Hatepogodak

nedjelja, 12.06.2005.

instant karma

Internet, a posebno blog postao je mjesto gdje se demaskiraju poslovne prakse poduzeća. Na našem blogu imamo tako t-zombixa koji se bavi telekomunikacijama i posebno T-HT-om, ja se zabavljam sa Pogotkom, anarhija weekly je u posljednjem postu objavio o tome kako je Bistra- voda koju proizvodi The Coca Cola company postao izvorni hrvatski proizvod, a postoje i blogovi koji više govore i o poslovanju samog bloga i njegovih vlasnika.

Budući da je ovaj blog postao mjesto gdje znaju naletiti ljudi koji se bave marketingom vrijeme je za preporuku jedne knjige. Riječ je o knjizi "The Cluetrain manifesto" koja barem do danas nije postala šire poznata u hrvatskoj javnosti iako je prvi put izdana još 1999. godine. Nakon izdavanja knjiga je uzrokovala dosta prašine zbog svojih kontraverznih stavova, a Christopher Locke je naveden 2001. godine kao jedan od 50 najutjecajnijih poslovnih mislilaca od strane Financial Timesa.

Knjiga se bavi internetom i njegovim utjecajem na marketing, poslovanje poduzeća i ljude općenito. Cijeli tekst pun je interesantnih teza i stajališta upakiranih u vrlo pitak (netko bi rekao neozbiljan) tekst. U slučaju da je internet ili poslovanje na njemu predmet vašeg interesa mislim da cluetrain predstavlja obveznu literaturu. Knjiga je u cjelosti objavljena na internetu na stranici

www.cluetrain.com/book/index.html

linku koji se pojavljuje tek nakon 95 teza autora i predstavlja svojevrsan poklon njihovom čitatelju. Kako ne biste bili na mreži cijelo vrijeme dok čitate možete koristiti opciju "make available offline" u internet exploreru ili koristiti neki od alata za skidanje kompletnih stranica poput web strippera (www.webstripper.net) koji će vam omogućiti čitanje teksta ili pregledavanje stranice i kada ste offline.

Ukoliko vam se svidjela Netokracija i njezina predviđanja što će funkcionirati u budućnosti, Cluetrain manifesto će vam otkriti onu drugu dimenziju odnosno ono što neće funkcionirati u budućnosti. Poduzeća sakrivena iza svojih korporativnih zidina morati će ubrzo shvatiti da ne postoji mogućnost sakrivanja informacija u vremenu interneta. Blogeri su njihovi potrošači, njihovi zaposlenici, njihovi dostavljači, njihovi potencijalni investitori. Svi oni slobodno razmjenjuju informacije bez nadzora menadžmenta i ne postoji puno što tu menadžment može učiniti osim prilagoditi se novim tržišnim uvjetima.

Christopher Locke i sam je bloger poznat pod nadimkom Rageboy na blogu pod nazivom Entropy Gradient Reversals. Eto, a mislili ste da osim Johna C. Dvoraka nema poznatih blogera. Iako se i vani malo slegla prašina oko Cluetraina mislim da bi se mogao ponoviti slučaj knjige "Sveta krv, sveti gral" i "Koda Leonarda da Vincija" koji i dalje nakon godinu i pol dana izluđuje Branku Kamenski. Kod uporno stoji na prvom mjestu i ne misli sići iako su ideje posuđene iz knjige koja je bila kontraverzna u drugoj polovici 90 godina. Do nekog popularnijeg reizdanja ideja Cluetraina uživajte u čitanju originala. I javite kako vam se sviđa.

- 11:27 - Komentari (13) - Isprintaj - #