Dubai2

subota, 01.10.2005.

Ja bih radje pjeske... - Vozacki ispit VI

U sljedecem trenutku nas cetvorica jakih smo pokusavali "odsukati" auto sa nogostupa, naravno bezuspjesno, sve dok nas nije povukao terenac lokalne gradjevinske kompanije. Mislio sam da ce nas odvesti nazad taksijem, a auto odslepati u Hyundaijev servis u Al Rashidiji. Medjutim, nakon kratkog pregleda auta ispitivac je procjenio da nema zapreke za nastavak ispita, i da viseci auspuh koji je udarao po podu na svakoj neravnini mozemo shvatiti kao pripremu za ono sto nas svakodnevno ceka u dubajskom prometu.
Drugi vozac je pokazao puno vise samopouzdanja, krenuo je, prva....druga...treca i auto je glatko klizio prema gradilistu novog skijaskog spusta. Medjutim, stvar je krenula prelagano: ispitivac je ispunjavao neku administraciju, a nas novi vozac se malo zanio. Cetvrta, pa odmah peta, bez vecih trzaja i brzina je penjala na 60...70...80 kilometara na sat. Vec je bilo oko 90 kada je pored nas projurio znak ogranicenja brzine od 60 kilometara. Znakovi ogranicenja brzine su barem jasni, isti su svugdje u svijetu. Ne mozete reci da ga niste vidjeli npr. na lickoj magistrali. Jos bi mogli lagati da vam je ovo nepoznato...

Image Hosted by ImageShack.us

...ali zuti krug sa crvenim rubom unutar kojega pise 60 znaci da ako vozac vozi oko 100 treba nesto napraviti. Kao slucajno sam koljenom udario u naslonjac instruktora zadubljenog u administraciju, jer su vozila koja su stajala na semaforu ispred nas bila vec prilicno blizu. Trgnuvsi se iz svoje papirologije, ispitivac se preplasio i stisnuo kocnicu, uz neizostavno urlanje najprije na urduu, a potom i na engleskom jeziku vicuci da se za prekoracenje brzine na ispitu pada. Zapravo, idiotu koji je polagao su objasnili kako se mjenjaju brzine, ali nije imao osjecaj da upravlja vozilom, niti ikakvog kontakta sa okolinom.
Bili smo na servisnoj cesti i tip je sada vec vozio opreznije, kao po jajima. Stigli smo do mjesta gdje servisna cesta blago zavija i pod tupim kutem se spaja sa Al Barsha Roadom. U normalnim okolnostima se samo malo uspori i pogleda mrtvi kut te nastavi ravno. Naravno, osim ako je u autu moj otac koji na svakom takvom krizanju isprica pricu kako je potrebno stati jer je nas susjed Radovan jednom tako isao naprijed i pogledao mrvi kut i dok ga je gledao zabio se u vozilo ispred sebe koje je stalo. I ovaj vozac je stao, jer je bio znak STOP, a ako se ne stane na STOP na ispitu za to se takodjer pada. Ovaj je stao i stajao je dobrih 10 sekundi dok se citava Barsha nije uvjerila da smo se zaustavili. Potom je krenuo, u 11-oj sekundi, i to u najnezgodnijem trenutku, jer je bas tada sa petlje po toj traci jurila 30-tonska Scania natovarena ciglama. U jednom retrovizoru sam vidio izbezumljenu facu instruktora u cijim se ocima vidjela poruku na nekoliko svjetskih jezika: "Ovaj idiot je stvarno izasao na cestu pred sleper", a u drugom retrovizoru znak koji se prijeteci priblizavao uz trubu kakvu imaju prekooceanski brodovi....

Image Hosted by ImageShack.us

U dubokom uvjerenju da je to zadnje sto cu vidjeti u zivotu sklopio sam oci. Srecom, instruktor je bio dovoljno priseban da se baci na volan i skrene auto na autobusno ugibaliste. Imao sam osjecaj da su palete sa natpisom Wienerberger prolazile pored nas jos satima. Ovaj put je vozaci samo rekao "Yalla!" i nije se derao. Valjda je svima bilo jasno. I meni je bilo jasno sta je Ivica mislio kad mi je rekao da prije ispita ne trebam doruckovati jer ce se oni za to pobrinuti: on je za dorucak umalo dobio getribu jureceg miksera. Posto mi je bilo previse zrtvovati i treci od sedam zivota u jednom danu, predlozio sam da do policije odem pjeske, laganom setnjom, dok on ispita treceg, medjutim instruktor je to odbio. Vozacki ispit se sastoji od vlastite voznje i prezivljavanja voznje trojice idiota. Srecom ovaj treci nije napravio nikakvu glupost. Istina, nije ni prosao, jer je po Sheikh Zayed Roadu, koji ima 6 traka u svakom smjeru vozio samo u prvoj i drugoj brzini, a u trecu je ubacio samo jednom, i to greskom, dok je vracao u prvu.
Tako je prosao moj ispit. Od tog trenutka na cesti mislim trostruko: jednom za sebe, jednom za Indijca u autu pored sebe i jos jednom za njega jer nikad ne znas sta ce mu pasti na pamet...

Kraj

- 20:44 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< listopad, 2005 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opet Dubai?

  • Image Hosted by ImageShack.us ENGLISH

    Nastavak price o velicanstvenoj multinacionalnoj metropoli koja je zapocela prosle jeseni, ali je naprasno prekinuta kada je autor bloga dubai.blog.hr odlucio napustiti ovaj nadasve zanimljivi grad. Posto smo mi ostali, nastojat cemo ovu svakako zanimljivu destinaciju pribliziti jos vise hrvatskim pratiteljima blogova....
    Ukoliko imate potrebu pitati nesto sto nije za javnost, posaljite mail na: blogdubai2@gmail.com

Linkovi

Sto je zapravo Dubai?

  • Pogledate li enciklopedije Hrvatskog leksikografskog zavoda, vjerojatno cete steci potpuno krivu sliku: Cak niti karte lokalnih izdavaca ne mogu pratiti neshavtljivo brzi razvoj grada. Po neboder dnevno, tako da rekordi koje smo do sada pripisivali hrvatskim graditeljima auto cesta padaju u vodu.
    Dubai udvostrucije broj stambenih jedinica u 5 godina, a 2010. godine 10 od 20 najvecih zgrada na svijetu ce biti u samo jednoj ulici u Dubaiju.

    Dakle, Dubai mali gradic koji svoj nastanak moze zahvaliti dugackom zaljevu kojeg zbog fizionomije zovu Khor (Creek ili potok), koji se proteze 15-ak kilometara u pustinju (nekad pustinju, danas je sve u Creek naseljeno). Vlasnik ovog dijela pustinje, sheik iz obitelji Maktoum koja vuce porjeklo iz mjesta Bani Yas kod Abu Dhabija, izgradio je kucu na ulasku u zaljev, kako bi naplacivao brodarinu. Ubrzo se razvila i trgovina, a pronalazak nafte, koja u dubajskom proracunu sudjeluje sa tek 8% samo je ubrzao ideju sheikovog nasljedika, Rashida Maktouma, o pretvaranju grada u regionalni centar. 6 od 10 nezavisnih sheikata (emirata) se ujedinulo 1972. godine u Ujedinjene Arapske Emirate, kasnije se pridruzio i sedmi, dok su Bahrein, Qatar i Oman postali nezavisne drzave. Cak 7/8 teritorija UAE pripada emiratu Abu Dhabi, gdje je ujedno i srediste federacije. (Pitanje za kviz: Kakvo je drzavno uredjenje UAE? UAE su federacija na celu koje je predjednik, dakle nisu monarhija. Medjutim, clanice federacije su neovisne monarhije, zajednicka je obrana, vanjski poslovi i monetarna politika, sve drugo o odvojeno). Posto je Abu Dhabi daleko najveci, a tamo je i gotovo sva nafta, predsjednik federacije je bio sheik Zayed, iznimno plemenit i dobrocudan vizionar, koji je 1940-ih od predaka u nasljedstvo dobio malu oazu Al Ain, sa svega nekoliko beduina i kamila. Al Ain danas ima 200000 stanovnika. Potpredsjednik UAE i predsjednik Vlade je postao sheik Rashid Maktoum, a ostali sheici su raspodjelili ministarske funkcije. Ideal koji je vodio emire je bio ostvarenje prava na dostojan zivot, zastitu, skolovanje i cjelokupan prosperitet nacije. Danas to ostvaruju njihovi nasljednici, od kojih se najvise istice treci sin sheika Rashida Maktouma koji pretvara Dubai u grad buducnosti. Osim prvog hotela sa 7 zvjezdica, Burj-al-Araba, Dubai uz ubrzani "konvencionalni razvoj" gradi nekoliko objekata koji se mogu mjeriti sa najvecim svjetskim cudima. Kilometarski otoci u obliku palme, arhipelag otoka u obliku svjetske mape, podvodni hoteli, novi Disneyland, stambeni kompleksi buducnosti sa najvecim zgradama na svijetu cine Dubai jednom od najinteresantinih svjetskih destinacija.
    Iako se posjetitelju ne cini tako u prvi mah. Jer Dubai je grad tek nesto veci od Zagreba, rasprostranjen duz obale Zaljeva (izbjegnimo mu ime, bar za sada), sa jednakim prometnim problemima kao i Zagreb, u kojem nisu svi aspekti pratili brzi razvoj grada. U Dubaiju zivi oko 1.3 milijuna ljudi, od cega su tek 17% njih "lokalci". Ostalo je doseljena radna snaga, najcesce iz Indije i Pakistana i to predstavlja ogromnu zapreku u pruzanju normalih zivotnih usluga. A o detaljima cete citati sa vremenom u blogu...
    Medjutim, Dubai krase i neke druge osobine. On je jedan od najsigurnijih gradova na svijetu. Zbog spleta okolnosti, apsolutno je izvan interesa strana sukobljenih u konfliktu islamskih fundamentalista i nekih zapadnih drzava. Stopa kriminala je iznimno niska, jer u grad mogu doci samo turisti ili oni koji imaju osiguran posao i o svima se vodi opsezna dokumentacija.
    Dubai je porezna meka. U Dubaiju nema poreza.
    Dubai je shopping centar i to sa vise aspekata: i za lokalce i za bogate zapadnjake (u to ubrojite i nevjerojatno bogate Ruse.)
    Dubai je u pustinji, ali ima tisuce kvadratnih metara pod travom, koja se stalno i redovito zaljeva. Dubai lezi na vodi (umjetno dobovenom desalinizacijom). Iako je svaku kap potrebno stvoriti, u Dubaiju uz racun za vodu ne dolazi nikakva slivna i vodna naknada kao u Zagrebu, a nema i PDV-a, pa racun za vodu dodje isto kao u Hrvatskoj.
    U Dubaiju je litar supera 1 kunu. Razliku od ove niske cijene do normalno europskog udjela goriva u proracunu pokrivano iznimno velikom potrosnjom: udaljenosti su velike, a svi voze 4x4 auta...

    U svakom slucaju, sve je to jako zanimljivo, ali i jako neprirodno i umjetno (dakako, okolica je i zanimljiva i prirodna), i sve je zapravo prepusteno vasem osobnom dozivljaju...

  • Free Web Counter
    korisnika je posjetilo ovaj blog od pocetka svibnja.

    Free Web Counter
    korisnika je posjetilo englesku verziju bloga od 12.11.2005.





    A sada malo statistike. Dakle, ovo su naši posjetitelji po državama...





    ...a ovdje vidite nekoliko zadnjih posjetitelja po gradovima...





    ...i na kraju top lista država iz kojih se virtualno posjećuje Dubai...