Studijska kvaliteta zvuka - neęete ni primijetiti da imate slualice
Dosad je koritenje slualica koje reproduciraju vrhunski studijski zvuk uvijek značilo kompromis u udobnosti. Zvuk profesionalne kvalitete dosad su pruale samo zatvorene slualice, s jastučięima koji u potpunosti pokrivaju ui i na taj način hermetički zatvaraju uni kanal.
Najbolji primjerci takvih slualica proizvode svilenkaste tonove srednjeg raspona i bogati bas koji daleko nadmauje moguęnosti otvorenih ili slualica koje se stavljaju u ui. A buduęi da hermetički zatvaraju une kanale, blokiraju vanjske izvore uma. Rezultat je prirodan, neobojen i ivotan zvuk.
Ipak, otvorene slualice imaju značajne prednosti pred zatvorenima. Mnogo su manje i lake, a one pruaju i iznimnu udobnost noenja. Takošer, proizvode lagani zvuk koji se mnogim ljudima sviša.
Inenjeri dizajna tvrtke SONY uspjeli su postięi naoko nemoguęe, spajanjem najboljih svojstava oba sustava u revolucionarnim zatvorenim slualicama koje se stavljaju u ui MDR-EX90LP
Jedinstvene pogonske jedinice od 13,5 mm i akustično podeavanje
Pogonska jedinica je srce svake slualice. Električne signale pretvara u zvuk koritenjem membrane (koja je u osnovi iste veličine kao i pogonska jedinica). Zvuk se reproducira pomicanjem membrane naprijed i natrag. to je membrana veęa, tijekom gibanja moe istisnuti vie zraka. A to je količina istisnutog zraka kod svakog pomicanja membrane veęa, zvuk koji se moe reproducirati bez izobličenja bit ęe glasniji. Ta značajka se naziva dinamički raspon.
Kod veęine slualica koje se stavljaju u uho pogonske jedinice su relativno male, izmešu 8 i 11 milimetara, to pojednostavljuje dizajniranje i olakava oblikovanje slualica udobnih za noenje. Mešutim, dizajneri tvrtke SONY nisu pristali na kompromis u kvaliteti zvuka i za slualice MDR-EX90LP su odabrali pogonske jedinice veličine 13,5 mm; jedinstvene kod ove vrste proizvoda.
Nadalje, unatoč postavljenim zahtjevima dizajna, uključeno je nekoliko dodatnih komponenti za akustično podeavanje koje se obično ne ugrašuju u slualice.
Na pitanje zbog čega je to tako, glavni dizajner akustike Takashi Ohtu je odgovorio: "Kad smo odlučili koje ęemo pogonske jedinice koristili, prvotno smo izradili prototipe s ugrašene dvije ili tri komponente koje se obično koriste za kontrolu akustike. Dodavanje veęeg broja komponenti u ovako sięuan proizvod pravi je izazov, ali nisam bio u potpunosti zadovoljan kvalitetom zvuka - eljeli smo postięi dizajn koji ęe zadovoljiti i najzahtjevnije kupce. Bili smo sigurni da moemo poboljati na proizvod, i u tome smo naposljetku i uspjeli, shvativi da je optimalan broj dijelova za kontrolu akustike est. Tek tada smo prestali traiti bolje rjeenje."
Senzacionalna udobnost noenja i kvaliteta zvuka
Hermetički zatvoren prostor izmešu unutarnjeg uha i slualice potreban je za odravanje najvie kvalitete zvuka. Vana su dva područja: dio slualice koji je u kontaktu s uhom (vaan i za udobnost noenja) i konstrukcija samog proizvoda. Dizajneri su uloili izniman napor u postizanju najboljeg na oba područja, kao i u dizajnu dijela slualice koji se umeęe u uho.
Kako objanjava glavni dizajner mehanike Tomohiro Matsuo, "I najmanja praznina ęe naruiti kvalitetu zvuka; na primjer, čak i ona promjera ljudske kose. Velik izazov predstavljala je ogromna raznolikost oblika unog kanala - kako pronaęi najbolji način hermetičkog zatvaranja unog kanala u kombinaciji s najviom razinom udobnosti noenja. Buduęi da smo iz razloga postizanja to bolje kvalitete zvuka odabrali iznimno veliku, 13,5-milimetarsku pogonsku jedinicu, to je nau zadaęu učinilo teom nego inače".
"Kako bismo procijenili kako ęe slualice pristajati u uni kanal, izrašujemo odljevke ljudskih uiju. Sličnu tehnika proizvodnje koriste zubari pri izradi zubnih proteza. Buduęi da je raspon u oblicima unih kanala tako velik, proizveli smo preko 300 odljevaka. Tijekom mnogih pokusa na odljevcima doli smo na ideju o zakretanju dijela slualice koji se umeęe u uho u odnosu na pogonsku jedinicu. To je bio "eureka" trenutak, nakon kojeg su svi nai ispitivači naglaavali udobnost tih slualica. Zapravo, ni jedne druge slualice ne koriste taj koncept zakretanja, a tvrtka SONY je zatraila priznavanje patenta."
POVEĘAN PRIKAZ UNUTRANJOSTI SLUALICA
(sony)
-----------------------------------
NEVEZANO UZ POST
vidite kako imamo dobar blog servis... neto napravi kasnije sve to napravi vrate kako je bilo prije, da mora opet radit isto... Mislim da se dovoljno ne brinu o sustavu kad non-stop imaju problema, konstantno... godinu i pol piem blog i sa sigurnoęu mogu reę da su imali konstantno probleme... duljih perioda normalnog rada se nesjeęam... vi?
Nove Sony MDR-EX90LPsu slualice studijske kvalitete zvuka
19 studeni 2006komentiraj (45) * ispii * #








