subota, 22.10.2011.

...Gabrijel ...

...jutros je bila jedna emisija o djeci s autizmom i kako su prekršena njihova ljudska prava... čitali su dopis iz 2004 godine koji je dao način rješenja problema po Zakonu iz 1994. (možda je godina pogrešna...al je raspon godina u kojem se rješavaju problemi točan)... radi se o tome da se problem treba rješavati unutar 2 Ministarstva ...a to onda ide teško i nikako.... zbog toga u emisiji nije gostovao nitko iz nadležnih Ministarstava...već samo roditelji..

Malo znamo o tom problemu...kažu da je duplo više djece autistično od onog što je prikazano u statistikama...a sve zbog dugotrajne i mukotrpne dijagnostike ...a i zbog statusa koje dijete s takvom dijagnozom dobiva....

...ipak... ono što sam razumjela je da su se roditelji udružili....da su osnovani centri za tu djecu u nekoliko gradova....da stručnim djelatnicima tih centara nije lako, jer je ukinito financiranje iz resora zdravstva, a ostali su samo na onom iz resora obrazovanja... da djeca ostvaruju socijalna prava al po drugoj dijagnozi (retardacija) ...da nema nikakve strategije ni za pomoć, ni za liječenje, a na kraju ni za socijalizaciju osoba s autizmom nakon 21 godine.... i da je konačno u srpnju ove godine, o ovom problemu raspravljao Saborski odbor za ljudska prava ....

...a njima treba tako malo...to su mali gnijalci kojima nije normalan svijet u kojem živimo... koji na svijet gledaju na svoj način...i jednostavno nisu prilagođeni našim pravilima ponašanja ... njima samo treba PUNO bezuvjetne ljubavi još više razumijevanja ....jer oni ne razumiju uvijek ono što mi govorimo, pa mi mislimo da su zloćesti...a oni bjesne jer nas ne shvaćaju....

...Zašto ovo pišem?

Kad je krenio ovaj moj blog....rodilo se i jedno dijete... često smo ga zvali Plavooki Anđeo!.... skoro 2 godine on je živio s nama ...ostavljali smo mu ovdje poljupce i pjesme ...i svi smo ga zvali... mali plavooki!.... prekrasno dijete ....s ogromim plavim okicama... kad me vidio drugi put u životu... samo mi je dao ruku...i prošetao me okolo (a i sam je jedva hodao)... bez teksta....ruka u ruci..... i odveo me na sva mjesta koja mi je htio pokazat!

...dakle i on je dio nas.... i on je dio blogerske zajednice.... i o njemu mi trebamo govorit i dignit svoj glas sada....a ne da čekamo njegovu punoljetnost kako bi mu pomogli ....



....Gabrijel... najdraži naš Plavooki... tu smo za tebe...i za sve tvoje prijatelje!


iz zaključaka Odbora za ljudska prava "autizam kompleksan razvojni poremećaj i potrebe su osoba s autizmom složene kao i samo oštećenje. One nisu samo obrazovne već u velikoj mjeri i zdravstvene i socijalne. O broju osoba s autizmom u Hrvatskoj nema pouzdanih statističkih podataka zbog teškoća u dijagnosticiranju i izostanku pravovremenog tretmana što je poseban problem. Procjenjuje se da je u Hrvatskoj oko 8 tisuća osoba s nekim oblikom autizma, odnosno poremećaja iz autističnog spektra koji variraju po svojoj težini. " http://www.sabor.hr/Default.aspx?art=40556

Pomognimo im tako ....da svi Zakoni, odluke i zaključci ne ostanu mrtvo slovo na papiru i da njihov problem ne padne u "zaborav"....


- 22:56 - Gukni ako si faca (7) - #

<< Arhiva >>