Na slici uz post imamo partiju atari-goa u kojoj se igralo do prvoga zarobljenog kamena. Kamenovi su označeni brojevima poteza u redoslijedu stavljanja na ploču. Ploča je također s označenim linijama, što će se koristiti kod analiziranja. Ako nemate garnituru, crtajte i čitajte analizu.
U početku je ploča prazna i prvi igra crni. Svoj kamen je stavio u sredinu ploče na E5. Na taj se način nekako osjeća najsigurnijim, jer se može najbolje razvijati na sve strane.
2. F5 - Bijeli odmah oduzima jednu slobodu crnom kamenu. Možda nije baš svijestan, da je oduzeo i sebi jednu.
3. F6 - Crni je oduzeo bjelom kamenu još jednu slobodu i sada bijeli ima samo dvije, a oba crna svaki po tri. Igra se agresivno.
4. F4 - Bijeli stvara grupu od dva kamena i time povećava broj sloboda. Sada ova dvojka ima četiri slobode.
5. E4 - Crni nastoji smanjiti razvojni prostor bijelome, smanjujući mu ujedno broj sloboda. Bijelom ostaje za razvoj manji dio ploče prema desnom rubu. Mudra odluka crnoga.
6. G6 - Bijeli ‘traži zraka’ tj. razvojnog prostora, a ujedno smanjuje broj sloboda bijelom kamenu F6.
7. F3 - Crna preša radi. Treba dobro računati da se ne uleti u neku kombinaciju u kojoj se gubi kamen ili grupa.
8. G3 - Bijeli smanjuje broj sloboda kamenu na F3, kao i nešto ranije kamenu na F6. Ujedno je pripremljena zamka crnome za slučaj napada na G4 ili G5. Da sada crni odigra jedan od ta dva poteza, nebi mogao braniti gubitak partije. Pogledajte razvoj: 9. G5, 10. G4, 11. H5, 12. H6, 13. H4, 14. H3 i crnoj trojki nebi bilo spasa. Slično bi bilo i sa prvim crnim na G4.
9. F7 - Crni osigurava i jača kamen F6.
10. E3 - Napad na kamen F3.
11. F2 - Stvara dvojku s tri slobode i spašava kamen na F3.
12. E2 - I dalje ugrožava razvoj crnih kamenčića F3 i F2.
13. G2 - Da ne odigra ovdje, to bi slijedećim potezom uradio bijeli i crnoj dvojki nebi bilo spasa.
14. G4 - Prijetio je istovremeni napad, igrom crnoga na to mjesto, na dvojku i jedan kamen bijeloga. Tada nebi bilo spasa za bijeloga, jer bi jedno od toga sigurno bilo zarobljeno.
15. H2 - Crni ide prema kutu i stvara oblik, koji se više ne može zarobiti u igri do prvoga zarobljavanja. Treba samo pravilno igrati, kada mu bijeli počne ugrožavati ovu grupu.
16. G7 - Bijeli je ovdje nekako stisnut, pa sada hvata zrak.
17. H3 - Crni prijeti nastaviti s H4 i ugroziti četiri bijela, daljnjim zarobljavanjem igrom na G5.
18. H4 - Bijeli se brani zaustavljanjem crnoga.
19. D3 - Ugrožavanje dvojke E3 i E2.
20. D2, 21. C3, 22. C2 - Bijeli nastoji po drugom redu stvoriti sigurniji oblik, a crni ga ‘hrvačkim zahvatom’ drži uz rub. Ovo bijelom nije ugodan razvoj.
23. B2 - Bijeli je fiksiran uz rub s tri kamena na drugom redu. Ovo je bezizlazno za bijeloga, ali on još pokušava nešto zamutiti.
24. E6 - Prijeti nastavkom na E7 ili D5 uz nezaustavljive kombinacije hvatanja bar jednog crnoga kamena.
25. E7 - Sada crni prvi napada i to upravo odigrani kamen na E6 i bijeli ga mora spašavati.
26. D6 - Spašava se i sada prijeti igrati na D4 i staviti dvojku E4 i E5 pred pad.
27. C5 - Pogrešno, jer sada se ne može zaustaviti kombinacija koja je odigrana slijedom u partiji 28. D5, 29. D4, 30. B3, 31. C4, 32. B1, 33. A2, 34. A3 i ovdje se već lijepo vidi da crnoj dvojki nema spasa, ali on još pokušava ugroziti bijelu trojku gore.
35. C6 - Napada bijelu trojku, ali je bijeli brži i zarobljava dva u lijevom doljnjem kutu.
36. A1(2) - Zarobljava dvojku na A2 i B2 i partija je gotova. Pobjedio je bijeli.
Malo smo analizirali, a sada ćemo se opet posvetiti novim tipičnim manevrima post po post. Uz pozdrav bloger Mladen, koji je sve ovo zrihtal.
Post je objavljen 23.07.2004. u 10:18 sati.