Dubai2

subota, 05.11.2005.

Fossil Rock I - Jahanje po dinama za neznalice

Mi smo se razletjeli po Arabiji, a na blogu ni slicice. Pa evo, da pocnemo vracati dugove. Za uvod pogledajte post od 17.10.2005. jer mu je ovo sada nastavak. Tog vikenda smo krenuli na prvu voznju pustinjom, nakon gotovo godine dana u Dubaiju.
Najprije je trebalo provjeriti vozne sposobnosti naseg Chevyja i to po kruznim tokovima u nasem kvartu. Bar ja tako kazem, zapravo radi se o nekoliko naglih pokreta koji smjestaju sve stvari u prtljazniku na svoje mjesto. To je nuzno jer moja draga pri planiranju puta za pustinju racuna potrebnu kolicinu vode po specificnoj formuli koja na kraju izbaci rezultat takav da izgleda da ne idemo na trosatni izlet nego kao da idemo napuniti Perucko jezero ili pretvoriti pustinju u Panoniju.

Image Hosted by ImageShack.us

I tako su se boce smjestile, svaka od njih dvjestopedestesedam u svoj kut prtljaznika i polako smo dosli u Al Aweer. Nekad beduinska nastamba danas je periferna cetvrt koja koristi sve blagodati glasa kojim je sezdesetih godina priznala vlast dubajskog emira. To znaci da u selu, osim par automehanicarskih radionica i nema neke aktivnosti, stanovnistvo je uglavnom lokalno i uzivaju u blagodatima zivota lokalaca tj. ne rade nista.

Image Hosted by ImageShack.us

Odmah na rubovima naselja pocinje pustinja, tako da kad se zamakne iza zadnjih kuca...

Image Hosted by ImageShack.us

...prakticno nestaje civilizacija. Odmah iza toga ide prva lekcija voznje u pustinji: Tlak zraka u gumama mora biti upola manji nego na cesti. To je nuzno kako bi se sprijecilo propadanje auta u pijesak. OK, kako bi se pokusalo sprijeciti upadanje auta u pijesak (vidjet cete razliku kasnije).

Image Hosted by ImageShack.us

Najlaske je to obaviti u paru: jedan ispusti zrak sa 35 na cca 20 po osjecaju, a drugi finisira tako da tlak bude 17 ili 18, ali obavezno jednak u svim gumama. Ako nije tako, auto ce kasnije bitno zanositi u jednu stranu.

Image Hosted by ImageShack.us

Kasnije, na putovanju koje je uslijedilo 2 tjedna nakon ovoga cete vidjeti da postoje i neke druge uloge pri ispustanju zraka iz guma. Onda smo krenuli, lagano, najprije po tragovima koje su ostavili oni koji su prije nas prosli kroz pustinju...

Image Hosted by ImageShack.us

...a potom smo usli u nesto meksi pijesak. Lekcija druga: Um caruje, ali snaga izvaci auto iz pijeska. Zato zaboravite na mudrolije i vratolomije: meki pijesak se prolazi tako da se zatvore oci i stisne gas (pametno je i ne otvarati usta). Lekcija treca: U pustinji se ne koristi kocnica. Na ovoj slici vidite da je Gernot zakocio usred mekog pjescanog zapuha...

Image Hosted by ImageShack.us

...medjutim Gernot u zivotu obicno ima vise srece nego pameti, pa nije zapeo. Osim toga, njegov Jeep Grand Cherokee je strasno mocna stvar. U svakom slucaju, ako se auto zaustavi na ovakvom mjestu moze krenuti samo u prvoj brzini niskog 4x4 pogona. I to, ako ne krene iz prvih nekoliko pokusaja bolje je ne kopati dalje, jer se auto samo ukopava dok ne legne na trup, a tad nastaju problemi. Posto je Chevrolet malo tezak, ja mrzim ovaj meki pijesak. Puno mi je bilo bolje kad smo se poceli penjati po dinama...

Image Hosted by ImageShack.us

...iako i tu ima nekoliko pravila: Zaustavlja se samo na nizbrdici. Auto koje stane na uzbrdici se moze pokrenuti samo tako da se vrati unazad, nizbrdo, pa tako vozeci unazad popne na prvi brezuljak. Onda se moze opet ici naprijed. Peto: Nakon uspona na dinu niposto se ne smije kociti na vrhu. Na vrhu dine je pijesak najmeksi, a kocenjem se auto ukopa tako da ostane na vrhu dine nasukan na trupu kao na vagi. Sa druge strane, nije se pametno zaletjeti preko brijega jer nikad ne znas sta je sa druge strane. Zato se odrzava stalna veza radio-stanicom i prvi navodi ostale. Zlatno pravilo: Svaki auto u koloni pazi na onog iza sebe. Ovako se odrzava harmonija u koloni, prvi se popne na dinu i pomakne tako da ostavi drugima prostora, potom ih navodi ukoliko vidi bolji put od onog koji je sam prosao i tako sve dok ne prodje zadnji. Na koncu, ne idite u pustinju ako ne idete sa barem tri auta, a pametno je imati GPS, radio-stanicu (ne racunajte na pomoc mobitela), nekoliko lopata, konop za vucu, zracni jastuk (u pustinji ne mozete koristiti dizalicu) i ogromne kolicine vode (nema gornje granice).
Eto, kad smo na prvih par brezuljaka prosli osnovnu obuku krenuli smo dublje u pustinju.

Image Hosted by ImageShack.us

Nastavak slijedi...

- 20:14 - Komentari (8) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< studeni, 2005 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opet Dubai?

  • Image Hosted by ImageShack.us ENGLISH

    Nastavak price o velicanstvenoj multinacionalnoj metropoli koja je zapocela prosle jeseni, ali je naprasno prekinuta kada je autor bloga dubai.blog.hr odlucio napustiti ovaj nadasve zanimljivi grad. Posto smo mi ostali, nastojat cemo ovu svakako zanimljivu destinaciju pribliziti jos vise hrvatskim pratiteljima blogova....
    Ukoliko imate potrebu pitati nesto sto nije za javnost, posaljite mail na: blogdubai2@gmail.com

Linkovi

Sto je zapravo Dubai?

  • Pogledate li enciklopedije Hrvatskog leksikografskog zavoda, vjerojatno cete steci potpuno krivu sliku: Cak niti karte lokalnih izdavaca ne mogu pratiti neshavtljivo brzi razvoj grada. Po neboder dnevno, tako da rekordi koje smo do sada pripisivali hrvatskim graditeljima auto cesta padaju u vodu.
    Dubai udvostrucije broj stambenih jedinica u 5 godina, a 2010. godine 10 od 20 najvecih zgrada na svijetu ce biti u samo jednoj ulici u Dubaiju.

    Dakle, Dubai mali gradic koji svoj nastanak moze zahvaliti dugackom zaljevu kojeg zbog fizionomije zovu Khor (Creek ili potok), koji se proteze 15-ak kilometara u pustinju (nekad pustinju, danas je sve u Creek naseljeno). Vlasnik ovog dijela pustinje, sheik iz obitelji Maktoum koja vuce porjeklo iz mjesta Bani Yas kod Abu Dhabija, izgradio je kucu na ulasku u zaljev, kako bi naplacivao brodarinu. Ubrzo se razvila i trgovina, a pronalazak nafte, koja u dubajskom proracunu sudjeluje sa tek 8% samo je ubrzao ideju sheikovog nasljedika, Rashida Maktouma, o pretvaranju grada u regionalni centar. 6 od 10 nezavisnih sheikata (emirata) se ujedinulo 1972. godine u Ujedinjene Arapske Emirate, kasnije se pridruzio i sedmi, dok su Bahrein, Qatar i Oman postali nezavisne drzave. Cak 7/8 teritorija UAE pripada emiratu Abu Dhabi, gdje je ujedno i srediste federacije. (Pitanje za kviz: Kakvo je drzavno uredjenje UAE? UAE su federacija na celu koje je predjednik, dakle nisu monarhija. Medjutim, clanice federacije su neovisne monarhije, zajednicka je obrana, vanjski poslovi i monetarna politika, sve drugo o odvojeno). Posto je Abu Dhabi daleko najveci, a tamo je i gotovo sva nafta, predsjednik federacije je bio sheik Zayed, iznimno plemenit i dobrocudan vizionar, koji je 1940-ih od predaka u nasljedstvo dobio malu oazu Al Ain, sa svega nekoliko beduina i kamila. Al Ain danas ima 200000 stanovnika. Potpredsjednik UAE i predsjednik Vlade je postao sheik Rashid Maktoum, a ostali sheici su raspodjelili ministarske funkcije. Ideal koji je vodio emire je bio ostvarenje prava na dostojan zivot, zastitu, skolovanje i cjelokupan prosperitet nacije. Danas to ostvaruju njihovi nasljednici, od kojih se najvise istice treci sin sheika Rashida Maktouma koji pretvara Dubai u grad buducnosti. Osim prvog hotela sa 7 zvjezdica, Burj-al-Araba, Dubai uz ubrzani "konvencionalni razvoj" gradi nekoliko objekata koji se mogu mjeriti sa najvecim svjetskim cudima. Kilometarski otoci u obliku palme, arhipelag otoka u obliku svjetske mape, podvodni hoteli, novi Disneyland, stambeni kompleksi buducnosti sa najvecim zgradama na svijetu cine Dubai jednom od najinteresantinih svjetskih destinacija.
    Iako se posjetitelju ne cini tako u prvi mah. Jer Dubai je grad tek nesto veci od Zagreba, rasprostranjen duz obale Zaljeva (izbjegnimo mu ime, bar za sada), sa jednakim prometnim problemima kao i Zagreb, u kojem nisu svi aspekti pratili brzi razvoj grada. U Dubaiju zivi oko 1.3 milijuna ljudi, od cega su tek 17% njih "lokalci". Ostalo je doseljena radna snaga, najcesce iz Indije i Pakistana i to predstavlja ogromnu zapreku u pruzanju normalih zivotnih usluga. A o detaljima cete citati sa vremenom u blogu...
    Medjutim, Dubai krase i neke druge osobine. On je jedan od najsigurnijih gradova na svijetu. Zbog spleta okolnosti, apsolutno je izvan interesa strana sukobljenih u konfliktu islamskih fundamentalista i nekih zapadnih drzava. Stopa kriminala je iznimno niska, jer u grad mogu doci samo turisti ili oni koji imaju osiguran posao i o svima se vodi opsezna dokumentacija.
    Dubai je porezna meka. U Dubaiju nema poreza.
    Dubai je shopping centar i to sa vise aspekata: i za lokalce i za bogate zapadnjake (u to ubrojite i nevjerojatno bogate Ruse.)
    Dubai je u pustinji, ali ima tisuce kvadratnih metara pod travom, koja se stalno i redovito zaljeva. Dubai lezi na vodi (umjetno dobovenom desalinizacijom). Iako je svaku kap potrebno stvoriti, u Dubaiju uz racun za vodu ne dolazi nikakva slivna i vodna naknada kao u Zagrebu, a nema i PDV-a, pa racun za vodu dodje isto kao u Hrvatskoj.
    U Dubaiju je litar supera 1 kunu. Razliku od ove niske cijene do normalno europskog udjela goriva u proracunu pokrivano iznimno velikom potrosnjom: udaljenosti su velike, a svi voze 4x4 auta...

    U svakom slucaju, sve je to jako zanimljivo, ali i jako neprirodno i umjetno (dakako, okolica je i zanimljiva i prirodna), i sve je zapravo prepusteno vasem osobnom dozivljaju...

  • Free Web Counter
    korisnika je posjetilo ovaj blog od pocetka svibnja.

    Free Web Counter
    korisnika je posjetilo englesku verziju bloga od 12.11.2005.





    A sada malo statistike. Dakle, ovo su naši posjetitelji po državama...





    ...a ovdje vidite nekoliko zadnjih posjetitelja po gradovima...





    ...i na kraju top lista država iz kojih se virtualno posjećuje Dubai...