BlogAtel

< studeni, 2025  
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Studeni 2025 (3)
Listopad 2025 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Mi smo BlogAtel, tim studentica i studenata okupljenih s ciljem da na pristupačan i zanimljiv način približimo pojam društvene odgovornosti poduzeća široj javnosti.

U današnjem poslovnom svijetu, DOP više nije samo “dodatak” poslovanju – postaje njegov sastavni dio. Kroz naše objave istraživat ćemo kako poduzeća mogu (i trebaju) djelovati odgovorno prema društvu, okolišu i svojim zaposlenicima.

Ako vas zanima kako profit i odgovornost mogu ići ruku pod ruku – ostanite s nama!

Linkovi

01.11.2025., subota

SpaceX: između komercijalnog uspjeha i budućnosti čovječanstva

Kada je Elon Musk 2002. osnovao SpaceX, cilj nije bio samo izgraditi rakete već promijeniti način na koji čovječanstvo gleda na svemir. Njegova vizija „učiniti život multiplanetarnim“ zvučala je tada kao znanstvena fantastika, ali danas, zahvaljujući SpaceX-u, svemirska industrija doživljava najveću transformaciju nakon doba Apollo misija.
Inovacija kao pokretač održivosti



SpaceX je revolucionirao svemirske letove uvođenjem raketa koje se mogu "reciklirati" i više puta iskoristiti. Time je trošak lansiranja smanjen i do 80%, što otvara vrata pristupačnijim istraživanjima svemira i satelitskim projektima. Iako svemirska industrija na prvi pogled nema izravan utjecaj na okoliš kao, primjerice, rudarenje ili automobilska proizvodnja, Muskova filozofija inovacije pokazuje da održivost ne mora uvijek značiti samo na ekologiju, već i učinkovitost resursa i tehnologije.
Napredak i etika
Projekt Starlink nosi etičke i društvene dileme. Starlink kao najveći poslovni pokretač SpaceX kao kompanije omogućuje globalni pristup internetu. Sam sustav se sastoji od 8800 satelita u orbiti, no osim povećanja dostupnosti interneta izazvao je zabrinutost među astronomima i ekolozima zbog svjetlosnog zagađenja i mogućeg otpada u orbiti. Postavlja se pitanje: gdje prestaje tehnološki napredak, a počinje odgovornost prema zajedničkom prostoru čovječanstvu svemiru?
Privatizacija svemira
SpaceX je dokazao da privatna inicijativa može nadmašiti državne programe, ali i otvorio raspravu o tome tko zapravo ima pravo odlučivati o svemiru.
Dok NASA sve više ovisi o privatnim partnerima, postavlja se pitanje: što se događa kada istraživanje svemira postane tržište, a ne javna misija?
Svemir, baš kao i morsko dno, definiran je međunarodnim konvencijama. Ako se ne postave jasni etički i pravni okviri, mogli bismo svjedočiti svojevrsnoj „svemirskoj nejednakosti“ gdje tehnološki napredak postaje privilegija nekolicine kompanija, a ne nasljeđe cijelog čovječanstva.
SpaceX zarađuje milijune kroz lansiranja i Starlink usluge, no ipak Muskov krajnji cilj nije samo financijski (barem kako on to kaže). On često naglašava da profit služi kao sredstvo, a ne cilj jer jedino samoodrživa kompanija može dugoročno ostvariti misiju kolonizacije Marsa.

Može se reći da takva ideja spaja poduzetnički duh i društveni ideal, baš kao i Porterova teorija stvaranja zajedničke vrijednosti: profit koji proizlazi iz rješavanja globalnih izazova

Prikaz Starlink satelita u orbiti
- 16:21 - Komentari (6) - Isprintaj - #