POCEPANI DZEP

20.12.2006., srijeda

Dva lica Srbije

Danas, tj. već juče (19.12.2006) u Srbiji se slavi Sveti Nikola, zaštitnik moreplovaca, putnika, i između ostalog, lopova. Bez obzira što Srbija nema more, gotovo većina Srba slavi svetoga Nikolu. Tako sam se ja danas dao na put - pravac Kragujevac, slavi moj drug Aljoša, a i moja rođena tetka...

Pada sneg, prvi ove godine, napadalo u pičku materinu snega, ima da za sve dane ove godine, plus je juče bio dan kada je najkraći dan u godini, a najduža noć, a mi krenuli na put. Srvena "Dacia" gazi autoputem do Kragujevca... u autu super stara narodna zika gruva, zagrevanje za slavu. Kažem ja ortacima - pazite, tamo će da bude fensi slava, ipak su njegovi stari buržuji... Kad mi tamo, a ono ja u pravu - znate onaj fazon, dva tanjira, jedan za čorbicu, jedan za predjelo, pa posle jedan za glavno jelo... a na meniju riba na 1001 način, pa neke pečurke, pa sarmice punjene dimljenim šaranom... headbangheadbangheadbangsmokinsmokinsmokin... Ufff... najeli smo se kao prasići... a i zalili smo, Pelinkovac, pa crno vino, i tako to... Mislio sam da ne može bolje

Tek, u neko vreme ja sam shvatio da moram ići kod tetke... idemo opet iz početka. Da se razuemo, u Srbiji još deklarativno vlada patrijarhalni sistem, tako da žena koja dođe u kuću, tj. uda se, biva prisiljena da za svoju slavu uzme muževljevu slavu, a to je u ovom slučaju sv. Nikola. Taksi me dotera do tamo, uzme mi 250 dinaramad, i dođem tamo i srce mi se ozari... Prava srpska slava, dosta moje obitelji (što bi vi rekli) tu na okupu, pije se, peva... nema fensi tanjira za svako jelo i slično... Tu sam popio mnogo rakije i dosta Pelina, a i malo vina... Sjajno se zabavio!

U povratku sam razmišljao - kakve su to dve suprotnosti? Gde mi je bilo bolje? Nedvosmislen zaključak - ja sam ipak seljak čovek, naučen na prostodušno narodno veselje i gostoprimstvo, na pesmu i radost. Džaba meni hiljadu različitih jela, ja ne mogu biti pokondirena tikva i praviti se da mi je nešto na višem nivou i bolje. Ja sam prvi koji kaže da je srpski narod neobrazovan i prilično tup (ne glup, nikako glup!), ali nikada ne bih menjao tu prostodušnost naroda ni za kakvog pijanog šarana na svetu.

Jebi ga, tako je. Tako sam vaspitan. Ja tu ne mogu ništa.

P.S. Šta ti je dobro tuširanje! Pre sat vremena nisam mogao da povežem smislenu prostoproširenu rečenicu, a sad kucam tekst za blog! Živela tuš kabina, živela hladna voda!bang

- 01:05 - Komentari (12) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< prosinac, 2006 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi

Ko je Dzep?

Džep obično kaže...