O svemu by DARGAN

subota, 04.02.2006.

Žene kao vozači i suvozači

Lično mislim da nema neke generalizacije po pitanju da li su žene bolji ili lošiji vozači od muškaraca. Postoje žene koje voze dobro i koje voze loše. Isto kao i muškarci. Ipak neke razlike u ponašanju žena i muškaraca u toku vožnje bilo da su na mjestu vozača ili suvozača.
Većina muškaraca vozi pažljivije ako imaju ženu za suvozača, dok žene ne mijenjaju svoj stil vožnje kada imaju muškarce za putnike, dok se muškarci na mjestu suvozača veoma često osjećaju nesigurno i upiru se nogom od pod na suvozačevom mjestu "kočeći".
U istraživanju provedenom na 500 vozača i vozačica, većina od 65 posto muškaraca odgovorila je da mijenja način vožnje kad uz njih sjedi žena, dok njih 44 posto tvrdi da se u tom slučaju posebno trudi voziti pažljivije. 12 posto muškaraca žene na suvozačkom mjestu jako "živciraju" pa voze lošije.
Žene su sigurniji vozači budući da ne podliježu toliko muškom suvozačkom uticaju, odnosno 71 posto vozačica ne mijenja svoj način vožnje bez obzira ko bio s njima u automobilu.
Stav kako su žene lošiji vozači je čista predrasuda. Ako ćemo govoriti o psihološkom profilu, ženama za volanom može više vjerovati nego muškarcima. Dva su razloga koja potkrepljuju ovu tvrdnju: prvi je taj što su žene senzibilnije, a drugi, i još važniji, jeste taj što žene manje uživaju u alkoholu i rjeđe sjedaju za volan pod dejstvom alkohola ili droge.
Statistike pokazuju kako su žene rjeđe učesnici u fatalnim saobraćajnim nezgodama, kako rjeđe plaćaju kazne radi prebrze vožnje, češće koriste sigurnosni pojas i kako manje krše saobraćane propise.
Istraživanje sprovedeno među proizvođačima i autodilerima pokazuje kako žene, kada kupuju auto, najveću pažnju poklanjaju njegovoj pouzdanosti, trajnosti, broju mjesta, sigurnosti i zapremini gepeka, dok muškarce zanima brzina, karoserija i potrošnja. Žene su češći kupci automobila sa pogonom na sva četiri točka, dok se industrija sportskih automobila pouzda (s pravom) u muške kupce, koji su 80-procentni konzumenti brzih dvosjeda.
Žene više i poštuju saobraćajne propise. Istina je da žene prilikom vozačke obuke uzimaju više časova vožnje, ali je razlog u tome što one žele biti sigurne na polaganju vozačkog.
Najveća mana ženske vožnje je plašljivost. Jednom kada se to prevaziđe, žene su izuzetno disciplinovani i dobri vozači. Kada žena stekne sigurnost u svoju vožnju onda je sigurnija i bolja na mjesti vozača nego suvozača.
Kada vidite kolonu od petnaest auta koja stoji bez ikakavog vidljivog razloga, prvo šta se pomisli je da je nekome automobil pokvaren a druga pomisao da je na početku kolone žena. I u većini slučajeva bude jedna od ove dvije varijanta zastoja. Većina žena "sa čela kolone" čeka dok nema auta na vidiku. I ako si iza nje, ili ti je čekati ili ti je trubiti (i tako nervirati i sebe i nju).
Ipak, mnogo je žena koje samo "formalno" polože vozački ispit i tokom života (bez neke veće nužde) ne sjedaju za volan, a glavni razlozi za to su strah i nesigurnost. Takve žene su bolje i sugurnije u taxijima i autobusima i za sebe i za druge učesnike u saobraćaju.

Više o ovome i sličnim temama možete pročitati na www.prnjavor.co.sr

- 20:10 - Komentari (1) - Isprintaj - #

0