Studijska kvaliteta zvuka - nećete ni primijetiti da imate slušalice
Dosad je korištenje slušalica koje reproduciraju vrhunski studijski zvuk uvijek značilo kompromis u udobnosti. Zvuk profesionalne kvalitete dosad su pružale samo zatvorene slušalice, s jastučićima koji u potpunosti pokrivaju uši i na taj način hermetički zatvaraju ušni kanal.
Najbolji primjerci takvih slušalica proizvode svilenkaste tonove srednjeg raspona i bogati bas koji daleko nadmašuje mogućnosti otvorenih ili slušalica koje se stavljaju u uši. A budući da hermetički zatvaraju ušne kanale, blokiraju vanjske izvore šuma. Rezultat je prirodan, neobojen i životan zvuk.
Ipak, otvorene slušalice imaju značajne prednosti pred zatvorenima. Mnogo su manje i lakše, a one pružaju i iznimnu udobnost nošenja. Također, proizvode lagani zvuk koji se mnogim ljudima sviđa.
Inženjeri dizajna tvrtke SONY uspjeli su postići naoko nemoguće, spajanjem najboljih svojstava oba sustava u revolucionarnim zatvorenim slušalicama koje se stavljaju u uši – MDR-EX90LP
Jedinstvene pogonske jedinice od 13,5 mm i akustično podešavanje
Pogonska jedinica je srce svake slušalice. Električne signale pretvara u zvuk korištenjem membrane (koja je u osnovi iste veličine kao i pogonska jedinica). Zvuk se reproducira pomicanjem membrane naprijed i natrag. Što je membrana veća, tijekom gibanja može istisnuti više zraka. A što je količina istisnutog zraka kod svakog pomicanja membrane veća, zvuk koji se može reproducirati bez izobličenja bit će glasniji. Ta značajka se naziva dinamički raspon.
Kod većine slušalica koje se stavljaju u uho pogonske jedinice su relativno male, između 8 i 11 milimetara, što pojednostavljuje dizajniranje i olakšava oblikovanje slušalica udobnih za nošenje. Međutim, dizajneri tvrtke SONY nisu pristali na kompromis u kvaliteti zvuka i za slušalice MDR-EX90LP su odabrali pogonske jedinice veličine 13,5 mm; jedinstvene kod ove vrste proizvoda.
Nadalje, unatoč postavljenim zahtjevima dizajna, uključeno je nekoliko dodatnih komponenti za akustično podešavanje koje se obično ne ugrađuju u slušalice.
Na pitanje zbog čega je to tako, glavni dizajner akustike Takashi Ohtu je odgovorio: "Kad smo odlučili koje ćemo pogonske jedinice koristili, prvotno smo izradili prototipe s ugrađene dvije ili tri komponente koje se obično koriste za kontrolu akustike. Dodavanje većeg broja komponenti u ovako sićušan proizvod pravi je izazov, ali nisam bio u potpunosti zadovoljan kvalitetom zvuka - željeli smo postići dizajn koji će zadovoljiti i najzahtjevnije kupce. Bili smo sigurni da možemo poboljšati naš proizvod, i u tome smo naposljetku i uspjeli, shvativši da je optimalan broj dijelova za kontrolu akustike šest. Tek tada smo prestali tražiti bolje rješenje."
Senzacionalna udobnost nošenja i kvaliteta zvuka
Hermetički zatvoren prostor između unutarnjeg uha i slušalice potreban je za održavanje najviše kvalitete zvuka. Važna su dva područja: dio slušalice koji je u kontaktu s uhom (važan i za udobnost nošenja) i konstrukcija samog proizvoda. Dizajneri su uložili izniman napor u postizanju najboljeg na oba područja, kao i u dizajnu dijela slušalice koji se umeće u uho.
Kako objašnjava glavni dizajner mehanike Tomohiro Matsuo, "I najmanja praznina će narušiti kvalitetu zvuka; na primjer, čak i ona promjera ljudske kose. Velik izazov predstavljala je ogromna raznolikost oblika ušnog kanala - kako pronaći najbolji način hermetičkog zatvaranja ušnog kanala u kombinaciji s najvišom razinom udobnosti nošenja. Budući da smo iz razloga postizanja što bolje kvalitete zvuka odabrali iznimno veliku, 13,5-milimetarsku pogonsku jedinicu, to je našu zadaću učinilo težom nego inače".
"Kako bismo procijenili kako će slušalice pristajati u ušni kanal, izrađujemo odljevke ljudskih ušiju. Sličnu tehnika proizvodnje koriste zubari pri izradi zubnih proteza. Budući da je raspon u oblicima ušnih kanala tako velik, proizveli smo preko 300 odljevaka. Tijekom mnogih pokusa na odljevcima došli smo na ideju o zakretanju dijela slušalice koji se umeće u uho u odnosu na pogonsku jedinicu. To je bio "eureka" trenutak, nakon kojeg su svi naši ispitivači naglašavali udobnost tih slušalica. Zapravo, ni jedne druge slušalice ne koriste taj koncept zakretanja, a tvrtka SONY je zatražila priznavanje patenta."
POVEĆAN PRIKAZ UNUTRAŠNJOSTI SLUŠALICA
(sony)
-----------------------------------
NEVEZANO UZ POST
vidite kako imamo dobar blog servis... nešto napraviš kasnije sve što napraviš vrate kako je bilo prije, da moraš opet radit isto... Mislim da se dovoljno ne brinu o sustavu kad non-stop imaju problema, konstantno... godinu i pol pišem blog i sa sigurnošću mogu reć da su imali konstantno probleme... duljih perioda normalnog rada se nesjećam... vi?
Post je objavljen 19.11.2006. u 17:05 sati.