Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/dubai2

Marketing

Fossil Rock I - Jahanje po dinama za neznalice

Mi smo se razletjeli po Arabiji, a na blogu ni slicice. Pa evo, da pocnemo vracati dugove. Za uvod pogledajte post od 17.10.2005. jer mu je ovo sada nastavak. Tog vikenda smo krenuli na prvu voznju pustinjom, nakon gotovo godine dana u Dubaiju.
Najprije je trebalo provjeriti vozne sposobnosti naseg Chevyja i to po kruznim tokovima u nasem kvartu. Bar ja tako kazem, zapravo radi se o nekoliko naglih pokreta koji smjestaju sve stvari u prtljazniku na svoje mjesto. To je nuzno jer moja draga pri planiranju puta za pustinju racuna potrebnu kolicinu vode po specificnoj formuli koja na kraju izbaci rezultat takav da izgleda da ne idemo na trosatni izlet nego kao da idemo napuniti Perucko jezero ili pretvoriti pustinju u Panoniju.

Image Hosted by ImageShack.us

I tako su se boce smjestile, svaka od njih dvjestopedestesedam u svoj kut prtljaznika i polako smo dosli u Al Aweer. Nekad beduinska nastamba danas je periferna cetvrt koja koristi sve blagodati glasa kojim je sezdesetih godina priznala vlast dubajskog emira. To znaci da u selu, osim par automehanicarskih radionica i nema neke aktivnosti, stanovnistvo je uglavnom lokalno i uzivaju u blagodatima zivota lokalaca tj. ne rade nista.

Image Hosted by ImageShack.us

Odmah na rubovima naselja pocinje pustinja, tako da kad se zamakne iza zadnjih kuca...

Image Hosted by ImageShack.us

...prakticno nestaje civilizacija. Odmah iza toga ide prva lekcija voznje u pustinji: Tlak zraka u gumama mora biti upola manji nego na cesti. To je nuzno kako bi se sprijecilo propadanje auta u pijesak. OK, kako bi se pokusalo sprijeciti upadanje auta u pijesak (vidjet cete razliku kasnije).

Image Hosted by ImageShack.us

Najlaske je to obaviti u paru: jedan ispusti zrak sa 35 na cca 20 po osjecaju, a drugi finisira tako da tlak bude 17 ili 18, ali obavezno jednak u svim gumama. Ako nije tako, auto ce kasnije bitno zanositi u jednu stranu.

Image Hosted by ImageShack.us

Kasnije, na putovanju koje je uslijedilo 2 tjedna nakon ovoga cete vidjeti da postoje i neke druge uloge pri ispustanju zraka iz guma. Onda smo krenuli, lagano, najprije po tragovima koje su ostavili oni koji su prije nas prosli kroz pustinju...

Image Hosted by ImageShack.us

...a potom smo usli u nesto meksi pijesak. Lekcija druga: Um caruje, ali snaga izvaci auto iz pijeska. Zato zaboravite na mudrolije i vratolomije: meki pijesak se prolazi tako da se zatvore oci i stisne gas (pametno je i ne otvarati usta). Lekcija treca: U pustinji se ne koristi kocnica. Na ovoj slici vidite da je Gernot zakocio usred mekog pjescanog zapuha...

Image Hosted by ImageShack.us

...medjutim Gernot u zivotu obicno ima vise srece nego pameti, pa nije zapeo. Osim toga, njegov Jeep Grand Cherokee je strasno mocna stvar. U svakom slucaju, ako se auto zaustavi na ovakvom mjestu moze krenuti samo u prvoj brzini niskog 4x4 pogona. I to, ako ne krene iz prvih nekoliko pokusaja bolje je ne kopati dalje, jer se auto samo ukopava dok ne legne na trup, a tad nastaju problemi. Posto je Chevrolet malo tezak, ja mrzim ovaj meki pijesak. Puno mi je bilo bolje kad smo se poceli penjati po dinama...

Image Hosted by ImageShack.us

...iako i tu ima nekoliko pravila: Zaustavlja se samo na nizbrdici. Auto koje stane na uzbrdici se moze pokrenuti samo tako da se vrati unazad, nizbrdo, pa tako vozeci unazad popne na prvi brezuljak. Onda se moze opet ici naprijed. Peto: Nakon uspona na dinu niposto se ne smije kociti na vrhu. Na vrhu dine je pijesak najmeksi, a kocenjem se auto ukopa tako da ostane na vrhu dine nasukan na trupu kao na vagi. Sa druge strane, nije se pametno zaletjeti preko brijega jer nikad ne znas sta je sa druge strane. Zato se odrzava stalna veza radio-stanicom i prvi navodi ostale. Zlatno pravilo: Svaki auto u koloni pazi na onog iza sebe. Ovako se odrzava harmonija u koloni, prvi se popne na dinu i pomakne tako da ostavi drugima prostora, potom ih navodi ukoliko vidi bolji put od onog koji je sam prosao i tako sve dok ne prodje zadnji. Na koncu, ne idite u pustinju ako ne idete sa barem tri auta, a pametno je imati GPS, radio-stanicu (ne racunajte na pomoc mobitela), nekoliko lopata, konop za vucu, zracni jastuk (u pustinji ne mozete koristiti dizalicu) i ogromne kolicine vode (nema gornje granice).
Eto, kad smo na prvih par brezuljaka prosli osnovnu obuku krenuli smo dublje u pustinju.

Image Hosted by ImageShack.us

Nastavak slijedi...


Post je objavljen 05.11.2005. u 20:14 sati.