DUH JEDINSTVA

07.10.2011., petak

SAŽETAK EVANĐELJA O BUDDHI I. II. i III.

Image and video hosting by TinyPic

Za one koji nisu upoznati s pojmovima, srdačno Vas molim da si uzmete vremena za dvije velike Svete Knjige: Bardo Thodal i Lotus Sutra.

Buda-obitelji odnose se na čimbenike Buda-prirode. Drugim riječima, oni su "osobine" Buda-obitelji. Oni su urođeni faktori svačijeg mentalnog kontinuuma koji omogućuje svakom od nas da postane Buddha.

Na temeljnoj (nižoj) razini, oni su neproćiščeni, što znači da je njihov kontinuitet pomiješan (s neznanjem) i uznemirujućim emocijama i stavovima, i točnije, da su pomiješani s emocionalnim i kognitivnim obskuracijama.
Na (staza) razini, djelomično su očišćeni i djelomično nečisti. To se odnosi na Arya razini, kada su neke od obskurnosti uklonjene zauvijek.

Na krajnjoj razini, u potpunosti pročišćeni, tako da funkcioniraju tako da bi rasvijetlili aspekte Buda. Svih 5 putova dhijana buda kao i oni sami prestavljaju
različite mudristi za različite osobe, ali su tek ralzičite emanacije jednog te istog (jedne te iste buda prirode koju svaki čovjek ima, ma koliko duboko to bilo u njemu/njoj, odnosno u sebi latentno).

Ali se pojavljuju 5 emanacija različitih osobina, tako da svak za sebe, po takoreć duhovnom ukusu, moze birati zaštitnika svog Yidama (".=vlastito božanstvo")

Kriya i charya, prva dva razreda tantre, imaju tri Buddha-obiteljske osobine:

I. Tathagata Buda ili obitelji, s glavnom Buddha figurom (yi-brana, božanstva) Shakyamuni i Manjushri.
II. Lotos (skt. Padma) obitelj, s glavnom Buddha figurom Amitabha, Avalokiteshvara, i Tara.
III. Vajra obitelji, s glavnom Buddha, figurom Akshobhya i Vajrapani.

Na najširem nivou:

Manjushri predstavlja tijelo.
Amitabha i Avalokiteshvara predstavljaju govor.
Vajrapani predstavlja um.

U odnosu na um:

Manjushri predstavlja razumijevanje (mudrost).
Amitabha i Avalokiteshvara predstavljaju suosjećanje.
Vajrapani predstavlja snažne sposobnosti.

Joga Tantra

Treći razred tantri, yogi tantri, ima četiri Buddha-obiteljske osobine, po jedna za svaku od četiri teme (staze mudrossti), a o tome se rasspravljalo u tekstovima ove klasse:

Tathagata obitelj, na čelu s Vairochana, za tijelo.
Vajra obitelj, na čelu s Akshobhya, za um.
Lotoss obitelj, na čelu ss Amitabha, za govor.
Dragulj (skt. Ratna) obitelji, na čelu s Ratnasambhava, za djela.

Peti dio Buddha-obitelji, karma (djelovanje) obitelji, na čelu s Amoghasiddhi predvodi dragulj Obitelj.

Anuttarayoga tantra

Anuttarayoga, iz četvrtog razreda tantre, ima pet osobina Buddha-obitelji:

Tathagata obitelji (koju zastupa kotač), sa glavnim Buda-lik Vairochana.
Dragulj obitelji, s glavnim Buda-lik Ratnasambhava.
Lotos obitelji, s glavnim Buddha figure Amitabha i Avalokiteshvara.
Karma obitelji (koju zastupa mač), s glavnim Buddha figure Amoghasiddhi i Tara.
Vajra obitelji, s glavnim Buda-likom Akshobhya.

Na najširem nivou:

Vairochana predstavlja tijelo.
Ratnasambhava predstavlja dobre osobine.
Amitabha predstavlja govor.
Amoghasiddhi predstavlja akcije.
Akshobhya predstavlja um.

U odnosu na pet agregata faktora našeg iskustva (pet agregata), kao što je u skladu sa Guhyasamaja Tantre, i bojama i smjerovima u Guhyasamaja mandalu dodijeljeni (pet agregata) u skladu s:

Vairochana (bijeli, istok) predstavlja mudrost fizičkog oblika.
Ratnasambhava (žuta, jug) predstavlja mudrost, zbroj osjećaja i razine sreće.
Amitabha ima mudrost govora, uma te (crvena, zapadno) predstavlja zbroj razlikovanja (priznavanje).
Amoghasiddhi (zelena, sjever) predstavlja "ogledalu jednaku mudrost" drugih utjecaja varijabli (karmičke formacija, opiranja..).
Akshobhya (plavi, u sredini) predstavlja musrost tipova svijesti.

U odnosu na agregat oblika fizičkih pojava (tijelo), pet Buddha-obitelji su povezane s pet elemenata. Posvećuje im se svakome po jedan element:


Vairochana obitelji predstavlja zemlju.
Ratnasambhava obitelji predstavlja voda.
Amitabha obitelji predstavlja vatru.
Amoghasiddhi obitelji predstavlja vjetar.
Akshobhya obitelji predstavlja prostor.

U odnosu na agregat vrsta svijesti (uma):

Vairochana obitelji predstavlja oko svijesti.
Ratnasambhava obitelji predstavlja uho svijesti.
Amitabha obitelji predstavlja nos svijesti.
Amoghasiddhi obitelji predstavlja jezik svijesti.
Akshobhya obitelji predstavlja svijest o tijelu.

Svojstva Pet Buda Obitelji u Odnosu na Pet vrsta Dubokih svijesti

U uvjetima dobre kvalitete koje su još jedan aspekt ukupne svijesti (prema Gelug, zbroj ostalih varijabli koje utječu) - se odnosi na pet vrsta duboke svijesti (Ye-shes, pet Buddha-mudrosti):

Vairochana predstavlja duboku svijest o sferama stvarnosti (skt. dharmadhatu) (prema Gelug, ogledalo-poput duboke svijesti).
Ratnasambhava predstavlja duboku svijest o jednakosti.
Amitabha predstavlja duboku svijest o individualnosti.
Amoghasiddhi predstavlja ostvarenje duboke svijesti.
" Akshobhya predstavlja ogledalu sličnu mudrost" (prema Gelug, duboke svijesti o sferi stvarnosti, stoga ogledalu slična mudrost tj. mudrost spoznavanja Buda prirode u sebi, ali i svoga ßja).

Devetnaest praksa zakona obveznica (brana-tshig, Skt Samaya.) S pet osobina Buda-obitelji i, posebno, s pet vrsta duboke svijesti:

U Sigurnom smjeru (utočištu) u Tri dragulja su: Buddha, Dharma i Sangha Arya. ((Nyingma je zamjena razvoju želja i angažirana razina bodhichitte (razvijenosti uma)).

Tri vrste etičkih samo-disciplinskih disciplina: suzdržavanje od destruktivnog ponašanja, upuštanje se u konstruktivne radnje kao što su meditacija, i pomaganje živim bićima.

Četiri puta usko surađuju sa spolovima svijesti (Ratnasambhava):

Četiri vrste velikodušnosti se iskazuju: dajući unutarnje materijale, objekte kao što su naša tijela u svrsi pomaganja, dajući vanjske materijalne objekte, dajući Dharme, dajući slobodu od straha svim živim bićima. (Gelug kombinira prva dva u jedan i dodaje davanje ljubavi željom da svatko nađe razloge za sreću i razloga za sreću i ako ima rješenje za tu ossobu, a ne šteti nikome pri pomaganju, bilo bi povoljno pružžitti ruku).

Tri zakona usko s individualne svijesti (Amitabha):

Podupiranje učenja sutre vozila (shravaka, pratyekabuddha, a Bodisatva), vanjskog razreda tantre (kriye i charya) : Lotus Sutra, Sutra srca itd., i povjerljivi (tajna) klasssama tantre (yoga i anuttarayoga) (u Nyingma, joga, mahayoga , anuyoga i atiyoga ili Dzogchen).

Dva zakona usko surađuju s ostvarivanjem svijessti (Amoghassiddhi):

Izrada ponude (Nyingma dijeli to u 2 usko povezivane prakse: odluka ponuda u cjelini i izradu ponuda tormas).
Čuvanje naših zavjeta (Nyingma zamjene uključenje u aktivnosti kao što su pacificiranja patnji i poticanja drugih dobrih kvaliteta).

Četiri obveznice, blisko s ogledalom poput svijesti, (Akshobhya) (Gelug, stvarnost svijesti):

Imajući Vajru i biti je svjestan čini da se jasnoća pojavljuje u čistom obliku i blaženoj svijesti govori o tome da je ona predstavljena, kao metoda.
Imajući zvono, i svijest o ništavosti ona predstavlja, kao što je mudrost.
Održavanje mudra (pečat) od sebe vizualizira kako Buddha-lik je s Vama u zajednici i predstavlja neodvojivi dio jedne zajednice nedvojne metode i mudrosti. I Dobru, MiroljubiVu alternatiVu Ljudima, koji očajnički žele naći Smisao dok im Životi Juree, za izvršenje pravila zdravih odnosa s našom Buda-prirodom tantričkog majstora.

Kada su pet vrsta dubokih svijesti nećista (pomiješana s neznanjem):

Dojam svijesti (Vairochana) (Gelug, ogledalo-poput svijesti) postaje naivnost. Jednakost svijesti (Ratnasambhava) postaje oholost i škrtost (i ponos); zbog posjedovanja umišljenih superiornih duhovnih sposobnosti ili znanja.
Pojedinačna svijest (Amitabha) postaje čežnja želja i vezanosti kojoj je protuotrov SAMILOST.
Postizanje svijesti (Amoghasiddhi) izaziva ljubomoru kod bića na nižim razinama svijesti.
Ogledalo poput svijesti (Akshobhya) (Gelug, stvarnost svijesti) postaje bijes jer ta MUDROST je poput one kada sami postanemo svjesni kakvi smo, stoga Ogledalu Jednaka Mudrost.

Amitabha

Za rad s bilo kojom Buddha-obitelji, kao što je to Amitabha, moramo staviti zajedno, na smislen način, sve različite aspekte koji su povezani s Buda-prirodom, aspekte koji su obiteljske-osobine. Razmotrimo primjer Amitabha/e. Povezani čimbenici su:

Duboka svijest o individualnosti,
Sposobnost razlikovanja tj. sve-razliukujuća mudrost, Govor,
Nos svijesti (poput životinja bitak je u mogućnosti to razlikovati fino pomoću pojedinih mirisa),

Čežnja, želja i vezanosti (s kojima ćemo se usredotočiti na neprestana dobra i loša svojstva koja razlikuju pojedinca),
Simbol lotosa (rođen iz mutnih voda, ali ne i obojen blatom),
Suosjećanje,
Podržavanje različite klase sutra i tantri tj. vjera.

Kada smo...

...opustili naša razlikovanja ljudi i stvari u fiksne kategorije riječi i pojmova, kao što implicira i govor specifičnim mirisima,
i kad smo se opustili: čežnja, želja i vezanost, koje smo iskustvom prema tim ljudima i stvarima osjećali, koje nastaju kada se poćinje preuveličavati, njihove individualizacije, dobre osobine, koje ih razlikuju na ovaj, onaj način, kao da ih čini posebnim (tada je razina svijesti i/ili samosvijesti jako niska)..,
onda ćemo, naravno, prodrijeti u temelje Buda-prirode kvalitete duboke svijesti o individualnosti, koji, kao plamen svjetiljke, samo osvjetljava predmete što nam omogućuju kako ih odrediti. Po prirodi, ta duboka svijest je neobojena čežnjom i željom, kao u prilogu primjera lotosa.
Svijest o individualnosti onda nam omogućava da komuniciramo i suosjećajno za svakog pojedinca.
Da bi nam pomogli doseći ovu razinu, možemo održavati sve klase sutre i tantre, razlikujući njihove pojedinačne osobine, bez predrasuda o privrženosti jednim kao posebnijih od ostalih.

I Ja, Braćo, Dragi Prijatelji, pripadam Lotus Buddha Prirodi i Moj Yidam Amithaba!!!

Golden Amitabha Buddha [Desktop 1024 x 768]

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.