DUH JEDINSTVA

18.05.2011., srijeda

Ovo je način kako mi volimo, Buda-style:
nepristran na sve, bez pretjerane privrženosti ili lažne nade i očekivanja;
prihvaćanja, tolerantan, i prašta.
Budistički ne-vezanje, samozadovoljstvo ili ravnodušnost; ili ne da nije počinio odnose ili se strastveno bavi s društvom, ili ima veze s našim naporima da izazovemo promjene i opiremo se činjenicama netrajnosti i naše smrtnosti. Time držeći se za ono što u svakom slučaju zauvijek klizi kroz prste, samo smo dobili konop izgorjeli.
Lama Surya Das, "Budistički sveti Valentin, ako se to tako može reći...
Tu je i poznati citat iz vremena Buddhe kada je saznao za smrt dvojice od njegovih najvećih učenika". To je kao da su Sunce i Mjesec napustili nebo" iz tog citata ja bih valjda da, dok Buda voli sva bića svugdje, bez isključenja. Lama Surya Das je pak imao odnose koji su posebno za njega, i on je osjećao njihov gubitak. Uviđamo u njemu duh bodisatve tj. iskonskog plamena Avalokitešvare (Suosjećajnog). Stoga i taj put nije nužno krivi.

Ne daj načine da se nemar
ili intimnosti
za senzualnim užitcima
za obazrive osobe absorbira u dhijanu tako se
postiže obilje lakoćom.

Buda, Dhammapada:

Nedostatke cikličnog postojanja: Rodbina kod kuće, neprijatelji, prijatelji i posjedi u svijetu su uzroci brige za tijelo i um. Samo čestite akcije mogu imati koristi drugima. Stoga, neću ići u loše veze i ja ću ih odbaciti kako bih i zmiju u mom krilu.
Četiri Misli da Uključite u um dharme: Ngondro praksa tekst pod uvjetom da studenti Karma Kagyu tibetanskog budizma.
Ako netko ostane predugo s prijateljima
Oni će uskoro se umoriti od njega;
Živjeti u takvoj bliskosti dovodi do ne voljeti i mrziti.
To je ljudski, ali da očekuju i zahtijevaju previše je istina Kada netko živi predugo u društvu.
"Pjesma Snijeg Rasponi", Milarepa
Tu je zadovoljstvo kada je ogorčenje izgrebeno.
No, da se ostane bez rane je više ugodno uvijek.
Samo tako, postoje užitci u svjetovnim željama,
Ali bez želje je više ugodno uvijek.

Image and video hosting by TinyPic

Bodisatva Avalokitešvara (Suosjećajni) se zavjetovao u prijelazu u Nirvanu da neće u nju stupiti dok sva živa bića ne dospiju u nju prije. Za Budu Amitabu je Avalokitešvara kao i Isus Krist za Boga u kršćanstvu. On, kako je simbolično prikazan sa tisuću ruku, u svakoj ruci po jedno oko, što predstavlja sveprisutnost, kao slamka spasa, dočekuje i hvata bića koja su spremna izbjeći konstantni lanac rađanja i smrti, i dovodi ih u Nirvanu, Raj, Sambogakaju, Darma Datu, islamski dženet...

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.