bodova.Riječke mažoretkinje godinama imaju već iste odre, nikakve promjene.Djevojke su različite visine i nisu se previše smijale, pa sam zato tako ocijenila.


Koreografija

Umjetnički dojam - 16 bodova.Koreografija kao i defile nije prezahtijvna, koreograf je dobro uskladio pokrete uz muziku, premjene slične kao i u defileu, 4*4, prebacivanje u dvije kolone, pa opet 4*4, ali ih ima više nego u defileu.

Tehnički dojam - 18 bodova. Djevojke su otplesale koreografiju puno bolje od defilea, a koreografija je bila i zahtijevnija, pa sam zato ocijenila sa 2 boda više od umjetničkog.

Rad sa štapom - 12 bodova. Rad sa štapom jako sličan kao i u defileu, razlika je u broju bacanja, više u koreografiji, a opet preslab štap za jedan seniorski tim.

Opći dojam sam ocijenila sa 6 bodova iz sličnih razloga kao u defileu, samo mi je muzika u defileu bolja od koreografije, zato sam smanjila za jedan bod.


Na kraju bih zaključila da Prve Riječke mažoretkinje, s ozirom na njihovo postojanje niz godina, i prisutnosti na svim Državnim prvanstvima, trebale osmislit malo teže elemente za defile i koreografiju, a što se tiče sinkronizacije i uvježbanosti su puno bolje od same koreografije. Moje mišljenje je da bi koreograf trebao iskoristiti baš tu uvježbanost kod djevojaka i osmislit malo teže plesne korake i promjene formacijam, jer vjerujem da to djevojke mogu napravit. I naravno poradit na radu sa štapom, jer figure koje djevojke izvode su prejednostavne za jedan seniorski tim s dugugodišnjim iskustvom.


IVANA STULEC DCL

Defile

Umjetnički dojam sam ocijenila sa 15 bodova uzevši u ozir originalnost koraka, koreografiju koja je prilagođena muzici ali isto tako i promjene formacija koje su vrlo jednostavne i zastarjele. Većinu defilea djevojke plešu u formaciji 4X4 i imaju promijene formacija jednostavnim križanjem. Današnje koreografije timova iz vrha puno su kompliciranije i zahtjevnije, obična križanja, promijene formacija iz 4X4 u 4X4 ili 2X2 skoro da i ne možemo vidjeti.

Tehnički dojam sam ocijenila sa 16 bodova čime sam pokazala da su djevojke izvele koreografiju dobro uzimajući u obzir da što je koreografija jednostavnija lakše ju je i izvesti tehnički dobro.

Rad sa štapom sam ocijenila sa 9 bodova. Djevojke izvode sunce u svim kombinacija, rolove i lanse s jednim okretom. Lanse se baca vrlo nisko. Smatram da Riječke mažoretkinje imaju problem u radu sa štapom jer su standardi timova u višem rangu puno veći. Lanse sa 2 okreta, kao i teška dobacivanja, visoko bacanje štapa.

Opći dojam sam ocijenila sa 6 bodova uzevši u obzir stare uniforme, djevojke različite visine, predvodnicu koja se po ničem ne ističe od ostalih djevojaka i sveukupni dojam djevojaka.


Koreografija

Umjetnički dojam sam ocijenila sa 19 bodova jer mi se koreografija sviđa.Originalana je i dobro osmišljena. Muzika mi se dobro slaže sa cjelokupnom koreografijom. Za razliku od defilea u koreografiji ima dosta promijena formacija i originalnih plesnih koraka.

Tehnički dojam sam ocijenila sa 21 bodom jer su djevojke izvele koreografiju vrlo dobro iako je bila puno zahtjevnija od defilea.

Rad sa štapom je isti kao i u defileu. Rolovi, lanse sa jednim okretom vrlo nisko i jednostavno dobacivanjem. Smatram da je ovakav rad sa štapom puno ispod standarda seniorskih timova.

Opći dojam sam ocijenila sa 7 bodova iz istih razloga kao i u defileu ali sam dala bod više zbog djevojaka koje su se više smijale i bile samouvjerenije.

Na kraju bi zaključila da Prve Riječke mažoretkinje imaju potencijala ali trenutno nisu u rangu timova koji se nalaze u višem rangu.Imaju puno nedostataka na kojima bi trebali poraditi, kao prvo rad sa štapom koji je jako loš u odnosu na ostale seniorske timove, te jednostavnost defilea koji je prejednostavno osmišljen.


KRISTINA KRAJNA ICL

PARADNI DEFILE
Umjetnički dojam - 20
Orginalno i efektno sa dosta plesnih koraka, ali prejednostavno za seniorski sastav, pogotovo promjene formacija
Tehnički dojam – 15
- početak defilea neujednačen
- krivo poravnata formacija u prvom zavoju
- jednostavan defile, a nije dobro izveden
Rad sa štapom – 10
-sve što se može vidjeti su rolovi I jednostavne figure sa štapom, te bacanja s jednim okretom, a sad već I kadetski sastavi rade sa dva okreta
Opći dojam - 7

KOREOGRAFIJA
Umjetnički dojam - 19
Koreografija je zanimljiva sa orginalnim elementima, međutim ima prejednostavne promjene formacija bez ikakvih zadataka

Tehnički dojam – 17
- Jednostavne promjene, a linije nisu ravne, neujednačenost pri kraju koreografije, skakanje za štapovima..

Rad sa štapom -10
Ima više bacanja nego u defileu, ali sve je to još uvijek prejednostavno za seniorski sastav
Opći dojam - 6

Mišljenje:
Prve riječke mažoretkinje zadržale su svoju orginalnost i imaju perspektivu, međutim koreograf bi trebao poraditi na promjenama formacija, pogotovo u defileu. Isto tako skratiti dijelove praznog hoda (gdje se ponavlja vrlo jednostavan plesni korak bez upotrebe štapa, a traje više od jedne osmice). Obavezno poraditi na štapu. Naučiti izvoditi figure 5. I 6. Stupnja. Nadam se da će im ovo biti poticaj I da će im pomoći da budu još bolje.


NATASA PUHALO ICL

Defile je po mom misljenju u svemu za nijansu bio jaci od koreografije. Umjetnicki su mi se vise svidjeli plesni koraci,nacini odlaska u formaciju, te je zasluzio 23,sto je znak da mi se svidjelo i vise je nego zanimljivo, iako mi neki elementi bas i nisu odgovarali i po meni su pre kruti za mažoret ples;tehnicki 25 je za nijansu bolje izvedeno iako je zahtjevno kroz stazu raditi neke elemente, dakle tehnicki je jaci od umjetnickog u defileu i zaista mislim da su djevojke to dobro izvele .rad sa štapom je dosta skrt 14, samo par bacanja, i to vrlo nesigurno, a najveci dio je mrtav stap ili eventualno koja figura 2 i 3 stupnja, dok je u koreografiji stap jos skromniji.opci dojam je 7 sto je sasvim pristojno,cak i vise nego ok.
Za koreografiju sam imala puno veca ocekivanja nakon sto sam vidjela defile, pa me i nije nesto odusevila, cak je bila na svim poljima losija od defilea, te je umjetnicki sa 21 bio zaista korektan jer mislim da se na podiju 12*12 moze ljepse iskoristiti prostor, pogotovo nakon defilea gdje sam vidjela puno bogatijih formacija i elemenata, dok je koreografija izgledala puno staticnije i jednostavnije, ali ipak je bila originalna i iznad prosjeka, te otud i ocjena.tehnicki isto losiji u koreografiji nego defileu,sto bas i nije logicno kad nema toliko kretanja, ali imam osjecaj da je tim koreografiju radio zadnju pa kao da se nije jos uspjela dodatno doraditi, i navjezbati i eto opet je za mrvicu je jaci tehnicki sa 22.stap se ocito pogresno shavca,jer jedan dvostruki lanse ne znaci da je cijela formacija i cijelo vrijeme zasluzila izuzetno visoku ocjenu rada sa stapom, kada u vecini prevladava mrtav stap. I opet se u koreografiji moglo puno vise iskoristiti mogucnosti rada stapom, a nazalost bilo ga je malo,stap je 9, a mislim da bi trebalo poceti posvecivati ipak malo vise paznje vjezbanju rada stapom i raditi na sigurnosti.opci dojam kao i u defileu zasluzenih 7.


HMS nije zaprimio obrazlozenja od:
Elizabete Mikelj IDCS
Silve Bakije DCS

- 06:07 - Komentari (6) - Isprintaj - #

12.07.2008., subota

RASPIS 10. EUROPSKOG PRVENSTVA MAZORETKINJA

Dear friends!

Here are details concerning European championship 2006.
1. EMC 2008 will take place from 12th till 14th September 2008 in Cluj Napoca, Romania. Details will be sent in bulletin no. 1 after registration.

2. Inspection meeting was very successful. Place for championship is in town center. Conditions are very good. Producer managed to arrange lodging for 1.000 participants.

3. You have to send National association official list and Registration form till 17th August 2008 to our administration office on fax. 00385-1-34-65-886 or e-mail: EMA_European_majorettes@yahoo.com. Any federation, which will not send application form before 17th August 2008 can not participate in European championship.

4. Teams must pay fee of 50 EUR per team for participation in European Championship (every team in each category, so if one team participates in 3 categories, they must pay 150 EUR), 30 EUR per duo and 15 EUR per solo. Fee must be paid during accreditation on 12th September 2008. Please send this note to your teams, which will participate in Europeans.

5. Please send us name of the judge that you delegate in European championship as the judge from your country.

6. National associations which will not pay membership fee of 170 EUR before championship (till 1st September 2008 on EMA’s account or in cash on 12th September 2008 at accreditation) can not participate in European championship or General Assembly.

Please note that:
- minimum number of majorettes in formation is 8 (not 12 any more)
- majorettes can participate in solo and duo competition in batons and pom-poms

Please send us information till deadline. After the deadline information can not be processed. Be aware of the consequences!

Please note that EMA office is on holidays from 21st July till 8th August.
In that time no one will be in the office.

Listu hotela ste dobili postom, kao i obrazac za registraciju. Ukoliko niste, javite se uredu HMS-a.

Skica borilista

Image and video hosting by TinyPic
- 02:48 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.