< kolovoz, 2004 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
19.08.2004., četvrtak
Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika (48.)

Varijacije na temu majmunski skok Nema više trećeg, sigurnosnog, reda branitelja prostora. Veća je širina i veće mogućnosti, a time više kombinacija. To ide u prilog napadaću.
Prikazati ću nekoliko mogućnosti i posljedice igre po njima.
Prikaz 1. je igranje poput onoga u prošlom postu. Na napadačev 1. L1 nije dobro igrati 2. L2, jer napadač slijedećim 3. M1 ulazi dublje u teritorij i radi neutralizaciju većeg prostora. Možete li ga odrezati od čvrstog H2? Pokušajte crtanjem na 'matematičkom papiru' složiti red ( 4. K2, 5. K1, 6. N2, 7. N1, 8. O1 – tu prijeti rezanje na J1, pa crni to brani s 9. J1, 10. O2, 11. M2 i 12. M3 – ukupno 11 neutraliziranih poena i tempo crnome). To nije ispalo nešto dobro za branitelja.
Prikaz 2. prikazuje zamku za napadača. Majmunski skok je izveden s 1. L1, a bijeli se brani s 2. M2 dijagonalno. Crni s 3. L2 pokušava razbucati bijeli prostor. Bijeli igra 4. L3 čime nastoji zaustaviti crno razvijanje prema gore po svome prostoru. Crni igra sada 5. M1 i tako grize mamac, jar nakon 6. K2 više nije moguće ostvariti vezu s crnim zidom na H-liniji. Da se ne desi zamka crni ne igra 5. M1, nego 5. J1, na što bi bijeli osigurao prostor igrom 6. M1. Za branitelja (bijelog) to je, u odnosu na druge mogućnosti, dosta povoljno.
Prikaz 3. daje izboljšanje u odnosu na rečeno do sada. Crni pokušava uz rubnu crtu prodirati na desno i igra 3. M1. Bijeli saa forsira učvršćenje obrane prijetnjama odrezivanja ubačenih crnih kamenova. Igra 4. K2 na što crni treba juriti vezu sa 5. K1. Bijeli sada žrtvuje kamen za smanjenje sloboda grupi crnih kamenova sa 6. J1. To mu je potrebno za izvođenje kombinacije prijetnjom hvatanja crnih, kojom će ostvariti zaustavljanje prodora. Crni sada mora uhvatiti taj umetnuti bijeli kamen i igra na 7. J2. Veza je osigurana, ali broj sloboda ostaje smanjen crnoj grupi. Zahvaljujući smanjenim slobodama, bijeli sada zagušuje moguća napredovanja u svoj prostor igrajući 'atari' (napad zadnjom slobodom) na 8. N1. Da je igrao na L2 crni bi mu pobjegao dalje u prostor sa N1. Sada crni mora zarobiti onaj umetnuti kamen na J1 igrom na 9. K1, jer tako ostvaruje drugu slobodu svojoj ugroženoj grupi kamenova. Bijeli definira, napadom na crnu trojku 10. L2, granicu svoga prostora, a crni je brani stavljanjem na 11. J1 (gdje je bio zarobljeni bijeli kamen). Bijeli se mora još osigurati od hvatanja svoga kamena na prvoj crti uz 12. N2. To nebi bilo potrebno, ako je blizu drugi zid prostora. Ajmo to izsumirati prema situaciji, da je bijeli branio prostor igrom na J2, i bez obzira na tempo igru crnoga u tom slučaju igrom na J1. Crni je ovom varijantom dobio 8 poena smanjenja bijelog prostora i jednog zarobljenika sa J1. To je 9 poena ukupno, ali mu je ostala inicijativa, jer je na kraju bijeli morao igrati onaj sigurnosni N2. Dakle 9 poena i 'sente' za crnoga.
Prikaz 4. tretira agresivniji pristup branitelja, bijeloga. Nakon majmunskog skoka na 1. L1, bijeli odmah prijeti odrezivanjem s 2. K2. Na to crni mora hitati s ostvarenjem veze i igra 3. K1. Ovo je bitna situacija, jer agresivni pristup sada može stvoriti malu slabost bijelomu i gubitak dodatna dva poena na prostoru. Bijeli krene ubacivanjem kamena na 4. J1, čime smanjuje slobode crnome, a crni ostvaruje vezu odrezivanjem toga kamena s 5. J2. Bijeli je sada zaradio slabi kamen na K2. Njega se može napadati uz prijetnju prodora u prostor. Bijeli mora gubiti poteze i dva poena prostora da sanira slabost, kako je prikazano u slici. Trebalo je igrati 4. M2 !! Tada K2 nebi bio slab, jer još nebi bilo crnoga na J2. Kasnije je moguće, jer idu prijetnje s zadnjom slobodom kao u prikazu 3. Da vidimo sada kako odu ta dva poena bijelome. Sa 6. L2 bijeli otklanja slabost bijeloga na K2, a crni mirno neutralizira dalje po prvoj crti s 7. M1. Bijeli radi dijagonalnu odstupnicu 8. N2, nadzirući mogućim zaustavljanjem daljnjega prodora točke M2 i N1. Crnom se više isplati pokušaj s 9. M2, jer stvara slabosti u bijelj obrani. Bijeli ga zaustavlja s 10. M3 i sada je napadnuta upadna crna četvorka i on mora igrati uzimanje jednog bijeloga s 11. H1, da si ostvari još jednu slobodu grupe. Bijeli sada sprečava daljnji prodor po prvoj crti s 12. N1, a crni čvrstom vezom s 13. J1 opet spriječava zarobljavanje svoje četvorke. Ostaje još prijetnja bijelom zidu kombinacijom crnoga L3 – K3 – N3 – M4 – O2!!!, pa se bijeli brani s 14. N3 . Dakle 11 poena i 'sente' za crnoga.
Vidimo da agresivnost može donijeti slabosti. Pa onda što igrati? Gledajte i razmišljajte. Nema čarobnog pravila, osim možda da se mijenjate i izboljšavate time. Vrijednost je u vama, ali uz uvjet da je uvažavate, a to znači da radite na sebi. Zadovoljstva i to trajnija dolaze kasnije, jer za promjene je potrebno vrijeme. A kako znati da ćete ostvariti nešto dobro. Pokušajte sagledati, a potom, vjerujte sebi.
Znam da ovaj materijal većini izgleda strašno, a možda i prestrašno. Ovo nije beletristika ili neko štivo za laku zabavu. Pozivam Vas na nešto, što ljepotu gradi kroz Vaš trud i rad na sebi. I neće biti jasnoča samo čitanjem, već ovo što je napisano treba stavljati na ploču ili crtati na matematičkom papiru (s kvadratičima). Ako imate slikovnu percepciju možda možete i bez crtanja, ali moguće su pogreške u predstavi pozicije (kao kada igrate šah na slijepo). Ako želite garnituru za igru javite se na mladen.smud@gzaop.hr ili dođite u srijedu u od 19:00 na dalje u Belot-klub 'Velebit' na Trgu Bana Josipa Jelačića 15 u Zagrebu, pa ćemo se čuti u vezi svega što Vas od goa zanima.


Već znate tko to sve goom bloga uz pozdrav bloger Mladen

- 09:19 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>