nigdjezemska

21.11.2008., petak

O Alquimista

tražeći nešto drugi, ko i obično, nađoh dijelove iz coelhovog "alkemičara" na netu.. imam ih i sama zapisane neke, no ovdje je detaljnije..

tako me veseli činjenica što postoje ljudi koji osjećaju da imaju misiju širiti ljubav... tako sam ja ovu knjigu dobila na posudbu bez pitanja, prije par godina, točno kad sam kretala na svoj (i fizički i duhovni) put za Osobnom Legendom................
ne pamtim činjenice, pamtim smisao; sjećam se hrabrosti koju mi je dala ova knjiga neposredno prije mog raskrižja..i znam da je ostala u meni skupa s poantom, bez suvišnih riječi.............



" -Ne razumijem tvoje riječi- reče pustinja.
-Onda razumi da negdje u tom pijesku, na mene čeka žena.
I zbog toga se moram pretvoriti u vjetar.
Pustinja je na trenutak umukla.
-Dat ću ti svoj pijesak da vjetar može puhati.
No sama nemogu ništa učiniti. Obrati se vjetru.

Zapuhao je lagani povjetarac. Zapovjednici su promatrali
mladića iz daljine kako razgovara na jeziku koji nisu razumjeli.
Alkemičar se nasmiješio.

Vjetar je došao do maldića i dotaknuo mu lice.
Slušao je njegov razgovor sa pustinjom, jer vjetrovi uvijek sve znaju.
Prelaze cijelim svijetom, a ni na jednom se mjestu ne rađaju niti ne umiru.
-Pomozi mi-reče mladić vjetru.-Jednog sam dana u tebi čuo glas
moje ljubljene.
-Tko te naučio govoriti jezikom pustinje i vjetra?
-Moje srce-odgovori mladić.
Vjetar je imao mnoga imena. Tamo su ga zvali jugom,
jer su Arapi smatrali da dolazi iz zemalja gdje ima mnogo vode
i gdje žive crni ljudi.
U dalekoj zemlji odakle je dolazio mladić, zvali su ga levantom,
jer su vjerovali da donosi pustinjski pijesak i ratne krike Maura.
Možda u nekom mjestu, daleko od polja sa ovcama,ljudi misle
da se vjetar rađa u Andaluziji. No vjetar nije dolazio niotkuda,
niti je ikamo išao, i zato je bio jači od pustinje.
Možda će jednoga dana ljudi moći saditi drveće u pustinji, pa i
uzgajati ovce, ali im nikada neće uspjeti da zauzdaju vjetar.
-Ti nemožeš biti vjetar-reče vjetar.-Različite smo prirode.
-Nije istina-reče mladić.-Upoznao sam tajne alkemije,
dok sam sa tobom lutao svijetom. Imam u sebi vjetrove, pustinje, oceane, zvijezde
i sve što je stvoreno u Svijetu. Stvorila nas je ista Ruka i
posjedujemo istu Dušu. Želim biti kao ti,
prodirati u svaki kutak, prelaziti mora, skinuti pijesak koji pokriva
moje blago, približiti glas moje ljubljene.
-Čuo sam neki dan tvoj razgovor sa Alkemičarem-reče vjetar.
-On je govorio da sve ima svoju osobnu legendu.
Ljudi se ne mogu pretvoriti u vjetar.
-Nauči me da budem vjetar na nekoliko trenutaka-reče mladić.
-Tako da možemo razgovarati o neograničenim mogućnostima
ljudi i vjetrova.
Vjetar je bio radoznao, a to je bilo nešto što nije poznavao.
Volio bi razgovarati o tome, ali nije znao kako pretvoriti ljude u vjetar.
A toliko toga je znao!
Gradio je pustinje, potapao brodove, obarao čitave šume i šetao
gradovima punim glazbe i neobičnih zvukova.
Mislio je da mu nema granica, a ipak je tamo stajao mladić koji mu je
kazivao da ima još stvari koje bi vjetar mogao napraviti.
-To se zove ljubav.reče mladić, videći da je vjetar gotovo spreman
popustiti njegovoj molbi.
-Kada se voli, onda lako možeš biti bilo koja postojeća stvar.
Kada volimo ne moramo uopće razumjeti što se to događa,
jer se sve zbiva u nama samima, tako se ljudi mogu pretvoriti u vjetar.
Jasno, ako vjetar pomogne.
Vjetar je bio ponosan, ali su ga mladićeve riječi silno uznemirile.
Počeo je snažno puhati, podižući pustinjski pijesak.
No, ipak, morao je priznati da, premda je prošao cijeli svijet,
ne zna kako ljude pretvoriti u vjetar.
I nije poznavao Ljubav.
-Dok sam lutao svijetom, primjetio sam da mnogi ljudi govore o
ljubavi gledajući u nebo-reče vjetar,bijesan što mora priznati da i on ima
granice. -Možda bi bilo bolje pitati nebo.
-Onda mi pomozi-reče mladić.
-Ispuni ovo mjesto prašinom da mogu gledati u Sunce, a da ne oslijepim.
Vjetar tada zapuše svom svojom snagom, i nebo se ispunilo pijeskom,
a na mjestu gdje je bilo Sunce, ostao je tek zlatan krug.

U logoru je postalo teško bilo što razabrati. Ljudi su pustinje već poznavali taj vjetar.

Zvao se sammum,

i za njih je bio gori od morske oluje-jer more nisu ni poznavali.
Konji su njištali, a oružje se stalo zasipati pijeskom.
Jedan od zapovjednika na stijenama okrenuo se generalu i rekao:
-Možda bi bilo bolje da prekinemo sa tim.
Gotovo da više nisu ni vidjeli mladića. Lica su im bila pokrivena
modrim maramama, a oči su sada govorile samo o užasu.
-Prekinimo sa tim- navaljivao je je drugi zapovjednik.
-Želim vidjeti koliko je velik Alah-reče sa poštovanjem general.
Želim vidjeti kako se ljudi pretvaraju u vjetar.
No, zapamtio je imena dvojice koji su se prestrašili.
Čim vjetar stane, smijenit će ih sa njihova položaja,
jer ljudi iz pustinje se ne boje.


-Vjetar mi je rekao da poznaješ Ljubav- reče mladić Suncu.
-Ako poznaješ Ljubav, onda poznaješ i Dušu svijeta koja je od ljubavi načinjena.
-Odavde gdje jesam, vidim Dušu Svijeta-reče Sunce.
Ona razgovara sa mojom dušom, i onda mi zajedno pomažemo
biljkama da rastu i ovcama da traže hlad.
Odavde gdje jesam - a veoma sam daleko od svijeta-naučio sam voljeti.
Ako se malo više približim Zemlji, znam da će na njoj sve umrijeti,
i Duša će Svijeta prestati postojati. Zato se mi promatramo i volimo, o ja
joj dajem život i toplinu, a ona meni daje razlog za život.
-Ti poznaješ ljubav-reče mladić.
-Poznajem Dušu Svijeta, jer često razgovaramo na ovom beskrajnom putu Svemirom.
Kaže mi da je njezin najveći problem što su samo do danas samo rude i biljke
razumijevale da je sve samo jedno. A zato nije potrebno da željezo bude jednako bakru,
i da bakar bude jednak zlatu. Sve ima svoju točnu zadaću u jednome, i sve bi bilo
Simfonija Mira, da Ruka koja je sve to zapisala nije zastala petog dana Stvaranja.
-Tako je došao šesti dan-reče Sunce.
-Ti si mudro jer sve gledaš iz daljine-reče mladić.
-Ali ne poznaješ Ljubav. Da nije bilo šestog dana stvaranja, ne bi bilo čovjeka,
i bakar bi uvijek bio bakar, a olovo bi uvijek bilo olovo.
Sve ima svoju Osobnu Legendu, istina je, ali jednog će dana ta Osobna Legenda biti ispunjena.
Onda će biti potrebno pretvoriti se u nešto bolje, i dobiti novu Osobnu Legendu,
dok Duša Svijeta zaista ne postane samo jedno.

Sunce se zamislilo i odlučilo jače zasjati. Vjetar, kojem se razgovor svidio,
također je jače zapuhao, da Sunce ne bi zaslijepilo mladića.
-Zato postoji Alkemija-reče mladić.
-Da bi svaki čovjek tražio svoje blago, i našao ga ,
a potom htio postati boljim no što je bio u ptehodnom životu.
Olovo će ispunjavati svoju zadaću sve dok ga svijet bude trebao;
onda će se morati pretvoriti u zlato.
To rade Alkemičari. Pokazuju nam da i sve oko nas postaje bolje,
kada nastojimo biti boljima no što jesmo.
-A zašto kažeš da ne poznajem Ljubav?-upitalo je Sunce.
-Jer ljubav ne znači biti na jednom mjestu kao pustinja, niti lutati svijetom kao vjetar,
niti gledati na sve iz daljine kao ti.

Ljubav je snaga koja mijenja i poboljšava Dušu Svijeta.
Kada sam u nju uronio prvi puta, mislio sam kako je savršena.
No potom sam vidio da je ona odsjaj svih stvorenja,
i da ima svoje ratove i strasti.
Mi hranimo Dušu Svijeta, a zemlja u kojo živimo, bit će bolja ili lošija,
onoliko koliko mi budemo bolji ili lošiji.
Tada nastupa snaga Ljubavi, jer kada volimo, uvijek nastojimo biti boljima no što jesmo.
-Što hoćeš od mene?-upitalo je Sunce.
-Da mi pomogneš da se pretvorim u vjetar- odgovorio je mladić.
-Priroda me zna kao najmudrijeg stvora-reče Sunce.
-Ali neznam te pretvoriti u vjetar.
-Kome onda da se obratim?
Načas Sunce ušuti. Vjetar je slušao, i po cijelom će svijetu prenijeti kako i njegova
mudrost ima granice. Ipak nije moglo pobjeći od tog mladića koji je govorio
Jezikom Svijeta.
-Razgovaraj sa Rukom koja je sve zapisala-reče Sunce.


Vjetar je ispustio krik zadovoljstva i zapuhao jače nego ikada.
Šatori su se isčupali iz pijeska,a životinje se otrgle sa uzda.
Na stijeni su se ljudi držali jedni za druge, da ih vjetar ne odnese.


Mladić se tada okrenuo Ruci koja je Sve Zapisala.
I umjesto da joj štogod kaže, osjetio je kako Svijet šuti, te je i on ušutio.

Snaga Ljubavi navre mu iz srca i mladić se počne moliti.
Nikada prije se nije tako molio, jer bila je to molitva bez riječi i bez molbi.
Nije se zahvaljivao što su ovce našle pašnjak, niti preklinjao da proda
više kristala, niti molio da ga žena, koju je pronašao, čeka.
U tišini koja je uslijedila, mladić je razumio da pustinja, vjetar, i Sunce traže
znamenje koje je zapisala ta Ruka, te da nastoje ispuniti svoje putovanje
i razumjeti što je zapisano na običnom smaragdu.
Znao je da je znamenje rasuto po Zemlji i u Svemiru, i da njihova pojava
nema nikakav razlog ili značenje, te da ni pustinje, ni vjetrovi, ni sunca,
niti ljudi nisu znali zašto su stvoreni.
Ali ta je Ruka imala razloga sa sve to stvori, i samo je ona mogla činiti čuda,
pretvarati oceane u pustinje i ljude u vjetar.
Jer samo je ona razumjela da viša namjera gura Svijet prema točki gdje će
se šest dana Stvaranja pretvoriti u Veliko Djelo.

I mladić je uronio u Dušu Svijeta, i vidio da je Duša Svijeta, dio Božje Duše,
i da je Božja Duša njegova vlastita duša. I da može činiti čuda.


Paulo Coelho (Alkemičar)

- 16:37 - no comments? (0) - ovo ne kuzim na sto se odnosi - #

15.11.2008., subota

striptiz duše..

u svezi s textom o sexu koji sam tu pisala, a potaknuta strofom iz "window in the skies"/u2 ..

Love makes strange enemies
Makes love when love may please
Soul in a strip tease
Hate brought to its knees

..budući da je tu mržnja u istom nizu spomenuta kao i vođenje ljubavi.. odjednom mi je sinula ideja da.. kako inhibicije i proizlaze zbog barikada oko duše..u svakom tom slučaju, kad ima inhibicije, sex jest - mržnja
da, mržnja, prema svojim inhibicijama i svim iracionalnim demonima koje možemo povezat s njom

zbog njih nam je sex tako mističan i zbog toga stalno maštamo o njemu

jer bilo kako bilo, sex je uvijek moćan.. a jedino sa polova proizlazi jačina,..s ljubavi i "mržnje"

mislim možda se sa snažnom ljubavlju postiže tantrički seks... no da moram (izn nekog razloga, ne znam sad, jebemu ne ide me imaginarna radnja nikad) nekog zavest sexom na način da to bude iznad svega što je doživio i da me posli ne može zaboravit (ahaha kako glup primjer) onda bi ja ko motivaciju voljela da mi je ubio nekoga...
želim reći...polovi privlače, a svijetom ne vlada sredina.. vlada sex
pa sada.....
zašto naš baš sexom pasiviziraju, mislim što je drugo smisao svih reklama nego zimski san gledatelja
zato jer znaju da će naš um dugo o njemu mislit.... svi volimo maštat o nečemu nedostižnom
a što je nedostižno, ako to nije seks, koji je samo seks, nov i bez obveza ili pak onaj stari koji, logika kaže, idući put može biti samo bolji..kada od istog uvijek očekujemo samo jedno - gubitak svih inhibicija ilitiga dolazak Godota:)
jer gdje je Godot nego u zabludi da inhibicie umiru pokretom tijela, kad (trebali bismo znati) orgazam je u prvenstveno glavi, ko i čitav naš život.. i inhibicije su upravo barikade racionaliziranih zabluda.
da, zablude su uvijek racionalizirane, jer inače ne bi postojale... racionalizacija i imaginacija su ustvari ista stvar, samo što samo jedna od njih stvara tek imaginarne stvari.
na razuman način.
jer reklame sigurno ne manipuliraju ičim osim upravo našim razumom - prvo nas moraju uvjerit da smo mudri da bismo na njih mogli pristati.
- 13:12 - no comments? (0) - ovo ne kuzim na sto se odnosi - #

07.11.2008., petak

bezobrazna sam postala..

kažem jednoj prijateljici, a ona mi kaže "a kad nisi bila?".

i kaže mi "poslat ću ti večeras sms šta je bilo", ka kažem "jedan!", a ona se smije i kaže da neće nijedan.

nažalost druga prijateljica upravo kaže da traži opciju za brisanje mail adrese :)

a ja se nadam da se šali jer meni jest šaljivo...

dosta šale, ljudi imaju problema s iskrenošću (a tako i ja, tu sad propovijedam a i mene bi poneke istine ljutile), a meni je toga pun kufer..

što želim napisat?
pa i previše toga govorim u facu, no uvijek postoje osjećaji koji ostanu.. a osjećaj koji ostaju čine da ljudi - zaostaju

ko što je rekla prijateljica... koja evo ipak i dalje šalje mailove.. rekla mi je da, budući da me duugo godina mučilo to što bi nešto što me povridi držala u sebi, se držim ove pjesme williama blakea:


I was angry with my friend:
I told my wrath, my wrath did end.
I was angry with my foe:
I told it not, my wrath did grow.



moj komentar je - pazi što želiš, jer unatoč tome što si skeptik, moglo bi se ostvarit ;)

i sad je kao problem što ja i dalje kaskam i rečem nakon par, ne godina, al dana.. odsad ću se konstruktivno svađat di god stignem, hvala na podršci :)

e moja namjera je bila tu napisat sve preostatke, jer sve što izbacimo, makar na papir, ipak donekle ostavlja više protora za disati.
život je kratak i moja fobija je da ću zaostatke iskrenosti morat saopćavat pred nečijim kapsilom, a to je tužno. moj je moto "ne bojim se smrti, nego života proživljenog bez da ga cijenim"

trenutaka

mnogi ljudi žive život bez trenutaka

a u trenucima - život

vječnost



P.S. ipak nisam na blogu napisala sve što želim reć, no zato se prijateljica naljutila na mene
možda je pozitivno što na blogu nemam riječi
još da počnem javno :)

poanta je - ukoliko nekoga (slučajno?) isprovociraš pa se naljuti, to samo može bit pozitivno, jer je sve drugo licemjerno
ako se dovedemo u situaciju da moramo rješavat probleme, samo znači da je problema i bilo, i da su sretni što su ugledali svjetlo dana
- 15:20 - no comments? (0) - ovo ne kuzim na sto se odnosi - #

03.11.2008., ponedjeljak

odrasti?

jel to znači dobiti izmučeni pogled u očima, a sve je počelo s ugodnim osjećajem ozbiljnosti. pa ograničenje po ograničenje, tamnica?
zaboraviti sve unatrag i mislti da se i onako nema što pamtiti, kad sve ide svojim tokom da bi postalo jednolično?

ne! no ono ispravno je ono što je rijetko. tako da malo ljudi zna da postoje ljudi koji dok su djeca imaju pogled starca, a kako stare u očima im iskri zaigrano popodne iza kuće i čežnja za nečim tako velikim kao što je provest večer maštajuć uz razgovor pod uličnom lampom..
zašto kasnije to postaje tako maleno i ništavno?
zašto kasnije sve postaje onaj osjećaj kao kad ti ipak zaprijete da dođeš isti tren, osjećaj na koji otupimo??? zašto ako mi postajemo ti odrasli koji su nas ograničavali?
možda upravo zato ;)

al neću se tako igrat.
ovdje vladaju moja pravila!

:P

znate ono nešto "ljubav je velikodušna, milosrdna..ne hvasta se.. bla bla"
to je dio za koji su svi barem čuli..
a ispravno je ono što je rijetko, blago je uvijek zakopano..
pa evo drugi dio iste pjesme:



Prorokovanja? Uminut će.
Jezici? Umuknut će.
Spoznanje? Uminut će.
Jer djelomično je naše spoznanje,
i djelomično prorokovanje.
A kada dode ono savršeno,
uminut će ovo djelomično.
Kad bijah nejače,
govorah kao nejače,
mišljah kao nejače,
rasuđivah kao nejače.
A kad postadoh zreo covjek,
odbacih ono nejačko.
Doista, sada gledamo kroza zrcalo,
u zagonetki,
a tada - licem u lice!
Sada spoznajem djelomično,
a tada cu spoznati savršeno,
kao što sam i spoznat!
A sada: ostaju vjera, nada i ljubav
- to troje -
ali najveća je medu njima ljubav...




ne mora biti djelomično.. ali blago stoji na kraju puta, na vama je želite li doći tamo prije ili poslije, ili nikad.
kako je platon rekao, život je kao pećina u kojoj gledamo tek odraze slika. vani je čitava slika. do koje se može doći i za života.

kad stojimo na mjestu javljaju se strahovi, te mislimo da se bojimo puta. to je taj tek odraz. do cjeline se šeta. i šeta. i dođe.




- 22:29 - no comments? (0) - ovo ne kuzim na sto se odnosi - #

<< Arhiva >>

< studeni, 2008  
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

opis bloga

......stihovi......

johann wolfgang goethe: