subota, 14.10.2006.

Pregled programa ZFF-a za svačiji ukus!

Program ovogodišnjeg izdanja ZFF-a je izuzetno izdašan, te za njega neki naši filmski kritičari tvrde da je bolji od prošlogodišnjeg (dočim je meni osobno prošlogodišnji program bio izvrstan bez i jedne zamjerke).
Što se mene tiće svako pojačanje top filmskim naslovima nezavisne produkcije je uvijek dobrodošlo. Direkcijo ZFF-a, vi samo dajte a mi gutači dobrih filmskih ostvarenja ćemo ih otvorenih očiju dočekati. :)
Image Hosted by ImageShack.us
Kad sam neki dan po prvi puta ovalš pogleao plakat festivala upalo doslovno na upit nekoliko mojih prijatelja koji bi film trebalo otići pogledati nisam znao od kuda prvo poći. Ipak kad preporučam onda prije svega polazim od vlastitog filmskog ukusa.
Dakle, prvo sam spomenuo Borata (za kojeg vidim da je krenula jagma za kartama) i njegov put u Ameriku, osobno mislim će to biti odličan film za mainstream kino publiku. Salve smijeha na račun Borata i njegovih zanimljivih sugovornika. Film je dobro zagrijao publiku raznim skandalima tipa pobune Kazahstanskog ministarstva vanjskih poslova i sl.

Za ovaj film neću ništa više govoriti jer nisam ga gledao no na programu je jedan film koji je "čudom" :) iscurio sa programke plahtice MFF-a i nekako se nekim čudom dogegao na program ZFF-a. Riječ je u medijima vrlo razglašenom filmu Michaela Winterbottoma "The Road to Guantanamo". Iz Winterbottomljeva opusa filmova gledao sam ovo ljeto podosta toga ("24 hour party people", "In This World" te spomenuti "Guantanamo").
Najimpresivniji dojam na me' je ostavio ipak "In this world". Nakon tog filma mi je nekako čudno sjeo "The Road to Guantanamo" iako je pričom različit mjesto dešavanja je skoro identično i tako sam ovaj još jedan jednako "jak" film ovog ingleza doživio sa malo manje oduševljenja.
Vama ostalima koji ga niste gledali svakako preporučam te vas zagovaram da ne ponovite sličnu grešku jer je riječ o jednom izuzetnom filmskom ostvarenju s jakom socijalnom i nadasve osobnom pričom o nekoliko mladaca koji ni krivi ni dužni prožive horor tog am'ričkog kazamata na Kubi.
Moj "tip" no 1 za širi puk je tako Winterbottom, oduševitit ćete se ... zaista.
Od ostalog dijela programa istaknuo bih odličan Bunker program i Klub 100, to će biti jedno jedinstveno otkriće mnogobrojnoj publici (pored gore spomenutog programa pod nazivom Matineje) koja će slijedeći tjedan hodočastiti ZFF.

Naime već unazad par godina izuzetno me fasciniraju dvije kinematografije Starog kontineta. To su prije svega filmografija R. Češke i Nordijska kinematografija. Naime ne bih izdvajao niti jednu od zemalja sa samog sjevera našeg matičnog kontinenta jer bi to bilo za me' pravo svetogrđe. Po mom sudu one su meni posvema jednake, s malim varijacijama u kvaliteti.

Tako za mene osobno, a vjerujem i za ostatak "res publikuma" u ta dva programa čući jedno ugodno iznenađenje.
Od filmova iz Bunkera (filmovi koji su svojevremeno u svojim zemljama proizvodnje doživjeli mrak podruma i drugih mračnih prostorija umjesto svjetla projektora...) su prije svega: "Sunce u mreži "/ "Slnko v sieti" Štefan Uher, Čehoslovačka, zatim film hrvatskoj publici i osobno poznatog Jiři Menzela "Lastavice na žici" / "Skřivánci na nitích" te "Komesarka" / "The Comissar" film Aleksandr Askoldova, iz tadašnjeg SSSR-a o diskriminaciji židova nakon drugog svjetskog rata u Rusiji.
Prava poslastica!

I iz programa Klub 100 istaknuo bih nekoliko filmova od kojih sam gledao jedan, a to je "Naboer". Neobičan triler vrlo sličan Mementu i još više El Maquinisti. Film je zarobio tjeskobnu atmosferu ovog potonjeg filma i prevrat Mementa. Svakako vrijedi vidjeti ovaj "lud" film.
Ostatak programa Kluba 100 (filmove je u matičnim zemljama proizvodnje vidjelo više od 100000 gledatelja) koji vrijedi preporučiti su: "Slučajevi običnog ludila" / "Príbehy obycejného sílenství" režisera Petr Zelenke iz Češke i komedija o vjeri i borbi između dobra i zla "Adamove jabuke" / "Adams ćbler", Anders Thomasa Jensena iz Danske.
Ostatak programa predstaviti ću u danima koji slijede.wink

Dodao bih netom objavljenu vijest kako su projekcije na filmove iz programa : Bunker, Moj prvi film, Kockice i Posebne projekcije u Vip kinu &TD, te Klub 100 u Europi BESPLATNE no da je potrebno prethodno dignuti ulaznice.
Ulaznice za besplatne projekcije se dijele : u &TD-u sat vremena prije svake projekcije na blagajni Vip kina &TD (broj karata: 130)
,a za projekcije filmova iz Kluba 100, karte se dijele od 19:00 do 21:30 na info pultu u predvorju kina Europa (broj karata: 450).
Posrijedi je jedan lijepi poklon direkcije ZFF-a.

- 23:22 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>