Priča o Tony Campolou

13.12.2014.

Hrvatska Studentska Asocijacija u suradnji s udrugom Fokus kroz svoj projekt „Leadership Academy“ , na trodnevnom seminaru, održanom na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu od 10. do 12. prosinca 2014., pružila je studentima jedinstvenu priliku da budu dio predavanja Davida Ginna.

David Ginn diplomirao je na Wheaton Sveučilištu u Chicagu (SAD). Živi u Europi zadnjih 19 godina od kojih je 11 živio u Rumunjskoj i 8 u Mađarskoj. Počeo je stjecati prva znanja, pa onda i obrazovati se na temu liderstva, modela razvojnog liderstva te emocionalne inteligencije, u kontekstu studentskog života, prije 13 godina. Do sada je održao velik broj predavanja iz navedenih područja na brojnim sveučilištima diljem srednje i istočne Europe. Program i predavanja koji David koristi na svojim seminarima postali su dio „Nacionalnog obrazovnog plana“ u srednjim školama Mađarske.



Interakrtivno, zanimljivo i poučno predavanje na temu vodstva potkrepljeno s brojnim pričama iz prošlosti, ali i svakodnevnog života, oduševilo je sve sudionike konferencije „Ledership Academy“. Jedna od takvih priča, koja mi je posebno privukla pažnju te potaknula na daljnje razmišljanje o utjecajima vođa i društvenoj odgovornosti poduzeća je svakako priča o sociologu Tony Campolou.

Tony Campolo američki je profesor sociologije, pastor, autor, javni govornik i bivši duhovni savjetnik Bill Clintona. Prije više od dva desetljeća, Campolo je svojim studentima na Eastern Sveučilištu u Pennsylvanii, SAD, objašnjavao veliku nepravdu s kojom je narod Dominikanske Republike bio suočen. Naime, tvrtka Gulf & Western Industries posjedovala je većinski dio zemlje na kojem je uzgajala šećernu trsku te zapošljavala veliki dio stanovništa Dominikanske Republike kao svoju radnu snagu u proizvodnji šećera. U to vrijeme država je bila suočena s velikim siromaštvom zbog nedostatka vlastite zemlje i nemogućnosti proizvodnje vlastitih sirovina te vrlo niskih plaća radnika Gulf & Westerna od svega 60 centa na dan. Campolo je zatim svojim studentima postavio diskusijsko pitanje; „ Kako mala grupa studenata, kao što ste vi, može utjecati na socijalne promjene društva Dominikanske Republike?“ Tim pitanjem započeto je kreiranje projekta o donošenju pravde malom siromašnom narodu.


Tijekom semestra grupa studenata zajedno s profesorom osmislila je plan kako to i provesti u djelo; Prvi korak je bio kupiti dionicu Gulf & Westerna, korporacije koja je dominirala ekonomijom Dominikanske Republike. Campolo i svaki student kupili su po jednu dionici tvrtke koja im je dozvoljavala da prisustvuju godišnjem sastanku dioničara Gulf & Westrena. Za vrijeme sastanka studenti su se izmjenjivali prozivajući tvrtku za nepravdu koju čini te njezinom socijalnom i ekonomskom učinku za koje je odgovorna. Tražili su odgovore o razlozima niskih plaća radnika, žalili su se na nedostatke tvrtke u pružanju zdravstvenih i obrazovnih usluga stanovnicima regije u kojoj dominira te isticali činjenicu da je kompanija dovela do situacije u kojoj država sve više i više ovisi o uzgoju jednog jedinog usjeva. Unatoč tome što su Campolo i studenti očekivali ismijavanje, izvršni direktori Gulf & Westerna bili su spremni slušati te ih pozvali na privatan sastanak kako bi raspravili o problemskim pitanjima. Poslije 18 mjeseci Gulf & Western je objavio plan društveno odgovornog načina djelovanja u Dominikanskoj Republici. Tvrtka je otvorila zdravstvene centre za pružanje medicinskih usluga stanovnicima regije, izdvojila značajne količine zemlje za proizvodnju hrane, pokrenula obrazovne programe za razvoj sveučilišta te povisila plaće radnicima. Tijekom sljedećih pet godina, Gulf & Western uložio je pola milijarde dolara na razvoj Dominikanske Republike, a životi tisuća drastično su poboljšani.


Iako poduzeća nisu svjesna ili ne žele biti svjesna svoje moći i odgovornosti koja dolazi s njom, mi kao pojedinci dovoljno smo snažni da ponekad napravimo promjene, ukažemo na nepravdu i pogreške te budemo odgovorni svojim postupcima koji bi mogli nekome promijeniti život ili bar učiniti ga nešto sretnijim.

Izvor: Reported in Tony Campolo You Can Make a Difference and Let Me Tell You a Story

Oznake: studenti, konferencija, predavanje

Karlovačka pivovara

08.12.2014.

Često postajemo svjedocima sukoba ekonomskih i ekoloških interesa. Ti se sukobi odnose na poduzeća koja zastupaju isključivo ekonomske interese, pritom zanemarujući one ekološke. Na taj način utječu na opstanak prirode i zdravlje ljudi.


Primjer je takvog ponašanja Karlovačka pivovara pod upravom nizozemskog Heinekena. Uzrokovala je smrt čovjeka ispuštanjem ugljičnog dioksida u kanalizaciju, a odatle u potok. To je zagađenje posljedica nepoštivanja zakona i pokušaja uštede na potrebnoj tehnologiji, koja bi takvo zagađenje sprječila.

Najveći apsurd u cijeloj priči jest što su Hrvatske vode, tijelo koje je zaduženo za kvalitetu vode i javno zdravlje, izdale potvrdu Pivovari, kojom se dopušta ispuštanje voda s mnogo većom kemijskom i biološkom potrošnjom kisika od dopuštene.


Ironično, nizozemska multinacionalna kompanija ponosi se svojom društvenom odgovornošću, dok su istovremeno postupci iste doveli do stradavanja nevinog prolaznika i njegova psa. Izgleda da se društveno odgovorni projekti primjenjuju samo u razvijenim zemljama, a za tranzicijske zemlje vrijede druga pravila.


U Nizozemskoj se nešto slično sigurno ne bi desilo zbog veće odgovornosti Nizozemaca prema vlastitom okolišu i ljudima, pravne i civilizacijske tradicije, te straha od pravnih sankcija i javne osude. Ta je ista korporacija u Hrvatskoj odlučila zanemariti sve navedeno.

Zbog prijetnji i ucjene o otpuštanju 400 radnika, hrvatska je javnost zanemarila smrt jednog čovjeka.

Očito je da, kada se politika i kapital udruže, zakon predstavlja samo ukrasni papir u koji se pakira i javnosti prezentira ne tako atraktivna stvarnost.

Jedna od rijetkih državnih institucija koja je reagirala u ovom slučaju Županijsko je državno odvjetništvo. Karlovačka je pivovara dobila tri milijuna kuna kazne, a direktori ukupno 14,5 godina zatvora. Međutim, za korporaciju koja godišnje okreće milijarde, tri je milijuna sitniš i neadekvatna kazna. Također, prvobitna je kazna zatvora svim čelnim ljudima smanjena.

Ovo je klasičan primjer sukoba ekonomskih i ekoloških interesa. Na više je razina vidljiv sukob jer su uz interese kapitala upletene i državne institucije, koje bi trebale štititi građane.


Henkel Innovation Challange

01.12.2014.

Henkel posluje širom svijeta sa vodećim brendovima i tehnologijama u tri poslovna sektora:

1. Laundry & Home Care (Proizvodi za pranje rublja i kućanstvo),
2. Beauty Care te
3. Adhesives Technologies (Ljepila i tehnologije).

Henkel je osnovan 1876. i zauzima vodeće svjetske pozicije kod potrošača kao i industrijskih poduzeća s dobro poznatim robnim markama kao što su Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel, čije je sjedište u Düsseldorfu u Njemačkoj, ima više od 47.000 zaposlenika širom svijeta i jedna je od najusklađenijih međunarodnih kompanija sa sjedištem u Njemačkoj na svjetskom tržištu.

Henkel djeluje na tri strateška poslovna područja:

1. Laundry & Home Care (Proizvodi za pranje rublja i kućanstvo)
2. Beauty Care (Ljepota)
3. Adhesive Technologies (Ljepila Tehnologije)



Henkel Inovattion Challenge je natjecanje u timu od dvoje studenata koji imaju zadatak stvoriti inovativan koncept, uz pomoć Henkel mentora, gdje se natječu sa studentima iz čitavog svijeta. Registrirajte se online kao tim od 2 studenata i priložite ideju za inovativan proizvod ili tehnologije za Henkel brand 2015. Nakon registracije dobivate pristup e-learning platformi s korisnim materijalima i savjetima.

Neke od beneficija sudjelovanaj u navedonom natjecanju su:

1. Pravo poslovno iskustvo
2. Mentorstvo
3. Sudjelovanje na međunarodnom natjecanju
4. Zabava

Pobjednički tim koji dođe do polufinala nagrađen je sa 2 iPad-a, 3 pobjedničke ekipe na međunarodnom finalu pozvani su u Henkel sjedšte u Dusesldorf, u susret za CEO Kasper Rorstedom. To je jedinstvena prilika za razgovor za CEO-m uspješne globalne tvrtke koji će savjetovati o startu u karijeri i dati mudre savjete za budućnost. Pobjednički tim dobiva nagradu za Put oko svijeta u vrijednosti od 10.000 eura.

U prilogu se nalazi kratki video o natjecanju koji možete pogledati sretanwave
https://www.youtube.com/watch?v=YqV0-PDMc8c

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.