srpanj, 2004 | > | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.
Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com
Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
hit Counter
Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra
Hrvatska igo udruga HIGOU
Go-klub Velika Gorica
Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:
1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje
Na slici uz post imamo partiju atari-goa u kojoj se igralo do prvoga zarobljenog kamena. Kamenovi su označeni brojevima poteza u redoslijedu stavljanja na ploču. Ploča je također s označenim linijama, što će se koristiti kod analiziranja. Ako nemate garnituru, crtajte i čitajte analizu. U početku je ploča prazna i prvi igra crni. Svoj kamen je stavio u sredinu ploče na E5. Na taj se način nekako osjeća najsigurnijim, jer se može najbolje razvijati na sve strane. 2. F5 - Bijeli odmah oduzima jednu slobodu crnom kamenu. Možda nije baš svijestan, da je oduzeo i sebi jednu. 3. F6 - Crni je oduzeo bjelom kamenu još jednu slobodu i sada bijeli ima samo dvije, a oba crna svaki po tri. Igra se agresivno. 4. F4 - Bijeli stvara grupu od dva kamena i time povećava broj sloboda. Sada ova dvojka ima četiri slobode. 5. E4 - Crni nastoji smanjiti razvojni prostor bijelome, smanjujući mu ujedno broj sloboda. Bijelom ostaje za razvoj manji dio ploče prema desnom rubu. Mudra odluka crnoga. 6. G6 - Bijeli ‘traži zraka’ tj. razvojnog prostora, a ujedno smanjuje broj sloboda bijelom kamenu F6. 7. F3 - Crna preša radi. Treba dobro računati da se ne uleti u neku kombinaciju u kojoj se gubi kamen ili grupa. 8. G3 - Bijeli smanjuje broj sloboda kamenu na F3, kao i nešto ranije kamenu na F6. Ujedno je pripremljena zamka crnome za slučaj napada na G4 ili G5. Da sada crni odigra jedan od ta dva poteza, nebi mogao braniti gubitak partije. Pogledajte razvoj: 9. G5, 10. G4, 11. H5, 12. H6, 13. H4, 14. H3 i crnoj trojki nebi bilo spasa. Slično bi bilo i sa prvim crnim na G4. 9. F7 - Crni osigurava i jača kamen F6. 10. E3 - Napad na kamen F3. 11. F2 - Stvara dvojku s tri slobode i spašava kamen na F3. 12. E2 - I dalje ugrožava razvoj crnih kamenčića F3 i F2. 13. G2 - Da ne odigra ovdje, to bi slijedećim potezom uradio bijeli i crnoj dvojki nebi bilo spasa. 14. G4 - Prijetio je istovremeni napad, igrom crnoga na to mjesto, na dvojku i jedan kamen bijeloga. Tada nebi bilo spasa za bijeloga, jer bi jedno od toga sigurno bilo zarobljeno. 15. H2 - Crni ide prema kutu i stvara oblik, koji se više ne može zarobiti u igri do prvoga zarobljavanja. Treba samo pravilno igrati, kada mu bijeli počne ugrožavati ovu grupu. 16. G7 - Bijeli je ovdje nekako stisnut, pa sada hvata zrak. 17. H3 - Crni prijeti nastaviti s H4 i ugroziti četiri bijela, daljnjim zarobljavanjem igrom na G5. 18. H4 - Bijeli se brani zaustavljanjem crnoga. 19. D3 - Ugrožavanje dvojke E3 i E2. 20. D2, 21. C3, 22. C2 - Bijeli nastoji po drugom redu stvoriti sigurniji oblik, a crni ga ‘hrvačkim zahvatom’ drži uz rub. Ovo bijelom nije ugodan razvoj. 23. B2 - Bijeli je fiksiran uz rub s tri kamena na drugom redu. Ovo je bezizlazno za bijeloga, ali on još pokušava nešto zamutiti. 24. E6 - Prijeti nastavkom na E7 ili D5 uz nezaustavljive kombinacije hvatanja bar jednog crnoga kamena. 25. E7 - Sada crni prvi napada i to upravo odigrani kamen na E6 i bijeli ga mora spašavati. 26. D6 - Spašava se i sada prijeti igrati na D4 i staviti dvojku E4 i E5 pred pad. 27. C5 - Pogrešno, jer sada se ne može zaustaviti kombinacija koja je odigrana slijedom u partiji 28. D5, 29. D4, 30. B3, 31. C4, 32. B1, 33. A2, 34. A3 i ovdje se već lijepo vidi da crnoj dvojki nema spasa, ali on još pokušava ugroziti bijelu trojku gore. 35. C6 - Napada bijelu trojku, ali je bijeli brži i zarobljava dva u lijevom doljnjem kutu. 36. A1(2) - Zarobljava dvojku na A2 i B2 i partija je gotova. Pobjedio je bijeli. Malo smo analizirali, a sada ćemo se opet posvetiti novim tipičnim manevrima post po post. Uz pozdrav bloger Mladen, koji je sve ovo zrihtal. |