< | kolovoz, 2004 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.
Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com
Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
hit Counter
Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra
Hrvatska igo udruga HIGOU
Go-klub Velika Gorica
Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:
1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje
Gledati ćemo sada ovu igru na drugačiji način. Igra je stara. Zna se da se igrala još prije oko 4.000 godina u drevnoj Kini. Razmišljajući o kineskim pravilima igre, kao da vidim kako se nekada poimala ova igra. Zamislite da imate točno određen broj kamenčića, vi i vaš protivnik. U nama promatranom slučaju, za ploču 13x13, svaki ima po 84 kamenčića. Na ploči je 169 sjecišta (13x13), koja su na početku slobodna. Igrači kreću stavljati kamenčiće na ploču. Natječu se, koji će se osloboditi kamenova iz kutije. Kamenčića je ukupno 168, a sjecišta 169. U jednakoj igri uz tolerancije i ako bi to baš htijeli, mogli bi staviti sve. To međutim skoro redovno nije tako. Zašto? Znamo za pravilo zarobljavanja. Kamenčići i grupe kamenova bez sloboda se moraju odstraniti s ploče. Kako je cilj riješiti se kamenčića iz kutije, ako ste zarobili protivničke, vratite mu ih u njegovu kutiju. Oni nisu vaši zarobljenici, jer to vam i ne treba. Cilj je staviti kamenove na ploču i da tamo ostanu. Isto će i vama vratiti u vašu kutiju protivnik zarobljene. Tako ih je više u kutiji. Pa kako ćete se moći riješiti onda svih kamenčića iz kutije. Prvo nije dobro da vam ih na ploči zarobljava protivnik, jer će vam ih vratiti u kutiju. E, kako sada postići to da vam ih što manje zarobi. Pa, osvojiti ćete veći dio prostora ploče. Ako vam protivnik uleti, smazati ćete ga i vratiti u kutiju smazane kamenčiće. Znate li na što se to svodi. Igrati ćete go, kao i Japanci, a misliti ćete da radite nešto drugo. Možda ćete se na kraju malo popuntati, jer će Japanac reči: 'Pass', a vama svaki neutralac znači mjesto za rješavanje kamenčića iz kutije. Stoga se po kineskim pravilima i neutralci popunjavaju, dok ih got ima. Može se desiti da crni popuni poslijednji neutralac, a kako je prvi stavljao na ploču, riješio se jednog kamenčića više i u kineskom gledanju na igru to je jedan poen više. Kada ste završili sa stavljanjem na neutralna sjecišta, a to su ona u dodiru protivničkih opstojnih grupa, možete početi stavljati svoje kamenove i u svoje područje. Cilj je da ih se riješite iz kutije. Kada nastupi faza stavljanja u svoj prostor, možete svojim kamenovima zarobiti nežive protivničke kamenčiće iz svoga prostora i staviti protivniku u kutiju. Tu nema dvojbe i dokazivanja 'mrtvo-živo', već ih zarobite. Ne gubite ništa što stavljate svoje kamenove u svoj prostor. Gubili bi, da ste to radili u vrijeme dok se mogao povećavati prostor. Sve u svoje vrijeme. Ovaj kineski pristup je kao igranje atari-goa, ali bez određenog broja kamenova za zarobiti. Igra se dok se netko ne riješi svojih kamenova iz kutije, jer tada je to pobjeda. Kako postoje i prostori na ploči, obično se to desi na kraju partije, kada se stavlja u svoj prostor. Na slici imamo završenu poziciju, koja je nastala od one iz prošloga posta, kada smo igrali po japanskim pravilima. Bijeli je bio na potezu i on je na kraju stavio završni neutralac. To znači da bi zbroj poena na kraju trebao biti u oba slučaja isti. Prvo se stave komi kamenčići u prostor crnome i to tako da se poluvrijednost komija u broju bijelih kamenova stavi u crni prostor. Dva bijela u crni prostor je kao komi od 4 poena. Kamenovi stavljeni u svoj prostor su ovdje prikazani trokutom. Bijelom ostaje 5 slobodnih sjecišta, a crnom 4 kamenčića u kutiji. 4 u kutiji + 4 prostora je 8 poena. Onaj peti prostora je nemoguće pokriti i to je vrijednost za onih pola, jer smo stavili komi 4 umjesto 3,5. Tako je zbroj na kraju i po kineskom 8,5 poena, kao i po japanskom. Zanimljivo. Čitav narod kroz povjest vidio je jednu stvar na drugi način, nego drugi narod koji je u tome tražio pojednostavljenje. Igra je ostala ista. Što li će tek od goa biti kada ga rastrančira ova computerska generacija. Ja mislim da će go ostati, ali će ga neki vidjeti na neki novi način. Odblogao i kineski prstup, na način kako ga on vidi bloger Mladen |