Dubai2

nedjelja, 10.06.2007.

Tauranga


Prica o Taurangi pocinje prije nekoliko tisuca godina, kada se na prekrasnim plazama sjevernog Novog Zelanda odlucio naseliti vulkan Maunganui. Izdignuvsi se na predivnim plazama vulkan je potopio obalni dio, pa je iza njega nastao estuarij nekolicine rjecica koje su dolazile iz obliznjih planina.

Image Hosted by ImageShack.us

Estuarij je uzivao svoj mir do 1838. godine, kada je velecasni A.N. Brown kupio zemljiste na vrhu poluotoka i tamo izgradio krscansku misiju koja slovi za jednu od najstarijih zgrada na otoku. U to vrijeme potraznja za zemljistem je bila takva da je citav posjed kostao oko 30 dolara.

Image Hosted by ImageShack.us

Malo po malo misija je rasla i dobila najprije prekrasni park sa rijetkim biljem...

Image Hosted by ImageShack.us

...a potom i jos nekoliko objekata koji danas svjedoce o pocecima grada...

Image Hosted by ImageShack.us

Kad su se smirili sukobi europskih doseljenika sa Maorima grad se polako prosirio po omanjem poluotoku uz njegove strme obale...

Image Hosted by ImageShack.us

...a do danas se protegnuo oko zaljeva i postao dom za preko 100 tisuca ljudi. No ipak, grad je sacuvao izvornu arhitekturu iz vremena kad je bio ribarsko i drvopreradjivacko srediste sjevera, tako da njegova glavna ulica jos uvijek izgleda kao ulica u bilo kojem mediteranskom ljetovalistu...

Image Hosted by ImageShack.us

...a i gradjani su puno gostoljubljiviji, ugodniji i slobodniji nego u obliznjoj i razvikanoj Rotorui..

Image Hosted by ImageShack.us

Srediste gradica je The Strand, nesto sto bi u nasim krajevima bila riva i pocinje na ovom malom trgu koji sluzi kao otvoreni shopping mall.

Image Hosted by ImageShack.us

Iako je Strand izgradjen 1902. godine kao setnica i pristaniste za ribarske brodove, luka danas ima samo povijesno-turisticki karakter, jer je promet izmjesten na drugu stranu zaljeva, u Mount Maunagui, najvecu novozelandsku luku kad je rijec o utovarem i istovarenim balvanima.

Image Hosted by ImageShack.us

No, Strand je sacuvao svoj izvorni izgled i jos uvijek mami svojim restoranima i kavanama, viktorijanskim hotelima, parkovima i vrtovima...

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Ipak, ubrzani razvoj grada i nedostatak vizije razvoja donio je Taurangi jedno nesvakidasnje infrastrukturno rjesenje. Kad se 1924. godine gradila tzv. "Istocna obalna zeljeznica" grad se vec rasirio po poluotoku i zatvorio sve pristupe luci. Kako su gradski oci tada polagali vise paznje industriji nego turizmu, zeljeznica je dovedena do luckih gatova ni manje ni vise nego preko Stranda...

Image Hosted by ImageShack.us

...a onda kad obala postaje strmija pruga se odvaja preko mosta Matapihi na drugu stranu zaljeva...

Image Hosted by ImageShack.us

Zbilja nesvakidasnje rjesenje, kao da netko prokopa zeljeznicu preko splitske rive ili Straduna. Kao rezultat, dok uzivate u kavi na Strandu satove mozete namjestiti po poslovicno tocnim vlakovima novozelandske zeljeznice...

Image Hosted by ImageShack.us

No, zeljeznica nije imala samo negativan utjecaj. Cetiri godine kasnije pruga je produzena do Waihija, dokle je vec dolazila zapadna pruga iz Aucklanda. Grad je postao povezan sa metropolom i gospodarstvo je procvjetalo. Grad koji je 1885. godine imao tek nesto vise od tisucu ljudi kad je dobio status "borougha" se poceo siriti, da bi nakon Drugog svjetskog rata preuzimanjem uloze glavne luke za izvoz drva i poljoprivrednih proizvoda probio granicu od 20 tisuca i postao city.

Nastavak slijedi...

- 19:31 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< lipanj, 2007 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opet Dubai?

  • Image Hosted by ImageShack.us ENGLISH

    Nastavak price o velicanstvenoj multinacionalnoj metropoli koja je zapocela prosle jeseni, ali je naprasno prekinuta kada je autor bloga dubai.blog.hr odlucio napustiti ovaj nadasve zanimljivi grad. Posto smo mi ostali, nastojat cemo ovu svakako zanimljivu destinaciju pribliziti jos vise hrvatskim pratiteljima blogova....
    Ukoliko imate potrebu pitati nesto sto nije za javnost, posaljite mail na: blogdubai2@gmail.com

Linkovi

Sto je zapravo Dubai?

  • Pogledate li enciklopedije Hrvatskog leksikografskog zavoda, vjerojatno cete steci potpuno krivu sliku: Cak niti karte lokalnih izdavaca ne mogu pratiti neshavtljivo brzi razvoj grada. Po neboder dnevno, tako da rekordi koje smo do sada pripisivali hrvatskim graditeljima auto cesta padaju u vodu.
    Dubai udvostrucije broj stambenih jedinica u 5 godina, a 2010. godine 10 od 20 najvecih zgrada na svijetu ce biti u samo jednoj ulici u Dubaiju.

    Dakle, Dubai mali gradic koji svoj nastanak moze zahvaliti dugackom zaljevu kojeg zbog fizionomije zovu Khor (Creek ili potok), koji se proteze 15-ak kilometara u pustinju (nekad pustinju, danas je sve u Creek naseljeno). Vlasnik ovog dijela pustinje, sheik iz obitelji Maktoum koja vuce porjeklo iz mjesta Bani Yas kod Abu Dhabija, izgradio je kucu na ulasku u zaljev, kako bi naplacivao brodarinu. Ubrzo se razvila i trgovina, a pronalazak nafte, koja u dubajskom proracunu sudjeluje sa tek 8% samo je ubrzao ideju sheikovog nasljedika, Rashida Maktouma, o pretvaranju grada u regionalni centar. 6 od 10 nezavisnih sheikata (emirata) se ujedinulo 1972. godine u Ujedinjene Arapske Emirate, kasnije se pridruzio i sedmi, dok su Bahrein, Qatar i Oman postali nezavisne drzave. Cak 7/8 teritorija UAE pripada emiratu Abu Dhabi, gdje je ujedno i srediste federacije. (Pitanje za kviz: Kakvo je drzavno uredjenje UAE? UAE su federacija na celu koje je predjednik, dakle nisu monarhija. Medjutim, clanice federacije su neovisne monarhije, zajednicka je obrana, vanjski poslovi i monetarna politika, sve drugo o odvojeno). Posto je Abu Dhabi daleko najveci, a tamo je i gotovo sva nafta, predsjednik federacije je bio sheik Zayed, iznimno plemenit i dobrocudan vizionar, koji je 1940-ih od predaka u nasljedstvo dobio malu oazu Al Ain, sa svega nekoliko beduina i kamila. Al Ain danas ima 200000 stanovnika. Potpredsjednik UAE i predsjednik Vlade je postao sheik Rashid Maktoum, a ostali sheici su raspodjelili ministarske funkcije. Ideal koji je vodio emire je bio ostvarenje prava na dostojan zivot, zastitu, skolovanje i cjelokupan prosperitet nacije. Danas to ostvaruju njihovi nasljednici, od kojih se najvise istice treci sin sheika Rashida Maktouma koji pretvara Dubai u grad buducnosti. Osim prvog hotela sa 7 zvjezdica, Burj-al-Araba, Dubai uz ubrzani "konvencionalni razvoj" gradi nekoliko objekata koji se mogu mjeriti sa najvecim svjetskim cudima. Kilometarski otoci u obliku palme, arhipelag otoka u obliku svjetske mape, podvodni hoteli, novi Disneyland, stambeni kompleksi buducnosti sa najvecim zgradama na svijetu cine Dubai jednom od najinteresantinih svjetskih destinacija.
    Iako se posjetitelju ne cini tako u prvi mah. Jer Dubai je grad tek nesto veci od Zagreba, rasprostranjen duz obale Zaljeva (izbjegnimo mu ime, bar za sada), sa jednakim prometnim problemima kao i Zagreb, u kojem nisu svi aspekti pratili brzi razvoj grada. U Dubaiju zivi oko 1.3 milijuna ljudi, od cega su tek 17% njih "lokalci". Ostalo je doseljena radna snaga, najcesce iz Indije i Pakistana i to predstavlja ogromnu zapreku u pruzanju normalih zivotnih usluga. A o detaljima cete citati sa vremenom u blogu...
    Medjutim, Dubai krase i neke druge osobine. On je jedan od najsigurnijih gradova na svijetu. Zbog spleta okolnosti, apsolutno je izvan interesa strana sukobljenih u konfliktu islamskih fundamentalista i nekih zapadnih drzava. Stopa kriminala je iznimno niska, jer u grad mogu doci samo turisti ili oni koji imaju osiguran posao i o svima se vodi opsezna dokumentacija.
    Dubai je porezna meka. U Dubaiju nema poreza.
    Dubai je shopping centar i to sa vise aspekata: i za lokalce i za bogate zapadnjake (u to ubrojite i nevjerojatno bogate Ruse.)
    Dubai je u pustinji, ali ima tisuce kvadratnih metara pod travom, koja se stalno i redovito zaljeva. Dubai lezi na vodi (umjetno dobovenom desalinizacijom). Iako je svaku kap potrebno stvoriti, u Dubaiju uz racun za vodu ne dolazi nikakva slivna i vodna naknada kao u Zagrebu, a nema i PDV-a, pa racun za vodu dodje isto kao u Hrvatskoj.
    U Dubaiju je litar supera 1 kunu. Razliku od ove niske cijene do normalno europskog udjela goriva u proracunu pokrivano iznimno velikom potrosnjom: udaljenosti su velike, a svi voze 4x4 auta...

    U svakom slucaju, sve je to jako zanimljivo, ali i jako neprirodno i umjetno (dakako, okolica je i zanimljiva i prirodna), i sve je zapravo prepusteno vasem osobnom dozivljaju...

  • Free Web Counter
    korisnika je posjetilo ovaj blog od pocetka svibnja.

    Free Web Counter
    korisnika je posjetilo englesku verziju bloga od 12.11.2005.





    A sada malo statistike. Dakle, ovo su naši posjetitelji po državama...





    ...a ovdje vidite nekoliko zadnjih posjetitelja po gradovima...





    ...i na kraju top lista država iz kojih se virtualno posjećuje Dubai...