< kolovoz, 2004 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
04.08.2004., srijeda
Redoslijed gradnje prostora na ploči (35.)

Kut - stranica - centar Na samom početku bilo je riječi o ploči, o njenim rubovima, te o stavljenim kamenovima na nju. Vidjeli smo da nije svejedno gdje se stavi kamen. Kamenovi bliže rubu predstavljaju dijelove oblika drugačijih manevarskih sposobnosti, u gradnji, od onih odigranih više prema sredini.
Pogledajte sliku posta. Govorili smo o značaju ograđenog prostora kao sigurnosti na ploči, za igrača koji je taj prostor ogradio. Sveukupna veličina ograđenog prostora razlikuje igrače međusobno. To je, što se tiče veličine ograđenog prostora.
A sada da se vratimo opet kamenovima. Stavljamo ih naizmjenično na ploču. Koja je njihova vrijednost? Oni bi trebali biti graničnici nastajućih prostora. S obzirom na to da je ploča konačna, jednom dođe vrijeme kada se ona više ne može djeliti. Tada je završena njena raspodjela, a i partija. Igrači su, stavljajući kamenove na ploču, ostvarili različito velike konačne prostore. I sve to uz isti broj stavljenih kamenčića. Jedan je od igrača bio manje uspješan. To znači da uz isti broj stavljenih kamenčića na ploču, treba osvojiti veći prostor. Gledajući to na drugi način, treba isti prostor ostvariti sa što manje kamenova. Naravno, takav prostor treba biti siguran, jer ako nije, kao da ga niti nemate, ako vam ga protivnik ugrozi.
Na našoj slici vidimo jednaku veličinu prostora ostvarenu s različitim brojem kamenova. Radi se o prostoru od devet sjecišta. Gradnja je bila prilično neefikasna, kamen do kamena, ali dobra za razumjeti zakonitost redoslijeda gradnje u odnosu na dijelove ploče. Pa pogledajte koliko kamenova je u kojem dijelu trebalo. U kutu, na prokazu 1. za to je utrošeno 7 kamenova. Na stranici za isto velik prostor već treba 11 kamenova. Sredina je najzahtjevnija za gradnju. Tamo treba čak 16 kamenova za čvrst prostor od devet sjecišta. Neki od kamenova u zidu nisu potrebni, ali se nastojalo raditi popunjeni oblik zida.
Zaključak bi bio da u kutu za isti prostor trebamo manje kamenova nego na stranici, dok u centru ih treba najviše. Što to znači? To upućuje na redoslijed igre u partiji. Započinjemo u kutovima, pa nastavljamo na stranicama, a završavamo u sredini.
To je pravilo, ali postoje i odstupanja od njega, ali to su već filozofije ili neki originalni pristupi. Ploča ima paran broj kutova i stranica, pa je to nekima potpora i za posebne pristupe. No i pored toga, pristup o kojem smo ovdje govorili je prirodan i ispravan.
Znamo sve više, a znati ćemo i dalje sve više. Ovim blogom moguće je doći i do kvalitetnog igranja ove igre. No, ne ide to samo od bloga. Potreban je i Vaš trud. Neki su vrlo brzo vidjeli da je ovo teško. Možda, ali to je za one koji su navikli da im ono dobro dolazi samo od sebe ili radom drugih. Stabilne vrijednosti se stvaraju, a to znači upotrebiti sebe, potruditi se, mijenjati se. I ova igra je jedna od takovih mogućnosti. Lake ugode nisu trajnije vrijednosti.
Ima li nas koji idemo dalje? Ma koliko Vas bilo pozdrav Mladen

- 07:15 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>