srpanj, 2004 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
23.07.2004., petak
Odustajanje od poteza - Pass (15.)

Odustajanje od poteza na kraju partije U GOU

U gou je dozvoljeno odustajanje od igranja poteza. To je, međutim, opravdano, tek na kraju partije.
U početku partije potezi imaju veliku vrijednost, jer označuju važna mjesta za daljnji razvoj partije. Oni su temelji partije. U toj fazi nije opravdano odustajenje od poteza i takav slučaj bi se mogao protumačiti jedino kao nepristojnost i to se ne čini. Ne postoji zabrana, ali se to ne čini.
U središnjem dijelu je ista priča i važan je svaki potez. Ukoliko je velika prednost na strani jednoga od igrača uobičajena je predaja partije od strane slabijega. Želi li slabiji ipak točno vidjeti razliku i boriti se da razlika bude što manja, partija se nastavlja i nije pristojno nakon uvjerljivog poraza predati partiju pred samim prebrojavanjem. To je omalovažavanje protivnikovog truda i vremena tim više što je protivnik jači, jer partiju dobiva.
Partja počinje potezima velike vrijednosti, pa se njihova vrijednost mijenja u odnosu na poziciju, ali se u pravilu, prema kraju partije, smanjuje. Tu se prvenstveno misli na one potez,e kojima se kreira postava. U samoj završnici se njihova vrijednost smanjuje na sitne poene i na kraju više nema mogućih povećanja broja poene. To je vrijeme popunjavanja neutralnih sjecišta. To su slobodna sjecišta u susjedstvu protivničkih ograda, kao ničiji prostor između dviju granica.
Kada više nema mogućnosti stvaranja novih poena partija je završena i igrači odustajanjem od poteza izjavljuju da više ne vide nove poene, te ne igraju svoj slijedeći potez. To se vrši izrijekom: 'Pass'. Kada to potvrdi i protivnik, partija je završena. Tada se pristupa prebrojavanju poena. U gou se odustaje od poteza, kada više nema poena na ploči ili u slučaju koa, kada više nema ko-prijetnji.

U ATARI-GOU

U igri atari-goa ne postoji odustajanje od poteza. Igra se sve do ostvarenja zadatka, tj. zarobljavanja zadanog broja kamenova. Pogreškom u igri, doduše, moguća je i pat pozicija.

Mladen

- 15:05 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>