pero u šaci

Bijelo na Crnom | Crno na Bijelom

četvrtak, 24.12.2015.

O sisama i guzicama u Mrduši Donjoj


Nedavno mi se simultano kod dvije ženske otvorila šansa za nešto mutiti s njima. Problem je samo što sam i za jednu i za drugu pred hrpom svjedoka rekao, zakunio se, kako nikad ni za milijun godina ne bih ništa s njima imao (dok sam mislio da me neće ni pitati). Jer je ipak sramota pokazati se s takvim štracama pred ljudima. Jedna je umišljena a glupa i stoga predmet poruge, druga pak ozbiljnije pokvarena i kompromitirana kao flundra, ali ima velike sise. Meni nije toliko do karaktera, samo do sisa, ali nisam radi svoga dobrog glasa mogao da to tako ispadne pred svijetom, plus nisam mogao samo tako se napraviti tošo i prijeći preko onoga što su svi čuli da nikad ne bih s njom.

Dosjetio sam se rješenja: ponudit ću im da budu sa mnom obje odjednom – kao, ja to preko volje onda s njima kad su već navalile, i kao, neću onda da sam izabirem u ovoj hamletovskoj dilemi – to tehnički neće biti protivno ranijoj riječi. I jedna i druga su reagirale, a i sav svijet s njima, zgražanjem i govorenjem mi kako sam poludio, da kakve mi to kretenske ideje padaju na pamet, da neće one biti u poligamnom bludu, nisu takve djevojke. Prva je ova s velikim sisama rezolutno odbacila prijedlog, s gnušanjem. Ali ja se nisam dao smesti i inzistirao sam na takvom razrješenju zapleta. Zatražio sam: idemo se probati malo faćkati utroje; koja prva bude nekooperativni partibrejker i definitivno odbaci prijedlog, nastavit ću faćkanje s onom drugom. U jednom trenu je ova umišljena posustala, iscrpljena tim bezumljem, pa sad ona definitivno odbacila. Samo sam to čekao. Složio sam pozitivan i konstruktivan izraz lica: no, evo, vidite, što ja tu mogu, ja sam imao najbolju volju, ali umišljenica se i pokazala suviše umišljenom. Tako ću se sad moći baciti ovoj među sise, a da ne ispadne kako sam se posro sam sebi u usta – zato cijeli teatar.

Ima, doduše, ta providna točka u priči: prodajem foru da ću sa sisatom zato što ona kao ne odbija tripartitnu vezu, iako je očito da ovo što ne odbija već više nije tripartitna, a dok je bila – jednako je rezolutno odbijala; u prihvaćanju i u odbijanju sve posve isto kao ona druga... Ali ima načina i za taj problem premostiti: natjerao sam je da ona barem načelno podrži tripartitnu vezu, što god to značilo tamo gdje nas je još dvoje ostalo, pa ćemo se onda moći puno i maziti udvoje (ili učetvero, ako računamo sise). Načelnost ispred svega!

Ali nije tu priči bio kraj. Kad je umišljenici došlo iz guzice u glavu da će ispasti iz igre, rastrubila je po selu kako ipak pristaje na trojac, a meni i diskretno prišapnula kako će mi, ako se svejedno zadržimo u dvojcu, davati u guzu. Opa! To je već bila malo jača ponuda. Sise su sise, ali u guzu je u guzu, i istog trena smo si bili skroz cici-mici, pred svima se pokazali zajedno, gledali se milo i zaljubljeno. Teška srca pri pomisli na one balkone, ali njihovoj sam vlasnici morao dati do znanja kako su za nju vrata sad definitivno zatvorena i nazad više nema. Tu se onda, međutim, naš velečasni sablaznio nad guzičarskim nemoralom, bacio anatemu na moje besramno španciranje s jednom takvom, koju nikad u crkvi nije vidio, nazvao je lažljivom bezbožnicom premazanom svim mastima, a mene slijepom naivčinom i izdajicom crkve i sela. Sisata je optužila rivalku za zakulisna nuđenja, te s indignacijom proglasila svoju moralnu pobjedu: ne, ona svoje stražnje principe ne da, sa svojim se ugledom neće igrati, čista guzna rupica nema cijene! Poskrivećki mi je potom prišapnula kako će mi se i ona naguziti, samo nek potjeram cici-mici. Tu već nisam imao što razmišljati: ako je guza i tamo i vamo, onda su ipak opet sise te, a i kako ću protiv anateme velečasnog. Sisojka je možda na meti zlih jezika, ali je pobožna, uvijek u crkvi, u prvim redovima – španciranjem s njom Boga neću uvrijediti. Morao sam smisliti neki razlog zašto otkantavam cici-mici netom što joj se zakunih da ću biti samo njen... nešto se strašno dogodilo, objavih svima. Strašno, što sad strašno? – postali su jako znatiželjni. Rekla mi je neke ružne riječi – promrsih mrzovoljno, samo da ih skinem s kurca. Ali nisu odustajali, zanimalo ih je kako se odbijanje preko noći prvo jedne, kojoj sam već uvažio barem načelni pristanak na tropartitnu vezu, da bi se bilo udvoje s drugom, pa onda opet preko noći te druge da bi se bilo udvoje s prvom, ništa više ne pitajući za tripartitnost, uklapa u narativ po kojem ostajem dosljedan u nehtijenju ni pod razno udvoje s nekom od tih ženturača?

Fak, u cijeloj sam hektici zadnjih dana totalno zaboravio na to!

- 11:47 - slušam (7) - printaj - #
  • zakunio? zaklela bih se da se, po naški, zaBunio ;) (marionetta 24.12.2015. 12:06)
  • Kad se već ovakvoga diskursa nije dosjetio Robi K. Viktora Ivančića, u tvojoj "seoskoj" inačici imamo dostojnu zamjenu! :) I ja ovoj temi pristupam s jednakom dozom detekcije gastrointestinalne patologije, ali se - a baš mi je krivo - eto nisam dosjetio mogućnosti prevrednovanja kroz dimenziju ruralno-erotskog. ;-)) (Mariano Aureliano 24.12.2015. 13:10)
  • Bio si top-bloger, no dok sam napisao komentar i osvježio stranicu, više nisi. Tako je noćas @vajrapani kratko bio top-bloger. Ne kužim kako to funkcionira. (Mariano Aureliano 24.12.2015. 13:17)
  • Hm, a gdje su nestali lijepi "narodni običaji" vezani uz "pridržavanje svijeće"......ili ipak nisu? :)) (. 24.12.2015. 13:51)
  • a vrhunac vrhunaca je bio kad su se njih dvije dogovorile da ti ni jedna neće dati, pa su onda jedna drugu gurale da ti to kaže, pa kad je konačno jedna rekla NE, a ova druga te istog trena zajašila uzdahnuvši DAAAAA... ahahhahh ludila :)))
    nego, ti se pomalo u to kužiš, je li ta igra povuci - potegni, nekakva znanstvena metoda iz područja psihijatrije ili psiopatologije??? (lion queen 24.12.2015. 17:58)
  • Pero, gadiš mi se više o tih ženturača... (DOBAR, LOŠ, ŠTRACA 29.12.2015. 14:33)
  • iako ja volim (doduše ne tako orgazmično kao lion queen) kad ti pišeš o seksu malo sam zabrinuta za tebe. smucanje sa ženama lakog morala može imati katastrofalne posljedice. :Đ (Emi Gablo 30.12.2015. 13:56)
  • Bijelo na Crnom | Crno na Bijelom

    utorak, 22.12.2015.

    Babe i žabe


    Ljudi su se podijelili na one koji bezrezervno osuđuju ponašanje policajca smatrajući da je postupio krajnje neprimjereno, uporabivši sasvim nepotrebnu silu, kako po težini prekršaja nad kojim je intervenirao ('Prešla je na crveno! Nije ubila čovjeka!'), tako u slučaju životne dobi prekršiteljice. Nazivaju je 'staricom' ili, bez obzira na notu simpatije, sasvim nepristojno: 'bakom'.

    U ovoj rečenici očigledno nešto fali (i onda još nešto), sintaktički, no nećemo sad šiljiti oko toga, shvatili smo poruku. (Šiljit ćemo oko nje.) Radi se o rečenici iz članka koji je povodom aktualne ''općehrvatske rasprave'' povodom obračuna jednog žandara i jedne... kako bismo rekli, a da nas netko ne prozove zbog nečega... jedne, dakle, gospođe u izvjesnim godinama, napisala Julijana Adamović, a kojim nas sve poziva da se okanemo crno-bijelih pogleda na ljude, događaje i svijet. Nema dva zeca – tri zeca. Ili jesi ili nisi, a ako nisi – isti si. Ili, vrlo vjerojatno, još i gori. Bez obzira jeste li u tom okršaju stali na stranu policajca ili 'građanke u prekršaju', pogriješili ste.



    Julijana dobrano kenjka, u svojoj vječnoj pozi dijalektičke izmiriteljice ekstrema, jer gdje bi istina bila nego u sredini, dabome (ali ipak omiljena joj meta: tzv. ''urbani fašisti''). Poza koja joj i ovdje refleksno ostaje u špranci članka, jer joj je to kolumnistički tik, no se do kraja, nakon što je po navici dobro izgrdila svrstavanje u tabore, otvoreno i posve nedijalektički svrstava u jedan od tabora.

    Reći da su eto krivi i jedno i drugo i kako ćemo pogriješiti stanemo li na stranu bilo koga je ovdje mistifikacijska, mudroserska riječ, čak i ako tehnički istinita, jer da, pogriješili su oboje, samo uz tu razliku da je njena greška promil siledžijskog idiotizma njegove greške.



    No, ne staje ni na tome nego – sve vičući ''nikad i ništa nije crno-bijelo'' – zaključuje da je stoga crno-bijelo ipak kriva samo gospođa u izvjesnim godinama, pandur nije. Pogledajmo činjenice. Žena je prekršila zakon. Policajac je, unatoč očiglednoj nelagodi i neodlučnosti odradio svoj posao bez da je ikoga ozlijedio. Da, možda nije bio najnježniji s njom, ali božemoj, što bismo mi htjeli, treba nam shvatiti i prihvatiti da policajac baš i nije doktor komunikacijskih znanosti i/ili psihologije. Njegov ministar i ministarstvo priljepili su mu kameru, ali mu nisu pružili izobrazbu na bazi običnih i jednostavnih seminara tipa: Što kad me iznenadi ratoborna 'starica', a meni upaljena kamera na bluzi?

    Amnestiran je, znači, jer nije ni za očekivati da ne bude mamlaz, s obzirom na manjkavu naobrazbu, a možda i obuku? To je Julijanin argument za sumirati ovu situaciju?

    Zapitajte se, bi li imali više razumijevanja da je za odbjeglom prijestupnicom povikao: Stanite gospođo, imam osobnih problema! Kredit mi je pojeo malu plaću, kupio sam djeci knjige na 12 rata. Stanite, pobogu, gospođo, pa zar ne vidite da mi je kamera upaljena – ako vas ne zaustavim, odrezat će mi suspenziju i 20 posto s plaće jer nisam napravio svoj posao. Nitko me nije spremio za ovo, samo su mi dali kameru. Stanite, pobogu, ismijavat će me da nisam u stanju zaustaviti ženu koja je upola lakša od mene, koju mi je neugodno ščepati za rukav i zaustaviti.

    Haj da rekapituliram jesam li dobro shvatio? Opravdava ga, dakle, instinkt zaštite digniteta cijenjenih muških genitalija? Ako mu baba prođe lišo, ispast će šonjo, bezmudac, a sve pred kamerom, rugat će mu se ljudi. Treba nam uvažiti da je njega bilo sramota ispasti papak i kastriran u muškosti ako ne prebije 'staricu' – to je Julijanin vrhovni argument?

    Ha, što ja to rekoh? Prebije? Julijanu barem bi mogla zateći takva riječ. Njen je termin ''ščepavanje za rukav''. Prezentira kritiku policajčevog postupka, danu od strane nasuprotnog tabora, kao da se radi o kritici same namjere da je zaustavi i legitimira, a ne onoga oko čega je stvarno prijepor: kritici konkretnog načina na koji se s njom ophodio pri njenoj grešci nekooperativnosti.

    Julijana se tu uosjećuje u pajkanovu poziciju: Ako se dogodi slučaj 'A', postupam na način 'B'. Ako je to nemoguće, primjenjujem postupak 'C' . Ako prekršim pravila, slijedi mi sankcija. I otkaz. A otkaz baš nije mala stvar, priznat ćemo. Argumentacija koja utvrđuje legitimitet toga da policajac postupi prema propisanoj proceduri (i ne dobije otkaz) valjda polemizira protiv stava koji bi preporučivao drugačije? Lijepo se uosjećivati, ali ne bi trebalo pritom mutikašiti, miješati babe i žabe. Sporno ovdje nije to da on postupi prema proceduri svoga posla, da je krene zaustaviti i legitimirati, sporna je definicija postupka C. To što je službeno priopćenje utvrdilo kako grmalj nije prekršio nijedan akt, ne znači da je to i stvarno točno – štoviše, u to neće povjerovati nitko s razinom lakovjernosti manjom od sitne djece koja vjeruju u Djeda Mraza. Na snimci sve vrišti od toga da je nekakav akt morao biti prekršen, da nije moguće kako bi takvo što bilo normalna i predviđena procedura. (Neću sad citirati članke iz ovog i onog akta, ali možemo igrati tu igru po potrebi.)


    Išla ''ratoborna 'starica''' ulicom, vidla policajca ni krivog ni dužnog i na to odmah iskezila očnjake: e, taman mi nalijeće, idem ovoga malo izbubetat.

    Dođite sebi, poštovane svađalice i pravednici. Niste skočili u oči policajcu zato što je priveo ženu koja krši zakon i pravila civiliziranog ponašanja. Pa da, nismo. Dobro jutro, Julijana. Tema NIJE je li okej da radi svoj posao i da bi bio kriv zbog toga što je uopće krenuo za njom. Skočili smo jer ju je mamlaz malne prebio zato što nije surađivala pri privođenju: savijao joj vrat pokretom trpanja u maricu, pritiskao je na pod usred decembra, zavrtao joj ruku (a ne tek ''ščepao za rukav'')... A ti nisi intelektualno poštena kad se praviš da ti to nije jasno.

    - 14:57 - slušam (12) - printaj - #
  • Frajer je pozvao pojačanje, to si zaboravio, cijela ekipa pod punom ratnom spremom izašla je na teren hapsiti gospođu...

    Ma ništa, evo samo u Novoj godini svima želim da vas prebije policajac zbog prometnog prekršaja, ili da vam komunalni redar razbije nos jer ste bacili papir na cestu.

    I jedna digresija, molim da se izglasa zakon za kretene koji ne skupljaju govna za svojim psima kojime se isti osuđuju na smrt streljanjem ili vješanjem o drvo (isto na smrt). Ovo stvarno mislim ozbiljno. (DOBAR, LOŠ, ŠTRACA 22.12.2015. 16:44)
  • a i zato što razne Sanadere, Horvatinčiće i Čobankoviće nitko nije šćepao za rukav ko ovu gospođu... (Neverin 22.12.2015. 18:36)
  • @DOBAR, LOŠ, ZAO

    ti pričaš o policajčevoj brutalnosti? osuđuješ ga, a u rečenici ispod bi vješao i streljao!! hmm (gec 22.12.2015. 19:06)
  • @gec
    hmmm, gdje sam to ja osudio policajca ?
    u jednoj rečenici prepoznaješ ironiju, a u rečenici ispod ti to promiče !! (DOBAR, LOŠ, ŠTRACA 23.12.2015. 11:19)
  • gospođe je kriva, ali na žalost i postupanje je krivo. (Sjedokosi 23.12.2015. 17:41)
  • Sem da je odustao od daljnje potjere i insistiranja da se "gospođa" zaustavi (činjenica je da je prekršaj učinjen i da se bježi od legalnog predstavnika koji ima i mora poštivati dane mu ovlasti) voli bih da mi netko kaže kako i na koji je to, svima prihvatljiv način policajac trebao postupiti? Posebice me to zanima jer je očigledno da se i u komentarima i u članku ne razlikuju ovlasti policije i sudbene vlasti. Kazneni zakon propisuje kazne i način naplate istih od strane policajaca. Dotična gospođa je evidentno napravila prekršaj koji spada u ovlasti policajca. Pravilnik o ponašanju policije pri tim i takvim slučajevima precizno obvezuje policiju i točno daje upute o postupanju sve do tzv opravdane upotrebe sile pa i upotrebe oružja.
    Da karikiram priču do krajnjeg apsurda: kako bi se priča odvijala da se dotična gospođa okrenula, izvukla pištolj i upucala policajca?! Što je u današnje vrijeme, moram priznati, vrlo vjerojatan i skoro pa očekivani scenarij. Valjda bi se onda iščuđavali gdje mu je pamet bila i što prije nije upotrijebio silu na koju ga i pravilnik obavezuje...Ovako? Ma nema veće ljepote: "idiot" trenira strogoću nad jednom "nemoćnom staricom" bespotrebno je obarajući na pod, a to se onda komparira s Horvatinčićem i inim parajlijama. Zaboravlja se pritom da je policija korektno obavila svoj posao i kod Horvatinčića i kod inih parajlija (pa čak i u svojim redovima), a da sudstvo snosi odgovornost za njihovo neadekvatno kažnjavanje. Policija kao što nema pravo kažnjavanja (sem za kaznenim zakonom propisane prekršaje, a i to, ako prekršitelj odbije, ne može učiniti - spada u daljnju nadležnost sudbene vlasti) , tako i nema pravo oprosta učinjenih postupaka građana kojima krše zakone i njime propisanih normi (oprost također spada u ovlasti sudbene vlasti).
    Stvarno me zanima što je policajac trebao uraditi a da pritom i sam ne prekrši zakon i u najmanju ruku završi na disciplinskoj komisiji? (alkion 23.12.2015. 21:14)
  • Alkione, trebao je napraviti upravo to što si rekao: pustiti je. I nije pero pogrešno uočilo indiciju. Policajac je, naime, tako se da zaključiti prema početku snimke, išao na zicera. Običnu građanku, sivu u svim aspektima, pa čak i godinama, išao je na zicera da bi što točno ostvario? Neki bonus, neku pohvalu? Znaš, da je snimao ovaj postupak jureći za nekom makinom ili nekim pijancem/narkićem za volanom (ima doista spektakularnih akcijskih snimki policije u SAD koja po autocesti ganja stvarno po život opasne sudionike u prometu) i uspješno završio akciju privođenjem takve osobe i primjenom iste vrste sile koju je primijenio na pješakinju za koju nije jasno je li, unatoč prekršaju, predstavljala objektivnu ugrozu za bilo čiji život u danoj situaciji ili ne, dala bih haj fajv. Ovo je slijepo poštivanje propisa bez ikakve u konkretnoj situaciji svrhe. A što se tiče analogije s primjerom što da se okrenula i izvukla pištolj, vjeruj mi, naša policija je tako dobro obaviještena o tome tko bi uza sebe mogao imati pištolj da im scenariji snimanja takvih pojedinaca u prometnim prekršajima uopće ne padaju na pamet za tako male novce i sklisku mogućnost nagazivanja na pogrešnu osobu. Predobro su informirani o tome. Predobro a da bi smjeli ne usuditi se takve jedinke snimati u počinjenju prometnih prekršaja, osim zbog preniskih plaća, što je dobra osnova za uvođenje scenarija kakav postoji u SAD-u, a to je svaki idiot s ganom u džepu, čemu se potiho nadaju upravo oni zbog kojih policija i ima tako niske plaće i zbog čega ova siva kršiteljica prometnog propisa završava gubicom pritisnutom o kamen i zavrnutom rukom. To ti je jednaka pravda kao kad škola uvede pravilo oblačenja za djecu, ali ne i za svoje djelatnike iz tzv. odgojnih razloga, nakaradna perverzna pravda i jednako tako nakaradno i perverzno insistiranje na njoj. (samohranamajka 23.12.2015. 22:23)
  • samohranamajka : gdje je zapravo ta granica između pustiti je i završetka gubice pritisnute o pod? Zapravo tko određuje takvu granicu ukoliko treba postojati? Cijeli tvoj komentar mi je pomalo "anarhističan" (možda zvučim malo grubo). To što je možda čak i većina naše policije onakva kakvom je opisuješ niti u jednom momentu ne smije, ne može i ne treba biti opravdanje za ne postupanje po zakonu i propisanim pravilima. Dečko nije tu, a nije mu ni u opisu radnog mjesta da procjenjuje nečiju osobnost, materijalno stanje i osobne probleme već da postupa po nekakvim uređenim i propisanim normama i pravilima koja su za sve nas ista i isto primjenjiva. Njen slučaj spada u prekršaje i samim time nije bilo ugroze za nečiji (sem njen) život pa ti je i ta konstatacija promašaj. Također pravilnik pritom ne pravi razliku radi li se o narkomanu, kriminalcu, čovjeku koji to radi namjerno ili slučajno - to mora ustanoviti sudstvo.
    Napokon zašto bi dotična gospođa spadala u one kojima se prašta, a pijanac ili nadrogirani ne?
    I na kraju, čemu služi ta ista kamera koju je policajac nosio? Baš me zanima da je neki nadobudni novinar došao do snimke kako je policajac pušta nakon što je preko nekoliko puta bezuspješno pokušava zaustaviti? Razapinjali bi ga i punili naslovnice i Internet o nesposobnosti policije da čak i jednu "staricu" ne mogu legitimirati, kako li tek onda izlaze na kraj s većim kriminalom kad nisu u stanju riješiti najobičniji pješački prekršaj.
    Po mom osobnom mišljenju od buhe se napravilo slona. Malo smo izokrenuli cijelu priču iz onog bijednog senzacionalizma: nije vijest kad pas ujede čovjeka već zapravo obratno...
    I da se čisto ogradim: moj komentar je samo izazvan Pecetovim postom a cijela priča se više vezuje za članak na koji se i on referira.
    Svi se ovdje hvatamo više nekih morala čak i etičkih načela zaboravljajući da zakoni i propisi u sebi nose hladnoću i ujednačenu principijelnost koja je valjda zato i okrutna pa time i nesavršena... (alkion 23.12.2015. 23:27)
  • Joj, alkione, čitateljstvo bi razapinjalo zato što uživa u svemu što misli da samo neopravdano trpi. Nije čitateljstvu do poštivanja propisa. Čitateljstvu je do kažnjavanja. Kako ti znaš da je bilo realne ugroze za njen život? Nikada nisi prešao na crveno pješačko kad automobila npr. ljeti nije bilo ni u dimnim signalima? Nikad, ali doista nikad te ni jedan mili/policajac nije pustio pa čak možda ni u gorem prekršaju? Ono, na neku spiku, foru?
    Mislim, govorim ti to zato što su me jednom doslovce pod sirenom ganjali jer je policajac tako mlako zamahnu kuhačom kroz poluotvoreni prozor na dijelu ceste na kojem sam shvatila da se želi ubaciti ispred mene zbog toga što je tramvajska, ni ne sluteći da me slijedi već 100 metara od prolaska s mojeg žutog na pomoćnoj strelici. I to baš mene od svih koji su još iza mene prošli? I onda su kad sam konačno stala jer sam skužila da baš mene ganja (pazi, rano jutro gužva u istom pravcu za poludit' i ja isto tako doslovce gmižem u koloni dobrih 10 minuta prije nego što su me zaskočili) iskočila sva četvorica iz auta prema meni da im dam osobnu i vozačku prijeteći se s pendrekom pred prozorom od auta? Znaš koja mi je bila automatska reakcija? Da ako se ne prestane derati da neću moći izvaditi vozačku i knjižicu vozila iz džepa na sjenilu koliko su mi se ruke tresle. Dobro oni znaju tko je laka žrtva i nema to nikakve, ali baš nikakve veze ni sa kakvim uređenim državama. To je instinkt jačega u uniformi, policijskoj, vojnoj, svećeničkoj, you name it, tako se kali čelik, naime. Mislim, ova ti je isto kao što nitko ne zna kako se formalno i neformalno obučavaju specijalci (prvo baci bombu u podrum pa onda pitaj tko je u podrumu), a mi se svi pravimo da to nije tako i puni smo razumijevanja. I ja se isto pitam čemu uopće služe te kamere i nije to nikakav senzacionalizam, nego realnost jer siva zona je postojala i postoji i postojat će dokle god postoji i čovjek.
    Što se tiče samog teksta, u njemu postoji samo jedan dio koji odgovara istini: obuka im je nikakva, ali ne možemo se nadati nečem boljem uopće kad je na snazi pravo jačega koje mase zdušno podupiru, kao što podupiru šamare i batine za djecu, dapače, povratak u škole, ali su im onda mrski 'islamisti' jer imaju ispovijed kao vrhunaravni legitimni oprost od vlastite nepromišljenosti. Ne, alkione, nisam ja ta koja zaziva anarhiju, nego mase željne tuđe krvi, kud se, vjerojatno ne htijući, smjestila i autorica teksta. Riba smrdi od glave...

    Ima još nešto bitno što se da iščitati iz anarhizma koji mi predbacuješ: nije njegovo da procjenjuje osobnost jer mu to nije u opisu radnog mjesta. E, vidiš, a tu je još jedan dio zbog čega mi se sve ovo gadi. Nije moje i baš me briga... Još jedna vječita mantra svih koji se dično vole isticati kao dobri i pošteni ljudi... Kad mi na kameru snimi osobu koja maloljetniku prodaje alkohol i stisne mu lice uza grubu fasadu, onda neka se javi. I to je isto, naime, prekršaj prema:
    " Zakon o prekršajima javnog reda i mira: člankom 19. navedenog Zakona kaznit će se osoba koja daje alkoholna pića pijanoj osobi ili maloljetniku ispod 16. godina, a člankom 20. istog Zakona kaznit će se osoba koja se na javnom mjestu odaje pijančevanju ili uživanju opojnih droga ili drugih omamljujućih sredstava novčanom kaznom od 200 do 800 kuna." (Sa stranica MUP-a). Jebeš ti takve zakone i legalističke puritance... Nadam se da je premijer razumio ovu moju zadnju rečenicu. (samohranamajka 24.12.2015. 00:49)
  • Mamo: Jesam, naravno, ali mi nije ni u primislima da bih, ako me policajac radi toga zaustavlja, bježao ili se odupirao legitimiranju. Ne sjećam se, do duše da mi je ikada oproštena kazna koju sam dobio, ali to vjerujem ima veze s mojom osobnošću, karakterom i odgojem. I da se odmah razumijemo, da je gospođa stala i dozvolila legitimiranje te da je policajac nakon toga ne kažnjava, ne bi mi to nimalo smetalo. Očigledno i ti i ja pripovedamo istu priču koja je toliku buku podigla iz pukog senzacionalizma. Razlika je samo u toliko što ja osobno, tek samo na osnovu nekoliko puta pregledane snimke, ne smatram da je policajac prekoračio svoje ovlasti kao i da cijela priča ne zavređuje toliku halabuku, a ponajmanje opravdavam djetinjasto ministrovo ponašanje i opravdavanje plaćanjem kazne.
    Sva ova daljnja nabrajanja o obuci, primanjima i inim elementima koje nabrajaš ne bih komentirao jer bih samo nagađao ili napamet komentirao činjenice koje ipak ne poznajem u dovoljnoj mjeri.
    Jesu li nam zakoni dobri, primjenjuju li se adekvatno, pravovremeno, u dovoljnoj mjeri? Ne, ne i ne, ali to nije, ne može i ne smije biti primijenjeno pravilo ili razlog za osudu onoga tko ih primjenjuje ili to pokušava, pa makar to bilo i za naoko bezazlene prekršaje. (alkion 24.12.2015. 09:32)
  • po meni, zadatak svakog Čovjeka je konstantno pružanje otpora pokušajima sustava/aparata da ga proguta i ispljune - kroz šupak.
    ovom čovjeku (obučenom kao policajac) to nije pošlo za rukom. (Emi Gablo 24.12.2015. 13:16)
  • Nije svatko u stanju uvidjeti ili otkriti meritum stvari. Pa se onda vrluda u nesretnim pokušajima relativiziranja, koji su odiozum posebne vrste.
    http://mariano-aureliano.blog.hr/2015/12/1631990627/rosa-parks-66.2. html (Mariano Aureliano 24.12.2015. 13:27)
  • Bijelo na Crnom | Crno na Bijelom

    petak, 11.12.2015.

    Kalifete na fete


    Najteži teret nas lomi, posrćemo pod njim, potiskuje nas prema zemlji, ali u ljubavnoj poeziji svih vremena žena čezne za tim da bude pritisnuta težinom muškog tijela. Najteži teret je, prema tome, ujedno i slika najintenzivnije ispunjenog života. I što je teret teži, što je naš život bliži zemlji, to je stvarniji i istinitiji.
    Nasuprot tome, apsolutna odsutnost tereta čini da čovjek postaje lakši od zraka, uzdiže se u visine, udaljava se od zemlje i ovozemaljskog postojanja, postaje tek napola stvaran, a njegovi su pokreti koliko slobodni toliko i beznačajni.
    Pa za što onda da se odlučimo? Za težinu ili lakoću?

    (Nije teško pogoditi autora i izvor.)

    ***

    Volim tekstove Lane Pukanić, a to je zato što su u nečemu srodni onome za čime sam idem: shvatiti mehanizme, fenomene, što pokreće ljude i što se u njima zbiva ili može zbivati.1

    Nedavno je (relativno nedavno, prošlog mjeseca, neposredno po sranju u Parizu) osvanuo jedan njen vrlo takav: Džihadski girl power, o misteriju privlačnosti ISIS-a za mlade zapadnjake, koji mu se pridružuju u količinama nezapamćenima za jednu terorističku skupinu, uključujući brojne djevojke (po prirodi tema od interesa za feministički portal). U čemu nalazi da je srce objašnjenja fenomena: tri razloga koja ih privlače Daeshu. Prvo, idealistični ciljevi religijskog služenja i gradnje utopijske kalifatske države; posvećivanje života višoj svrsi. Drugo, pripadanje, sestrinstvo, jedinstvo i zajednica. I treće, romantiziranje avanture pridruživanja ISIS-u – glorifikacija braka s džihadistom i njegove smrti, i glamurizacija položaja ''mučenikove'' udovice.

    Lana identificira da je upalno žarište teme u ''kontrakulturnom'' impulsu mladenačkog bunta i korijenskog nezadovoljstva egzistencijama koje žive u svojim matičnim zapadnim sredinama. I sve to (u svom stilu) sjajno vodi i razvija, analizira, okreće u rukama – dok na kraju ne dođe do završne poante, koja, međutim, lako dovodi do kontroverzi i nesporazuma. Koliko god užasavajuće zvučao njihov život u ISIS-u, nema sumnje da ih je iznevjerio i zapadni patrijarhat.

    Na baš to je bila jedna reakcija i ispod teksta, gdje se komentatorica ne složila, ali Lana to lako otklanja, jer je ova loše artikulirala svoje neslaganje – naime, uistinu eventualna problematičnost egzegeze nije u tome što zapadni patrijarhat nije usporediv s onim kalifatskim, odnosno u pitanju (ne)primjerenosti upotrebe termina kontrakultura (kao da bi njega samog kompromitirao, za sve ostale upotrebe).

    Rečenica zapravo ima dva sloja. Želi li se samo konstatirati da, pored ISIS-ovskog mraka tamo, također i ovdje imamo izvrgnutost patrijarhatu, koji mnogo pridonosi da djevojkama život ne biva cvijeće i sušta emancipiranost niti na zapadu, odakle su krenule? Taj dio je jasan, nesporan, ne treba ga puno braniti, ako uopće. Želi li se pak povući i motivacijski kauzalitet: da one prebjegnu u najcrnji fašizam iz reakcije na to što su kod kuće bile izvrgnute patrijarhatu? To bi već bio bitno teži zadatak za braniti. Već na prvi pogled sadrži unutarnji apsurd. Gdje je logika: kinji me se patrijarhalno – pa idem tamo gdje ću tek biti do balčaka izložena patrijarhalnoj kinjenosti? Ali izgleda da Lana to tako stvarno i cilja, jer u prethodnoj rečenici eksplicira to kao motivacijski faktor, ''jednu od stvari koja mlade europske muslimanke tjera prema radikalizaciji''; interpretirajući pobudu – da naglasimo, i jedino taj dio s osnovnom pobudom usuprot zapadnog patrijarhata – kao svojesvrsnu feminističku gestu (u tom smislu kontrakulturnu).

    U filmu Na putu Jasmile Žbanić, Amar je, unatoč sretnoj vezi s Lunom, nezadovoljan, neostvaren (ne može imati dijete, alkoholičar je, dobija otkaz kao kontrolor leta, a ionako je oduvijek htio biti pilot) u njihovoj inače urbanoj, sekularnoj, da kažemo klasičnoj zapadnjačkoj svakodnevici. Nabasa na starog ratnog druga koji je u međuvremenu ''pronašao vjeru'', štoviše postao fundamentalist, vehabija. Ovaj mu sređuje neki posao, ali taj je posao u njihovom vjerskom kampu, i kad ga Luna tamo posjeti, nalazi ga već solidno zadojenog. Ali koji je mehanizam zadojenosti? Kamp je na lijepom mjestu, Jablaničkom jezeru, pa da je to ''najbolje mjesto za odmor'', govori se i o ''preporođenosti'', veliko je zajedništvo, nema urbane alijenacije, svi su si braća i sestre, ''ovdje ljudi odmaraju, uče, druže se'', ''ovdje tek vidiš kako je život lijep'' – u tome ''ima nešto, neki mir'', kaže joj on, ''spavam ko beba, ne pijem, ozbiljno, ima neka čistoća ovdje među braćom''... Nasuprot suvremenog – pače postmodernog – ''svjetovnog'' života, koji im se ukazuje kao besmislen, beznačajan, bestežinski, nepodnošljiva lakoća postojanja, te naravno, pokvaren (''ja samo hoću da budem bolji čovjek'': smeta mu da ona psuje ili se izazovno obuče ili kad netko pije, u svemu vidi grijeh, hoće da se šerijatski vjenčaju, neće više da joj da prije braka, itd).



    Ovo je sve nešto što Amar dijeli s prebježnicama, te svakako kontrakulturno spram zapadnjačkog/modernističkog modela, ali ne i rodno profilirano, kao što vidimo i po spolu protagonista filma, različitom od prebježnica, nego opće iskustvo – odnosi se i na dečke i na cure. Lana navodi antropologa Scotta Atrana: ''Nasilni ekstremizam ne predstavlja uzlet tradicionalnih kultura, nego njihov kolaps, jer mladi ljudi više nisu usidreni u tisućljetnim tradicijama, već plutaju u potrazi za društvenim identitetom koji im daje osobni značaj i slavu. (…) Radikaliziraju se kako bi našli čvrsti identitet u plošnom svijetu, gdje su vertikalne linije komunikacije među generacijama zamijenjene horizontalnim peer-to-peer vezama koje mogu opasati cijeli svijet''. Prema njemu, ključ je ISIS-ovog uspjeha u tome što mladima, koliko god to čudno zvučalo, nudi nešto o čemu mogu sanjati: značajan život, borbu, žrtvu i zajedništvo.

    Značajan život.

    Ne bismo li onda radije porive tih cura ka bacanju u okrilje überpatrijarhalnog fundamentalizma, umjesto feminističkoj temi ženskog bijega pred zapadnim patrijarhatom, mogli pripisati ovoj općenitijoj potrebi, istoj koja je i Amara vodila? Postoje ljudi koji – biološki ili kulturalno uvjetovano – za čitavog svoga trajanja ili u nekim fazama – naročito traže čvrstu, strogu vanjsku strukturu, jer im se u protivnom egzistencija rasplinjuje i u tom rasplinuću se loše osjećaju. Nije, reklo bi se, presudno na prebježnicama da su ženskog spola, nego da spadaju u sortu ljudi s izraženom potrebom za jakim okvirom (regula, zajedništva, čistoće: živiš po pravilima i onda si si košer i mirne duše, umjesto da tjeskobno kafkijanski stalno s opravdanošću svoje osobe doveden u pitanje). Ako pokazuju kontrakulturni srednji prst svojoj matičnoj zapadnoj kulturi, onda mjesto kamo se utječu sugerira da bi to bilo, kako i Atran utvrđuje, ne zbog suviška, nego upravo pomanjkanja za njihov ukus u zapadnoj kulturi jakog tradicijskog okvira, koji uključuje i patrijarhalne tlake (ne možda što bi im do njih kao njih samih bilo stalo, ali dolaze u paketu).

    U Ženskoj spici detektirao sam povremenu navadu feminizma da vlastitu opreku tumači potencirajući puko spolnu osnovu (muškarci protiv, žene za), depotencirajući značaj kulturalne i svjetonazorske osnove (ugrubo rečeno, liberalan svijet će biti za, kako žene, tako i muški, konzervativan protiv, i opet kako žene tako i muški). Odnosno, da je koncepcijski propust svih he-for-she kampanja, dok se stavlja isključivi fokus na to da se pridobije i muškarce za stvar omogućavanja ženskih prava i sloboda, u uzimanju zdravo za gotovo da bi žene većinski to uopće i htjele, te da je feminizam bezub dok god se fiksira na zlu babarogu muškog roda koji tlači jadni mali ženski, previđajući i ne shvaćajući da bi opresija bila kratkog daha bez dubinskog pristanka samog ženskog roda, te da je stanje stvari i danas kakvo je ne zato što je muški establišment u krvi ugušio pobunu (bez imalo negiranja da bi lijep broj baraba to možda i želio), nego po kritičnoj masi ''berendica'', koje same obilježava jak protufeministički, protuemancipacijski sentiment – te da je osnova svake kampanje prvo njima lupati na vrata, ''berendicama''. Podliježe li i Lana toj navadi potenciranja primarno spolne bifurkacije? Pomalo je sumnjičim, da. Recimo, u ovom članku (ili bolje, konceptualnoj gesti) na mjestu je način na koji izvrgava ruglu stupidne komentare, no zašto ga i ne nazvati Ignoranti nam objašnjavaju stvari umjesto (seksistički) Muškarci nam objašnjavaju stvari? Zar misli da bi joj frajle s #womenagainstfeminism platforme išta drugačije i pametnije komentirale? Pri empatijskom uživljavanju u psihologiju prebježnica, projicira li Lana donekle – svi smo tome skloni – samu sebe u njih? Smeta li i njima doista tako ono što bi Lanu smetalo kad bi bila na njihovom mjestu, ili se prije radi o ženskama koje bi zdušno pridržale kakav #womenagainstfeminism natpis?

    Formulirajmo na koji bi onda način Lanina egzegeza bila problematična, ukoliko bi bila: ne zbog neprimjerenosti usporedbe ili terminologije (kao što je našla komentatorica), nego zbog ne baš dobro ni točno utvrđene motivacijske osnove? Ali polako. Zapravo ja tu njenu tezu čak nemam puno impulsa činjenično sporiti, dosta mi je uvjerljiva – iako opet ne sasvim pravocrtno. Strpljenja.

    Atranovu riječ nam ona daje na znanje (da ju je primila na znanje), ali je efektivno i otklanja po kratkom postupku: da on priča samo o mladićima. Što nije baš točno, jer to što reče je općevažeće, i o jednima i o drugima, no jednako irelevantno za Laninu nakanu da nađe ono što ne vrijedi za mladiće, odnosno za jedne i druge, nego samo za djevojke, kao specifikum ženske (djevojačke) motivacije. Njih čeka fantastično obećanje uzbuđenja, romanse i besmrtnosti majčinstva novog islamskog kalifata (...) Prema Havlicek, radi se o mladim muslimankama koje se ne prepoznaju u zapadnjačkim modelima ženskosti/djevojaštva, već osnaženje pronalaze u džihadu koji im nudi Daesh.

    Ali idemo još specifičnije. Očitava, točno i pronicljivo, jedan aspekt: onaj u kojem utkani seksizmi našeg društva bagateliziraju djevojke na određene načine. ISIS-ovo je vješto korištenje društvenih mreža i interneta za širenje ideologije poznato, no nikad ne djeluje toliko prirodno i istovremeno očuđujuće kao u rukama neprikosnovenih kraljica suvremenih oblika komunikacije, tinejdžerskih djevojaka. Njihov fanatizam nije, u svojoj formi, mnogo drugačiji od fanatizma obožavateljica, na primjer, One Directiona, samo s neizmjerno većim ulozima. Strastvena požrtvovnost, ljubav koju spremno daju, opsjednutost zbog koje pamte sve podatke o svojim omiljenim junacima; to su već desetljećima, od samog izuma adolescencije, ključne osobine djevojaštva – i uvijek su bile predmet poruge odrasle, dominantne, muške kulture. Usputna primjedba: ovdje Lana sintetizira dva različita binoma u jedan te isti: porugu odrasloga prema mlađem i porugu povlaštenog muškog monoma prema deprivilegiranom ženskom ujedinjuje u jedinstvenu Odraslu Mušku kulturu, kao nekakav integralni supermonom po kojem joj vladajući, potirući monomi odraslosti i muškosti dolaze kao sinonimi. U ovom je slučaju predmet obožavanja drugačiji i popularnu kulturu zamjenjuje religija, no svejedno bih se usudila reći da se ne radi o znatnoj aberaciji od uobičajenog scenarija. Čime ne želim reći da ga treba podcijeniti, već upravo suprotno – da ga nikad nije trebalo podcijeniti.

    Ali upravo taj oblik podcjenjivanja na djelu je i dalje, čak i pri ovom podizanju uloga do krvnih razmjera, te ih se primjerice naziva ''kalifetama'' i ''džihadskim mladenkama'': CNN je, sjetimo se, izvijestio da ISIS žene mami ''Nutellom, mačićima i emojijima'', depolitizirajući tako u potpunosti njihove odluke. Na djelu je, naravno, i tvrdokorna seksistička ideja da žene ne mogu biti krvožedne i okrutne, samo naivne, odnosno da žene koje jesu takve i koje čine i žele činiti zlo drugima nisu (ljudske) žene – automatski su čudovišnije od muškaraca koji čine isto. Na užasan i tužan način, ''kalifete'' šalju bitnu poruku o načinima na koje zapadnjačko društvo trivijalizira djevojke i njihov emocionalni rad (i njihovu moć te želju za moći), do trenutka kad je uložen u destruktivnu i opasnu ideologiju i postaje prijetnja, kad će ga se umjesto trivijaliziranja možda (i) demonizirati, i koliko je malo mogućnosti za postojanje između tih ekstrema.

    Ovdje isto ima tvrdnji ili izbora riječi s kakvim se ne bih sasvim složio. Kaže, depolitizirajući njihove odluke? Hoćemo li čin pridruženja ISIS-u zbilja uvažavati kao politički čin? Upravo smo, i kroz sam Lanin tekst, bistrili da se suštinski radi o predpolitičkim momentima, o bazičnijim, još zapravo osnovnim biološkim potrebama za davanjem više svrhe životu kroz takvo nešto, za avanturom s osovinskom ideologijom, za pripadanjem, sestrinstvom, zajedništvom, za zadobivanjem čvrste vanjske strukture koja je psihološki linija manjeg otpora... Radi se nužno, kao i kod svih priklanjanja fundamentalizmu, o – što da se stidimo reći – obliku drastičnog ljudskog bankrota, izrazitom deficitu nečega supstancijalnog u čovjeku, da li kao intelektualna hendikepiranost ili emocionalna nedoraslost, ali svakako ne znaku koliko-toliko slobodnog, samosvjesnog, autonomnog duha, koji ne bi bio u stavu klečanja na koljenima. Izostaje, dakle, preduvjet za ikakav pojam političke osviještenosti. I kada ih humaniziramo u smislu nastojanja da prokljuvimo što ih motivacijski pokreće, nije to polemika o tome radi li se o potpunim idiotima, pomračenog uma (naravno da se radi), nego samo dovijanje što ih je dovelo do toga da se razviju u potpune idiote. Zašto onda dramiti nad time da se činu prebježnica odrekne politička dimenzija? I kada se neki mladići pridruže ISIS-u, samo će zadnji nespretnjakovići pomisliti kako im je to neki čin s političkom dimenzijom. Ne, to se obavlja u puno nižim, elementarnijim sferama, fundamentalne sociologije – idiotski čin nastao iz idiotske pobude za egzistencijalnim sklanjanjem u kolektivističko Bratstvo/Sestrinstvo-Pripadanje-Čistoću-Strukturu, nešto znači primordijalno, zapravo animalno, karakteristično za niže oblike svijesti, što ne zaslužuje ama baš nikakav respekt intelektualnog/političkog čina; stvar automatskog rada mjehura, želuca i crijeva, a ne moždanih sinapsi, ako već pričamo o tome. Ukoliko pak nećemo pojam političkog vezivati uz odrednicu respekta za nešto za što je trebalo uključiti mozak, nego je rabiti u najširem opsegu u kojem je baš sve ljudsko na svijetu u nekom smislu političko, onda će se sama potegnuta opreka političkog naspram trivijalnog pretvoriti u govorenje riječi bez značenja. Tako kako nikakav respekt tobožnjeg političkog čina nema što biti pridavan regrutima ISIS-a, u tome kranje trivijalnima, nema što biti ni regrutkinjama, koje su tu jednake idiotkinje mjehura i crijeva, jednako trivijalne. Milibože, pa i trebaju biti prezrene u trivijalnost!

    No, postoje razlike u žanru trivijalnosti. Muškadiju će se i u tome, ajmo tako reći, ozbiljnije shvatiti – neće se govoriti o mačićima i smajlijima. Vjerojatno zato što je imati nož ili pušku u ruci ozbiljna stvar čak i onda kada je posve nepolitička, primorani smo priznati je kao ozbiljnu, pošto nas se može ubiti, a pritom je nož ili pušku u ruci uvriježenije i uvjerljivije vidjeti u muškoj ruci, u ženskoj kao da nam djeluju manje opasno. Što se tiče mogućnosti izvedbe u djelo, ali i voljnosti. Opravdano ili neopravdano? Sve i kad bismo mi na zapadu priznali kako se radi o iracionalnom kognitivnom biasu te bili spremni pridati dužno poštovanje kako su žene jednako željne krvi i sposobne je na terenu proliti, svejedno nam ostaje poznato da im u prvom redu sami ISIS-ovci neće dati (doslovnom i strogom zabranom) da idu se same boriti, uzimati u ruke nož ili pušku. Pa što da mi ovdje onda mislimo zašto one idu tamo? Ne možda radi mačića, ali čini se da radi pompona, u svojstvu neke vrste navijačica; činjenica je da su ''kalifetama'' učinjene već od strane Kalifata, ne tek po zapadnjačkoj trivijalizaciji. Takvo je osnaženje (osnaženje ''u džihadu koji im nudi Daesh''), naravno, izrazito paradoksalno. Žene se ne smiju boriti za ISIS. Njihove su primarne uloge one supruga i udovica mučenika, rađanja budućih džihadista te širenja propagande i privlačenja drugih djevojaka i žena. Njihova je ''slava'' uvijek tek posredna. Implikacija ovog paradoksa – koji Lana i sama registrira (ali kao da ne izvlači proizlazeću konzekvencu) – je da obesmišljava tezu po kojoj su cure nagnane na pridruživanje ISIS-u revoltom zbog seksističkog aspekta utrpanosti u kalup od strane ''zapadnog patrijarhata'', s ograničenošću onoga koliko im dopušta da budu od svojih punih bića dominantni zapadnjački oblik djevojaštva, koji na brojne načine stereotipizira njegove ekspresije i zapostavlja i sputava njegovu moć. Da njima uistinu smetaju stvari poput recimo ove u kojoj ih se na zapadu seksistički ''depolitizira'' što se tiče krvožednosti, okrutnosti i borbene spremnosti, odnosno što im se kod kuće kaže da je to nešto što samo muškarcima pristaje (i na njima je, kao, normalno, uopće ne monstruozno, a tek bi žena koja bi isto tako činila bila neljudska, čudovišna) – zar bi onda od toga prebjegle ni pet ni šest nego tamo gdje će tek biti ultimativno ''depolitizirane'' u rolu navijačica i kalifeta, na upravo opisan način?

    E, ali od ovog mjesta se vraćamo na staze na kojima Lana dobro očitava! Postoje, naime, različita lica patrijarhalnog seksizma. Kod džihadista izložene su seksizmu, ''depolitizirane'' kao žene u svom davanju im ruke (u sklopu ostatka kompleta retrogradnosti) – ali tamo im to ne smeta. Kako to? Zato što im to samo po sebi ne smeta uopće, ni s čije strane, a stvar je u nečemu drugom. Patrijarhalnost ISIS-a dolazi bez tog nečega – dolazi, naime, kao patetizirana, lišena bagatelizacije. One su tamo, čisto zbog pripadnosti ženskom spolu, gurnute u podčinjenost, segregiranost i drugorazrednost, ali jebe im se za to, jer neshvaćanje za punopravne je različit pojam od neshvaćanosti za ozbiljno – a evo kvake: jedino im je do toga da ne budu neshvaćane ozbiljno. Značajan život. Kad se vlastitoj gurnutosti u apriornu drugorazrednost (inače daleko goroj i surovijoj od ičega što mogu doživjeti na zapadu) samo pridoda značajke značaja, poštovanja, patosa – onda su i okej s njom. Uloga žene u čvrstom tradicijskom patrijarhalnom kodu je možda ponižavajuća (kome je dano da to tako osjeti), ali je sve samo ne nevažna i trivijalizirana. Kako ono i rekosmo gore: prisutna je, dapače, glorifikacija braka s džihadistom, glamurizacija položaja ratnikove žene i mučenikove udovice. Slava je možda posredna, ali je jasno definirana i zna se da postoji. Položaj žene nosi svoj respekt u toj predefiniranoj roli, ako dobro i poslušno vršenoj. Nisu prezrene ni nebitne na svijetu. A upravo su to bile kod kuće, od strane lica matičnog patrijarhata i drugih instanci – dakle, neshvaćane ozbiljno, kao šiparice, klinke, glupačice s Tumblrom, Whatsappom i Ask.fmom koje fanatično obožavaju One Direction i tope se na mačiće ili smajlije, objekt sistemske posađenosti u porugu. Lana je u pravu i lako me pridobiva kad predlaže da bi takvo što moglo biti pokretač impulzije za odlaskom negdje gdje će biti shvaćane ozbiljno. (Dodao bih i kako se radi o muslimankama, što nije uvijek lako biti u europskim zemljama, te da im je zacijelo morala po nekakvim londonima biti pravljena Njuška s Guzom također i na bazi tog muslimanstva, s guranošću i u te kalupe.) A tko im je to radio? Ne bih svodio na patrijarhat (jer ipak bi valjalo razlučiti one binome: nije svaka reakcija svisoka odraslosti spram puerilnog elementa automatski znak muške, nego odrasle privilegiranosti, te se jednako može odnositi i na porugu spram puerilnosti klipana, kao što ni reakcija svisoka spram niže kulturalne podobnosti ne predstavlja patrijarhat nego rasizam, ne mušku nego rasnu privilegiranost), ali svakako da između ostaloga često biva i očitovanje zapadne varijante patrijarhalnog seksizma. Pa možemo li onda reći da ih je on otjerao, nagnao, kao jedan od faktora? Tehnički da, samo što nije u tome poanta. Lana u isto vrijeme dobro očitava i učitava. Prehrabro bi i suviše paradoksalno bilo reći da bježe pred patrijarhatom dok god je ono kamo bježe upravo patrijarhat par excellence, stoput pojačaniji.

    Ono od čega bježe i čemu se u okviru svoje kulture ISIS-om kontrakulturno usprotivljuju je – Lakoća; tražeći Težinu. Jer se pod njom podrazumijeva Značaj, njih samih, njihovih osoba, njihov vlastiti značaj. Potaknute gurnutošću u trivijaliziranost i beznačajnost, pa i od strane seksizma, motivirane su izvrgnutošću beznačajnosti, ne izvrgnutošću seksizmu. Vidimo da tamo gdje isti dolazi bez da se osjećaju beznačajnima, nemaju s njim problem.

    Ali time smo i opet nazad na općeljudskoj, vanspolnoj, i uopće ne feminističkoj naravi pobude, zar ne? Kao prosto potrage za afirmacijom i samoaktualizacijom (gone wrong); kontrakulturne jedino u obliku jagme za Težinom, mimo bilo kakvog stvarnog emancipacijskog agensa, kao što to redovito i biva, jednako kod dečkiju i cura.



    1. Neću se obavezno u svemu s njom i slagati, ali je i u polemici gušt za nasuprotnika imati dostojnu igračicu, umjesto ološa kakav sam navikao da mi nalijeće.@

    - 11:27 - slušam (17) - printaj - #
  • ne pratin Lanu... al dikod je dobro pročitat i neka druga razmišljanja :) (DOMENICO 11.12.2015. 11:48)
  • Antropološki intelektualizam usložnjuje ondje gdje je, zapravo, sve mnogo jednostavnije. Feministički antropološki intelektualizam svemu tome tek dodaje još jedan sloj nepotrebnog usložnjavanja. ISIL-ovske "prebjeguše" sa Zapada spoj su devijantne socijalizacije (ma kakve, ima ih bezbroj, kako u bogatim i cijenjenim, tako i u siromašnim, lumpenproleterskim obiteljima), manjka inteligencije i specifičnog mazohizma kao fuzionog produkta prvog i drugog. Zašto neka djevojka završi u raljama prostitucije i narkomanije, a neka druga u raljama ISIL-ovih momaka, zapravo je antropološki inferiorna distinkcija u koju se zadubljuju samo oni koji iz teme žele izvući vlastiti intelektualni profit. Tako isto nastaju loši socijalni filmovi, a njihovi se autori trajno nadaju kakvom Zlatnom lavu, medvjedu ili gušteru. Naime, loš socijalni film za glavne aktere ili likove uzima neinteligentne devijantne mazohiste i njihovim pričama ili pričama o njima želi iscrtati konture kakvog tobože važnog i tobože nedovoljno propitanog društvenog problema. A to je potpuno krivo. S druge strane, imamo filmove Mike Leigha ili Kena Loacha koji genijalno, dubinski i nelinearno zalaze u dubine društvenih problema od kojih nam se diže kosa na glavi, a istovremeno nam idu suze radosnice na oči od osjećaja istinski Umjetničkog. Nema potrebe intelektualno ili antropološki profitirati od baš svake masovne opačine modernog svijeta, to je slično fotografskom naslađivanju bijedom Trećeg svijeta s ambicijom Pulitzera na umu. Kažem: nema potrebe, ali se ustežem od kritike kad se radi o mladim studenticama društvenih znanosti, željnim profiliranja i afirmacije. Mladosti se oprašta ili uopće ne zamjera ono, što je zrelosti zabranjeno. ;-)) (Mariano Aureliano 12.12.2015. 15:40)
  • Jedan od pokušaja objašnjenja. Upravo naletih. (Emi Gablo 12.12.2015. 16:55)
  • FURCHTBAR ! (Laola 13.12.2015. 09:11)
  • Komentar @MA mi se čini na dobrom tragu (uz jednu opasku, nisam stručnjak za ta pitanja ali mislim da bi bilo ispravnije reći 'antropologijski' intelektualizam iako je u isto vrijeme 'feministički intelektualizam'. :)
    Dakle, pitanje prebjeguša u kalife u istom je rangu kao i pitanje prebjega u neko drugo opskurno ili delikventno marginalno ili subkulturno ili ekstremističko okruženje, *osim* u slučajevima kad se radi o jasno politički i ekonomski motiviranim fenomenima.
    Recimo ako netko pređe u IRA u Irskoj nije u tom rangu, ili ako u nekom groznom slamu u Brazilu ili na Filipinama dječaci barataju automatskim oružjem. KOliko god to bile ekstremne pojave, njihov jasan društveni kontekst, ekstreman sam po sebi, može objasniti podjednako ekstremne posljdice.
    No kod zapadnih kalifeta upravo imamo problem što ne možemo detektirati ništa ni približno ekstremno u društvenom kontekstu iz kojeg prebježu u zagrljaj nečeg neusporedivog i nesumjerljivog po svim parametrima uobičajene civilizacijske 'normalnosti'.
    Na razini pojedinca, ako recimo netko postane Hanibal Lector iako je po svemu imamo prosječno građansko djetinjstvo itd, onda to tumačimo određenom patologijom, npr. 'psihopatskim' poremećajem.
    Dakle, ljudi mogu postati zločinci ili 'zli' i 'sami od sebe', to jest bez nekog jasno vidljivog uzroka ili (psihoanalitičkog) obrazca koji bi dolazio iz okoline.
    To naravno ne znači da je patrijarhat idealan i da žene kao takve ne bi trebale ukazivati na ove ili one negativnosti, ali nam sve to neće pomoći da objasnimo prebjeguše. Radi se u o nečemu u ljudima, o nečemu što nije 'uzrokovano', pa čak niti potaknuto svojstvima okoline.
    Tu bi mogao poslužiti kao čista paralela fenomen sotonističkih black metal pokreta u nordijskim zemljama. Zemlje koje se obično uzimaju kao uzori civilizacijskih standarada u svojim njedrima su producirale jednu bujajuću subkulturu koja se fura na čisto Zlo kao takvo i nastojanje da se ono proširi što više i što brže između ostalog i uz pomoć ektremne muzike koja je u stvari vrlo kvalitetna i krativna na svoj demonski način.
    No, ako i u jednoj Švedskoj ima sasvim dovoljno rrazloga da se zamrzi ljudska vrsta i sav život na Zemlji i šire, onda zašto ne bi bilo milijun dobrih razloga i za prebjeg u kalifete iz kakve trule, obazrive, gnjusno civilizirane građanske sredine? (Ništa Ništa 13.12.2015. 12:26)
  • pripadnost, svrha, značaj.. . Bez da djelimo u ovom slučaju pripadnike ljudskog roda u dva spola (i njihove biološke i socijalne razlike) rekao bi da je isti razlog zašto netko biva članom huliganske skupine navijača ali ovdje sa ISIS-om u globalnom razmjeru. Neki ljudi jednostavno potrebuju čvrstu ruku koja će im govoriti što da rade od razmještanja stola u drugu prostoriju do bacanja bombe na "protivnika".

    A ponekad i ne treba tražiti razlog (novčani, društveni, politički). Lijepo je to sročio Alfred:

    Alfred Pennyworth: [...] with respect Master Wayne, perhaps this is a man you don't fully understand either.

    A long time ago, I was in Burma, my friends and I were working for the local government. They were trying to buy the loyalty of the tribal leaders by bribing them with precious stones. But their caravans were being raided in a forest north of Rangoon by a bandit. So we went looking for the stones. But in six months, we never met anyone who traded with him.

    ...One day I saw a child playing with a ruby the size of a tangerine. The bandit had been throwing them away.

    Bruce Wayne: So why steal them?

    Alfred Pennyworth: Because he thought it was good sport. Because some men aren't looking for anything logical, like money. They can't be bought, bullied, reasoned or negotiated with. Some men just want to watch the world burn.

    A i žene očito... Ne treba diskriminirat :)

    https://www.youtube.com/watch?v=efHCdKb5UWc (Neverin 13.12.2015. 14:23)
  • @Ništa Ništa - Mi zapravo pojma nemamo; možda se ISIL-prebjegušama preko Fejsa nudi krdo muslimanskih djevaca koji će opsluživati sve njihove potrebe ako im se pridruže (plus autogrami članova Coldplaya pride), a možda ih motivira tek lako dostupna i besplatna droga koja se u redovima ISIL-a dijeli po kalifatsko-državotvornom modelu. Kad si na igli (tableti, spreju, listićima, kaktusu, gljivi,...), živo ti se fućka vrti li se oko tvog života neki izopačeni ultrapatrijarhat ili to samo Mickey Mouse pleše derviški ples. ;-)) (Mariano Aureliano 13.12.2015. 15:55)
  • MARIANO - Tempo, nesrećo, opet ti s tim.
    Od Lanine pozicije divergiram utoliko što smatram da je neopravdano učitala kod tih djevojaka povrijeđenost zapadnim patrijarhatom/seksizmom kao motivaciju za akciju (no, i složivši se s mogućnošću povrijeđenosti same kao motivacije, nekim stvarima koje između ostaloga bivaju i seksizam, samo što nalazim da konkretno njih u tome smeta nešto drugo, a ne seksistička/patrijarhalna komponenta).
    Ali ti sad lakonski dezavuiraš i samu temu u kompletu, i tavu i jaja, sve skupa!
    Primijetit ćeš da ja dotle nisam išao. Naprotiv, naglasio sam da joj pristup gotivim, da podržavam bavljenje ovim likinjama na način da ih se shvati kao ljudska bića i pokuša napipati tragove zbivanja u njima. Čemu to? Da bi se bolje pojmilo život i ljude, stvarnost oko nas, same sebe. To je kao s likovima u romanima. Tuđe forme neostvarene su mogućnosti svakoga od nas. Ali, ne, tebi se čini da je to bezveze i radije se priklanjaš programatski ignorantskom stavu. Jer da tematizirati treba samo one koji su moralno - i ''sviješću'' - pozitivni i konstruktivni.
    Nismo li to već riješili ti i ja, ono jednom kod Profe? Tad se ispostavilo da pretjerano u svemu tražiš motivacijske govore. Da likovi koje se obrađuje trebaju, da bi bili po tvom ukusu, biti po saint-beuveovskom receptu: za bodriti i potkrepljivati srdašca čitatelja, za dizati im moral. Flauberta koji je napučio prozu nevaljalcima i nevaljalicama valja grditi što mu se ne nađe ''nijednog lika koji bi utješio, umirio čitaoca dobrim ponašanjem''. Kad toga nema, probije tvoj energetski problem, koji je funkcija onoga što ti se pokazalo, dal je posrijedi nešto nadahnjujuće - poput npr. filmova Leigha i Loacha (naveo si taj navlas isti primjer) - pa si onda ponesen i idu ti suze radosnice, ili su pak u pitanju ''opačine'', pri kojima ostaješ ''prazan, satrven, pogažen, demotiviran'', čak bolestan s fibrom.
    Što ti rekoh tada govorim ti i sada: razumijem ako si energetski labilan, ali i ti bi trebao razumjeti to kao svoj vlastiti problem, a ne konju onoga što čitaš nabijati samar koji si si zamislio kao jahačku terapiju. Ako ti je do motivacijskih govora, plati negdje ulaznicu, ima toga okolo, pa se nadahnjuj i trepći do mile volje. (pero u šaci 14.12.2015. 11:23)
  • EMI - Kakva prazna gluparija od članka, odnosno ''znanosti''. Što nam oni tu prodaju kao znanost? Uzmimo da je doista verificirana kauzalna veza između ''deficitarnog predfrontalnog režnja'' i dokumentirane kritične mase slučajeva pomanjkanja ''supresije loših ideja i skepse prema novim informacijama''. U tom slučaju kao odgovor na ni manje ni više nego krajnje specificirano pitanje privučenosti mladih Europljana ISIS-u, podmeću (navodni) odgovor na krajnje općenito pitanje o tome što - s neurofiziološke strane - čini da se priklanjamo u korist loših ideja.
    Nešto kao kad se Kant uvaljivao da je šatro objasnio kako to da su mogući sintetički sudovi a priori - da zahvaljujući nekoj sposobnosti uma (samo, kako se Nietzsche narugao, ne s 4 riječi nego tako naokolo i s toliko utroška njemačke dubokoumnosti i smisla za cifranje da su ljudi prečuli ''veselu niaiserie'' koja se u objašnjenju ukotvila).
    Meni je taj članak bilo interesantno pročitati, ali mimo onoga što piše u njemu samom. Prvotno sam ga (od riječi do riječi istog) spazio na Indexu, a pozornost su mi odvukli komentari ispod. Čime? Totalno potvrđuju tezu po kojoj su u njedra ISIS-a skloni se skloniti oni nezadovoljni premalom (za njihov ukus) razinom patrijarhalnosti i konzervativnosti preostale u zapadnom društvu.
    - ''A da spomenete divljajucu dekadenciju na zapadu ? Na to da su uloge muskarca i zene zbrisane ? Da vise ne znas koji k znaci biti musko, da vecina muskaraca ne zna jel je ili nije musko, voli li zene ili muske ili oboje ili danas jedno sutra drugo trece ? Bigender, gender fluid ? Razvod ti odnese pola imovine i prihoda, a ponasanje zene nema posljedica nikakvih ? A ovi manijaci nude alternativu, red i smisao i neosporenu dominaciju muskih opet, kad klanje zavrsi.''
    - ''meni je došlo da se odem borit za isis jer je naše društvo demaskulinizirano i nigdje nemam priliku dizati stvari u zrak, suprotiva tomu od mene se očekuje da radim u excelu''
    - ''Feminizam je rak rana zapadnog društva.''
    - ''Eto zašto naša djeca glasaju za socijaliste. Njima je ispran mozak. Moja neće gledati htv,rtl ni novu, čitati index, jutarnji, večernji dok sami ne postanu roditelji.''
    I sl. (pero u šaci 14.12.2015. 13:00)
  • @pero u šaci - Napisao si, kao da ja tako mislim: "Jer da tematizirati treba samo one koji su moralno - i 'sviješću' - pozitivni i konstruktivni." To je čisti falsifikat onoga o čemu sam ja govorio. Ali već mi je odavno znano da s tobom nema smisla polemizirati, jer ti naprosto srežeš "megabajte" i moju pisaniju prikažeš kao nešto što nema 5 MB, već 100 KB. To, dakako, iz tvojih kuljiševskih usta zvuči kao objektivno, tj. kao da sam ja zaista takvo što rekao, a ti onda to sa svojih pozicija intelektualnog olimpijskog prvaka svodiš na pravu mjeru, tj. prokazuješ me kao plitkog dvodimenzionalnog diletanta koji niš ne kuži. OK, sve 5, nisam motiviran braniti se protiv takve sile, tj. protiv intelektualnih "nervnih otrova" koji u glavama ambicioznih studentica FF-a djeluju kao prava otkrovenja. :)) Moje "suze radosnice" nad filmovima jednog Kena Loacha beskrajno su daleko od komičnog oduševljenja motivacijskim govorima, od kojih se i meni samome intelektualno i moralno diže kosa na glavi. Loacha usporedi s našim filmašima pa će ti možda biti jasno o čemu govorim kad govorim o lošim socijalnim filmovima. Oni su vrsta socrealizma, samo bez komunističkog ideološkog ključa ili imperativa. Motivacijski govor i prava umjetnost dijametralno su suprotni po svojim polazištima i umjetničkim/stvarnosnim dosezima, ali ipak vrijedi ona, da nije svatko sposoban za recepciju istinske umjetnosti. Oko toga nema pregovaranja: ti svojim, a ja ću dalje svojim putem. :) Čvrsto stojim na stajalištu da umjetnost čovjeka mora duševno napuniti, a ne isprazniti, ma o kakvim grozotama govorila, pisala, skladala, slikala, modelirala, režirala ili što god drugo. Ta se moja teza, dakako, može shvatiti na pravi način, kao "5MB", ili na posve pogrešni, kao "100 KB". Tko ima uši, neka čuje. ;-))) (Mariano Aureliano 14.12.2015. 15:57)
  • Koliko ja znam čitati, MARIANO, upravo si ti taj koji je ovdje svisoka udario karikirajući ton - kompletnu temu prognavši u rezervat ''nepotrebnog usložnjavanja'', ''antropološki inferiorne distinkcije u koju se zadubljuju samo oni koji iz teme žele izvući vlastiti intelektualni profit''. Napose su to ''feministički antropološki intelektualizam'', ''mlade studentice društvenih znanosti, željne profiliranja i afirmacije'' - naravno, pejorativno mišljeno, kao očitovanje njihove još nezrelosti: mladosti se, razmećeš se, oprašta što je zabranjeno zrelosti (pri čemu vlastitu poziciju impliciraš kao nositelja i apostola te tobožnje zrelosti).
    A zašto se radi o nepotrebnom usložnjavanju? ''Nema potrebe'', veliš, ''intelektualno ili antropološki profitirati od baš svake masovne opačine modernog svijeta''. Već zato, dakle, ne treba biti tema - tvoja je poruka - što se radi o opačini. I zato što ''za glavne aktere ili likove uzima neinteligentne devijantne mazohiste''. Stati na tome da su one eto pokazale svojom odlukom da su glupačice zaglibjele u opačinu i ne zadubljivati se previše u pozadinske mehanizme po kojima je odluka stasala (reiteriraš i trivijalizaciju po mačići-smajliji seksističkoj osnovi, muvajući pod rebra druga @Ništa bazama o obećanim djevcima i autogramima Coldplaya) - osim što je upravo ovaj saint-beuveovski gard iz naše ranije polemike, oblik je i ignorantske poze svisoka.
    Nije na meni, nego de ti sam, druže, dojasni kako točno ti je to nešto od 5 MB, a ne od 100 KB. (pero u šaci 14.12.2015. 21:10)
  • NIŠTA - Hanibali lecteri ipak spadaju u žanrovsku beletristiku. A ni ''fenomen sotonističkih black metal pokreta'' nije pobogu, nešto što bi stvarno odražavalo demonska duševna nagnuća konzumenata, nego tek jedan među banalnim žanrovima stilizacijskog kiča - kako u garderobi, držanju, tako i samoj muzici - riječju, adolescentskog pozerstva. Dakle ništa relevantno za ovo za što navodiš.
    Kažeš još: ''kod zapadnih kalifeta upravo imamo problem što ne možemo detektirati ništa ni približno ekstremno u društvenom kontekstu iz kojeg prebježu u zagrljaj nečeg neusporedivog i nesumjerljivog po svim parametrima uobičajene civilizacijske 'normalnosti'.''
    Ja sam u postu već dao što mi se čini kao najsuštinskije objašnjenje - a to je problematika iz filma Na putu.
    Nije stvar u tome da se opravda kalifete time da su imale objektivno grozno djetinjstvo i uvjete, pa eto onda bismo ih mogli razumjeti (i kad bi se pritom pridruživale nekim terorističkim skupinama koje ipak vjeruju u nešto prihvatljivo i unutar ljudskih okvira barem na razini ideje). Ni Amar nema objektivno posebno teške uvjete života. Izjeda ga karakterističan blues zapadnjačke forme egzistencije, koju osjeća kao ispraznu (i koja ne sjeda svima jednako dobro). Je li Amar ipak kreten što od toga bježi u bocu srednjovjekovnog mraka u koju se začepljuje? Naravno. Dinamika filma nije u tome da ga se ekskulpira od njegovog idiotizma (pa da bi tu onda bilo presudno jesu li mu egzistencijalni uvjeti opravdavajuće teški), nego da se oslovi ta sama unutarnja tenzija, problematika.
    Tako sam i za ove zapadnjačke djevojčice koje bježe u srednjovjekovni mrak već u postu postavio da bi problematika bila pričepljenost prevelikom Lakoćom, a ne Težinom njihovih matičnih egzistencijalnih uvjeta (uključujući, kao samo jedan među činiteljima Lakoće, a ne Težine, i Njušku+Guzu činjenu im od strane sistemske seksističke poruge u kojoj se ogledaju kao mačići-Coldplay bundevice). Zato ti je deplasirano sad povlačiti da jedino ako bi im uvjeti bili posebni teški, e onda bi tek pitanje prebježnica zasluživalo našu pozornost i centriranje je u društveni kontekst umjesto u zamišljena apriorna demonska nagnuća iznutra, itd.
    Kao što je i u Na putu vrlo zanimljivo pratiti tu problemsku rastegnutost između zapadnjačkog bluesa i mračnjačke poremećenosti. Teško mi je pojmiti lakonsko i suviše arogantno odbacivanje cjelokupnosti teme kakvo je ispoljio naročito Mariano, donekle i ti... (pero u šaci 14.12.2015. 22:45)
  • @PuŠ Kažeš:
    Tako sam i za ove zapadnjačke djevojčice koje bježe u srednjovjekovni mrak već u postu postavio da bi problematika bila pričepljenost prevelikom Lakoćom, a ne Težinom njihovih matičnih egzistencijalnih uvjeta (uključujući, kao samo jedan među činiteljima Lakoće, a ne Težine,
    ..i ja se potpuno slažem s time, to je odlična poanta i dobro uhvaćena bit fenomena, koja ovoj gore spominjanoj autorici uvelike izmiče.
    Ja sam samo malo drukčije shvatio @MA glede tog neshvaćanja odnosno svojevrsnog 'defaultnog' traganja mlade istraživačice primarno u zoni 'težine', teških i mračnih devijantnih obrazaca na inače ulaštenoj površini patrijarhalne običnosti itd. itd.
    Dakle, u okretanju (pri tumačenju) ka 'lakoći' i specifičnoj zapadnjačoj krizi ispraznosti ja upravo vidim zrelost koja omogućuje stavljanje fenomena na pravo mjesto.
    Ta lakoća ga (fenomen), dakako, ne čini manje zanimljvim i dostojnim objektom istraživanja, već, kako sam ja shvatio @MA, to samo znači da pretjerana nadobudnost intelektualističke antropologije izmišlja mračne defekte na strani 'društevog okruženja' po defaultu, u nadi da se pronalazi neki 'raison d'etre' itd. jer, eto, naravno da moramo naći neke defekte iza kojih onda slijede 'smjernice' preporuke i politika usmjerena ka...itd. itd.
    U stvari, ako ćemo pravo, devijatnost i endemski idiotizam koji proizlazi iz Lakoće, svojevrsna obijest, daleko je intirgantiniji i mračniji fenomen od linernog 'loše proizvodi loše' ključa.
    Npr. pada mi napamet Paklena naranča koja se u određenom smislu može shvatiti kao pomaknuta studija tog fenomena, gotovo arhetipa.
    Što se tiče nadobudnih Black metalaca, jasno mi je da posežeš za nekim klišejima iz prividno dobro poznate 'ladice'. Ipak, ako nađeš za shodno jednog dana dublje se pozabaviti tom 'subkulturom' i njenim autentičnijim protagonistima, možda naiđeš na zanimljiva otkrića i korigiraš mišljenja u odnosu na trenutno prisutno površno klišeiziranje. (Ništa Ništa 14.12.2015. 23:50)
  • '(...) nije svaka reakcija svisoka odraslosti spram puerilnog elementa automatski znak muške, nego odrasle privilegiranosti (...)'
    Zanimljivo mi je ovo: 'odrasle privilegiranosti'. Čitajući još koji put nekako bi mi ovdje nasuprot nešto kao 'privilegiranost odraslosti' (pa u tom smislu i pokušaji da se ovakvim masovnim društvenim 'devijacijama' pokuša preventivno doskočiti člankom iz Jutarnjeg (Indexa). (Za što mislim da je hvalevrijedan pokušaj, ali istovremeno i ukazuje na silne poteškoće kad se nešto iznimno komplicirano kao što je prebjegništvo u takve ekstremizme pokušava objasniti riječima 'loš', 'moral', 'društveno prihvatljivo' i sl. umjesto da se sve o zamijeni riječju - štetno, no broj kartica je ograničavajući faktor rekla bih, ali u članku, iako, jasno, nije odgovor na specifičnu pojavu, govori se o neurofiziološkoj zrelosti ).

    No, da se vratim na tvoj tekst i spoj dviju riječi jer sumnjam da bi ovako minuciozan u izričaju rekao nešto što ti nije bilo na umu: u kom smislu je privilegiranost odrasla? (samohranamajka 14.12.2015. 23:55)
  • nismo svi tako savršeni; valjda je Mariano samo htio reći da kada izađeš iz kina moraš nakon filma biti puniji i sretniji nego li kada si ušao? dobro ajde, ne moraš, treba puhati Slobodi u jedra ako nema maestrala, ali mi nesavršeni imamo taj dosadan i zahtjevan plan... pa onda (ako smo već programatski obvezani na riječ) i nismo tako daleko od puta prema ovim ideološkim talibanima, ne? a valjda je kao i usvemu u životu stvar u - mjeri... slobode, vedrine, pristojnosti...
    na koncu, nije li lakoća postojanja koju se opetovano baca na stol iz špila - "nepodnošljiva"?
    otuda nesumnjivo i Mujo kada ga pitaju - šta je, sjediš i misliš, a? odgovara: jok, samo sjedim... :)
    sjetilo me jedne Andrićeve: bez aktivnih ljudi svijet ne bi postojao; bez pasivnih... bio bi nepodnošljiv... (neprilagodjen 16.12.2015. 13:44)
  • NIŠTA - Slažeš se s tumačenjem koje u Lakoći nalazi najplauzibilnije objašnjenje: ''to je odlična poanta i dobro uhvaćena bit fenomena, koja ovoj gore spominjanoj autorici uvelike izmiče''.
    Ali nije baš ni tako. Ne izmiče ni Lani. To se vidi, prvo, iz navođenja Atrana, koji ističe upravo to, a zatim i iz vlastitog apostrofiranja sistemske neshvaćanosti ozbiljno kojoj su djevojke izvrgnute. Biti neshvaćan ozbiljno: to je teret Lakoće, ne Težine.
    Jedino u čemu se razlikujemo je da Lana, za razliku od mene, patrijarhalni, seksistički aspekt te bagatelizacije uzima kao motivacijski ključan za same prebježnice. (pero u šaci 22.12.2015. 12:42)
  • DOMENICO - istina
    NEVERIN - puno previše ih je takvih
    SAMOHRANA - ciljao sam na privilegiranost odraslih (pred onima koji još rastu)
    NEPRILAGOĐEN - nisam se uspio razabrati u onome što mi hoćeš reći (pero u šaci 22.12.2015. 14:58)
  • << Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

    ARHIVA
    GUZA + NJUŠKA
    - 2009/08 - Gledanost
    - 2009/09 - Cipelarenje
    - 2009/10 - Guza, njuška, sise
    - 2009/11 - Ispravno
    - 2010/02 - Svjedok na instrukcijama
    - 2011/03 - Ispričat ću vam nešto...
    - 2011/10 - Živjeti s istinom
    - 2011/11 - Dan mrtvosti
    - 2013/04 - Kap
    - 2013/05 - Zakletva
    - 2014/09 - Mjesto s kog se vidi odlično
    - 2016/01 - Nikad kao Bandatar
    - 2016/10 - Crna rupa crnih rupa
    - 2016/10 - Uspomene iz zelene šume
    - 2016/10 - Gerontodozdo ili gerontodozgo?
    - 2017/02 - Anatomija nelagode
    CARPE DIEM
    - 2009/09 - Ratni dnevnici
    - 2010/01 - Vječno vraćanje
    - 2010/10 - Post koji nisam napisao
    - 2014/12 - Dvanaest - puta dva, puta četiri, puta tri
    - 2015/05 - Eros i tanatos - nostalgija za sobom
    - 2015/07 - Zaokruženje Arsena
    - 2016/07 - Vremeplov razmontiranog procesa
    - 2017/02 - Rijeka zapelosti
    ČOVJEK U FUTROLI
    - 2009/10 - Sv. Ante u ćuzi
    - 2011/03 - Čovjek u futroli (1)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (2)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (3)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (4)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (5)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (6)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (7)
    - 2011/06 - Ateistička propaganda
    - 2011/06 - Čedna
    - 2011/10 - Demonska ljepota žene
    - 2012/09 - Demonska požuda žene
    - 2012/10 - Intrigantan problem
    ... 2012/10 - Ni kučeta ni mačeta
    ... 2012/10 - Cvrčak i mrav
    ... 2012/10 - Kasarna Sv. Augustina
    ... 2012/10 - Guzica
    ... 2012/10 - Težina Križa
    ... 2016/07 - Dnevnik uspješnog čovjeka
    ... 2016/09 - Rođenje zla iz duha morala
    - 2014/06 - Geneza jezivosti
    - 2014/11 - Kako ih nije sramota?!
    - 2015/02 - Gola guzica: promjena žanra
    - 2015/09 - U čemu je skandal?
    - 2016/05 - Muške kurve
    - 2016/05 - Dići raspelo na sebe
    - 2016/07 - Opus Dei u teoriji i praksi
    - 2016/11 - Najezda barbara
    - 2016/11 - Moralni standardi razvijene demokracije
    - 2016/12 - Zvuk osude
    - 2017/03 - Kritika seksofobnog uma
    IGRA SPOLOVA
    - 2009/10 - Socijalizacija ljepotice
    - 2010/07 - Pokušao sam te ostaviti
    ... 2010/07 - Not gonna be ignored!
    ... 2010/07 - Košarka i košarica
    ... 2010/07 - Nož u leđima
    ... 2010/07 - Obaveze bez seksa, to je prava stvar!
    ... 2010/07 - ''Ti si dužan''
    ... 2010/09 - Nećeš se predomisliti!
    - 2010/09 - O nabijanju i gnječenju
    - 2011/05 - Jednom nedavno...
    ... 2011/08 - Druge oči
    ... 2011/08 - Lov na ljepotu
    - 2011/09 - Predstava Trtanika u Mrduši Donjoj
    - 2014/10 - Ženska spika
    - 2016/01 - Čistoća je pola bolesti
    - 2016/03 - Ko to tamo glumi pičkom
    - 2016/06 - Zašto nas to nije iznenadilo
    - 2017/01 - Šublerska slijepa pjega
    ORNAMENT I ZLOČIN
    - 2009/10 - (Izvan)brodski dnevnik 2009.
    - 2010/01 - Zidanje kao uvjetni refleks
    - 2010/04 - Napuhane duše lete u nebo
    - 2010/05 - Post o sirotim bogatim ljudima
    - 2010/08 - Spasio bih vatru
    - 2010/09 - Balon
    - 2011/01 - Fetiš pečata
    - 2011/07 - Trinom stradalog albatrosa
    - 2011/09 - Zna se tko zna
    - 2012/04 - And they love her
    - 2012/07 - Déja vu
    - 2013/01 - Sloboda koja sputava
    - 2013/03 - Hladnoća srca prikrivena izljevom osjećaja
    - 2013/07 - Ljetni post
    - 2015/02 - Mali narodi trebaju samo velike inaugursuzacije
    - 2015/04 - Gospe ti presvete!
    - 2015/11 - Đonom
    - 2015/11 - Zapisi sa smetlišta
    - 2016/11 - Ccc, kakva drama!
    CRNA OVCA
    - 2009/10 - O izdvajanju
    - 2009/10 - Nećeš ga naći
    - 2009/11 - O običnim malim ljudima
    - 2011/03 - Selotejp blues
    - 2011/04 - Udružena korizmena zločinačka organizacija
    - 2011/06 - Ne daj se...
    - 2011/10 - Hod
    - 2012/01 - Gospe ti svete!
    - 2012/04 - Rigoletto
    ... 2012/04 - Rigoletto – 1 (Devedesete)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 2 (Stadion)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 3 (Čavoglavci)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 4 (Ay Carmela)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 5 (Normalna)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 6 (Golijat)
    - 2013/12 - Desno i lijevo
    - 2016/08 - Stupovi društva
    DVOSTRUKI AGENT
    - 2009/11 - Dvostruki agenti
    - 2010/01 - Građegovnari ili što se krije ispod žbuke
    - 2010/05 - Reci, ogledalce...
    - 2011/09 - Pravi razlog politikantskih filmova
    - 2013/09 - Lucidni sebi unatoč
    - 2016/04 - Kad ne ide satira, onda će autosatira
    TKO JE UKRAO STVARNOST?
    - 2009/12 - U troje, u dvoje i u prazno
    - 2010/02 - Simuliranje simulacije
    - 2010/05 - Zadrta zadrtoj?
    - 2010/08 - Prava slika grada
    - 2010/11 - Sveta crkva slike
    - 2010/12 - Imagologija
    - 2013/07 - Skriven iza lažnih nickova
    - 2016/06 - Hashtag imagologija
    - 2017/01 - Što je bilo prije: kokoš ili metakarton?
    MASLAC I MARGARIN
    - 2010/01 - O žeđi i pijenju
    - 2010/02 - Folkrok partizani
    - 2010/03 - Duende
    - 2010/06 - Odličan đak
    - 2011/12 - Lice i naličje pjesme
    - 2012/07 - Pr(lj)ave riječi
    - 2013/01 - Bosonoga misao
    - 2013/03 - Život i performans
    - 2013/09 - SAE - tuce pjesama i još jedno
    - 2016/05 - PuŠ vs SAE
    - 2016/12 - Rupa u ormaru
    VELIKO OKO
    - 2010/02 - Opće mišljenje vojske
    - 2010/03 - Kao automat za kavu
    - 2010/05 - Nagni se, Narcise...
    - 2010/06 - Nasilje normalnosti
    - 2010/07 - Ostvarujuća moć privida
    - 2012/02 - Sto godina beskonačnog labirinta
    - 2013/02 - Nasilu na Silu
    - 2013/04 - Biti kao svi
    - 2014/05 - Zeitgeist
    - 2015/05 - Paradoks narcisoidnosti
    - 2015/09 - Krivi ste vi
    - 2015/12 - Kalifete na fete
    - 2017/02 - O pizdunstvu ili Lijepa naša Austrija
    PISOPUT
    - 2010/06 - Ja, luđak
    - 2011/01 - Mjesto s kojeg pucaju tornjevi
    BIM-BAM-BAM
    - 2010/10 - Pismo izgubljenoj 100% djevojci
    - 2012/03 - Tempera(ment)
    - 2013/01 - Duende oči
    - 2013/06 - Tvoj slučaj
    - 2013/07 - Nostalgija futura drugog
    - 2014/10 - Ljubav
    - 2015/02 - Kontra ljubavi
    - 2105/03 - Ja, Ti, Mi
    - 2016/02 - Držati pticu
    - 2016/06 - Mogućnost drolje
    - 2017/01 - Grijeh ljubavi
    GOSPODARI SVIJETA
    - 2010/11 - Drveno željezo ili patetični cinizam
    - 2011/02 - Kako smo dospjeli ovdje gdje smo danas
    - 2015/01 - Nijanse lijevog spektra
    - 2015/01 - (Vuci)batine
    - 2015/05 - Čovjek je čovjeku ovca
    - 2015/07 - Minut semantike
    - 2015/07 - Matija protiv Babinha
    - 2015/10 - Mnogo vike nizašto
    - 2015/10 - Demonopolizacija paradne malignosti
    - 2015/12 - O sisama i guzicama u Mrduši Donjoj
    - 2016/02 - Matija protiv Babinha 2
    - 2016/04 - Pozadina kreševa
    - 2016/06 - Heroj, a ne bankaroid
    - 2016/07 - Drljača od tri groša
    - 2016/08 - Asovi vazelinskog uklizavanja
    - 2016/09 - Ravno do dna
    FALANGA
    - 2011/01 - Index na indexu
    - 2012/08 - Falanga
    - 2013/06 - Test osobnosti
    - 2014/09 - Dva tipa smijeha
    - 2014/11 - Kritika pomračenog uma
    - 2014/12 - Kultura Komunikacije
    - 2015/01 - Rođen na prvi april
    - 2015/01 - Mržnja govora sprdnje (1)
    - 2015/10 - Večernji krivolov
    - 2016/04 - Lov na crvene vještice
    - 2016/08 - Gospe ti čudotvorne!
    - 2016/10 - Fizika pomrčine sunca uma
    - 2017/01 - Amen
    BITKE O BITI BITKA
    - 2011/03 - Probavljivost duše
    - 2011/09 - Tema s varijacijom
    - 2012/05 - Misao još nemišljena
    - 2012/06 - Jebanje dvadeset lipa
    - 2014/09 - Krvave ruke
    - 2014/11 - Mundana desideria
    - 2015/02 - Dobar, loš, zao
    - 2015/02 - Spektar sive
    - 2015/07 - Mar(kićk)a
    - 2015/08 - Lítost
    - 2016/01 - Anatomija funkcije
    - 2016/03 - Vječno povraćanje istog
    TRAGOM MUNJE
    - 2012/05 - Pravda je pobijedila
    - 2012/07 - Sve samo ne rasistička zemlja
    - 2012/12 - Propast svijeta
    - 2015/01 - Intencija zOOma
    - 2015/04 - Dr. Prolupao SkrOz
    - 2016/04 - Defile tustaša
    - 2016/06 - Tragom munje
    REPUBLIKA FARSA
    - 2013/06 - Ćudoredna bitanga
    - 2013/11 - Spin godine
    - 2014/05 - Propuštena helpie prilika
    - 2014/08 - U čemu je sramota?
    - 2014/09 - Republika Farsa
    - 2014/10 - Samostan sv. Hipokrita Hipokrata
    - 2014/11 - Zapisi iz ludnice
    - 2015/03 - Zatvoreno pismo
    - 2016/05 - Drkadžije
    - 2016/06 - Približavanje oluje
    - 2016/08 - Nijedne nema bolje od naše milicije
    - 2016/08 - Ovo već stvarno prestaje biti smiješno
    - 2016/08 - Sloboda govora mržnje (1)
    - 2016/09 - Bijedništvo traje dalje
    - 2016/09 - Nujna li rujna
    - 2016/10 - Homo cylindriacus
    USPUT REČENO
    - 2010/09 - Sirove strasti
    - 2010/11 - Proljeće je čak i u novembru
    - 2011/02 - S onu stranu dobra i zla
    - 2011/09 - Rekvijem
    - 2012/06 - Test inteligencije
    - 2015/08 - Nije šija nego vrat
    - 2015/12 - Babe i žabe
    - 2016/06 - Neke se stvari u životu ne može reći nego CAD naredbama
    - 2016/06 - Za neke stvari u životu ni CAD nije dovoljan
    - 2016/08 - Slobodna Vlast
    - 2017/01 - Život je lijep petka 6.1.2017.
    DNEVNIK.hr10Nakon prijave pratite svoje najdraĹľe blogere i kreirajte vlastite liste blogera!Naslovnica