Brazil i bicikli
subota , 22.02.2014.Bicikli se u Brazilu ne koriste u onolikoj mjeri koliko bi prosječni Hrvat zamišljao da se koriste. Gradovi u unutrašnjosti nisu ravni, dapače uzbrdica ima puno i to strmih. Uz to ne postoji apsolutno nikakvo razumijevanje vozača motornih vozila prema biciklistima. Prema tome, voziti bicikl po gradovima je ekstremno opasno. Osim toga, voziti solo po noći nije preporučljivo niti zbog sigurnosnih razloga. A nekada ni po danu. Npr. jedna je biciklistica, članica reprezentacije, vozila specijalku po danu po Campinasu, prošle godine. Doma se vratila pješice, nakon što su je presreli motorom i oteli bicikl. U gradovima na moru, Santos, Rio de Janeiro, Recife... bicikli su zbog konfiguracije terena iapk nešto više korišteni. Koji bicikli se voze? Kao i nekada u bivšoj državi i ovdje je postojala jedna ili dvije velike tvornice za svaki tip proizvoda, pa tako i za bicikle. Caloi je tipa Rog, osim što im je godišnja prodaja par tisuća puta veća. Kako su u pravilu bili monopolist na ovom ogromnom tržištu i nisu se baš trudili napredovati tehnološki. Tako da je najpoznatiji model Barra Forte, koji je kao VW Buba u biciklističkom svijetu. Model postoji od kada postoji tvornica Caloi a proizvodi se uz vrlo male tehničke preinake sve do danas.
Barra Forte je single speed bicikl, čelične rame, opako težak a prepoznaje ga se po krugu u sredini okvira. Osim ovog modela Caloi je proizvodio još nekoliko modela koji su ustvari bili svi bazirani na Barra Forte. Tako je bio model sa košaricom za žene, mali okvir za djecu... Takvo stanje stvari se održalo jako dugo, gotovo sve do danas. Brazil je daleko od svega i dosta je otporan na bilo kakve utjecaje iz vana, pa tako i na biciklističkom tržištu. Dok je u HR, Rog u velikoj mjeri istisnut stranim markama sa tržišta ovdje je Caloi još uvijek marka broj 1 sa tržišnim udjelom većim od 90%. Prošle godine je 70% dionica tvrtke prodano kanadskoj grupaciji Dorel, vlasnicima Cannondalea. To je u biciklističkim krugovima u Brazilu dočekano s oduševljenjem ali mislim da su očekivanja apsolutno nerealna. Svi oočekuju da cijene bicikla padnu i da im se kvaliteta poboljša. Kanađani ipak nisu dobri samaritanci nego kapitalisti koji gledaju samo dobit pa u tom svjetlu ne očekujem nikakve promjene u skorije vrijeme. Osim Caloia na domaćem tržištu ima i par manjih proizvođača nešto više sportskih bicikala. Najpoznatiji je GTS. Njihovi bicikli imaju nešto bolje dijelove ali su zbog uvoznih dijelova za hrvatske pojmove nevjerojatno skupi. Npr. bicikl Caloi sa Shimano Tourney dijelovima i katastrofalnom vilicom košta oko 3000 kn. GTS M1 je skoro duplo skuplji. Postoje naravno i uvozni bicikli, Specialized u prvom redu. Tako Epic Comp kao najjeftiniji Epic košta oko 40000 kn! Dok je isti u ZG samo 20000 kn. Osim toga ovdje nema oštrih zima tijekom kojih bi korištenje bicikla bilo ograničeno hladnoćom, snijegom i ledom. Dapače, glavna biciklistička sezona je po zimi kada su manje vrućine pa onda i nema nekih popusta na bicikle. Cijene su tijekom cijele godine jednake. Pa dobro kako onda lokalci voze bicikl? Tamo gdje se mi vozimo bome se voze samo Specializedi, Orbea, Cube, Cannondale i ostali. Desilo se jednom da sam na jednom mjestu vidio destak Epica jedan pored drugoga!!!! Prvo brdskim biciklima se ovdje voze samo bogati, oni koji bicikle voze na Mercedesima. A drugo ti bogati putuju po svijetu pa su svi bicikli dovezeni iz Amerike. Mi smo gledali prošle godine da kupimo jedan dječji bicikl od 24" ali kada sam vidio da bi me jedan preteški Caloi bicikl sa lošim dijelovima koštao oko 2100 kn odlučio sam potražiti isti biciklić u ZG. U Protea Jaski sam ubo Specializeda za 1800 kn. Rastavio strpao u kutiju i pravac Brazil.
Trebalo mi je jedno sat vremena za slaganje cijelog bicikla i podešavanje brzina. Ali barem sada djeca voze pošteni bicikl. Jedino mi je bilo žao što se ekipa u ZG potrudila da ga lijepo podese, a ja sam ga onda rastavio u paramparčad. Naravno da sam ga time potpuno raštelao. Ali što je tu je.
Sebi i svojim kolegama sam također kupio par dijelova. I to sve u njemačkoj na siteu Bike Discount. Uz to što i inače imaju izvrsne cijene mi smo dijelove kupili u Prosincu kada su i najveći popusti pa sam za sitne pare dobio vrhunske dijelove iz prošle godine. Cijela grupa XT i Rock Shox SID vilica. Kako nemam sve alate za montažu pogona, morao sam odvesti bicikl u servis i u roku par dana je skoro sve bilo složeno.
Cijena? Prema lokalnim cijenama prava sitnica. Samo vilica ovdje košta između 12000 i 13000 kn! A sada možemo na nove vožnje. Na vrhunskom biciklu.
komentiraj (0) * ispiši * #