Najvažnija stvar u Brazilu

utorak , 01.05.2012.

Pokleknuo sam pred brazilskim utjecajima a i ljute me poluinformacije u domaćem HR tisku pa da i ja objavim nešto o nogometu. Iako zakleti protivnik toga sporta, osim kad se igra na male golove sa bivšim i bivšim bivšim kolegama, usprkos tome što nikada u životu nisam nogom kročio na nogometnu utakmicu i unatoč razumijevanju većine mojih prijatelja u HR, ovdje sam se morao malo pozabaviti i prvom i najvažnijom stvari u državi, nogometom. To je apsolutno neophodno u društvu u kojem: je jedan moj kolega iz Minasa rezervirao godišnji 2014. (pogodite u kojem periodu), pola kolega s posla nakon što Corinthians pobjedi u kupu slijedeći dan na posao dođe u dresovima (radi se naravno o juniorskom kupu), firma organizira tri velika šatora tipa karlovački dani piva za vrijeme svjetskog prvenstva i osigura svima djelatnicima (njih 5000+) pivo, kokice, sokove i više od svega slobodne sata kako bi ovi mogli u miru pratiti sve utakmice koje igra Brazil. Jesu li oni ludi? Nisu, izračunali su da im se to više isplati nego da im te dane nitko ne dođe na posao.
Dakle, otišao sam na prvu utakmicu na stadion! Guarani iz Campinasa protiv Botafoga iz Ria. Grozan stadion, puno gori od Dinamovoga i još gori nogomet. Moja ocjena nogometa u toj utakmici brazilskog kupa se možda čini prestrogom ali čak se i moj punac, zagriženi navijač Guarania složio da utakmica nije ličila na ništa. Botafogo je pobijedio, nakon čega je u uzvratu u Riu bilo neodlučeno i Botafogo je otišao u slijedeći krug natjecanja. Guarani je s druge strane ove godine prešao iz druge lige u prvu, liga Sao Paula. Prvi dio natjecanja je završio na četvrtom mjestu (Corinthians prvi, Sao Paulo drugi, Santos treći, Guarani četvrti, Palmeiras peti, Mogi Mirim šesti, Braganitno sedmi i Ponte Preta iz Campinasa osma). Drugi dio prvenstva Sao Paula se igra na ispadanje prvi sa osmim, drugi sa sedmim... Ponte Preta je izbacila favorizirani Corinthinas, Guarani je doma izbacio Palmeiras a dalje su prošli i Santos i Sao Paulo. U polufinalu Guarani je u derbiju bio bolji od Ponte Preta dok je Santos sa tri pogotka nevjerojatnog Neymara izbacio Sao Paulo usred Sao Paulo. I tako dođosmo do finala, čija se prva utakmica igra slijedeće nedjelje u Campinasu dok se druga igra u Santosu. I sve to dakle u prvenstvu Sao Paula (iliti Campeonato Paulista, iliti Paulistao) a ne u prvenstvu Brazila kako neki krivo navode. U natjecanju istog značenja u državio Rio de Janeiro pobjednik se već zna. Ovaj tjedan je Botafogo pobjedio u tzv Taca Rio protiv Vasca. Apsolutno mi je nevjerojatno da nakon utakmice tipa Mladost 127 i Gornja Reka jedan klub prođe do finala u jednoj državi a drugi pobijedi u drugoj. Ludnica u Campinasu je na vrhuncu i biti će tako još minimalno dva tjedna, iako nitko ne gaji prevelike nade u pobjedu protiv ne Santosa nego Neymara, igrača kojeg trenutno nitko ne može zaustaviti. Prvenstvo Brazila još nije gotovo ali je trenutno u drugom planu do završetka prvenstava po državama, isto kao i kup Brazila i Copa Libertadores. Za sada toliko. Još mi neke stvari nisu jasne. A kada mi se razjasne objavim ih. Npr. prvenstvo Brazila nema ništa s prvenstvom država... Pozdrav iz proljetnog Brazila, 18 C.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.