Nove Sony MDR-EX90LPsu slušalice studijske kvalitete zvuka

19 studeni 2006

Studijska kvaliteta zvuka - neęete ni primijetiti da imate slušalice

Dosad je korištenje slušalica koje reproduciraju vrhunski studijski zvuk uvijek značilo kompromis u udobnosti. Zvuk profesionalne kvalitete dosad su pružale samo zatvorene slušalice, s jastučięima koji u potpunosti pokrivaju uši i na taj način hermetički zatvaraju ušni kanal.

Najbolji primjerci takvih slušalica proizvode svilenkaste tonove srednjeg raspona i bogati bas koji daleko nadmašuje moguęnosti otvorenih ili slušalica koje se stavljaju u uši. A buduęi da hermetički zatvaraju ušne kanale, blokiraju vanjske izvore šuma. Rezultat je prirodan, neobojen i životan zvuk.

Ipak, otvorene slušalice imaju značajne prednosti pred zatvorenima. Mnogo su manje i lakše, a one pružaju i iznimnu udobnost nošenja. Takošer, proizvode lagani zvuk koji se mnogim ljudima sviša.

Inženjeri dizajna tvrtke SONY uspjeli su postięi naoko nemoguęe, spajanjem najboljih svojstava oba sustava u revolucionarnim zatvorenim slušalicama koje se stavljaju u uši – MDR-EX90LP

Jedinstvene pogonske jedinice od 13,5 mm i akustično podešavanje

Pogonska jedinica je srce svake slušalice. Električne signale pretvara u zvuk korištenjem membrane (koja je u osnovi iste veličine kao i pogonska jedinica). Zvuk se reproducira pomicanjem membrane naprijed i natrag. Što je membrana veęa, tijekom gibanja može istisnuti više zraka. A što je količina istisnutog zraka kod svakog pomicanja membrane veęa, zvuk koji se može reproducirati bez izobličenja bit ęe glasniji. Ta značajka se naziva dinamički raspon.

Kod veęine slušalica koje se stavljaju u uho pogonske jedinice su relativno male, izmešu 8 i 11 milimetara, što pojednostavljuje dizajniranje i olakšava oblikovanje slušalica udobnih za nošenje. Mešutim, dizajneri tvrtke SONY nisu pristali na kompromis u kvaliteti zvuka i za slušalice MDR-EX90LP su odabrali pogonske jedinice veličine 13,5 mm; jedinstvene kod ove vrste proizvoda.

Nadalje, unatoč postavljenim zahtjevima dizajna, uključeno je nekoliko dodatnih komponenti za akustično podešavanje koje se obično ne ugrašuju u slušalice.

Na pitanje zbog čega je to tako, glavni dizajner akustike Takashi Ohtu je odgovorio: "Kad smo odlučili koje ęemo pogonske jedinice koristili, prvotno smo izradili prototipe s ugrašene dvije ili tri komponente koje se obično koriste za kontrolu akustike. Dodavanje veęeg broja komponenti u ovako sięušan proizvod pravi je izazov, ali nisam bio u potpunosti zadovoljan kvalitetom zvuka - željeli smo postięi dizajn koji ęe zadovoljiti i najzahtjevnije kupce. Bili smo sigurni da možemo poboljšati naš proizvod, i u tome smo naposljetku i uspjeli, shvativši da je optimalan broj dijelova za kontrolu akustike šest. Tek tada smo prestali tražiti bolje rješenje."

Senzacionalna udobnost nošenja i kvaliteta zvuka

Hermetički zatvoren prostor izmešu unutarnjeg uha i slušalice potreban je za održavanje najviše kvalitete zvuka. Važna su dva područja: dio slušalice koji je u kontaktu s uhom (važan i za udobnost nošenja) i konstrukcija samog proizvoda. Dizajneri su uložili izniman napor u postizanju najboljeg na oba područja, kao i u dizajnu dijela slušalice koji se umeęe u uho.

Kako objašnjava glavni dizajner mehanike Tomohiro Matsuo, "I najmanja praznina ęe narušiti kvalitetu zvuka; na primjer, čak i ona promjera ljudske kose. Velik izazov predstavljala je ogromna raznolikost oblika ušnog kanala - kako pronaęi najbolji način hermetičkog zatvaranja ušnog kanala u kombinaciji s najvišom razinom udobnosti nošenja. Buduęi da smo iz razloga postizanja što bolje kvalitete zvuka odabrali iznimno veliku, 13,5-milimetarsku pogonsku jedinicu, to je našu zadaęu učinilo težom nego inače".

"Kako bismo procijenili kako ęe slušalice pristajati u ušni kanal, izrašujemo odljevke ljudskih ušiju. Sličnu tehnika proizvodnje koriste zubari pri izradi zubnih proteza. Buduęi da je raspon u oblicima ušnih kanala tako velik, proizveli smo preko 300 odljevaka. Tijekom mnogih pokusa na odljevcima došli smo na ideju o zakretanju dijela slušalice koji se umeęe u uho u odnosu na pogonsku jedinicu. To je bio "eureka" trenutak, nakon kojeg su svi naši ispitivači naglašavali udobnost tih slušalica. Zapravo, ni jedne druge slušalice ne koriste taj koncept zakretanja, a tvrtka SONY je zatražila priznavanje patenta."

POVEĘAN PRIKAZ UNUTRAŠNJOSTI SLUŠALICA

(sony)

-----------------------------------
NEVEZANO UZ POST

vidite kako imamo dobar blog servis... nešto napraviš kasnije sve što napraviš vrate kako je bilo prije, da moraš opet radit isto... Mislim da se dovoljno ne brinu o sustavu kad non-stop imaju problema, konstantno... godinu i pol pišem blog i sa sigurnošęu mogu reę da su imali konstantno probleme... duljih perioda normalnog rada se nesjeęam... vi?

<< Arhiva >>