|
PC servis Zadar - popravak računala i instaliranje programa na Ugljanu, Pašmanu, te u Zadru i okolici.
facebook.com/zdrelac - adresa ovog bloga na Facebooku. Novosti možete pratiti ako izaberete "Sviđa mi se"
Ljetovanje na Pašmanu:
Apartmani Pašman
Apartmani Ždrelac
Apartmani Tkon
Pasman, appartamenti Tkon
Pasman, appartments Tkon
RTL, Dnevnik, HRT, Večernjak, Jutarnji, SD, Aparatczyk, Uspjeh, Testovi, IQ test, Zadar, Vir, Apartmani Hrvatska.
Jadrolinija i Liburnija (bus)
Most Ugljan Pašman - kopno: up-most.blogspot.hr
Aktualni podaci o vremenu
Vrijeme, prognoza:
- slijedeća 4 dana
- za Jadran (3× dnevno)
- za pomorce (3× dnevno)
- bio prognoza
- Zadar 7 dana
- Ždrelac 5 dana
- Aladin - vjetar i tlak
TZ Pašman
Općina Pašman
E-mail: opcina.pasman@zd.t-com.hr
Broj telefona: 023/260-260;
Broj telefaksa: 023/260-402;
Facebook: OpcinaPasman
Javna komunalna ustanova " OTOK PAŠMAN "
Tel: +385 (0)23 260 199
Ravnatelj +385 (0)23 260 400
E-mail: jku-otok-pasman@zd.t-com.hr
Zakrpaj.to - za prijavu komunalnih problema
Karta Pašmana:
HGSS Pašman
Županijski glasnik
i Službeni glasnik Općine Pašman (od 2015.)
Biogradski glasnik - vijesti s Pašmana, iz Biograda i okolice
nasiskolji.hr
kalionline.net
Hrvatski propisi o gradnji i prostornom uređenju:
- Webgradnja.hr
Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva:
- Zakon, akti i mišljenja o prostornom uređenju i gradnji
- Prostorni planovi:
- Zadarska županija
- Uredba o uređenju i zaštiti zaštićenog obalnog područja mora
- Kakvoća mora u RH
Ured za Katastar Zadar
Narodne novine:
- Uredba o javnoj raspravi u postupku donošenja prostornih planova
- Zakon o zaštiti okoliša
- Pravilnik o procjeni utjecaja na okoliš
- Uredba o određivanju građevina od važnosti za Republiku Hrvatsku
Novi Zakon o prostornom uređenju i gradnji
i novi Zakon o zaštiti okoliša
Zakon o općem upravnom postupku
Zakon o upravnim sporovima
Zakon o pravu na pristup informacijama
Galerija svjetionika:
Karta Hrvatske:
Karta Zagreba, Karta Splita, Karta Rijeke i
Karta Osijeka
Peljar - Mali Ždrelac:
navigacija i karta.
Propisi o barkama: Nemo-hr
VRIJEME I KLIMA JADRANA:
Meteorološke priče
GOOGLE MAPS:
Lukoran, Sutomišćica, Poljana, Sv. Mihovil, Preko, Ošljak, Kali, Kukljica,
GLADUŠA, Ždrelac, Banj, Dobropoljana, Neviđane, Mrljane, Barotul,
Pašman, Turanj, Filip&Jakov, Kraj, Ugrinić, Tkon, Biograd..
(ako nije točno fokusirano refreshaj mapu sa F5)
Minimalne dozvoljene
lovne veličine riba
Podvodne fotografije
Ribe Jadrana i ostali živi svijet
ABYSSO - biologija mora, arheologija, povijest, ronjenje..
|
26.08.2016., petak, 10:35
Zabrana rezerviranja pozicije na plaži
U Službenom glasniku Općine Pašman, broj 3. 2016., objavljenom 10. lipnja 2016. nalazi se Odluka o izmjenama i dopunama ODLUKE O KOMUNALNOM REDU:
„ Na prirodnim i uređenim plažama zabranjeno je nakon korištenje plaže ostavljati ručnike, rekvizite za plažu i druge stvari osobne namjene u vremenu između 22:00 sata i 8:00 sati idućeg dana. Stvari iz prethodnog stavka zatečene na prirodnim i uređenim plažama bez njihova vlasnika, odnosno korisnika smatrat će se napuštenima, te će biti odmah uklonjene"
Link na dokument: http://opcinapasman.hr/wp-content/uploads/2016/06/SLU%C5%BDBENI-GLASNIK-3-16-1.pdf
i link na stariji glasnik iz 2014., broj 8: http://glasnik.zadarska-zupanija.hr/media/k2/attachments/8_2014.pdf
Kombinacijom navedena dva dokumenta dolazi se do kaznenih odredbi:
"Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 – 7.500,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba ako:
Na prirodnim i uređenim plažama nakon korištenje plaže ostavlja ručnike, rekvizite za plažu i
druge stvari osobne namjene u vremenu između 22:00 sata i 8:00 sati idućeg dana ( lanak 87a)
Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 - 1.500,00 kuna kaznit će se fizička osoba koja učini prekršaj iz stavka 1. ovoga
članka."
Isto vrijedi za ostavljanje brodica na plaži:
"Članak 88.
Vlasnici brodica i ostalih plovila ne smiju brodice i plovila održavati i ostavljati na plažama, na zelenim i ostalim površinama uz plaže i kupališta, već na za to predviđenim prostorima kao što su vlastita spremišta, marine, suhe marine i slično."
Velika žuto-siva krpa ili deka, kao i niz starih paleta koje se vide na slikama su cijelo ljeto na plaži ispred jedne ulice u Gladuši. Pojedinci uzimaju sebi za pravo rezervirati mjesto na plaži od 0 do 24 sata, svaki dan dok su na ljetovanju. Neki čak ostave palete na plaži cijelu godinu kako bi ih rezervirano mjesto dočekalo sljedeće sezone. Srećom takvih je malo. Svega dvije do četiri obitelji iz ulice u kojoj se nalaze 23 kuće prakticiraju na takav način ograničiti slobodu korištenja obale ostalima. Pri tom je možda samo slučajnost što rezervacije plaže više rade iznajmljivači apartmana i turisti (ne rade to svi iznajmljivači, hvala iznimkama), koji su izdavanje i rezerviranje smještaja u apartmanima proširili i na besplatno rezerviranje ekskluzivne pozicije na plaži. Kad bi svi usvojili takvu kulturu korištenja plaže vrlo brzo bi bilo nemoguće prolaziti obalom bez da zagazite na nečiji ručnik ili zapnete za veliki kamen ostavljen od ranije rezervacije.
Ležaljke je teško nositi uzbrdo svaki dan, pa bi se mogla napraviti nekakva iznimka u odluci o komunalnom redu. Loše bi bilo izuzeti ležaljke iz kategorije "rekvizite za plažu i druge stvari osobne namjene" jer bi ljudi jednostavno rezervirali pozicije ležaljkama na isti način kao što su do sad radili s ručnicima, dekama i velikim kamenjem. Umjesto toga, može se odrediti da se ležaljke smiju ostavljati preko noći pored plaže ili na rubu plaže koji nije atraktivan, a ne da trajno stoje na najboljim pozicijama na plaži i tako privatiziraju obalu samo za svoje vlasnike. Također, moglo bi se dodati iznimku na način da svatko smije pomaknuti tuđu ležaljku koja se trenutno ne koristi.
Nakon što se upoznaju s Odlukom o komunalnom redu mnogi će i dalje postavljati rezervacije, ako ne od 22 do 08h, onda od 08:00h kad će dolaziti ostaviti ručnik da ih čeka cijeli dan. Nakon toga će doći na plažu možda od 10 do 11h i popodne od 17 do 18, dok u međuvremenu nitko drugi neće smjeti ni prolaziti, ni ležati na dijelu plaže kojeg su si rezervirali. To će im postati nova kultura korištenja plaže, kao što su do sad rezervirali najbolje pozicije na plaži svih 24h, tijekom cijele sezone. Međutim, barem povremeno će i netko drugi moći koristiti određenu poziciju, ako stigne prije 8:00 i sjedne na ručnik.
Grad Vodice ima bolji pravilnik, tj. odluku o komunalnom redu: zabranjeno je ostavljanje stvari na plaži rano ujutro radi rezervacije. Možda će se takva dopuna odluke donijeti i u Općini Pašman.
Povezani članci:
24sata.hr/news/nema-rezervacija-ostavljene-stvari-s-plaze-kupe-komunalci-432321 + komentari sortirani po popularnosti
24sata.hr/news/nema-rezervacije-svaku-vecer-skupi-desetke-rucnika-i-satora-432696 + komentari sortirani po popularnosti
nasiskolji.hr/rucnici_plaza
jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/borba-protiv-uzurpatora-plaza-bijesni-mjestani-zapalili-sve-rucnike-ostavljene-preko-noci/4565696/
vecernji.hr/ljeto-na-vecernjem2015/najbolje-mjesto-na-plazi-grabi-se-prije-vecernjeg-izlaska-1018948
vecernji.hr/hrvatska/nema-vise-rezervacija-plaze-redari-micu-rucnike-s-plaza-1018889
dnevno.hr/vijesti/hrvatska/jesu-li-vam-poznati-oni-turisti-koji-rezerviraju-mjesta-na-plazi-pogledajte-kako-su-ih-mjestani-preka-sredili-942334
slobodnadalmacija.hr/dalmacija/sibenik/clanak/id/283180/sugaman-revolucija-spanjolci-za-vodicama-kasne-dvije-godine
nacional.hr/nakon-sapnolske-i-hrvatska-zabranila-rezervacije-mjesta-na-plazi/
forum.hr/showthread.php?t=60429
net.hr/danas/hrvatska/i-njima-je-prekipjelo-jos-jedan-grad-na-jadranu-krece-u-rat-protiv-rucnika/
Oznake: plaža, obala, pašman
|
¤ Komentiraj
25.08.2016., četvrtak, 13:31
Još 10 godina bez mosta kopno - Pašman
Prošle godine je pokrenut blog o budućem mostu (ili čak tunelu) između kopna i otoka Pašmana: http://up-most.blogspot.hr/
Prije deset godina je tema spomenuta i na ovom blogu ( Most kopno - Pašman na čekanju ), ali u međuvremenu se ništa nije dogodilo, nema konkretnih naznaka da će most uskoro biti napravljen.
Prof. Tonković je napravio idejno rješenje za most 1978. (Tonković, K.: Prijelaz na Pašman, Građevinar 30 (1978) 3, 93.-101), ali zbog novih propisa o potrebnoj visini mosta za prolaz većih brodova Radić, Šavor i Puž su 2001. napravili novo idejno rješenje, tj. razrađen projekt gradnje mosta:
Radić, J., Šavor, Z. i Puž, G. (2001): Optimizacija prijelaza na otok Pašman (PDF).
Objašnjeni su razlozi gradnje mosta: "Dva su razloga za to: gospodarski i tehnički. Gospodarski proizlazi iz veličine Ugljana i Pašmana, njihovih turističkih i ostalih potencijala, blizu kopna, u središtu hrvatske jadranske obale. Osim toga, trajektna i brzobrodska veza za vanjske otoke zadarsko-kornatskog arhipelaga, osobito Dugi otok, Iž pa i Kornate premjestila bi se iz Zadra i Biograda na južnu obalu Pašmana a to bi značilo višestruko kraću plovidbu do njih te ujedno bolju, bržu i kvalitetniju vezu s kopnom. Tehnički se razlozi očituju u relativnoj jednostavnosti izgradnje mosta."
"Na otoke Ugljan i Pašman službeno godišnje dođe preko 2,1 milijun putnika i preko 360.000 vozila. Izgradnjom mosta ili tunela, taj bi se promet barem udvostručio, ne toliko novih vozilima koja bi pristizala na otoke, nego i povećanim kretanjem otočnog stanovništva koji bi dobili 24 satnu slobodu kretanja." (/up-most.blogspot.hr)
Udruga građevinara Društvo za ceste se 2011. također zalagala za izgradnju mosta: "Zadnja prometna strategija Zadarske županije donesena je 1999. godine i od svih utvrđenih prijedloga jedino nije ostvaren projekt izgradnje mosta Pašman-kopno. Upravo taj projekt je prvi na listi nove petogodišnje strategije."
http://www.zadarskilist.hr/clanci/08082011/most-pasman---kopno-prvi-na-listi-prioriteta
Načelnik Pašmana Magić je 2014. spominjao most: "Rješenje je gradnja mosta, možda bi Vlada trebala razmisliti o tome da, ako se realizira Pelješki most, mi budemo sljedeći na redu."
http://www.057info.hr/vijesti/2014-09-30/pasmanski-most-kao-odgovor-na-diskriminaciju-otocana
2012. se govorilo o podmorskim tunelima: "Boženko Jelić je između ostaloga kazao kako se most i tunel ne mogu porediti, te da su mostovi skupi i čest problem im je djelovanje vjetra, dok bi cijena tunelskog mosta bila manja od dva do tri puta. Ipak, kako bi se ovakav projekt mogao realizirati potrebno je da ga prihvati država, odnosno da postane razvojni projekt. Tek nakon te odluke mogu se tražiti investicije.
- Moje rješenje daje veze koje bi bile 20-30 metara ispod mora, to bi bio „lebdeći most". Sigurnost je neupitna, jer unutar mora su bolji uvjeti nego na kopnu."
http://www.057info.hr/vijesti/2012-12-13/podmorski-tunelski-most-moze-biti-gotov-kroz-dvije-godine
Navedena tvrdnja da je tunel jefitnij baš i ne izgleda logično, pogotovo kad se pogledaju konkretne brojke prema kojima bi tunel koštao 184 milijuna eura, a most između 20 i 55 milijuna eura:
- "Ukupna vrijednost projekta i gradnje podmorskog tunelskog mosta Zadar (Gaženica) - rt Otrić (otok Ugljan) procijenjena je, prema pokazateljima idejnog rješenja, na 1.381.750.000 kuna s PDV-om (oko 184 milijuna eura)"
http://www.zadarskilist.hr/clanci/22032016/investicija-u-podmorski-most-zadar---ugljan-vratila-bi-se-za-sedam-godina
- "Ministarstvo razvitka, useljeništva i obnove izradilo je idejne projekte mosta, koji su toliko razrađeni da mogu početi pripremni radovi, dodao je ministar Radić. Most bi trebao biti dug oko 2300 metara i to bi bio najduži most u Hrvatskoj preko morskog kanala. Činjenica što je na tom području najdublje more oko 15,5 metara olakšava posao, a tehnički je most moguće izgraditi za otprilike tri godine, rekao je ministar Radić.
Projekte mosta kopno - Pašman razradio je dr. Zlatko Šavor, koji je projektirao i dubrovački most u gradnji. Po jednoj varijanti, most kopno - Pašman bi bio sa zategama, a po drugoj, jeftinijoj, bez njih. Gradnja toga mosta stajala bi oko 40 milijuna njemačkih maraka, kazao je ministar Radić, napomenuvši da bi radovi mogli početi sljedeće ljeto ako se do tada obave sve pripreme, osnuje poduzeće za njegovu gradnju, a osnovale bi ga otočne općine, gradovi, Županija i Ministarstvo razvitka, useljeništva i obnove. "
http://www.hrt.hr/arhiv/99/11/23/AKT.html (1999.)
""Južni Pašman" je zona koja leži na dijelu jugozapadne obale otoka u duljini od pet kilometara i zauzima oko 7,5 kilometara četvornih prostora. Potrebna ulaganja za cijelu zonu su oko 750 milijuna eura, sam most kopno - Pašman u to bi ušao s oko 55 milijuna eura"
http://arhiv.slobodnadalmacija.hr/20030801/zadar01.asp
http://arhiv.slobodnadalmacija.hr/20030819/dalmacija03.asp
Gradnju mosta se nastojalo riješiti na način da Općina Pašman pokloni zemljište za turističko naselje Južni Pašman, a zauzvrat bi investitor izgradio most za kopno. Međutim, za sad ništa od toga.
2005.: Upitan projekt Južni Pašman! : "Otočno vijeće je u svibnju na Zlarinu usvojilo program za prometno povezivanje s otocima u kojem stoji da iako bi gradnja mosta kopno otok Pašman rasteretila pet trajektnih linija, gradnja mosta nije realna do 2008. godine! S dovođenjem u pitanje gradnje mosta doveden je u pitanje i sam projekt "Južni Pašman".
Isplativost mosta je neupitna, dovoljno je postaviti cestarinu u visini 50% cijene prijevoza trajektom na liniji Biograd - Tkon i izgradnja mosta bi se vrlo brzo isplatila.
Koliko bi most značio za otoke Pašman i Ugljan najbolje se vidi iz primjera Krčkog mosta: http://www.novilist.hr/Vijesti/Regija/Otoci/Div-sto-zivot-znaci-Krcki-most-slavi-35.-rodendan-s-nevjerojatnim-prometom-od-75-milijuna-vozila
Put autom iz Zadra do Preka bi trajao samo 15 minuta više:
30 minuta Zadar - Turanj, zatim 5 minuta preko mosta, te još 30 minuta od mjesta Mali Pašman do Preka. Sveukupno 65 minuta vožnje, umjesto 50 minuta koliko trenutno traje put:
10 minuta od centra Zadra do Gaženice + 20 minuta čekanja na ukrcaj + 20 minuta vožnja i iskrcaj.
Benzin za vožnju od Zadra do Turnja, te od Malog Pašmana do Preka košta oko 25 kuna. Dakle, mostarina bi trebala biti minimalno 25kuna niža od cijene prijevoza trajektom Biograd - Tkon.
Oznake: most, pašman
|
¤ Komentiraj
|
|
< |
kolovoz, 2016 |
|
P |
U |
S |
Č |
P |
S |
N |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
Kontakt:
Novi list: "Gradovi i općine najveći su devastatori pomorskog dobra..
..još se hvale takozvanim ulaganjima u pomorsko dobro, a zapravo neprimjerenim uređenjem plaža, razbijanjem stijena radi stvaranja novih plaža, izgradnjom lukobrana i nasipanjem, potpuno mijenjaju izgled obale"
Rambo Amadeus:
"..Da se pitam na sred grada ložio bih kazan,
Svako bi mi jeo, zna se, ručak jednoobrazan.
Praznikom bi instalir'o oko glave lovor
I narodu održao slijedeći govor:
Beton, beton, samo beton!
Beton, beton, samo beton!
Beton nama treba,
Jer iz trave opasno nas ljuta zmija vreba!
Beton, beton, samo beton!
Beton, beton, samo beton!
Beton nama treba,
Jer iz trave nonšalantno ljuta zmija vreba!"
|
|