< kolovoz, 2004 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
04.08.2004., srijeda
Od mogućnosti do ostvarenja (36.)

Tek dva kamenčića  -  gdje je prostor? Sve je to lijepo opisano. Govori se o prostorima, odnosima itd. Mi međutim stavljamo na ploču samo po jedan kamenčić i već je protivnik na redu. Kako sada u tome nešto smisleno graditi? To je kao da dvojica, bez dogovora crtamo isti crtež. To bi nastala prava zbrljotina, a zamislite, u gou protivnik baš želi da ne uspijem. Pa gdje je tu ljepota? Neki čak pričaju da go ima estetsku komponentu. Ludilo! To je kao da ti netko veli da digneš lijevu, a odmah potom da digneš i desnu...., a uvjerava te kako je to dobro.
Međutim postoji način u životu, kada treba preći neku crtu, da bi se vidjelo nešto dalje. To znači da trebate izvršiti promjenu, najvjerojatnije na sebi. Već i pomicanje točke gledanja, daje nove rezultate, koje s prethodne točke nije bilo moguće vidjeti. Tako je to često u gou.
Puno je primjera u kojima se doživljavaju porazi i ne samo u gou. Stojeći nepokretno na jednom mjestu, uobičajeno se okrivljuje stotinu drugih razloga, samo da se ne pomaknete. Ponašate se kao da sve možete, a ustvari ništa vam ne ide od ruke. Pogledajte sebe. Primjenjeno na go: 'Shvatite da ste vi, takvi kakovi jeste, razlog svojim porazima. Pogledajte se i pokušajte se izboljšati. Promjenjljivost vam je data!'
Ajmo sada na temu koja je na redu. Vidjeli smo prostore i preporučeni redoslijed igranja na ploči. Staviti ćemo prvi kamen na ploču, a potom i protivnik. Jedna takova mogućnost je na slici ovoga posta. Gdje je tu prostor? Polako. Biti će i to. Vrijeme je također čimbenik u igri. Vrlo je važno biti strpljiv. Na praznoj ploči svašta je moguće, ali ništa ne nastaje odmah. Prostori su, isprva, kao neke slike namjera u našim mislima. Stavili smo prvi kamen na C4. Koje bi nam namjere mogle biti? Prvo što se primjeti, je to, da je taj kamen bliže lijevom nego doljnjem rubu ploče. To već preferira daljnju moguću gradnju po lijevoj strani ploče. Protivniku se nudi prilaz s desna po doljnjoj strani. To je on i učinio igrom na E4.
Što znači:'Protivniku se nudi....'? Kada bi bijeli prišao po lijevoj strani odozgo, recimo sa C6, nebi imao mogućnost širenja dalje prema dolje, jer mu smeta odigrani C4. Na takav odigrani C6, crni bi imao jaki aktivni nastavak pletanja mreže oko odigranog bijeloga igrom na D8 (uklještenje). Ako međutim bijeli priđe s lijeve, kao u slici, ima dvije mogućnosti na stranici. Prvo je zabijanje u kut sa C3, a drugo razvoj na desno sa H4 ili H3. U oba slučaja postoji razvijanje prema sredini ploče, ali to nije gradnja, već izlaz, ako je nastalo uklještenje.
Niti to još nisu prostori, ali namjere postaju sve jasnije. Njima se suprostavlja protivnik svojim namjerama, a one mogu biti razne. Čak je problem vidjeti ih. Puno je onih: 'Ako....,ako...., ako....'. Sve to prate razne slike namjera u nama, a bogami i u protivniku. To nebi trebao biti veliki napor, jer mogućnosti našeg mozga su ogromne. I opet se sjetim Ishida –san-a, jednog od vodećih profesionalnih igrača svijeta, koji je osvojio gomilu naslova na svjetskoj ravni. Zovu ga poznanici 'Computer'. Kažu da ima fotografsku memoriju. Znajte, i nije mu to teško. I to se razvija.
Promjenama pozicija i mogućnosti se mijenjaju. Potrebno je razumjeti događanja na ploči, pa tako i mijenjati svoje namjere. Kako partija protječe, prostori će biti sve vidljiviji. Protivnik će vas ometati, ali valjda mu nećete ostati dužni. No, ako vam je bolja mogućnost gradnja, od rušenja protivničkih namjera, znate što vam je činiti.
Ovdje sam pokušao približiti vam zbivanja na ploči općenito. Biti će nadalje puno raznih primjera iz koji će se vidjeti razni načini gledanja, prikazi važnih sklopova, karakterističnosti postava, zakonitosti.... Sve više ćemo zalaziti u sfere 'gledanja goom'. To ne znači da nećemo vidjeti druge stvari, nego čak ćemo neke stvari vidjeti bolje, jer ćemo sve više shvaćati, da postoje razni načini gledanja. Zar to nije bogatstvo?
Rođenjem smo otklonjeni od jednosti. Živimo, a život nam nudi bogatstvo. Bogatstvo nije po meni u posjedu puno stvari, već mogućnost raznolikosti u nama. Možete imati tisuće predmeta, ali ako se ne mjenjate sve će vam biti, nekako, jednako. Ima onih koji imaju možda samo jednu, ali im je svaki dan drugačija. Takav čovjek je živ. Oprostite na malom otklonu, ali nekako to dolazi od načina gledanja koje se razvija u ovoj igri. Tek da objedinim – Bogatstvo je u čovjeku.

Blogeri, oni koji navratiste, svo dobro bloger Mladen

- 14:47 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>