Cijepam drva,vučem vodu iz bunara,Oh kako divno,oh kako čudesno.

Cijepam drva,vučem vodu iz bunara,Oh kako divno,oh kako čudesno.

petak, 08.04.2016.

Kyoto 2002.





gore, lipanj 2002. stojim ispred zen hrama Kennin-ji u Gionu kvartu
geishi u Kyotu; Kennin-ji bio je prvi zen hram u Kyotu, podignut 1202.
godine od zen učitelja Myoan Eisaija koji je donio učenje zena iz Kine
u Japan 1191. godine

photo by Koji Kimura-kun




Oznake: Kennin-ji, Gion, Kyoto

- 23:59 - Komento o nokoshite kudasai (0) - Isprintaj - #

subota, 30.06.2007.

Još malo bacanja snijega u bunar...





gore, suhi vrt (kare sansui), Seki-tei tj. Vrt Kamenova, zen vrt Rinzai zen hrama
Ryoan-ji (Hram smirenog zmaja), osnovanog 1450.godine; photo by mushin munen,
29. svibnja 2015. godine





Svojevremeno na poleđini ulaznice za zen vrt hrama Ryoan-ji u Kyotu nalazio se ovaj
tekst opata tog hrama Joei Matsukure (1910-1983):

Sjednimo smireno i promatrajmo ovaj vrt pijeska i kamenova. Soami (Kangaku Shinso,
1480-1525), glasoviti umjetnik koji ga je stvorio, izražava ovdje svoje razumijevanje
prosvjetljenja u zenu izvanrednom jednostavnošću,i nisu mu potrebne ni riječi ni pouka
da bi saopćio svoju bezgraničnu poruku. Možemo gledati na vrt kao na grupu brdskih
otoka u velikom oceanu, ili kao na vrhunce planina što se izdižu nad morem oblaka.
Možemo u njemu vidjeti sliku uokvirenu trošnim starim zidom, što ga samog za se
smatramo nacionalnim bogatstvom,a možemo i zaboraviti okvir kad osjetimo istinu
ovog mora što se proteže bez kraja. Soamijeva rječitost govorit će uvijek onima koji na
vrt gledaju nutarnjim očima. Uronuli u taj prizor, mi koji o sebi mislimo kao o relativnom,
ispunjeni smo smirenim divljenjem kad intuitivno doživljavamo Apsolutno Ja, i tada su
nam pročišćeni koji put okaljani duhovi. U zenu sve, čak i vlat trave, izražava Definitivnu
Realnost. Tako možemo reći da nam ovaj jednostavni vrt sam po sebi sugerira
apsolutnu vrijednost. Taj je vrt tako duboko bremenit značenjem, iznad svake usporedbe
s drugima u svijetu, da bi ga bilo ispravnije zvati Mu-tei, Vrt Praznog ili Ku-tei, Vrt
nepostojanja negoli Seki-tei-tei,Vrt Kamenova.

------------------------------------------------------------------------

# iz knjige prof. i akademika Vladimira Devidea,Zen,Zagreb,1993., str.236 i 237.

------------------------------------------------------------------------








gore, Ummon Bun'en (kin. Yun-men, 864-949), slika zen učitelja Hakuina (1686-1768)





Kembov i Ummonov put

Zen učenik upita Kemba:"Sve Budhe iz svih dijelova svemira kreću se
istim putem do prosvjetljenja. Gdje počinje taj put ?"
Kembo podiže svoj štap i povlačeći crtu u zraku, reče: "Ovdje."
Učenik onda otiđe do Ummona i postavi mu isto pitanje. Ummon, držeći
lepezu u ruci, reče: "Ova lepeza će se vinuti do trideset i trećeg neba i
udariti po nosu tamošnje vladajuće božanstvo. Ona je poput zmajolikog
šarana Istočnog mora koji svojim repom dotiče kišni oblak."

Mumonovo tumačenje: Jedan učitelj ponire u morske dubine, čeprka po
zemlji i diže prašinu. Drugi odlazi na planinski vrh i podiže talase toliko
visoke da dodiruju nebo. Jedan čuva, drugi razdvaja. I jedan i drugi
podržavaju duboko učenje jednom rukom. Kembo i Ummon su kao dva
ravnopravna trkača. Veoma je teško pronaći savršenog čovjeka.Točnije
rečeno, nijedan od njih ne zna gdje započinje put.

Još nisi ni kročio, a već si tu.
Nisi ni mrdnuo jeziko,
a govor je već završen
Da bi se pronašao početak puta
Nije dovoljno predosjećanje.

------------------------------------------------------------------------

# 48. koan u knjizi Mumon Ekaija (kin. Wu-men Hui-k'ai, 1183-1260) koja se zove
"Prolaz bez vratnica" (kin.Wu-men-kuan; jap. Mumonkan);

## par biografskih crtica o velikom Ummonu:

Ummon Bun'en (kin. Yun-men Wen-yen, 864-949), poznat i kao K'uang-chen; kin.
ch'an majstor, učenik i dharma nasljednik Hsueh-feng I ts'una ( jap. Seppo Gison,
822-908); Priča kaže da je doživio prosvjetljenje nakon susreta s učiteljem zena
koji ga je upitao: "Tko si ti ? Govori ! Govori ! Kako se mladi Ummon još nije snašao,
učitelj ga bijesno izbaci kroz vrata nazvavši ga ništarijom. Zalupivši vratima za njim,
slomio mu je nogu. Kad su Ummona jednom pitali: Što je Istina, što je zen ?
On je samo rekao: Nastavi !




Oznake: Ryoan ji, Seki tei, kare sansui, Joei Matsukura, Kyoto

- 19:14 - Komento o nokoshite kudasai (47) - Isprintaj - #