Miriše jesen...

ponedjeljak , 18.09.2017.

Miriše jesen, more je hladnije, puste su plaže, a ja sam ugledala već prvi žuti list na grani stare trešnje u dvorištu prelijepog privatnog pansiona.
Zaustavila sam se pored jedne klupe i odlučila sjesti i popušiti cigaretu.
Iz kutije sam izvadila dvije i iz prvog pokušaja uspjela pripaliti obadvije. Dodirnula sam jednu drugom, kao kada se dodiruju dvije čaše za 'ćin-ćin'.
„Nedostaješ mi, Marija! Tako mi mnogo nedostaješ!“ – šapnula sam tiho, gledajući u jedan bijeli oblačić, zamišljajući da ona sjedi na njemu i osmjehnula se.



Marija je bila moja najbolja prijateljica. Još od vrtića, preko osnovne škole, pa do prvog poljupca u srednjoj školi - bile smo nerazdvojne. A moj prvi poljubac bio je s njenim bratom Zdravkom. Mladost – ludost, nismo pazili, pa smo postali roditelji već u zadnjem razredu moje škole. Naravno, položila sam maturu sa svojom generacijom, ali moje ambicije o daljnjem školovanju ostale su uz kolijevku.
Ja sam ipak bila sretna žena. Imala sam divnog sina, supruga, svoju najbolju prijateljicu i zaovu. Živjela sam u zajednici s njima, ne dugo, kada se Marija zaljubila i udala. Otišla je živjeti u Split.
Bila je to najpopularnija cura u našem selu i srednjoj školi, ali je odlučila da odseli u Split i tamo zasnuje obitelj.
Čule bismo se svaki dan porukama, telefonom, ali mi je jako nedostajala u kući, pa bih uz jutarnju kavu obvezno stavila i šalicu za nju.
Onoga dana kada nam je javila da je rodila malu Noru, svi smo pohitali do Splita, jer je porod došao prije nego je očekivala.
Ležala je u krevetu blijeda i bijela skoro kao bolnički zidovi oko nje. Nešto me presjeklo oko želuca, nekakav osjećaj da nešto nije uredu. Kad su se svi razišli, privukla sam stolicu do njenog kreveta i uzela ju za ruku:
„Nešto nije uredu, Marija, osjetim….reci mi?!“
„Dijete je dobro, ali nisam ja….“ – šapnula je i tiho zaplakala. Skočila sam sa stolice i zagrlila je. Jednom rukom se odgurnula od madrac i napravila mjesto da legnem pored nje. Čvrsto smo se zagrlile ležeći jedna pored druge, a ona mi je šapnula u uho:
„Našli su mi rak na dojci….“

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.