Kruna

ponedjeljak, 09.01.2023.








'Nadahnuta stvarnim događajima, ova fikcijska dramatizacija priča priču o kraljici Elizabeti II. te političkim i osobnim zbivanjima koja su oblikovala njezinu vladavinu...'


Ne, nisam greškom u naslovu dodala slovo 'R', nije riječ o kuni. Zapravo - kuna ili kruna, nije uopće o novcu ni riječ ... uostalom, znate da pravila lijepog ponašanja nalažu izbjegavanje razgovora o njemu (osim ako ga nemate... a kako ga ja sad imam (:O) onda ćemo dalje samo o plemenitim temama) :O

I dalje se ne odvajam previše od fotelje i Tv-a, pa mi se tako pod daljinski dokotrljala i 'Kruna'.
I kako joj odoljeti...
Doduše, nisam (bila) sigurna da će me dugo zadržati, jer je te pljesnive obitelji i njihovih drama valjda već svima dosta, i malo je toga što o njima ne znamo, a to je jedan od razloga zašto ovu seriju nisam ranije ni tražila, ali kad se sad sama dokotrljala... nije bilo razloga da malo ne škicnem...
I O.K., serija je stvarno vrhunski snimljena - nisam stručnjak, ali po mojim mjerilima je dovoljno da (još) niti jednom nisam osjetila susramlje zbog nečije loše glume, niti mi je ijednom oko zaškripalo zbog neke loše izrežirane scene. A kad priča glatko i neometano teče onda te i zadrži... no još i više kad u nju uleti nešto nepredviđeno. A u ovoj je uletio W. Churchill, i odmah mi je bljesnulo to kako o njemu dosta manje znam, pa još kad se u epizodi 'Božje djelo' pojavio slučaj velike londonske magle iz 1952. godine za koju ranije, moram priznati, nisam čula, to me sve natjeralo i na malo dodatnog informiranja.


https://povijest.hr/nadanasnjidan/12-000-ljudi-umrlo-od-smoga-u-londonu-1952/

https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Smog_of_London



U epizodi 'Znanje je moć' zanimljiva je bila scena u kojoj kraljica kao djevojčica pokazuje interes za prirodne znanosti, pa joj se odmah pojašnjava da je takvo učenje za nju 'ispod časti'. Ne znam da li se ta scena baš tako odigrala i u stvarnom životu, ali povijest govori da je mlada kraljica nezadovoljna svojim manjkavim obrazovanjem, u želji za kvalitetnijom komunikacijom sa svojim istaknutim suvremenicima s kojima se bila dužna susretati, poslije uposlila učitelja čiji je zadatak bio proširiti njeno opće znanje.
Ja sam nekako mislila da su svi oni njihovi 'Itoni' i 'Kembridži' tamo kako bi plemstvo pored svih para (ups) koje ima steklo i nešto pameti, kad ono ćorak... ispada da je to samo za one koji se žele uzdignuti s dna, a ovi koji su već gore razviju neke skroz druge interese.
Eto na. Da se čovjek zamisli...

Za sada sam odgledala prvu sezonu. Ne znam koliko ću ih još, vjerojatno ne sve, ali ovo što sam do sada vidjela bilo je zanimljivo i poučno.
Evo, ja sam naučila da se uvijek može naučiti još (po)nešto, bio plemić ili obični pučanin, kao i to da i bogati plaču... ako nitko ni zbog čega drugog, uvijek će se naći neka princeza koja će pustiti suzu zbog nesretne ljubavi.
S time da se i njih se poslije poduči kako je ipak lakše plakati u Mercedesu nego u Fići.







<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.