Zadar - Zagreb: Dan prvi

utorak , 24.08.2010.

Kao pravi sportaši digli smo se u cik zore. Poslikali i krenuli na putovanje. Prije toga smo se dogovorili da nećemo starom cestom preko Gračaca već prekrasnom cestom preko Malog Alana.
Mala ali teška ekipa
Doručkovali, popili kavu, krenuli starom cestom od Zadra prema Maselenici kad eto Jura će:"Šit, karta ostala u autu!". Dobro da sam ponio fotokopije autokarte. Nije nešto precizna a i mjerilo je neprimjereneno ali će pomoći.
Jos samo 275 km, autocestom
S vjetrom u kosi ubrzo dolazimo do Maslenice. Fotkanje na mostu, osmjeh na licu, sunce već visoko na nebu.
Maslenicki most
Najljepše je kad te netko nazove i pita nešto glupo o IEC61850 GGIO Industrial standard a mi stojimo u hladu svjetski poznatih krošnji Obrovačkog čemprasa.
U hladu
Nastavljamo dalje po pustoj cesti. Pitamo policajce informacije o cesti preko Alana. Dolazimo do raskršća. Jura bi odmah u brdo. Svaki imamo po pola litre vode. Kaže on - šta će ti više. Ipak, razum je prevladao i odlučismo se spustiti u Obrovac u dućan.
Stara cesta za Gračac
Spuštanje u Obrovac
Zrmanja
Kupujemo zalihe vode. Trgnemo jednu ljutu, čuli smo da se na Tour de Franceu tako dopingiraju. Alkohol je dobar. Lijepo te dehidrira a to nam taman treba. Jedanaest je sati. Skoro pa zvizdan, a mi se trebamo popeti na 1044 m. Mažemo se kremom za sunčanje i napadamo Velebit.
Tako to rade profesionalci
U industrijskoj zoni Obrovca mir i tišina. Pa da, danas je neradni dan. Četvrtak, 11:00. :)
Industrijska zona Obrovac
Iz prve pogađamo cestu za Sv. Rok. Pa ovo je prejednostavno. Još samo da zaobiđemo one stijene u daljini i sjurimo se punom brzinom prema Sv. Roku.
Zadnji Jurin osmjeh
Velikom brzinom se počinjemo penjati. Nakon punih 500 m potrebno nam je malo odmora. Sjene samo u tragovima. Sunce prži sve jače. Vode je sve manje.
Prvi hlad
Nakon kilometar prestajemo biti izbirljivi. Stajemo i tamo gdje nema hlada.
Daj pridrzi bicikl da odem pisat
Na ovoj cesti smijete odmoriti i na sredini
Konačno dolazimo u razinu tunela. Odavdje mora da nema više puno do Malog Alana. Vadimo podloge i liježemo u duboki hlad uz mile zvuke jurećih automobila s autoceste.
Pravi odmor
Drvo koje zivot znaci
Jura, nemoj se ti ništa brinuti kažem znalački. Kad smo mi prošli tunel prijevoj ne može više biti daleko. Možda još kilometar, dva...
Nema frke, skoro smo gore
A onda je prestao asfalt. Jurini semislikovi još su nekako i prolazili preko makadama ali moji slikovi nikako. A još sam bio i uklipsan. Sreća da nemamo više puno.
Slik na makadamu, losa kombinacija
Stijene koje moramo proći sve su bliže. Samo još koji zavoj.
Prekrasna cesta
U tili čas eto nas kod crkve Sv. Franje Asiškog.
Pobjeda je nasa
Kuca, jeftino, sredjeni papiri
Nozice koje bride
Pod Akropolom
Pod stupom
Crkva Sv. Franje Asiškog
Čili i odmorni nastavljamo dalje. E sad smo fakat blizo. Gle kako su Tulove Grede blizu. Još zavoj ili dva...
Evo vrha
Pogled prema dolje
Okrijepa zavoj prije kraja
Kamena cesta
Konačno dolazimo do mjesta na kojem se slikaju svi turisti koje smo sreli, njih pet. Mora da je tu vrh. Konačno. Zagrlimo se tako Jura i ja, slikamo... ali čekaj malo cesta još uvijek ide uzbrdo. Ma nije to ništa, vjerojatno iza slijedećeg zavoja počinje nizbrdica.
Zagrljeni
Cesta
Greška. Iza prvog zavoja otvara se pogled na drugi zavoj, još uvijek uzbrdo, pa na slijedeći zavoj, također uzbrdo...
Kucica u krsu
Penjemo se već nekoliko kilometara od navodnog vrha a još nema kraja uzbrdici. Već smo se popeli više od vrha Tulovih Greda.
Aj koliko jos?
I napokon, nakon samo pet sati penjanj stižemo na vrh, tj. na prijevoj. Bio je to trenutak istinske sreće.
Na prijevoju Mali Alan
Jura je dobio neopisivu želju da zapjeva. Moja domovina. Dok se pjesma orila okolnim dolinama poskoci su panično lovili maglu. Vode nam je ostalo svakome po par deci.
Jura u zanosu
Odmah na vrhu eto i putokaza za autocestu. Još samo osam kilometara spusta po gustim ličkim šumama koje Mleci nisu stigli posjeći do Sv. Roka. Prva birtija je naša, ma gdje bila.
Putokaz na vrhu
Citanje karte
Pitoma brda koja smo presli iza nas
I konačno nakon dosta vremena bez vode, svjetlo na kraju tunela. Naša prva birtija. Dovlačim se do vrata. Već je na parkiralištu bilo malo čudno prazno. Birtija zatvorena. Neee... padamo u očaj.
Prva birtija
Budući da nekih vodotokova nismo vidli, Jura počinje priču o punionici Sv. Rok i pipi na kojoj pune vodu, kad ono tabla, ispred već spomenute punionice, izvor Kozjan. Uznevjereni vrištimo i brzamo ka izvoru kada nas opaža lokalni čovik. E momci, tamo, iza kamena, samo polako pijte, ladna je. I stvarno u sjeni ispod drveta rupetina iz koje izvire svježa mineralna voda, bez mjehurića. A gdje izvire inačica s mjehurićima?
Izvor Sv. Rok
Sv. Rok outlet
Gušimo se u svježoj vodi, punimo bidone, malo odmora, pa na zadnju etapu. 30 km do Gospića. Što nam je sve ovo trebalo?