dinajina sjećanja

četvrtak, 19.08.2021.

Labirint zrcala...







zrcalni neuroni
“…zrcalni neuroni će napraviti za psihologiju, što je DNA napravila za biologiju:
pružit će zajednički okvir, i pomoći će u objašnjavanju čitavog niza umnih
sposobnosti, koje su do sada ostale tajanstvene i nedostupne pokusima. Oni su
veliki korak naprijed u evoluciji mozga primata.”
V.S. Ramachandran

Zrcalni neuroni su, prema mišljenju dijela neuroznanstvene zajednice, jedno od najvažnijih otkrića u neuroznanosti u posljednje vrijeme.Kada autor predstavlja zrcalne neurone, govori o njima kao o onim stanicama „koje su u središtu naše sposobnosti prihvaćanja stajališta drugih ljudi i uzajamnog suosjećanja.“






U labirintu zrcala se ogleda cijeli svemir, čuje govor oblaka, cvijeća i glazba nebeskih sfera, tu se rađa ljubav, grmi mržnja, tu nastaju tuge i strahovi, pamćenje, spoznaja i doživljaj.

Šta osjećamo kada nam se ruke spletu?
Šta osjećamo kada nam se usne spoje?
Gdje je miris navlažene svile?

Jedna zvijezda padom
dotaknu tišinu
Tvoje usne dio mene,
ruke u klupku neznanja
zapletoše stvarnost u
klupko snova.

Kao ljetna kiša
kapala su milovanja
tvoje usne ozon sreće,
a nebom je klizila ponoć
šireći miris navlažene svile.





Poezija izrasta iz onog bezimenog što u nama raste. Neuroni su poetski nazvani leptirima... u sivoj tvari osjetimo lepet krila srce promjeni ritam, koža zaiskri perlama sna...ali ja još uvijek ne znam osjećam li moje ili tvoje dodire?

Što se događa u mojoj glavi kada sam tužna?
Što misli pretvara u poeziju suza?
Zašto prestajem plakati kada mi njegov osmijeh uroni u oči?

On osmjehom obrisa suze s moga obraza
i reče mi...
ja sam tu, ali ja sam umoran, budi kraj mene
budi tu
dozvoli mi da budem kraj tebe
da ne budem sam.

Zatvorih njegov šapat među dlanove,
dignuh ruke ka izlazećem suncu
i vidjeh zagrljena dva srca.

dugo sam se pitala... odakle dolazi ljepota...a tada osjetih kako titraji neurona oslikavaju ljepotu u mojoj glavi...

Eto nas u carstvu tišine,
u bdijenju nad žrtvenikom vječnosti,
u moći skrivene stvarnosti,
u prvoj i posljednjoj istini.

Dijana Jelčić...


- 08:08 - Komentari (14) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>