pero u šaci

Bijelo na Crnom | Crno na Bijelom

ponedjeljak, 18.01.2010.

O žeđi i pijenju


Moji izvori tuku u vrtu na čijem ulazu stoji anđeo s vatrenim mačem. Ne mogu tamo ući. Nikad se neću probiti. Osuđen sam na vječno kruženje oko mjesta gdje svijetli moja najistinitija očaranost. Nije mi slobodno, jer... ti izvori šikljaju stidom, kao vodoskoci. Ali ona unutrašnja zapovijed: priđi što bliže izvorima svoga stida! Moram pozivati na djelovanje cijeli razum, svijest, disciplinu, sve elemente forme i stila, svu tehniku za koju sam sposoban, da bih omogućio približenje tajanstvenoj kapiji toga vrta u kome cvjeta moj stid. (Witold Gombrowicz)

poljubac

Ovaj post inspiriran je Kinkynom kolumnom o ''seksu u dugogodišnjim vezama'' i zadojenosti muškog uma – i to ne samo ''gadova i šovinista'' nego i nekih sasvim pristojnih muškića – ''seksom kao iz pornića''. A Kinky je stava da spolni život treba poboljšavati (čitaj: začinjavati) svim raspoloživim sredstvima, pa onda i pornićima...

Prva stvar kojoj bi trebalo dati zeleno svjetlo jest opuštenost. Istina, pornić sam po sebi nije opušten jer u onim boljima glumci su okruženi čitavom svitom kamermana, tehničkog osoblja, šminkera i pomagača, a sve što rade obična je gluma. No, ono što ta gluma sugerira upravo je opuštenost, sloboda prepuštanja seksualnom činu bez nepotrebnih inhibicija uzrokovanih manjkom samopouzdanja, brigom hoćemo li dovoljno uzbuditi svog ljubavnika, kako ćemo izgledati u određenoj pozi, pristoji li se nešto što kanimo učiniti ili, još gore, brigom o nekim posve desetim životnim problemima koji niti nemaju veze sa sadašnjim trenutkom.

Kad muškarci, dakle, sanjaju – sanjamo – o ''seksu kao iz pornića'', zapravo sanjaju – sanjamo – o opuštenom seksu bez inhibicija.

Ja bih počeo od pitanja redoslijeda: pornografija je mehanika prije uzbuđenja, erotika uzbuđenje prije mehanike. Ali uzbuđenje je izravna funkcija transgresije: prestupiti. Napraviti prijestup. Nešto što se dosad nije smjelo... što se ne zna da li se smije... da li da iskoračim? Da posegnem? Da se izložim? Samo se tada doista drhti – iz tijela, iz želuca, čitavim sobom – kada se izlažemo, kada posežemo za nečim što nije unaprijed izvjesno da će biti pozitivno riješeno.

Za ilustraciju: ovakvo nešto imam na umu.

Pokušala sam ponovo zaspati, a njegovo je koljeno opet dotaklo moje, samo ovaj put polako, i nije se micalo. Osjetih lagani strujni udar. Prolazili su kilometri, a u mraku ličke magistrale spojiše se i naši laktovi. Svakim novim zavojem naši slučajni dodiri bivahu sve intenzivniji i bliži…sve do onog trenutka kad je on položio ruku na moju nogu. Osjetih toplinu njegovog dlana na unutarnjem rubu svojih traperica. Željela sam mu uzvratiti istom mjerom, željela sam mu noktima poderati rub hlača, zavući ruku među te dlakave, muške noge, štipnuti ga malo, milovati krajnje bezobrazno…

Željela je... ali kako da to učini? Rast uzbuđenja do točke usijanja je uvjetovan upravo zapriječenošću želje.

Rekonstruirajmo. Imamo prvotnu zastiđenost... Pri povratku u zamak srete se s Candideom i pocrveni. (Riječ je o Voltaireovom Candideu, dakako.) I Candide pocrveni. Ona mu nazva dobar dan uzdrhtalim glasom, a Candide poče razgovarati s njom ne znajući ni sam što kaže. Imamo zatim laki flert... Kuningunda ispusti svoj rubac, Candide ga podiže. Ona ga bezazleno uze za ruku, mladić bezazleno poljubi ruku mlade gospođice. Pa onda podzemni rast temperature, i napokon, točku usijanja. Taj ekvilibrij izvanjske doličnosti i unutarnje besramnosti – upravo je to klimaks erosa. Dok se još premišljamo da li se usudimo. I onda onaj prvi zahvat... ohrabrenje da se odlijepimo od sigurnog tla, kad se više nije moguće savladati... Usne im se sretoše, oči usplamtješe, koljena zadrhtaše, ruke zalutaše. Sve dalje je samo put dolje, silazna putanja, pražnjenje nakupljenog seksualnog elektriciteta. Vratimo se zato trenutku istine. Zašto je toliko erotičan? Pa upravo zato što uopće nije jednostavan. Izlaganje riziku. To šiklja stidom! Dvosmislena situacija: mada je flert možda i očit, ipak nije nazvan pravim imenom. Ako nastupimo otvoreno, druga strana bi mogla sve zanijekati (ono – ''što je tebi?!'') i upravo ta neotvorenost kapije do kraja stvar čini imunom na banalnost, dakle erotičnom, uzbuđujućom.

Time je objašnjen i glavni problem s pornićima: nije to manjak ukusa (precrveni ruž, previsoke platforme itd.) ili manjak političke korektnosti (žensko poniženje, žena kao objekt itd.), nego činjenica da nedostaje strepnja, nedostaje zastiđenost, nedostaje trenutak istine, nedostaje uvjerljiva tenzija jer nedostaje neizvjesnost ishoda: mi u svakoj sceni unaprijed znamo da će to biti pozitivno riješeno, uopće ne sumnjamo da dvije polugole silikonske koke neće uspjeti odoljeti možda malo neuglednom, ali – samo da mu otkopčaju šlic – neobično kuratom slučajnom domaru koji je upravo ušao u prostoriju, i da će uslijediti sve po redu, sve što već ide, pušenje, lizanje, nabijanje sprijeda, nabijanje straga, kad smo već straga u rupu jednu i u rupu drugu, jednu koku nabija, a druga ga draška po jajcima dok ju prva liže, a onda nešto sasvim različito: drugu nabija u rupu jednu i u rupu drugu, a prva ga draška po jajcima dok ju druga liže... Pornići nisu upitni kao podbačaj etosa, kako bi možda sugerirala katolička crkva ili b.a.b.e., nego baš podbačaj erosa: upitna je njihova sposobnost induciranja pravog, čistog uzbuđenja. U tome je sadržana njihova famozna ''otrcanost'' i njihova lažnost: kad izostane faktor nepredvidljivosti, neizvjesnosti, drame – što ostaje? Gola mehanika (s ograničenim brojem varijacija). Tu se pred nama pije bez žeđi, prazni tobožnji elektricitet koji nikada nije nakupljen.

Bolji spolni život jednostavno je definirati: manje gole mehanike u krevetu, a više uzbuđenja. Manje lažnog zanosa, više autentičnosti. Sve u svemu: manje pornografije, više erotike. Dečki koji su Kinky ispovijedili svoje sanjarije o ''seksu kao iz pornića'' očito su to mislili kao negaciju ''rutine koja se vrlo često zna uvući u seksualni život dugogodišnjeg para''. Opće je mjesto da seks u već afirmiranim, odavno konzumiranim vezama – u kojima je manje-više sve unaprijed poznato, a ishod nepristojnih prijedloga, bio pozitivan ili negativan, sve samo ne nepredvidljiv – teško bude oslobođen patvorenosti, simulacije, umjetne stimulacije i glumljenih orgazama (i paradoksalno, povećanih inhibicija jedno pred drugim)... ukratko, lažnog i mehaničkog dodira karakterističnog za... no, možda nije lijepo reći, ali zaključak se sam nameće. Čovjek bi se iznenadio koliko ima zajedničkog sakralni duh tzv. ''bračne dužnosti'' s profanim duhom pornografskih filmova. Dečki su pobrkali pojmove: ono za čim potajno žude nije seks kao iz pornića – jer to već imaju kod kuće, samo u drugom žanru, dakle, pijenje bez žeđi, predvidljiv rutinski seks – nego upravo negacija pornografskog seksa, tj. predvidljivog rutinskog (a ta negacija im se u potpunoj zamjeni teza asocira s afirmacijom pornića). Žude za onim što pornići simuliraju: erosom u čistom stanju, odbacivanjem inhibicija, seksualnom ''spontanošću''... Kaže Kinky:

Druga stvar koju također vrijedi primijeniti je spontanost. Opet moram naglasiti da pornići nisu spontani već samim time što su odglumljeni i planski smišljeni, ali ono što najčešće sugeriraju upravo je spontanost. (...) Zašto se ponekad ne biste poseksali prije kuhanja ručka ili, još bolje, tijekom? Izvan spavaće sobe, na kuhinjskom elementu, obasjani dnevnom svjetlošću, neplanski i uz nenadanu strast do neba? (...) Ukratko, malo truda ovdje, malo truda ondje i erotične inovacije su vam zajamčene.

Postoji, međutim, taj problem s politikom povećavanja spontanosti u dugogodišnjoj vezi da se sekundarna spontanost ipak javlja posve nespontano, naime – namjerno i promišljeno, s artikuliranom intencijom ''poboljšavanja spolnog života''... napokon: s trudom. Činiti nešto s trudom i činiti nešto spontano su suprotni, međusobno isključivi pojmovi. Sa stvarnom spontanošću stoji kao s izgubljenom nevinošću, to je jednokratan fenomen, jednom kad ode, otišla je zauvijek. Neku spontanost se u vezi doduše može opet stvoriti, ali ne i obnoviti onu, jer to tada više nije ona prva spontanost, to je već nešto sasvim drugo – u principu surogat.

Trenuci istinske erotike puno su rjeđi – i puno dragocjeniji – nego što običavamo misliti.



Dao bih milijardu dinara za jedan sekund prvog poljupca, pjevao je nekad davno, dok se još računalo u dinarima, Jura Stublić – ali ako su daleko dinari, nisu poljupci. Oni su ostali isti. Namjerno cijelo vrijeme, govoreći o seksualnom dodiru kao pravoj vrijednosti, kao negaciji rutinskog odrađivanja, za mjeru ljubavi postavljam ''uzbuđenje'', a izbjegavam govoriti o ''emocijama''.

okus soli

Klasični Grci su razlikovali vrste ljubavi: eros (strastvena ljubav, ljubav suprotnih), filia (prijateljska ljubav, ljubav jednakih) i agape (milosrdna ljubav, ljubav nejednakih). Ovaj sveti poljubac na slici: eros, a ne agape! I emocije smilovanja su, naravno, prava vrijednost, ali u drugom registru... važno je to razlučiti da se ne bi upalo u zamku specifičnog (naučenog?) moralizma kojem su iz nekog razloga posebno dame sklone: odricanja da bi moglo biti neke prave vrijednosti i u seksualnom dodiru bez propisanih emocija. Pošto osobno najvećim grijehom, najvećim svetogrđem u ljubavi smatram pornografske elemente – dakle, lažnost i golu mehaniku – poprijeko ću gledati bapske priče kojima je od toga važnije (i zapravo jedino važno) da li ima ili nema tražene emocije. To su prije svega debelokošci. Tko samo brine o prisustvu agapea, taj postaje tolerantan prema pornografskom agapeu – prema lažnosti i mehaničnosti radnje, dok god je ona ''s emocijama''. Ludilo debelokožaca je biti neosjetljiv na mehaničnost i izostanak autentičnog drhtaja, samo dok sve skupa dolazi s monogamnom emocijom, odnosno davati apsolutnu prednost emociji pred drhtajem – i posljedično mu odricati svaku vrijednost, ne vidjeti ništa lijepo, dirljivo ni poetično u recimo onom (ne)pristojnom susretu na ličkoj magistrali, sa svom njegovom istodobnom zadrškom i provalom bestidnosti. Debelokošcima ništa ne znači taj ''jedan sekund prvog poljupca'', ako je eventualno lišen rodoljubne monogamne emocije – njima to nije ništa posebno dragocjeno, nikakav sveti čas – o erotskom susretu koji poslije ne rezultira ''ozbiljnom vezom'' govori se s prezirnim tonom kao o ''samo seksu'', o ''iskorištavanju'' i sl. Ono najbolje i najdragocjenije je omalovaženo: po babama u ljubavi tek naknadno počinju važne i ozbiljne stvari. (Romantični Um: Sex kao rezultat ljubavi i razumijevanja, poznavanja - a ne sex - kao tjelovježba...Niti bih bila opuštena da takav sex prakticiram, niti bih mogla pružiti užitak partneru (...) Muškarci koji se žele samo istresti - daleko im kuća; mogu se obratiti ženama, kojima je to profesija. Koje možda čak iz razno raznih razloga u tome uživaju (neke žene su promiskuitetne, i potrebno im je puno da ih se zadovolji).)

Dolje s golom mehanikom! Dolje s pornografijom Svete Crkve Emocija!

Jan iz Kunderine Knjige smijeha i zaborava, rezigniran godinama i godinama uvijek istih i zapravo smiješnih pokreta, odmatanja koluta na tijelu Hedvige i drugih žena, umoran od bezbrojnih rutinskih ejakulacija, od svojih dosadašnjih dvadeset pet tisuća sekundi orgazma, sanja o Daphnis i Chloe (djevojčici i dječaku iz stare grčke priče koji se zaljube jedno u drugo, ali ne shvaćaju što im se događa – kao u vicu o malom Ivici kojem se ''nekaj tam dole zdiglo'', a nitko mu nije objasnio što je to s njim – osuvremenjena verzija bi bila Plava Laguna).





Jan bi, uglavnom, sve svoje silne ''izmužene'' ejakulacije mijenjao za jedan sekund Daphnisove autentične, nesavladivo raspamećene paraliziranosti: Žudio je za lupanjem srca. Žudio je ležati pokraj Chloe, nesvjestan tjelesne ljubavi, pretvoriti se u čisto uzbuđenje, tajnovito, neshvatljivo i čudesno uzbuđenje muškarca pred ženskim tijelom.



- 01:38 - slušam (6) - printaj - #

<< Arhiva >>

ARHIVA
GUZA + NJUŠKA
- 2009/08 - Gledanost
- 2009/09 - Cipelarenje
- 2009/10 - Guza, njuška, sise
- 2009/11 - Ispravno
- 2010/02 - Svjedok na instrukcijama
- 2011/03 - Ispričat ću vam nešto...
- 2011/10 - Živjeti s istinom
- 2011/11 - Dan mrtvosti
- 2013/04 - Kap
- 2013/05 - Zakletva
- 2014/09 - Mjesto s kog se vidi odlično
- 2016/01 - Nikad kao Bandatar
- 2016/10 - Crna rupa crnih rupa
- 2016/10 - Uspomene iz zelene šume
- 2016/10 - Gerontodozdo ili gerontodozgo?
- 2017/02 - Anatomija nelagode
CARPE DIEM
- 2009/09 - Ratni dnevnici
- 2010/01 - Vječno vraćanje
- 2010/10 - Post koji nisam napisao
- 2014/12 - Dvanaest - puta dva, puta četiri, puta tri
- 2015/05 - Eros i tanatos - nostalgija za sobom
- 2015/07 - Zaokruženje Arsena
- 2016/07 - Vremeplov razmontiranog procesa
- 2017/02 - Rijeka zapelosti
ČOVJEK U FUTROLI
- 2009/10 - Sv. Ante u ćuzi
- 2011/03 - Čovjek u futroli (1)
... 2011/03 - Čovjek u futroli (2)
... 2011/03 - Čovjek u futroli (3)
... 2011/03 - Čovjek u futroli (4)
... 2011/03 - Čovjek u futroli (5)
... 2011/03 - Čovjek u futroli (6)
... 2011/03 - Čovjek u futroli (7)
- 2011/06 - Ateistička propaganda
- 2011/06 - Čedna
- 2011/10 - Demonska ljepota žene
- 2012/09 - Demonska požuda žene
- 2012/10 - Intrigantan problem
... 2012/10 - Ni kučeta ni mačeta
... 2012/10 - Cvrčak i mrav
... 2012/10 - Kasarna Sv. Augustina
... 2012/10 - Guzica
... 2012/10 - Težina Križa
... 2016/07 - Dnevnik uspješnog čovjeka
... 2016/09 - Rođenje zla iz duha morala
- 2014/06 - Geneza jezivosti
- 2014/11 - Kako ih nije sramota?!
- 2015/02 - Gola guzica: promjena žanra
- 2015/09 - U čemu je skandal?
- 2016/05 - Muške kurve
- 2016/05 - Dići raspelo na sebe
- 2016/07 - Opus Dei u teoriji i praksi
- 2016/11 - Najezda barbara
- 2016/11 - Moralni standardi razvijene demokracije
- 2016/12 - Zvuk osude
- 2017/03 - Kritika seksofobnog uma
IGRA SPOLOVA
- 2009/10 - Socijalizacija ljepotice
- 2010/07 - Pokušao sam te ostaviti
... 2010/07 - Not gonna be ignored!
... 2010/07 - Košarka i košarica
... 2010/07 - Nož u leđima
... 2010/07 - Obaveze bez seksa, to je prava stvar!
... 2010/07 - ''Ti si dužan''
... 2010/09 - Nećeš se predomisliti!
- 2010/09 - O nabijanju i gnječenju
- 2011/05 - Jednom nedavno...
... 2011/08 - Druge oči
... 2011/08 - Lov na ljepotu
- 2011/09 - Predstava Trtanika u Mrduši Donjoj
- 2014/10 - Ženska spika
- 2016/01 - Čistoća je pola bolesti
- 2016/03 - Ko to tamo glumi pičkom
- 2016/06 - Zašto nas to nije iznenadilo
- 2017/01 - Šublerska slijepa pjega
ORNAMENT I ZLOČIN
- 2009/10 - (Izvan)brodski dnevnik 2009.
- 2010/01 - Zidanje kao uvjetni refleks
- 2010/04 - Napuhane duše lete u nebo
- 2010/05 - Post o sirotim bogatim ljudima
- 2010/08 - Spasio bih vatru
- 2010/09 - Balon
- 2011/01 - Fetiš pečata
- 2011/07 - Trinom stradalog albatrosa
- 2011/09 - Zna se tko zna
- 2012/04 - And they love her
- 2012/07 - Déja vu
- 2013/01 - Sloboda koja sputava
- 2013/03 - Hladnoća srca prikrivena izljevom osjećaja
- 2013/07 - Ljetni post
- 2015/02 - Mali narodi trebaju samo velike inaugursuzacije
- 2015/04 - Gospe ti presvete!
- 2015/11 - Đonom
- 2015/11 - Zapisi sa smetlišta
- 2016/11 - Ccc, kakva drama!
CRNA OVCA
- 2009/10 - O izdvajanju
- 2009/10 - Nećeš ga naći
- 2009/11 - O običnim malim ljudima
- 2011/03 - Selotejp blues
- 2011/04 - Udružena korizmena zločinačka organizacija
- 2011/06 - Ne daj se...
- 2011/10 - Hod
- 2012/01 - Gospe ti svete!
- 2012/04 - Rigoletto
... 2012/04 - Rigoletto – 1 (Devedesete)
... 2012/04 - Rigoletto – 2 (Stadion)
... 2012/04 - Rigoletto – 3 (Čavoglavci)
... 2012/04 - Rigoletto – 4 (Ay Carmela)
... 2012/04 - Rigoletto – 5 (Normalna)
... 2012/04 - Rigoletto – 6 (Golijat)
- 2013/12 - Desno i lijevo
- 2016/08 - Stupovi društva
DVOSTRUKI AGENT
- 2009/11 - Dvostruki agenti
- 2010/01 - Građegovnari ili što se krije ispod žbuke
- 2010/05 - Reci, ogledalce...
- 2011/09 - Pravi razlog politikantskih filmova
- 2013/09 - Lucidni sebi unatoč
- 2016/04 - Kad ne ide satira, onda će autosatira
TKO JE UKRAO STVARNOST?
- 2009/12 - U troje, u dvoje i u prazno
- 2010/02 - Simuliranje simulacije
- 2010/05 - Zadrta zadrtoj?
- 2010/08 - Prava slika grada
- 2010/11 - Sveta crkva slike
- 2010/12 - Imagologija
- 2013/07 - Skriven iza lažnih nickova
- 2016/06 - Hashtag imagologija
- 2017/01 - Što je bilo prije: kokoš ili metakarton?
MASLAC I MARGARIN
- 2010/01 - O žeđi i pijenju
- 2010/02 - Folkrok partizani
- 2010/03 - Duende
- 2010/06 - Odličan đak
- 2011/12 - Lice i naličje pjesme
- 2012/07 - Pr(lj)ave riječi
- 2013/01 - Bosonoga misao
- 2013/03 - Život i performans
- 2013/09 - SAE - tuce pjesama i još jedno
- 2016/05 - PuŠ vs SAE
- 2016/12 - Rupa u ormaru
VELIKO OKO
- 2010/02 - Opće mišljenje vojske
- 2010/03 - Kao automat za kavu
- 2010/05 - Nagni se, Narcise...
- 2010/06 - Nasilje normalnosti
- 2010/07 - Ostvarujuća moć privida
- 2012/02 - Sto godina beskonačnog labirinta
- 2013/02 - Nasilu na Silu
- 2013/04 - Biti kao svi
- 2014/05 - Zeitgeist
- 2015/05 - Paradoks narcisoidnosti
- 2015/09 - Krivi ste vi
- 2015/12 - Kalifete na fete
- 2017/02 - O pizdunstvu ili Lijepa naša Austrija
PISOPUT
- 2010/06 - Ja, luđak
- 2011/01 - Mjesto s kojeg pucaju tornjevi
BIM-BAM-BAM
- 2010/10 - Pismo izgubljenoj 100% djevojci
- 2012/03 - Tempera(ment)
- 2013/01 - Duende oči
- 2013/06 - Tvoj slučaj
- 2013/07 - Nostalgija futura drugog
- 2014/10 - Ljubav
- 2015/02 - Kontra ljubavi
- 2105/03 - Ja, Ti, Mi
- 2016/02 - Držati pticu
- 2016/06 - Mogućnost drolje
- 2017/01 - Grijeh ljubavi
GOSPODARI SVIJETA
- 2010/11 - Drveno željezo ili patetični cinizam
- 2011/02 - Kako smo dospjeli ovdje gdje smo danas
- 2015/01 - Nijanse lijevog spektra
- 2015/01 - (Vuci)batine
- 2015/05 - Čovjek je čovjeku ovca
- 2015/07 - Minut semantike
- 2015/07 - Matija protiv Babinha
- 2015/10 - Mnogo vike nizašto
- 2015/10 - Demonopolizacija paradne malignosti
- 2015/12 - O sisama i guzicama u Mrduši Donjoj
- 2016/02 - Matija protiv Babinha 2
- 2016/04 - Pozadina kreševa
- 2016/06 - Heroj, a ne bankaroid
- 2016/07 - Drljača od tri groša
- 2016/08 - Asovi vazelinskog uklizavanja
- 2016/09 - Ravno do dna
FALANGA
- 2011/01 - Index na indexu
- 2012/08 - Falanga
- 2013/06 - Test osobnosti
- 2014/09 - Dva tipa smijeha
- 2014/11 - Kritika pomračenog uma
- 2014/12 - Kultura Komunikacije
- 2015/01 - Rođen na prvi april
- 2015/01 - Mržnja govora sprdnje (1)
- 2015/10 - Večernji krivolov
- 2016/04 - Lov na crvene vještice
- 2016/08 - Gospe ti čudotvorne!
- 2016/10 - Fizika pomrčine sunca uma
- 2017/01 - Amen
BITKE O BITI BITKA
- 2011/03 - Probavljivost duše
- 2011/09 - Tema s varijacijom
- 2012/05 - Misao još nemišljena
- 2012/06 - Jebanje dvadeset lipa
- 2014/09 - Krvave ruke
- 2014/11 - Mundana desideria
- 2015/02 - Dobar, loš, zao
- 2015/02 - Spektar sive
- 2015/07 - Mar(kićk)a
- 2015/08 - Lítost
- 2016/01 - Anatomija funkcije
- 2016/03 - Vječno povraćanje istog
TRAGOM MUNJE
- 2012/05 - Pravda je pobijedila
- 2012/07 - Sve samo ne rasistička zemlja
- 2012/12 - Propast svijeta
- 2015/01 - Intencija zOOma
- 2015/04 - Dr. Prolupao SkrOz
- 2016/04 - Defile tustaša
- 2016/06 - Tragom munje
REPUBLIKA FARSA
- 2013/06 - Ćudoredna bitanga
- 2013/11 - Spin godine
- 2014/05 - Propuštena helpie prilika
- 2014/08 - U čemu je sramota?
- 2014/09 - Republika Farsa
- 2014/10 - Samostan sv. Hipokrita Hipokrata
- 2014/11 - Zapisi iz ludnice
- 2015/03 - Zatvoreno pismo
- 2016/05 - Drkadžije
- 2016/06 - Približavanje oluje
- 2016/08 - Nijedne nema bolje od naše milicije
- 2016/08 - Ovo već stvarno prestaje biti smiješno
- 2016/08 - Sloboda govora mržnje (1)
- 2016/09 - Bijedništvo traje dalje
- 2016/09 - Nujna li rujna
- 2016/10 - Homo cylindriacus
USPUT REČENO
- 2010/09 - Sirove strasti
- 2010/11 - Proljeće je čak i u novembru
- 2011/02 - S onu stranu dobra i zla
- 2011/09 - Rekvijem
- 2012/06 - Test inteligencije
- 2015/08 - Nije šija nego vrat
- 2015/12 - Babe i žabe
- 2016/06 - Neke se stvari u životu ne može reći nego CAD naredbama
- 2016/06 - Za neke stvari u životu ni CAD nije dovoljan
- 2016/08 - Slobodna Vlast
- 2017/01 - Život je lijep petka 6.1.2017.