18.09.2008., četvrtak

PPU, GUP...tup...glup!

Poznato je da na ovaj blog zalaze vrhunski intelektualci, sveučilišni profesori, doktori znanosti inđinjeri i… Nemanja, pa sam odlučio iskoristiti Vaš ogromni potencijal kako bi mi pomogli u rješenju jednog prijepora.
Dakle ovako:
1. Gradovi donose prostorne planove uređenja i generalne urbanističke planove koji onda dalje propisuju izradu planova nižeg reda (urbanističke planove uređenja i detaljne urbanističke planove). Do ovdje ste shvatili, zar ne? Idemo dalje.
2. Zabranjeno je graditi u neizgrađenom dijelu građevinskog područja za koji se propisuje izrada UPU-ova i DPU-ova sve do njihovog donošenja.
3. Zakon ne određuje dinamiku izrade UPU-ova i DPU-ova nego to prepušta lokalnim jedinicima vodeći se mišljenjem da one najbolje znaju svoje potrebe (a i nemala sredstva potrebna za izradu ovih dokumenata)
4. Praktički, može se dogoditi da netko može čekati godinama jer se Grad ili općina, iz ovog ili onog razloga, ne odlučuje započeti izradu plana na području gdje se nalazi nesretnikova parcela.
5. Koji su kontrolni mehanizmi, kako se građani brane pred samovoljnom lokalnih jedinica?

Čuo sam tumačenje da, ukoliko se UPU ili DPU ne donese u roku od dvije godine od donošenja GUP-a (pa onda još godinu dana) može se pristupiti gradnji na temelju odredbi plana višeg reda (dakle GUP-a ili PPU-a). Međutim, u Zakonu to nisam pronašao.

Ne sumnjam da ću relevantan odgovor dobiti vrlo brzo a komentator s najboljim odgovorom (tj. meni najprihvatljivijim) biti će nagrađen parcelom od 400 m2 u zoni za koju je predviđen UPU.
Krenite!!!




- 13:20 - Razjagori se!! (24) - (U)Tiskaj - #

10.09.2008., srijeda

Dizgracija

Eto, u komentarima na post o babljem ljetu, spočitava mi se kako svojim opisom «vadim mast» kontinentalcima?!? A nije tako (ili barem, nije u potpunosti). Stvar je u tome da moja familija i ja obožavamo more i kupanje i ne bi imali ništa protiv da ljeto potraje cijelu godinu. Ako se netko u svemu tome našao uvrijeđen…a Bože moj, što ću mu ja. Takvom samo mogu ponuditi svoj skromni dom jer «mia casa…..» Serem, naravno. ;)

A kolika je ta ljubav, najbolje će vam ilustrirati jučerašnji događaj.

Prije svega, važno je napomenuti da uživanje u babljem ljetu zahtjeva savršenu organizaciju. Dani su sve kraći, sunce sve bljeđe a radno vrijeme do 4 pa treba iskamčiti svaku dragocjenu minutu. Scenarij izgleda ovako:
Pobjeći s posla cca 10 minuta ranije i brzo poći po Prvića u vrtić gdje je ujedno i meeting point sa ženom. Nakon toga 2/3 familije odlazi do babe po Drugića a nastavak ima nekoliko varijanti:

a) uzimamo Drugića, žurimo kući kako bi se presvukli, uzeli stvari i brzo na kupanje (u tom slučaju na plaži smo oko 5 sati)
b) uzimamo Drugića, stvari već imamo u ruksaku, žurimo na kupanje (na plaži smo oko 4.40)
c) uzimamo Drugića, žurimo kući kako bi se presvukli i objedovali i brzo na kupanje (na plaži smo oko 5.30)

Varijanta c) rijetka je jer kupanje je moguće najkasnije do 7 (a i to nategnuto).

E sad, kad sam vam objasnio operacionalizaciju cijelog procesa, pređimo na (nemili) događaj:

Došavši na plažu (varijanta b), otvaram ruksak i iz njega vadim 4 šugamana. Tražim kupaće, tražim kupaće….tražim. Užasnut primjećujem da ih nema, ostale u na sušilu.
Moja pragmatična žena u tome ne vidi problem:

- Pa što? Uzmi neke moje.

U ruksaku za plažu osim šugamana nosim sve kupaće kostime koje je moja žena kupila u proteklih 10 godina. Višekratni pokušaji da se riješim barem dijela njih te tako smanjim kilažu ionako preteškog ruksaka bili su bezuspješni. Popustio sam pred pravedničkim gnjevom i opravdanim argumentima. Na kraju sam se riješio svoja dva stara kupaća i tako smanjio težinu ruksaka za najmanje…. 5 deka.
I što sad napraviti? Nikad u životu nisam došao na kupanje a da se nisam okupao. Čak ni onda kad je more bilo tako hladno da su i pingivini dobro razmislili prije nego umoče peraju. Stoga, opcija «uživanja u suncu» nije ni razmatrana kao opcija. Kupati se u debelom, dugom šorcu također mi nije bila primamljiva. Zato sam, na prijedlog žene, obukao njezin, za mene najprikladniji kupaći, maslinaste boje sa narančastim obrubom. I uopće mi nije bio loš. Istina, pola guzice virilo je vanka ali sve ostalo….
Prolazim neprimijećen pored dvije babe koje su tu uvijek, kao srasle za stijenu. Za mnom ide Drugić koja se, iz čista mira, obraća babama i kaže kako «pape ima mamine kupaće». Zamičem za stijenu ali mislim da je nisu razumjele.
Uglavnom, mogu vam reći da su ženine kupaće bile sasvim udobne. Onako male i izrađene od lijepog materijala, brzo su se sušile.
Zapravo, baš bih htio jedne takve. Štoviše, bacio sam oko na jedne sa cvjetnim uzorkom. Ali ne smijem to priznati jer … to su ženine omiljene. Moram naći načina da opet zaboravim svoje. A i onaj jedan jednodijelni kojeg rijetko oblači…mogao bih… Ma ne, polako. Sve u svoje vrijeme. Neću pretjerivati….

- 12:21 - Razjagori se!! (21) - (U)Tiskaj - #

02.09.2008., utorak

Crtica

1. rujna a još ponedjeljak k tome, lijep je, zaokružen datum za početak «babljeg ljeta». Od ponedjeljka uvijek prestajemo pušiti ili krećemo s novim dijetama jer mi uvijek mislimo ozbiljno, nismo djeca ..pobogu. Pa tko normalan može početi odvikavanje..recimo od srijede? Ne, srijeda ne valja, srijeda je kulminacija….srijeda - to je neozbiljno.
A ponedjeljak je odličan dan za kupanje. Obradovat će te činjenica da je moguće naći parking jer se krumpirove zlatice polako povlače na kontinent. Plaža je poluprazna jer domaći ne znaju a strani ne mogu guštati u blagodatima poznog ljeta.
Ulazak u more nije traumatičan, more je i dalje toplo a ako bude sreće potrajat će to još dugo. Mirno je, idilično. Rijetki ljudski gušteri lijeno se izležavaju i upijaju posljednje zrake sunca.
Onda skočiš, šprintom preplivaš 50-ak metara i onako zadihan, okreneš se na leđa. Potpuno opušten, osluškuješ lagano zveckanje sidrenih lanaca ispod površine i zvuk motora u daljini. Pogled uperen u nebo prošarano sjedinama. I osjećaš kako te stres napušta. Prelijeva se plećima, ramenima, pa dalje, preko vrhova prstiju klizi u more. Sve pizdarije nataložene tijekom radnog dana polako nestaju, rasplinjuju se kao morska pjena.
A onda brzo natrag, na obalu. Spoznaja da neće dugo trajati, dani su sve kraći a sunce sve sramežljivije. Obamro od ljepote legneš na, još uvijek, topli žal i boriš se sa snom jer ne želiš propustiti ovaj trenutak. Orgazmički smiraj.


- 09:51 - Razjagori se!! (31) - (U)Tiskaj - #

< rujan, 2008 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv