Recenzija/komentar - Film: The Matador

Eng. The Matador
God. 2005.
Redatelj: Richard Shepard
Scenarij: Richard Shepard
Trajanje: 97 min.
Žanr: Komedija, Drama, Krimi
Glume: Pierce Brosnan, Greg Kinnear, Hope Davis, Philip Baker Hall, Adam Scott, Dylan Baker, Erin Batsford, Portia Dawson, Jonah Meyerson, Maureen Muldoon, Roberto Sosa, Antonio Zavala, Penelope Kaufer...itd

Julian Noble je plaćeni ubojica po zanimanju, ili kako on to voli pristojnije nazvati "pomagač u fatalnim slučajevima", te je iznimno uspješan i dobar u svom poslu, več 20 godina. No, iako upiješ u onome što radi, Julina na dan svog rođenja, iliti rođendan, na kojeg je uopće zaboravio, shvati da je umoran od tog posla i usamljen, te da nema gotovo ni jednog prijatelja u životu, što ga baci u depresiju. Nakon što dobije još jedan posao u nizu, zaputi se u Mexico City kako bi ga obavio. No po dolasku se ispostavi da Julina nije više onaj stari, te da je depresija počela utjecati na njega i na njegov posao, što nije nimalo dobro za bilo kojeg profesionalnog hitmana, pa doživi živčani slom.
S druge strane, tu je i Danny Wright, sitni biznismen koji živi u Denveru sa svojom ženom Bean, koja je njegova ljubav još is srednjoškolskih dana. Pa iako se njihov život na prvi pogled čini savršen, jer je njihova ljubav još uvijek jaka i nakon 10 godina braka, baš kao i na početku veze, ispostavi se da imaju nekih financijskih problema, pa Danny mora otići također poslovno u Mexico City, gdje bi mogao riješiti svoje financijske probleme.
Nakon što sa svojim poslovnim partnerom uspije sklopiti važan posao, Danny sav veseo ode malo proslaviti taj svoj uspjeh u hotelski bar, gdje je odsjeo. No u tom istom hotelu je odsjeo i Julian, te se njih dvojca sasvim slučajno susretnu za šankom, gdje počnu ispijati margarite, svaki zbog njemu poznatih razloga...jedan slavi, a drugi utapa tugu. Ubrzo razmijene par riječi, te nakon početnog Julianovog drskog ponašanja (naime na Dannyevu konstataciju Kako margarite imaju bolji okus u Mexicu, Julian posprdno odgovori "Margaritas always taste better in Mexico...Margaritas and cock.", što Danny shvati kao gay izjavu, pa se brzo povuče), njih dvojca ipak uspiju pronaći zajednički jezik, iako nemaju ama baš ništa zajedničko.
Na kraju večeri se Julian ponovno uspije zamjeriti Dannyu i uvrijediti ga, no ubrzo shvati da je Danny zapravo jedina osoba koju može smatrati svojim prijateljem, iako se znaju tek jedan dan, te se odluči pod svaku cijenu iskupiti za tu uvredu, a u tome ide tako daleko da sljedeći dan prizna Dannyu čime se zapravo bavi. Danny naravno ispočetka pomisli da se radi o šali, zafrkanciji, no znatiželja ga potakne da izazove Juliana neka mu dokaže da je zbilja profesionalni ubojica. Julian mu tako uskoro dokaže da je ozbiljan ("I'm as serious as an erection problem." kaže on), te da se ne radi o šali, več da je sve što mu je ispričao istina, pa čak zamoli Dannya da mu pomogne u sljedećem poslu, opisujući mu to kao jednu vrstu zajedničke zabave. Danny se naravno prestraši, te odbije njegovu ponudu želeći pobjeći što dalje od Juliana, ali uskoro saznaje da je njegov poslovni dogovor ipak propao, te da je bankrotirao, a ne želeći se vratiti kući svojoj ženi kao gubitnik, na pamet mu padne jedna ideja...
Dalje vam neću pričati, samo ću reći da je daljnji razvoj priče iznimno interesantan i zabavan, te da nipošto nećete požaliti ako pogledate ovaj film.

Nakon što mu je "ukinuta" dozvola za ubijanje i 007 status, Pierce Brosnan, prema mom skromnom mišljenju uz Sean Connerya najbolji James Bond, odlučio je snimiti nešto sasvim drugačije, ovaj mali, takoreći nezavisni film, "The Matador". Da vam odmah budem iskren, kad sam prvi puta čuo za ovaj naslov, uopće me nije pretjerano interesirao, jeste da Brosnan glumi, ali mislio sam da je to neki mali festivalski film (što zapravo i je, jer je bio prikazan na festivalima u Sundancu, Torontu, Chicago itd., gdje je redom pobrao dobre kritike i nagrade) kojeg će opet kritičari obožavat i dizati bespotrebno u nebesa, a film će zapravo biti dosadan do zla Boga. No onda sam imao prilike vidjeti trailer i nekako me zainteresiralo, posebice jer je trailer bio prilično smiješan, što me baš iznenadilo, jer nisam to očekivao. Ubrzo nakon toga počeo sam čitati sve redom pozitivne kritike, posebice na Brosnanovu izvedbu i odlučio sam ga pogledat, pa kud puklo da puklo, te sam ostao oduševljen filmom. Zapravo, u naslove kao što su "Collateral", "Narc", "Crimen ferpecto" i još neke, "The Matador" je jedan od najboljih filmova koje sam pogledao u zadnjih 5-6 godina.
Priča o neobičnom prijateljstvu opičenog i prolupalog profesionalnog ubojice, i običnog biznismena te obiteljskog čovjeka je iznimno zanimljiva sama po sebi, a još je k tome i ispričana na pametan, zanimljiv i duhovit način, što ju čini još boljom.
Režija je također izvrsna, redatelj, a ujedno i scenarist filma, Richard Shepard, koji inače ovih dana kod nas snima svoj najnoviji film "Spring Break in Bosnia" sa Richardom Gereom u glavnoj ulozi, je na pristojan i zabavan način ispričao tu priču, koristeći pri tome i izvrstan soundtrack koji pridonosi vedroj atmosferi filma. Prvo nas upoznava sa likovima, a zatim nas polako uvodi u zanimljivu priču, nudeći na pri tome mnoštvo crnog humora i čudnih preokreta. No ono što je mene najviše oduševilo su bili odlični dijalozi i Brosnanova izvedba.
Uživao sam u svakoj minuti njegovog pojavljivanja na ekranu. Mislim, čovjek je bio izvrstan Bond u svim Bond filmovima sa njim, ali ova uloga mu je definitivno vrhunac karijere...za sada. Izvrsno je odigrao lik na rubu između karikature i stvarne osobe. Njegov lik, usamljen i pomalo čudan ubojica Julian Noble, je na prvi pogled odvratan čovjek, puno pije, a uz to je i ovisnik o seksu, kurve mu nisu strane, a ne preže ni od upucavanja tinejdžerkama, dok ubojstvo smatra zabavom, no ipak ga morate voljeti. Brosnan ovaj put nije uglađen i elegantan kao u Bond filmovima, več pomalo poremećen, zapušten, uvijek naceren, te uvrjedljiv i vidljivo u godinama...no fenomenalan je!
S druge strane tu je Greg Kinnear, koji glumi Danny Wrighta, sitnog biznismena i obiteljskog čovjeka koji ima svojih problema. On je ljubazan, prijateljski raspoložen čovjek, totalna suprotnost Julianu, ali je isto i znatiželjan, zbog čega se i zainteresira za Julianovo zanimanje, koje mu ovaj za čudo otkrije. Baš kao i Pierce, i Greg je također izvrstan u svojoj izvedbi, te njih dvojica odlično funkcioniraju kao par na ekranu, ali ovo je definitivno bio Brosnanov Show. Ono, Brosnan je ukrao gotovo svaku scenu, jednostavno je lud, lud i lud...kroz cijeli film, te se jasno vidi koliko se je zabavljao igrajući ovu ulogu.

Moglo bi se možda čak reći da je ovo njegova osveta za Bonda kojeg je htio još jednom odigrati, jer se naveliko sprda s tim likom, pije (pretjerano), puši, zavodi, zapravo ševi žene, baš kao i Bond, ali na mnogo opičeniji, smješniji i otkačeniji način, a i brkovi mu smiješno/dobro stoje. Zato me nimalo ne čudi što je upravo za tu ulogu bio nominiran za Zlatni Globus ove godine, u kategoriji najbolji glumac u komediji ili mjuziklu, koji je na kraju osvojio Joaquin Phoenixu za ulogu velikog glazbenika Johnnya Casea u filmu "Walk the Line". U jednu ruku baš šteta, jer smatram da ga je zaslužio.
Inače uz njih dvojcu, valja izdvojiti i simpatičnu glumicu Hope Davis, koja glumi Gregovu filmsku ženu Bean. Ona je također zbilja zabavna u svojoj izvedbi, te iako se u filmu pojavljuje jako malo, ostavlja dojam na gledatelja, jer iako je na prvi pogled sasvim obična ženica, ispostavi se da ima neke svoje "muhe". To se posebice vidi u sceni kada ona prvi puta upozna Juliana, te ga odmah upita da li nosi pištolj, a kad ovaj odgovori potvrdno, ne preže i od toga da ga priupita da joj ga pokaže.
Jedina zamjerka koju imam na film, je zadnjih 15-ak min. filma, kada postane nekako mlak?! Ne znam kako bi se točno izrazio, ali uglavnom tu mi se malo gubi oštrina tog crnog humora, te iz crno-humorne komedije više postaje drama, no vjeruje te mi, to nimalo ne kvari cjelokupni ugođaj i dojam filma.
Zanimljivo je to što je Shepard, koji prije ovog filma nije imao ni jedan poznatiji naslov vrijedan spomena, zamislio ovaj film kao low-budget projekt koji će u cijelosti snimiti sa Digitalnom kamerom. No kada se je za projekt zainteresirao Brosnan, i kada je napokon prihvatio glavnu ulogu, budget filma je malo porastao (10 mil.$), što je Shepardu omogućilo bolje tehničke uvijete, angažiranje još nekih poznatih imena kao i vizualno raskošniji film. Film je zapravo u cijelosti snimljen na lokacijama u Mexico Cityu, iako se radnja filma odvija na još nekoliko različitih egzotičnih lokacija diljem svijeta, kao npr. u Moskvi, Beču, Budimpešti i Denveru. Mexico je uspješno "odglumio" i zamijenio sve te lokacije.
Fotografija je odlična, kao i ono nešto malo akcijskih scena, koje su također jako dobro izvedene, no ovo nije film koji se gleda zbog toga, več kao što rekoh zbog humora i glumaca.

Sve u svemu, "The Matador" je svakako prezabavan i lud film, kojeg svima preporučam (a neka vam preporuke budu i izvrsne kritike i ocjene sa mnoštvo poznatih filmskih portala). Crno-humorna drama, koja će vas oduševiti svojim otkačenim dijalozima i glumačkim izvedbama dvojce glavnih aktera priče...uglavnom film koji će te definitivno gledati sa smiješkom.

Ocjena: 5/5

Obavijest

Kao što ste več vjerojatno primjetili na početku teksta, od danas pa na dalje uvodim neke novosti kod pisanja recenzija, a to je vrijeme trajanja filma, žanr i trailer, kako bi ste još detaljnije bili upoznati sa filmovima o kojima ću u buduće pisati.

0