Propast kino-biznisa u Americi?
Već 14. tjedan kino-dvorane u SAD bilježe pad broja prodanih ulaznica u odnosu na prošlu godinu. Taj trend, po svemu sudeći, nije uspjelo preokrenuti ni rekordno otvaranje Ratova zvijezda III: Osvete Sitha.
Dok neki taj fenomen tumače sve očitijim padom kvalitete holivudskih filmova, drugi smatraju kako je u pitanju promjena kulturnih navika Amerikanaca, i to pogotovo onih na koje se Hollywood najviše oslanja - tinejdžera i mladih. Naime, sve više njih, umjesto da svaki vikend odlaze u kino, slobodno vrijeme provode u karaoke-barovima i igrajući video-igre.
Nagli razvitak digitalne tehnologije također je svemu tome dao svoj doprinos. 60 % svih domaćinstava u SAD posjeduje DVD-player, a sve veći broj njih je opremljen plazma-televizorima, projektorima i sličnim aparatima koji u kući stvaraju kino-doživljaj. Također je sve veći broj specijaliziranih kablovskih i satelitskih kanala koji nude video-on-demand opcije. Odlazak u kino u današnjim uvjetima sve više počinje sličiti odlasku u kazalište.
Srećom po Hollywood, čak i uz ovako zabrinjavajući pad kino-posjeta, teško da će se ponoviti situacija s kraja 1960-ih kada je američka filmska industrija tri godine zaredom bilježila financijske gubitke. Naime, ono što se izgubi na kino-blagajnama se višestruko nadoknađuje prodajom i iznajmljivanjem DVD-ova.
Hoće li takvi trendovi, ako se nastave, imati nekakvog utjecaja na kvalitetu prosječnog holivudskog filma? Vrlo je moguće da bi orijentacija na kućno tržište - u kojemu daleko manji udio imaju tinejdžeri za koje je kalibriran dosada u holivudskim blockbusterima dominirajući cenzorski rejting PG-13- mogla dovesti do toga da se u filmovima pojavljuje nešto malo eksplicitniji seks, golotinja, nasilje, politički kontroverzni i intelektualniji sadržaji nego što je to dosada bio slučaj.
|